Şimdi Ara

16, 17, 18, 19 inch jant lastik seçimi hakkında bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
20.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 19 " lastik ebadı konusunda bilgi eksikliği o kadar çok ki. Birincisi 19" lastikle ilgili kulanıcıların bir kaç km taşlık yoldan gidip kendince yaptığı testler sonucunda" aaaa bak işte balon olmadı" demek, radyasyonlu çay içip bak ben kanser mi oldum diyen bakanın yaklaşımı gibi bir şey demek. Balon yapmış bir lastiği kullanma tecrübesi kaç kişide var :)

    19" lastikler sson zamanlarda SUV yada crosover araçların bazı modellerinde oldukça çok kullanılmaya başladı. Bu araçlar gerçek anlamda offroad için tasarlanmamış şehir içi kullanımına ve orta yüksek sürate uygun olarak üretildikleri için ince lastik yanağının fazla engebeli arazilerde süratli şekilde araç kullanmadığınız sürece zararı yok. Tek kötü tarafı aşırı pahalı olmaları. Çünkü diğer ebatlara göre fazla satılmıyor ve bu sebeple üretici firmalara maliyeti diğer lastiklere göre yüksek oluyor.
    19 inch lastiğin taban yüksekliği olduğu için abuk subuk kaldırım yükseklikleri olan ülkemizde kaldırıma çıkarken çok daha yavaş hareket etmek gerekiyor.
    Lastik yanak yüksekliğinin amortisörler kadar darbeleri sönümlemede etkili olduğu bir gerçek. Türkiye yol şartları da düşünüldüğünde yüksek yanaklı lastikler her zaman avantajlı.
    Ayrıca 17 inc lastik üzerinde takılı olan qashqai ile 19 inch lastik takılı olan qashqai için bu araçlarda farklı amortisör ve yay v.s kullanılması gerekirken maalesef her iki aracında amortisör ve yay teknik özellikleri ve karoser üzerinde konumlanma yerleri aynıdır. Bunun aynı olduğunu yetkili servisten amortisör sorarsanız, tekna yada platinyum için aynı amortisör ve yayı verdiklerini söylerler :)

    215/65 R16 visia yanak yüksekliği 14 cm
    215/60 R17 tekna yanak yüksekliği 13 cm
    225/45 R19 b/edition yanak yüksekliği 10 cm

    Black edition ve platınıum da kullanıulan 19 inch(25 kg) jant ve lastik toplamda 17 inche(23 kg) göre daha ağır lastik başına 2 kg ağır olduğunu tahmin ediyorum
    Meraklı bir arkadaş bu lastiklerini ağırlıklarını ölçüp burada yazarsa bilgilenmiş oluruz.

    Maalesef ince yanaklı bir lastik için fabrikalar daha farklı süspansiyon seçimi yapması gerekirken uğraşmıyor.
    Sırf tüketicileri etkilemek için büyük jant kullanıyorlar.

    Aşağıda linkini verdiğim İngilizce yazıyı meraklı arkadaşlar inceleyip daha detaylı bilgi sahibi olabilir.

    http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

    Sonuçlarda da görüldüğü gibi; lastikler büyüyüp ağırlaştıkça akselerasyon ve yakıt artıyor. 15 ile 19 inçh arasında %10 yakıt farkı ve %4 0-100km/s akselerasyon farkı olabiliyor.

    Tekerleğin çapını arttırırken genişleyen taban, kısalan ve sertleşen lastik yanağı virajda tutunmayı arttırıyor ancak bunun da bir sınırı var.
    18 inçh lastiklerin W hız olmalarından dolayı V hız olan 17 inçh lastiklere göre daha fazla tutunma destekleyici bileşenlerden oluşmuş olduğu görülüyor.
    Buradaki test sonucunda ; 17 ve 18inç jant-lastikler iyi tutunma kapasiteleri, fren performansı, sürüş konforu ve direksiyon hissinde daha iyilerdi. 17inç'den 18inç'e geçmek sürüş kalitesini düşürse de artan yol tutuş kapasitesi artısı olmuş

    Ağır olan 19inç'lik tekerlekler süspansiyonu zorlamış ancak daha kontrollü ve kıvrak bir sürüş sağlamış. Ve ayrıca daha sessiz bir sürüş sağlamış. (qashqainin yol sesi içeriye giriyor şikayeti 19 inçh de daha az olacağının ispatı)

    19inç jant-lastikler görüntü olarak kesinlikle daha havalı.
    Bu testin sonucunda 17 ve 18 inçh jant-lastikler daha iyi akselerasyon, sürüş konforu sunmuş ve de daha ucuz fiyata sahipler,
    Bu nedenle de VW'in Golf GTI'da 17 ve 18inç jant-lastikleri tercih edilmiş.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    16, 17, 18 ve 19 İnç Jantlar için Lastik Seçimi

    Lastik seçiminiz, aracınızın performansını, güvenliğini ve sürüş kalitesini önemli ölçüde etkiler. Doğru lastikleri seçmek için jantlarınızın boyutunu göz önünde bulundurmalısınız.

    16 İnç Jantlar

    16 inç jantlar için tipik lastik boyutları 205/55R16, 215/55R16 ve 225/50R16'dır. Bu lastikler, günlük sürüş ihtiyaçları için iyi bir denge sağlar ve konfor, yol tutuşu ve yakıt verimliliğini sunar.

    17 İnç Jantlar

    17 inç jantlar biraz daha büyüktür ve 215/50R17, 225/45R17 ve 235/40R17 gibi daha geniş lastik boyutlarını destekler. Bu lastikler, geliştirilmiş yol tutuşu ve sürüş kalitesi sağlar, ancak yakıt verimliliğinde hafif bir düşüşe neden olabilir.

    18 İnç Jantlar

    18 inç jantlar, daha sportif bir sürüş deneyimi için 225/40R18, 235/35R18 ve 245/35R18 gibi düşük profilli lastikler gerektirir. Bu lastikler, daha iyi yol tutuşu ve viraj alma yeteneği sunar, ancak sürüş kalitesinde biraz sertliğe neden olabilir.

    19 İnç Jantlar

    19 inç jantlar en büyük jant boyutudur ve 235/35R19, 245/30R19 ve 255/30R19 gibi çok düşük profilli lastikler gerektirir. Bu lastikler, olağanüstü yol tutuşu sağlar ancak sürüş kalitesi önemli ölçüde azalır ve yakıt verimliliği ciddi şekilde düşebilir.

    Diğer Hususlar

    • 18 Jant ile 19 Lastik Olur mu: Hayır, 18 inç jantlar 19 inç lastikler için çok küçüktür.
    • 18 Jant ile 17 Jant Arasındaki Fark: 18 inç jantlar 17 inç jantlardan daha büyüktür ve daha geniş lastik boyutlarına izin verir.
    • 18 İnç Jant Çapı Kaç cm: 18 inç jantın çapı yaklaşık 45,7 cm'dir.
    • 16 İnç Jant Kaç cm: 16 inç jantın çapı yaklaşık 40,6 cm'dir.

    Arabanıza uygun lastikleri seçmek için aracınızın el kitabına başvurmanız veya bir lastik uzmanına danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • merhaba konuyu 13 inch şahin s jantları için hortlatabilir miyim :) üstad şimdi 165/80/13 lastik olan şu anki kara jantları değiştirip aynı ölçüde 13 inch ama 175/80/13 ölçüde lastik alabiliyor muyum ? cevaplarsan sevinirim. selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cellman64

    merhaba konuyu 13 inch şahin s jantları için hortlatabilir miyim :) üstad şimdi 165/80/13 lastik olan şu anki kara jantları değiştirip aynı ölçüde 13 inch ama 175/80/13 ölçüde lastik alabiliyor muyum ? cevaplarsan sevinirim. selamlar


    Merhaba
    Size 2 tane site yazıyorum.

    Buradan lastik denkliğinize bakabilirsiniz.
    Sonuç olarak lastiğin çapı 1.6 cm büyüyeceği(%2.6) için km nizi doğru göremeyebilirsiniz.

    Yani radarlarda ayagınızı 70 km ye sabitlediğinizde aracınız aslında 72 km ile gider ve ceza yersiniz. :)

    Aslında sizin için 13" sabit kalmak ve geniş taban 175 tabana geçmeniz durumunda yanak yüksekliğinizin 80 değil 75 olması lazım.

    175 taban aldığınızda 165 e göre yakıt artar. Buna mukabil fren mesafesi kısalır, virajda savrulma azalır, v.s.

    iyi günler

    http://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html

    http://www.lastikcim.com.tr/Jant-Lastik-Hesaplama,DP-17.html




  • Güzel konu teşekkürler.

    Körfezde sıklıkla 19" jantlı QQ görünce merak ediyorum açıkcası, yol şartları çok değişken ve bu ebatlar sorun çıkarmıyor mu diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Güzel konu teşekkürler.

    Körfezde sıklıkla 19" jantlı QQ görünce merak ediyorum açıkcası, yol şartları çok değişken ve bu ebatlar sorun çıkarmıyor mu diye..


    peki jant alışverişi içinde sağlam site midir bunlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cellman64

    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Güzel konu teşekkürler.

    Körfezde sıklıkla 19" jantlı QQ görünce merak ediyorum açıkcası, yol şartları çok değişken ve bu ebatlar sorun çıkarmıyor mu diye..


    peki jant alışverişi içinde sağlam site midir bunlar ?


    Tam emin olmamakla birlikte Lastikçim fena değil. Ancak araştırın
  • Hocam merhaba, 2011 Polo 1.4 aracım var ve üzerinde kendi jantları var. 16" inç jant almayı düşünüyorum ama hangıi lastikleri tercih etmeliyim, bana onerebılecegınız bısey var mı, ya da 16" yerjne 17" ınc.nasıl olur, arabayı zorlar mı??

    Jant ve lastik olarak bana marka model link önerebilirseniz çok duacı olurum :) Ha diyeceksin ki "ulan 6 yıl olmuş ne hortlatıyosun" konuyu diye ama bi bilene akıl danısayım dedim :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    16''&18'' jant yardım??
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bombacimülayim

    Hocam merhaba, 2011 Polo 1.4 aracım var ve üzerinde kendi jantları var. 16" inç jant almayı düşünüyorum ama hangıi lastikleri tercih etmeliyim, bana onerebılecegınız bısey var mı, ya da 16" yerjne 17" ınc.nasıl olur, arabayı zorlar mı??

    Jant ve lastik olarak bana marka model link önerebilirseniz çok duacı olurum :) Ha diyeceksin ki "ulan 6 yıl olmuş ne hortlatıyosun" konuyu diye ama bi bilene akıl danısayım dedim :))
    Hocam çok şanslısınız. 6 ayda bir giriyorum bugün girdim ve siz soru sormuşsunuz. Bu konuyu açtığımı ben bile unutmuşum.
    Cevap verebilmem için acil olarak aracınızın orijinal lastik ebadını yazınız? bunu bilmeden nasıl karar vereceğiz.
  • tnr.ydn T kullanıcısına yanıt
    Aracınızın silindir hacmi, performansı ve yakıt tüketimiyle emisyon değerleri hesaplanırken sürüş güvenliği ve konforundan taviz vermemek içinde üretici marka 185/60 R15(cevap vermediğiniz için internetten baktım, umarım budur) ebadındaki lastikleri belirleyip uygulanmıştır.
    Bu lastikler 60.3 cm çapında, 1.86 yuvarlanma metresi vardır ve aracın konfor, tüketim, emniyetli kullanım, yol tutuş ve performans sonuçlarını karşılar özelliklerdedir.
    Uygulamayı düşündüğünüz farklı jant ve lastik kombinasyonu ise aracın sürüş özelliklerinin bozulmasına neden olur.
    Çünkü 215/55 R17 ebatlarındaki lastiklerin çapı 66.8 cm, yuvarlanması da 2.7 metredir. 225/50 R17'de ise lastiğin çapı 65.7 cm ve yuvarlanması da 2.03 metredir.
    Taban genişliğinin artmasıyla birlikte lastiklerdeki yuvarlanma dirençleri artar. Çapı büyüyen lastiğin ağırlığı artacağı için aktarma organlarını zorlanmaya başlar. Aracın süspansiyon konforu azalırken yol tutuş ve süspansiyon konforu bozulur. Yol üzerinde zıplamaya başlayan otomobilde direksiyonda ağırlaşırken hızlanma değerlerinde ve performansında da büyük kayıplar olur. Ayrıca yakıt tüketimi de artar. Ayrıca lastik çapının büyümesi sonucu lastik, esnediğinde çamurluk içine sürterek çeşitli sorunlara da neden olur. Lastiğini taban genişliğinin artmasıyla oluşan dezavantajını göz ardı edersek uygun gibi görünen 215/40 R17 ebatlarında lastiğin yanağının daralması sonucu süspansiyon sertleşir. Sertleşen süspansiyon ise özellikle çukurlarda lastiğin patlamasına neden olur ve ayrıca jantın da eğilme riski vardır..
    Bu sebeple aracınızın jantlarını ve lastik ebadını illaki büyütmek istiyorsanız sorun olmayacak tek ebad 195/50 R16 gibi gözüküyor. en azından bunun çapı 60.1mm olduğundan mevcut jantınıza çok yakın. Lastik tabanı genişlediğinde arkaya yük atınca tekerlekler davlumbaza sürtebilir. Bunu servise mutlaka sorun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnr.ydn

    Hocam çok şanslısınız. 6 ayda bir giriyorum bugün girdim ve siz soru sormuşsunuz. Bu konuyu açtığımı ben bile unutmuşum.
    Cevap verebilmem için acil olarak aracınızın orijinal lastik ebadını yazınız? bunu bilmeden nasıl karar vereceğiz.

    Alıntıları Göster
    15" sanırım ustadım. Farkettım valla son gırısınıze baktıgımda cevao gelmez dıye düşünmüştum zaten :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnr.ydn

    Aracınızın silindir hacmi, performansı ve yakıt tüketimiyle emisyon değerleri hesaplanırken sürüş güvenliği ve konforundan taviz vermemek içinde üretici marka 185/60 R15(cevap vermediğiniz için internetten baktım, umarım budur) ebadındaki lastikleri belirleyip uygulanmıştır.
    Bu lastikler 60.3 cm çapında, 1.86 yuvarlanma metresi vardır ve aracın konfor, tüketim, emniyetli kullanım, yol tutuş ve performans sonuçlarını karşılar özelliklerdedir.
    Uygulamayı düşündüğünüz farklı jant ve lastik kombinasyonu ise aracın sürüş özelliklerinin bozulmasına neden olur.
    Çünkü 215/55 R17 ebatlarındaki lastiklerin çapı 66.8 cm, yuvarlanması da 2.7 metredir. 225/50 R17'de ise lastiğin çapı 65.7 cm ve yuvarlanması da 2.03 metredir.
    Taban genişliğinin artmasıyla birlikte lastiklerdeki yuvarlanma dirençleri artar. Çapı büyüyen lastiğin ağırlığı artacağı için aktarma organlarını zorlanmaya başlar. Aracın süspansiyon konforu azalırken yol tutuş ve süspansiyon konforu bozulur. Yol üzerinde zıplamaya başlayan otomobilde direksiyonda ağırlaşırken hızlanma değerlerinde ve performansında da büyük kayıplar olur. Ayrıca yakıt tüketimi de artar. Ayrıca lastik çapının büyümesi sonucu lastik, esnediğinde çamurluk içine sürterek çeşitli sorunlara da neden olur. Lastiğini taban genişliğinin artmasıyla oluşan dezavantajını göz ardı edersek uygun gibi görünen 215/40 R17 ebatlarında lastiğin yanağının daralması sonucu süspansiyon sertleşir. Sertleşen süspansiyon ise özellikle çukurlarda lastiğin patlamasına neden olur ve ayrıca jantın da eğilme riski vardır..
    Bu sebeple aracınızın jantlarını ve lastik ebadını illaki büyütmek istiyorsanız sorun olmayacak tek ebad 195/50 R16 gibi gözüküyor. en azından bunun çapı 60.1mm olduğundan mevcut jantınıza çok yakın. Lastik tabanı genişlediğinde arkaya yük atınca tekerlekler davlumbaza sürtebilir. Bunu servise mutlaka sorun.
    Evet hocam bu, sımdı gordum bu yazdıgınızı da :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok teşekkür ederim üstadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.