Şimdi Ara

16'' yerine 17'' jant ve lastik kullanımı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
83.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: **MaStErS**

    ARKADAŞLAR ÇOĞU C SEGMENTİ ARAÇTA 16'' JANT VE 205 LASTİK KULLANIYORLAR STANDART OLARAK.JANT ÖLÇÜSÜNÜ 17'' VE LASTİK EBATINI 215 E ÇIKARMAK YOL TUTUŞ AÇISINDAN FAYDALI OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.ANCAK BU DEĞİŞİM FREN MESAFESİNİ OLUMSUZ ETKİLER Mİ ACABA BİRDE KONFORU BARİZ BİR ŞEKİLDE BOZAR MI TEŞEKKÜRLER...


    pek etkileyeceğini zannetmiyorum
    kaldkıi bazı modellerin 17 jant opsiyonelleri bile mevcut örneğin
    focus :205 55 16 - 205 50 17
    a3 :205 55 16- 225 45 17
    c 180 k : 205 55 16 -225 45 17 -245 40 17 gibi örnekler uzar gider
    Arkadaşlar olmaz diyorsunuz ama firmalar opsiyonel olarak kendileri de sunuyorlar 1" - 2" büyük jantları...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar

    Arkadaşlar olmaz diyorsunuz ama firmalar opsiyonel olarak kendileri de sunuyorlar 1" - 2" büyük jantları...

    Alıntıları Göster
    Ya her zaman orjinali en iyisidir diye birşey yok bence , golf tsi dsg (140 bg) 195 65 15 lastikler vardı hiç memnun deildim , 17 inç jant takıcaktım ama çok pahalıya geldiği için 205 60 15 taktım şimdi aracın gidişindende duruşundadnda daha memnunum zaten bu konuda bi standart yok aynı aracın ilk donaım seviyesi ile son donanım seviyesindeki jantlar farklı, sonuç olarak 15,16,17 inç zevke göre takılabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.



    15'' den 17'' ye çıkartıldığında oluşan olumsuzlukları 308,Focus,A3 gibi araçlarda bizzat gördüm.. Bunun dışında bir çok yerdende alıntı yaparak gösterebilirim , Orjinal ebat en iyisidir,herzaman herşeyin fazlası zarardır



    a3ün opsiyonlarında 17 45 225 ölçülerinde lastik vardır. Çin malı lastikle kıytırık jant koyarsanız sorun çıkar tabi... Hatta 18' s5 jantı bile takılıyor. 40 yanak ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.



    15'' den 17'' ye çıkartıldığında oluşan olumsuzlukları 308,Focus,A3 gibi araçlarda bizzat gördüm.. Bunun dışında bir çok yerdende alıntı yaparak gösterebilirim , Orjinal ebat en iyisidir,herzaman herşeyin fazlası zarardır



    a3ün opsiyonlarında 17 45 225 ölçülerinde lastik vardır. Çin malı lastikle kıytırık jant koyarsanız sorun çıkar tabi... Hatta 18' s5 jantı bile takılıyor. 40 yanak ile

    Alıntıları Göster
    A3 de denediğimiz lastik markası goodyeardı, daha 2 aylık lastıktı..

    A3 te en başta performans düşüklüğü sorunu yaşadık..Araç 102 bg 8v di..Normalde gitmiyordu 17 leri taktıkdan sonra hiç gitmedi.. Bu sadece basit bir örnek dediğim gibi örnekler çoğaltılabılır.. Firmalar Üst donanım seviyelerinde 17 jantları verirken aracın Beynini ve yay sistemlerini 17'' ye göre ayarlayıp verıyor..Fabrika çıkışı olmadığı taktirde sonradan 17'' takmak dediğim gibi birçok soruna yol açar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinalVerdict93

    A3 de denediğimiz lastik markası goodyeardı, daha 2 aylık lastıktı..

    A3 te en başta performans düşüklüğü sorunu yaşadık..Araç 102 bg 8v di..Normalde gitmiyordu 17 leri taktıkdan sonra hiç gitmedi.. Bu sadece basit bir örnek dediğim gibi örnekler çoğaltılabılır.. Firmalar Üst donanım seviyelerinde 17 jantları verirken aracın Beynini ve yay sistemlerini 17'' ye göre ayarlayıp verıyor..Fabrika çıkışı olmadığı taktirde sonradan 17'' takmak dediğim gibi birçok soruna yol açar..


    Alıntıları Göster
    205/55/16'dan lastiği bulmakda sıkıntı yaşamazsam 205/55/17'ye geçmeyi düşünüyorum yanak ölçüsünü azaltmadan konfordan ödün vermeden daha büyük bir jant takmak istiyorum.Yada 215/50/17 lastik alma peşindeyim konforu

    11,2 cm kalınlığındaki yanakla
    10,7 cm kalınlığındaki lastik yanağı arasında bariz fark olmaz herhalde dimi yanlış düşünmüyorum?Yakıtıda fazla etkilemez galiba.

    Sorun 205/55/17 veya 215/50/17 lastikleri bulmada hemde pahalı oluyor genelde bu lastikler az bulunduğu için.

    Aradığım jant'da bunun aynısı veya ikiz kardeşi

    http://www.renault.co.uk/Resources/Images/Vehicles/newmeganehatch/keyfeatures/sarialloys.JPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 13 Mart 2010; 0:53:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec
    A3 de denediğimiz lastik markası goodyeardı, daha 2 aylık lastıktı..

    A3 te en başta performans düşüklüğü sorunu yaşadık..Araç 102 bg 8v di..Normalde gitmiyordu 17 leri taktıkdan sonra hiç gitmedi.. Bu sadece basit bir örnek dediğim gibi örnekler çoğaltılabılır.. Firmalar Üst donanım seviyelerinde 17 jantları verirken aracın Beynini ve yay sistemlerini 17'' ye göre ayarlayıp verıyor..Fabrika çıkışı olmadığı taktirde sonradan 17'' takmak dediğim gibi birçok soruna yol açar..


    Hepsine tamam fakat ülkemizde firmaların janta göre yay ayarı vb yapacağı tamamen müşterinin hassasiyetiyle alakalı, söylemeden yapmazlar bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec
    A3 de denediğimiz lastik markası goodyeardı, daha 2 aylık lastıktı..

    A3 te en başta performans düşüklüğü sorunu yaşadık..Araç 102 bg 8v di..Normalde gitmiyordu 17 leri taktıkdan sonra hiç gitmedi.. Bu sadece basit bir örnek dediğim gibi örnekler çoğaltılabılır.. Firmalar Üst donanım seviyelerinde 17 jantları verirken aracın Beynini ve yay sistemlerini 17'' ye göre ayarlayıp verıyor..Fabrika çıkışı olmadığı taktirde sonradan 17'' takmak dediğim gibi birçok soruna yol açar..


    Hepsine tamam fakat ülkemizde firmaların janta göre yay ayarı vb yapacağı tamamen müşterinin hassasiyetiyle alakalı, söylemeden yapmazlar bence

    Alıntıları Göster
    bence 50 yanağın altındaki lastikler hiç akılcı değil en uygun ölçü 205/55/16 bu ölçülerden büyük olanlar gereksiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    bence 50 yanağın altındaki lastikler hiç akılcı değil en uygun ölçü 205/55/16 bu ölçülerden büyük olanlar gereksiz

    Alıntıları Göster
    Benim araç 1999 Honda Accord 3.0 V6 (200 HP)

    Üzerinde orjinal ölçüleri olan 205/65 R15 lastikler takılı.
    Lastiklerin değişim zamanı geldi.

    Ben bunları değiştirip 215/50 R17 yapmayı düşünüyorum.
    200 HP olan otomobilimde bu değişikliğin performansa yapabileceği negatif etkileri hissetmeyeceğimi düşünüyorum.
    16 inç yaparsam da niye ilave masraf yapayım ki diye düşünüyorum, artıları hissedilmeyecek kadar az gibi geliyor.

    Ama 17 inç ve 50 yanak beni konfor olarak düşündürüyor?
    Sizce ne yapmalı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Benim araç 1999 Honda Accord 3.0 V6 (200 HP)

    Üzerinde orjinal ölçüleri olan 205/65 R15 lastikler takılı.
    Lastiklerin değişim zamanı geldi.

    Ben bunları değiştirip 215/50 R17 yapmayı düşünüyorum.
    200 HP olan otomobilimde bu değişikliğin performansa yapabileceği negatif etkileri hissetmeyeceğimi düşünüyorum.
    16 inç yaparsam da niye ilave masraf yapayım ki diye düşünüyorum, artıları hissedilmeyecek kadar az gibi geliyor.

    Ama 17 inç ve 50 yanak beni konfor olarak düşündürüyor?
    Sizce ne yapmalı?

    Alıntıları Göster
    sana tavsiyem lastik ebatını 215e çıkar ama 17" yapma. Yolu okadar çok hissediyorsun ki alışamazsın bu şekilde sana söyleyeyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZHERCO

    sana tavsiyem lastik ebatını 215e çıkar ama 17" yapma. Yolu okadar çok hissediyorsun ki alışamazsın bu şekilde sana söyleyeyim


    Benim anlamadığım olay 205/55/16 lastik yerine 205/55/17 lastik takdığında yani yanak kalınlığı aynı kaldığında araçda neden konfordan ödün veresinki?Sonuçta yanak kalınlığı düştükçe konfor azalır ama aldığın lastiği güzelce ayarlarsan yanak kalınlığını azaltmadan yada çok çok az azaltarak lastik alırsan konfordan ödün vermezsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZHERCO

    sana tavsiyem lastik ebatını 215e çıkar ama 17" yapma. Yolu okadar çok hissediyorsun ki alışamazsın bu şekilde sana söyleyeyim


    Benim anlamadığım olay 205/55/16 lastik yerine 205/55/17 lastik takdığında yani yanak kalınlığı aynı kaldığında araçda neden konfordan ödün veresinki?Sonuçta yanak kalınlığı düştükçe konfor azalır ama aldığın lastiği güzelce ayarlarsan yanak kalınlığını azaltmadan yada çok çok az azaltarak lastik alırsan konfordan ödün vermezsin.


    205/55/16 lastiğin dış çapı : 631,69 mm

    205/55/17 lastiğin dış çapı : 657,09 mm.

    yani yanak oranı olan 55 ile oynamadan jantını 17" yaparsan lastiğin dış çapı yaklaşık 25 mm büyümüş oluyor. Bu da kabaca otomobilin yerden 1,2-1,3 cm. yükselmesi demek.

    205/55/16 yerine 17" takmak isterseniz uygun olan ölçüler 205/50/17 (636,77 mm) veya 215/45/17 (625,09 mm) oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZHERCO

    sana tavsiyem lastik ebatını 215e çıkar ama 17" yapma. Yolu okadar çok hissediyorsun ki alışamazsın bu şekilde sana söyleyeyim


    Benim anlamadığım olay 205/55/16 lastik yerine 205/55/17 lastik takdığında yani yanak kalınlığı aynı kaldığında araçda neden konfordan ödün veresinki?Sonuçta yanak kalınlığı düştükçe konfor azalır ama aldığın lastiği güzelce ayarlarsan yanak kalınlığını azaltmadan yada çok çok az azaltarak lastik alırsan konfordan ödün vermezsin.


    205/55/16 lastiğin dış çapı : 631,69 mm

    205/55/17 lastiğin dış çapı : 657,09 mm.

    yani yanak oranı olan 55 ile oynamadan jantını 17" yaparsan lastiğin dış çapı yaklaşık 25 mm büyümüş oluyor. Bu da kabaca otomobilin yerden 1,2-1,3 cm. yükselmesi demek.

    205/55/16 yerine 17" takmak isterseniz uygun olan ölçüler 205/50/17 (636,77 mm) veya 215/45/17 (625,09 mm) oluyor.

    Alıntıları Göster
    Bu arada bende Hyundai İ30 CRDİ Select aracımdaki kapaklı 195/65/15 ebatlı lastik ve jant yerine 16'' janta geçip lastik ölçüsünüde 205/55/16 yapmayı düşünüyorum. Belki biraz konfordan ödün vereceğiz ama daha iyi olacak diye düşünüyorum. Ayrıca ben aracımı alırken İ30 Select 15'', Style 16'', Style Plus 17'' jantlarla satılıyordu. Yani tammen aynı kasa-karoser ama farklı jant ebatları.
    1. Resimdeki şuan kullanmkta olduğum kapaklı 195/65/15 jant
    2. Resimdeki almak istediğim 205/55/16 jant

     16'' yerine 17'' jant ve lastik kullanımı


     16'' yerine 17'' jant ve lastik kullanımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZHERCO

    sana tavsiyem lastik ebatını 215e çıkar ama 17" yapma. Yolu okadar çok hissediyorsun ki alışamazsın bu şekilde sana söyleyeyim


    Benim anlamadığım olay 205/55/16 lastik yerine 205/55/17 lastik takdığında yani yanak kalınlığı aynı kaldığında araçda neden konfordan ödün veresinki?Sonuçta yanak kalınlığı düştükçe konfor azalır ama aldığın lastiği güzelce ayarlarsan yanak kalınlığını azaltmadan yada çok çok az azaltarak lastik alırsan konfordan ödün vermezsin.


    205/55/16 lastiğin dış çapı : 631,69 mm

    205/55/17 lastiğin dış çapı : 657,09 mm.

    yani yanak oranı olan 55 ile oynamadan jantını 17" yaparsan lastiğin dış çapı yaklaşık 25 mm büyümüş oluyor. Bu da kabaca otomobilin yerden 1,2-1,3 cm. yükselmesi demek.

    205/55/16 yerine 17" takmak isterseniz uygun olan ölçüler 205/50/17 (636,77 mm) veya 215/45/17 (625,09 mm) oluyor.



    Aracı 1cm yükseltmenin normal kullanımda ne gibi bir kötü tarafı olurki?Yani aracın sınırlarını zorlamam normal kullanırım çok bariz bi etki yaparmı aracın sürüş dinamiklerine?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZHERCO

    sana tavsiyem lastik ebatını 215e çıkar ama 17" yapma. Yolu okadar çok hissediyorsun ki alışamazsın bu şekilde sana söyleyeyim


    Benim anlamadığım olay 205/55/16 lastik yerine 205/55/17 lastik takdığında yani yanak kalınlığı aynı kaldığında araçda neden konfordan ödün veresinki?Sonuçta yanak kalınlığı düştükçe konfor azalır ama aldığın lastiği güzelce ayarlarsan yanak kalınlığını azaltmadan yada çok çok az azaltarak lastik alırsan konfordan ödün vermezsin.


    205/55/16 lastiğin dış çapı : 631,69 mm

    205/55/17 lastiğin dış çapı : 657,09 mm.

    yani yanak oranı olan 55 ile oynamadan jantını 17" yaparsan lastiğin dış çapı yaklaşık 25 mm büyümüş oluyor. Bu da kabaca otomobilin yerden 1,2-1,3 cm. yükselmesi demek.

    205/55/16 yerine 17" takmak isterseniz uygun olan ölçüler 205/50/17 (636,77 mm) veya 215/45/17 (625,09 mm) oluyor.



    Aracı 1cm yükseltmenin normal kullanımda ne gibi bir kötü tarafı olurki?Yani aracın sınırlarını zorlamam normal kullanırım çok bariz bi etki yaparmı aracın sürüş dinamiklerine?

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Lastik ölçüsü değiştirmeden önce mutlaka buradaki programdan bakınız. (Metric ve Side seçili olmalı)

    Genel Çaptakı değişikliğin %1'den büyük olmamasını öneririm.

    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html




  • Nedir bu jant çapı büyütme merakı anlayabilmiş değilim. Bir kere jant çapı büyüdüğünde fiyatı da artıyor. Sonra mecburen yanak küçülüyor. Ülkemiz yollarında lastiğin yarılma riski artıyor. Bence güzel de görünmüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bir arkadaşımda 205/55 r17 kış lastiği var ondan alacağım fakat benim ölçüler 205/55 r16 bu şekilde kullanılabilir mi 16'' janta r17 lastik taksam i sorun olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arizeus -- 21 Aralık 2016; 10:35:12 >
  • Ben arabanın dışına pek önem veren biri değilim. Ancak maksimum yol tutuş ve performans isterim. Bu açıdan, araç zaten iyi gidiyorsa daha iyi yol tutuş için büyük jant, büyük lastik benim için tercih sebebidir. Araç hantal ise, büyük jantı düşünmem/istemem. Önce bir kıçını kaldırsın gitsin de, sonra yol tutuş. Hantal araca performansı olumsuz etkileyecek bir şey yapmak istemem.

    Jant/lastik konusunda da, aracın orjinalinde olan en büyük ebadı geçmek istemem. Mesela 15" jantlı Golf de var, 17" jantlı Golf de var. O zaman 17'yi takarım. Ancak araba 1.6fsi Golf ise, o zaman 17" jant istemem. 15 de az kaçar benim kullanımıma. 16 isterim muhtemelen.

    Kısaca lastik aracın gücü ile de alakalı. Hantal araca büyük lastik takıp araca zulmetmeye de gerek yok.

    ---------------------

    205'den 215'e geçmek de yol tutuşta ciddi bir avantaj sağlamaz. 16" janttan 17"e geçileceği için yanak daralacak. Bu sert virajlarda yanağın katlanmasını azaltacak. Asıl yol tutuş farkı burada çıkar. Yani, yüksek hızda sert viraj dönerken...

    Yani 205/55-16'dan 17'ye geçilecekse 225/45-17 saplanmalı. 20mm taban farkı hissedilir bir fark yaratır.

    ---------------------

    Aracın orjinal lastiğinin yuvarlanma çapını %3'den fazla geçmemek gerekli. Aracı yükseltmemek gerekli. Şahsi tercihim yuvarlanma çapını biraz küçültmek tatlı oluyor. Araç da biraz alçalıyor, ara hızlanmalar da hayal meyal canlanıyor. Ancak ne yapılırsa yapılsın abartmamalı. +-%3 kuralını aşmamak gerekli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Aralık 2016; 11:1:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ben arabanın dışına pek önem veren biri değilim. Ancak maksimum yol tutuş ve performans isterim. Bu açıdan, araç zaten iyi gidiyorsa daha iyi yol tutuş için büyük jant, büyük lastik benim için tercih sebebidir. Araç hantal ise, büyük jantı düşünmem/istemem. Önce bir kıçını kaldırsın gitsin de, sonra yol tutuş. Hantal araca performansı olumsuz etkileyecek bir şey yapmak istemem.

    Jant/lastik konusunda da, aracın orjinalinde olan en büyük ebadı geçmek istemem. Mesela 15" jantlı Golf de var, 17" jantlı Golf de var. O zaman 17'yi takarım. Ancak araba 1.6fsi Golf ise, o zaman 17" jant istemem. 15 de az kaçar benim kullanımıma. 16 isterim muhtemelen.

    Kısaca lastik aracın gücü ile de alakalı. Hantal araca büyük lastik takıp araca zulmetmeye de gerek yok.

    ---------------------

    205'den 215'e geçmek de yol tutuşta ciddi bir avantaj sağlamaz. 16" janttan 17"e geçileceği için yanak daralacak. Bu sert virajlarda yanağın katlanmasını azaltacak. Asıl yol tutuş farkı burada çıkar. Yani, yüksek hızda sert viraj dönerken...

    Yani 205/55-16'dan 17'ye geçilecekse 225/45-17 saplanmalı. 20mm taban farkı hissedilir bir fark yaratır.

    ---------------------

    Aracın orjinal lastiğinin yuvarlanma çapını %3'den fazla geçmemek gerekli. Aracı yükseltmemek gerekli. Şahsi tercihim yuvarlanma çapını biraz küçültmek tatlı oluyor. Araç da biraz alçalıyor, ara hızlanmalar da hayal meyal canlanıyor. Ancak ne yapılırsa yapılsın abartmamalı. +-%3 kuralını aşmamak gerekli.

    Peki 205/55 r16 yaz lastiği yerine 205/60 r16 kış lastiği taksak değişiklikler ne olur?




  • Benim c-maxte 17 jant var, keşke 16 olsaydı diyorum. Aynı kalitede 16-17 jant arası lastik fiyatı çok fark ediyor. Kışlık kullanıyorsanız bu farkı iki defa ödüyorsunuz bir de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizeus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ben arabanın dışına pek önem veren biri değilim. Ancak maksimum yol tutuş ve performans isterim. Bu açıdan, araç zaten iyi gidiyorsa daha iyi yol tutuş için büyük jant, büyük lastik benim için tercih sebebidir. Araç hantal ise, büyük jantı düşünmem/istemem. Önce bir kıçını kaldırsın gitsin de, sonra yol tutuş. Hantal araca performansı olumsuz etkileyecek bir şey yapmak istemem.

    Jant/lastik konusunda da, aracın orjinalinde olan en büyük ebadı geçmek istemem. Mesela 15" jantlı Golf de var, 17" jantlı Golf de var. O zaman 17'yi takarım. Ancak araba 1.6fsi Golf ise, o zaman 17" jant istemem. 15 de az kaçar benim kullanımıma. 16 isterim muhtemelen.

    Kısaca lastik aracın gücü ile de alakalı. Hantal araca büyük lastik takıp araca zulmetmeye de gerek yok.

    ---------------------

    205'den 215'e geçmek de yol tutuşta ciddi bir avantaj sağlamaz. 16" janttan 17"e geçileceği için yanak daralacak. Bu sert virajlarda yanağın katlanmasını azaltacak. Asıl yol tutuş farkı burada çıkar. Yani, yüksek hızda sert viraj dönerken...

    Yani 205/55-16'dan 17'ye geçilecekse 225/45-17 saplanmalı. 20mm taban farkı hissedilir bir fark yaratır.

    ---------------------

    Aracın orjinal lastiğinin yuvarlanma çapını %3'den fazla geçmemek gerekli. Aracı yükseltmemek gerekli. Şahsi tercihim yuvarlanma çapını biraz küçültmek tatlı oluyor. Araç da biraz alçalıyor, ara hızlanmalar da hayal meyal canlanıyor. Ancak ne yapılırsa yapılsın abartmamalı. +-%3 kuralını aşmamak gerekli.

    Peki 205/55 r16 yaz lastiği yerine 205/60 r16 kış lastiği taksak değişiklikler ne olur?

    -Aracın yuvarlanma çapı %3.2 büyür.
    -Kalkışlar hayal meyal hantallaşır.
    -Teorik maksimum hız artar.
    -Şehir içi yakıt tüketimi hayal meyal artar.
    -Km sayacınız %3.2 hatalı sayar. Yani bu lastiklerle 10.000km yaptığınız zaman 320km eksik gösterir.
    -Aracınız yerden 1.2cm yükselir.

    Artan lastik yanağından ve artan yerden yükseklikte yol tutuşunuzun biraz zayıflayacağını da kesinlikle söyleyebilirim.

    Ancak bunların hepsi minimal seviye olacaktır. Elinizde hazırda böyle bir lastik varsa kullanın. Ancak para verip alacaksanız almayın.

    Kışlık lastikte yanağın kalın olması iyidir. O yüzden 205/60-17 hazırda varsa direkt takın. Hiç düşünmeyin. Ancak buna para vermeyin.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.