Şimdi Ara

Ani frenlemede nasıl yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
58
Cevap
1
Favori
31.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ani frenlemede vitesteyken mi frenlemek doğru yoksa debriyaja basıp frene basmak mı doğru?
    Ben araba vitesteyken frenlemenin daha etkili olacağını düşünüyorum.

    Ya da amacın "durmak" ya da "yavaşlayarak çarpılması muhtemel objenin yanından geçmek ve kontrolü kaybetmemek" durumuna göre frene basma stilleri değişebilir mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ani Fren Nasıl Yapılır?

    Ani frenleme, bir aracın hızını kısa sürede azaltmak veya durdurmak için kullanılan bir tekniktir. Özellikle direksiyon sınavlarında veya acil durumlarda hayati önem taşımaktadır.

    Manuel Arabalarda Ani Fren Nasıl Yapılır?

    Manuel bir arabada ani fren yapmak için şu adımları uygulamak gerekir:

    • Debriyaja Bas: Fren pedalına basmadan önce debriyaj pedalına sonuna kadar basmalısın. Bu, motorun güç aktarmasını keser ve tekerleklerin serbestçe dönmesini sağlar.
    • Frene Bas: Debriyaja bastıktan sonra, fren pedalına sert ve kararlı bir şekilde basmalısın.
    • Vites Kaçta Olmalı: Ani fren sırasında vites boşa alınmalıdır. Bu, tekerleklerin kilitlenmesini önler ve aracın kontrolünü kaybetmeni engeller.
    • Direksiyon Hakimiyetini Sağla: Fren yaparken direksiyonu sıkıca tutmalısın ve aracın yolda kalmasını sağlamalısın.

    Otomatik Arabalarda Ani Fren

    Otomatik arabalarda ani fren yapmak daha basittir. Debriyaj pedalı olmadığı için sadece fren pedalına sertçe basmak yeterlidir. Ancak, yine de vitesi boşa almak ve direksiyon hakimiyetini sağlamak önemlidir.

    Ani Fren Teknikleri

    • Aralıklı Frenleme: Sürekli fren yapmak yerine, frene kısa aralıklarla basıp bırakmak tekerleklerin kilitlenmesini önlemeye yardımcı olur.
    • İkili Pedal: Ani bir durumda, fren pedalına sol ayağınla birlikte sağ ayağınla da baskı uygulamak frenleme gücünü artırabilir.

    Direksiyon Sınavı Kuralları

    Direksiyon sınavlarında ani fren yaparken aşağıdaki kurallara uymalısın:

    • Sinyal Ver: Ani fren yapmadan önce sinyal vererek arkadaki sürücüleri uyarmalısın.
    • Aşırı Hızdan Kaçın: Ani fren yapmak için aşırı hız yapmaktan kaçınmalısın.
    • Kontrollü Frenleme: Fren pedalına sertçe basmak yerine, kontrollü bir şekilde baskıyı artırmalısın.
    • Sonuç: Ani frenleme, acil durumlarda veya direksiyon sınavlarında hayati bir tekniktir. Manuel veya otomatik araçlarda olsun, doğru teknikleri uygulayarak aracının kontrolünü koruyabilir ve kazaları önleyebilirsin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bayır aşşağı ve araba yüklüyse viteste frenlemek daha doğru ama şehir içinde kısa mesafelerde panik fren(debriyaj+fren) daha mantıklıdır bence.
  • Debriyaja basma amacı motorun aracı ileri götürme olayının ortadan kaldırılmasıdır, ayrıca ani ve dengesiz kompresyonu engellemektir, 100 le 3 bin devirde giden bir aracın hızı 4 viteste iken bir anda 30 km ye inerse motor dağılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 11 Aralık 2011; 15:14:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Debriyaja basma amacı motorun aracı ileri götürme olayının ortadan kaldırılmasıdır, ayrıca ani ve dengesiz kompresyonu engellemektir, 100 le 3 bin devirde giden bir aracın hızı 4 viteste iken bir anda 30 km ye inerse motor dağılabilir.
    en ıyı frenleme debrıyaj+fren dır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    en ıyı frenleme debrıyaj+fren dır.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    en ıyı frenleme debrıyaj+fren dır.

    Alıntıları Göster
    Ani fren anında vitesteyken frene basmak seni durdurmaz zaten söylemek istediğin önce fren sonra debriyaj ise evet en iyi ani fren budur. önce debriyaj sonra frene basarsan çok az bile olsa fark olur çünkü araba dişli mukavemetinden kurtulur bir miktar hızı artar serbest kalır ve daha güvensiz frenleme olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postgres

    Ani fren anında vitesteyken frene basmak seni durdurmaz zaten söylemek istediğin önce fren sonra debriyaj ise evet en iyi ani fren budur. önce debriyaj sonra frene basarsan çok az bile olsa fark olur çünkü araba dişli mukavemetinden kurtulur bir miktar hızı artar serbest kalır ve daha güvensiz frenleme olur.

    Alıntıları Göster
    Debriyaj+Fren...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Debriyaj+Fren...

    Alıntıları Göster
    önce fren sonra debriyaj en doğru ani frenleme stilidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Debriyaj+Fren...

    Alıntıları Göster
    90 km hız için panik frenleme;

    Abs var ise frene sonuna kadar basıldıktan hemen sonra debriyaja basılıp vites 2 ye geçirilir ve ayak debriyajdan hemen çekilir. Bu sayede devir saatindeki ibre kırmızıya çok yaklaşacaktır. Bu da motorun frenleme gücünden en üst düzeyde yararlanmak demektir. (Motor freni)

    Burada amaç; motora mümkün olduğunca fazla devir çevirmektir.

    Şöyle ki;

    6. viteste 140 km hız ile giderken devir saati 3000 ise,
    3. viteste 140 km hız ile giderken devir saati yaklaşık 5500 olur.

    (Bu değerler aracın vites dişli oranına göre değişmekle beraber kafamdan uydurduğum tahmini değerlerdir.)

    Ve bu durumda 6. vitesteki bir araçla 3. vitesteki bir araç aynı yolda aynı anda aynı hızda frene sonuna kadar basarlarsa; 3. vitesteki araç motorun frenleme etkisinden en üst düzeyde yararlandığı için çok daha çabuk duracaktır.

    Size tavsiyem, panik frenleme anlarında soğukkanlılığınızı koruyabiliyorsanız, fren yaptıktan sorna aracınızın hızı 45 km seviyesine geldiği zaman vitesi 1'e takıp ayağınızı debriyajdan çekmeniz olacaktır. Bu size yaklaşık 1,5 - 2 metre daha kısa fren mesafesi sağlar.

    Kısacası araç vitesteyken çok daha iyi bir frenleme olur. Ama buradaki asıl amaç, motor devrinin her an en üst seviyede tutulmaya çalışılmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkcu -- 11 Aralık 2011; 15:34:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    90 km hız için panik frenleme;

    Abs var ise frene sonuna kadar basıldıktan hemen sonra debriyaja basılıp vites 2 ye geçirilir ve ayak debriyajdan hemen çekilir. Bu sayede devir saatindeki ibre kırmızıya çok yaklaşacaktır. Bu da motorun frenleme gücünden en üst düzeyde yararlanmak demektir. (Motor freni)

    Burada amaç; motora mümkün olduğunca fazla devir çevirmektir.

    Şöyle ki;

    6. viteste 140 km hız ile giderken devir saati 3000 ise,
    3. viteste 140 km hız ile giderken devir saati yaklaşık 5500 olur.

    (Bu değerler aracın vites dişli oranına göre değişmekle beraber kafamdan uydurduğum tahmini değerlerdir.)

    Ve bu durumda 6. vitesteki bir araçla 3. vitesteki bir araç aynı yolda aynı anda aynı hızda frene sonuna kadar basarlarsa; 3. vitesteki araç motorun frenleme etkisinden en üst düzeyde yararlandığı için çok daha çabuk duracaktır.

    Size tavsiyem, panik frenleme anlarında soğukkanlılığınızı koruyabiliyorsanız, fren yaptıktan sorna aracınızın hızı 45 km seviyesine geldiği zaman vitesi 1'e takıp ayağınızı debriyajdan çekmeniz olacaktır. Bu size yaklaşık 1,5 - 2 metre daha kısa fren mesafesi sağlar.

    Kısacası araç vitesteyken çok daha iyi bir frenleme olur. Ama buradaki asıl amaç, motor devrinin her an en üst seviyede tutulmaya çalışılmasıdır.

    Alıntıları Göster
    Motor freni kullanmak kesinlikle yanlıştır verimli bir frenleme için.Panik durumda yapacağınız şey en kısa zamanda debriyaj ve frene basmaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Motor freni kullanmak kesinlikle yanlıştır verimli bir frenleme için.Panik durumda yapacağınız şey en kısa zamanda debriyaj ve frene basmaktır.

    Alıntıları Göster
    Araç viteste giderken gazdan ayağımız tamamen çektiğimizde araba yavaşlama eğilimine girmez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Motor freni kullanmak kesinlikle yanlıştır verimli bir frenleme için.Panik durumda yapacağınız şey en kısa zamanda debriyaj ve frene basmaktır.

    Alıntıları Göster
    Abs sistemi olmayan bir arabada debriyaj, fren kombinasyonu genelde lastiklerin kitlenmesine sebep olur.
    en iyi yöntem ilk önce frene basılıp sonra debriyaja basılmalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    90 km hız için panik frenleme;

    Abs var ise frene sonuna kadar basıldıktan hemen sonra debriyaja basılıp vites 2 ye geçirilir ve ayak debriyajdan hemen çekilir. Bu sayede devir saatindeki ibre kırmızıya çok yaklaşacaktır. Bu da motorun frenleme gücünden en üst düzeyde yararlanmak demektir. (Motor freni)

    Burada amaç; motora mümkün olduğunca fazla devir çevirmektir.

    Şöyle ki;

    6. viteste 140 km hız ile giderken devir saati 3000 ise,
    3. viteste 140 km hız ile giderken devir saati yaklaşık 5500 olur.

    (Bu değerler aracın vites dişli oranına göre değişmekle beraber kafamdan uydurduğum tahmini değerlerdir.)

    Ve bu durumda 6. vitesteki bir araçla 3. vitesteki bir araç aynı yolda aynı anda aynı hızda frene sonuna kadar basarlarsa; 3. vitesteki araç motorun frenleme etkisinden en üst düzeyde yararlandığı için çok daha çabuk duracaktır.

    Size tavsiyem, panik frenleme anlarında soğukkanlılığınızı koruyabiliyorsanız, fren yaptıktan sorna aracınızın hızı 45 km seviyesine geldiği zaman vitesi 1'e takıp ayağınızı debriyajdan çekmeniz olacaktır. Bu size yaklaşık 1,5 - 2 metre daha kısa fren mesafesi sağlar.

    Kısacası araç vitesteyken çok daha iyi bir frenleme olur. Ama buradaki asıl amaç, motor devrinin her an en üst seviyede tutulmaya çalışılmasıdır.

    panik frende amaç en kısa sürede , mesafede durmak ise hiç vitesi düşürmeye gerek yoktur... çünkü durmanızı zorlaştırır...
    debriyaja bastıktan sonra durana kadar 2 pedala da sonuna kadar basmak gerekir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    90 km hız için panik frenleme;

    Abs var ise frene sonuna kadar basıldıktan hemen sonra debriyaja basılıp vites 2 ye geçirilir ve ayak debriyajdan hemen çekilir. Bu sayede devir saatindeki ibre kırmızıya çok yaklaşacaktır. Bu da motorun frenleme gücünden en üst düzeyde yararlanmak demektir. (Motor freni)

    Burada amaç; motora mümkün olduğunca fazla devir çevirmektir.

    Şöyle ki;

    6. viteste 140 km hız ile giderken devir saati 3000 ise,
    3. viteste 140 km hız ile giderken devir saati yaklaşık 5500 olur.

    (Bu değerler aracın vites dişli oranına göre değişmekle beraber kafamdan uydurduğum tahmini değerlerdir.)

    Ve bu durumda 6. vitesteki bir araçla 3. vitesteki bir araç aynı yolda aynı anda aynı hızda frene sonuna kadar basarlarsa; 3. vitesteki araç motorun frenleme etkisinden en üst düzeyde yararlandığı için çok daha çabuk duracaktır.

    Size tavsiyem, panik frenleme anlarında soğukkanlılığınızı koruyabiliyorsanız, fren yaptıktan sorna aracınızın hızı 45 km seviyesine geldiği zaman vitesi 1'e takıp ayağınızı debriyajdan çekmeniz olacaktır. Bu size yaklaşık 1,5 - 2 metre daha kısa fren mesafesi sağlar.

    Kısacası araç vitesteyken çok daha iyi bir frenleme olur. Ama buradaki asıl amaç, motor devrinin her an en üst seviyede tutulmaya çalışılmasıdır.

    panik frende amaç en kısa sürede , mesafede durmak ise hiç vitesi düşürmeye gerek yoktur... çünkü durmanızı zorlaştırır...
    debriyaja bastıktan sonra durana kadar 2 pedala da sonuna kadar basmak gerekir...

    Alıntıları Göster
    debriyaj fren aynı anda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reyes7790

    debriyaj fren aynı anda

    Alıntıları Göster
    her aklımıza geleni konu açıp sormak yerine biraz arama yapsak forumda, defalarca tartışıldı

    En Doğru Yavaşlama Tekniği-Yardım
    donanımhaber forum
    En Doğru Yavaşlama Tekniği-Yardım » Sayfa 1 - 6
    http://forum.donanimhaber.com/m_52998022/mpage_1/tm.htm


    Ani fren antrenmanı ( fikir verin lütfen)
    donanımhaber forum
    Ani fren antrenmanı ( fikir verin lütfen) » Sayfa 1 - 2
    http://forum.donanimhaber.com/m_51697335/mpage_1/f_/tm.htm


    fren yaparken debriyaja basmak arabaya zarar verir mi?
    donanımhaber forum
    fren yaparken debriyaja basmak arabaya zarar verir mi? » Sayfa 1 - 5
    http://forum.donanimhaber.com/m_42059412/mpage_1/f_/tm.htm






  • quote:

    Orijinalden alıntı: reyes7790

    debriyaj fren aynı anda

    Alıntıları Göster
    Düz vitesli bir araçta motor freni yapmak, profesyonel olmayan bir şoföre göre çok zor gelebilir. Ancak özellikle tipronik vitesli araçlarda manuel modda kullanırken vitesi sürekli geriye çekerek vites düşürmek ya da direksiyondan vites değiştirme özelliği olan araçlarda - ye basarak vites düşürmek çok iyi bir fren mesafesi sağlamaktadır.

    Fazla basarsam 100 km ile giderken vites 1 e geçer ve motor patlar falan diye korkmayın. Bu araçlarda devir kesici mevcuttur. Ne kadar basarsanız basın, ne kadar vites düşürürseniz düşürün 6500 devirden daha fazla devir çevirmeniz mümkün değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düz vitesli bir araçta motor freni yapmak, profesyonel olmayan bir şoföre göre çok zor gelebilir. Ancak özellikle tipronik vitesli araçlarda manuel modda kullanırken vitesi sürekli geriye çekerek vites düşürmek ya da direksiyondan vites değiştirme özelliği olan araçlarda - ye basarak vites düşürmek çok iyi bir fren mesafesi sağlamaktadır.

    Fazla basarsam 100 km ile giderken vites 1 e geçer ve motor patlar falan diye korkmayın. Bu araçlarda devir kesici mevcuttur. Ne kadar basarsanız basın, ne kadar vites düşürürseniz düşürün 6500 devirden daha fazla devir çevirmeniz mümkün değildir.

    6 Vitesli manuel bir araçta 140'la giderken 2'ye atabilir misiniz?

    Manuelde atılır ama otomatik 2'ye geçmez, devir kesiciyle alakası yok bunun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 11 Aralık 2011; 16:13:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düz vitesli bir araçta motor freni yapmak, profesyonel olmayan bir şoföre göre çok zor gelebilir. Ancak özellikle tipronik vitesli araçlarda manuel modda kullanırken vitesi sürekli geriye çekerek vites düşürmek ya da direksiyondan vites değiştirme özelliği olan araçlarda - ye basarak vites düşürmek çok iyi bir fren mesafesi sağlamaktadır.

    Fazla basarsam 100 km ile giderken vites 1 e geçer ve motor patlar falan diye korkmayın. Bu araçlarda devir kesici mevcuttur. Ne kadar basarsanız basın, ne kadar vites düşürürseniz düşürün 6500 devirden daha fazla devir çevirmeniz mümkün değildir.

    140'la giderken 2'ye atabilir misiniz?

    Hayır atamam.

    Hangi mesajımın neresinden bunu anladığınızı öğrenebilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düz vitesli bir araçta motor freni yapmak, profesyonel olmayan bir şoföre göre çok zor gelebilir. Ancak özellikle tipronik vitesli araçlarda manuel modda kullanırken vitesi sürekli geriye çekerek vites düşürmek ya da direksiyondan vites değiştirme özelliği olan araçlarda - ye basarak vites düşürmek çok iyi bir fren mesafesi sağlamaktadır.

    Fazla basarsam 100 km ile giderken vites 1 e geçer ve motor patlar falan diye korkmayın. Bu araçlarda devir kesici mevcuttur. Ne kadar basarsanız basın, ne kadar vites düşürürseniz düşürün 6500 devirden daha fazla devir çevirmeniz mümkün değildir.

    140'la giderken 2'ye atabilir misiniz?

    Hayır atamam.

    Hangi mesajımın neresinden bunu anladığınızı öğrenebilir miyim?

    diyorum ki otomatik şanzımanı manuel de kullansanız belli bir devire gelince kendisi vites yükseltir, aynı şekilde geçmemesi gereken bir vitese de geçmz, ani fren yapıyorum hemen tık tık tık vitesi 1'e alayım gibi bişey olamaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düz vitesli bir araçta motor freni yapmak, profesyonel olmayan bir şoföre göre çok zor gelebilir. Ancak özellikle tipronik vitesli araçlarda manuel modda kullanırken vitesi sürekli geriye çekerek vites düşürmek ya da direksiyondan vites değiştirme özelliği olan araçlarda - ye basarak vites düşürmek çok iyi bir fren mesafesi sağlamaktadır.

    Fazla basarsam 100 km ile giderken vites 1 e geçer ve motor patlar falan diye korkmayın. Bu araçlarda devir kesici mevcuttur. Ne kadar basarsanız basın, ne kadar vites düşürürseniz düşürün 6500 devirden daha fazla devir çevirmeniz mümkün değildir.

    140'la giderken 2'ye atabilir misiniz?

    Hayır atamam.

    Hangi mesajımın neresinden bunu anladığınızı öğrenebilir miyim?

    diyorum ki otomatik şanzımanı manuel de kullansanız belli bir devire gelince kendisi vites yükseltir, aynı şekilde geçmemesi gereken bir vitese de geçmz, ani fren yapıyorum hemen tık tık tık vitesi 1'e alayım gibi bişey olamaz

    Çok haklısınız öyle bir şey olmaz. Zaten ben de öyle bir şey söylemiyorum ki.

    150 km ile giderken dsg bir araçta 7. vitesteyseniz frene asılır asılmaz tık tık tık diye - ye basıp vites düşürürseniz ve araba durana kadar eksiye basıp basıp çekmeye devam ederseniz ilk başta en fazla 3. vitese kadar düşer.

    Araç 100 km ye geldiğinde ise hemen 2. vitese düşer.

    Araç 50 km ye geldiğinde ise hemen 1. vitese düşer.

    3, 2 ve 1. vitese ilk geçtiklerinde ise devir 6.000 rpm civarı olur.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.