Şimdi Ara

1972'ye kısa yolculuk: İşte ilk tam elektrikli Renault 4

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1972'ye kısa yolculuk: İşte ilk tam elektrikli Renault 4
    Fransız otomotiv devi Renault, elektrifikasyon sürecini hızlandırırken geçmişe de göz kırpmaya devam ediyor. Firma geçtiğimiz aylarda 2025 model Renault 4 E-Tech modelini tanıttı. 1961'de piyasaya sürülen orijinal modelden esintiler taşıyan Renault 4 E-Tech nasıl bir başarı gösterecek bilemeyiz ancak firmanın aslında bu “elektrikli” olayına hiç de uzak olmadığını söylemek gerek. Zira ortaya çıkan bir video, Renault’nun bundan 52 yıl önce zaten tam elektrikli bir Renault 4 üzerinde çalıştığını ortaya koyuyor.



    Geçmişe bir selam



    1961 yılında piyasaya sürülen Renault 4, 1994 yılına kadar üretildi ve dünya çapında 8 milyondan fazla satış yaptı. Model, zaman içinde farklı versiyonlarla çeşitlendirildi; dört çekerinden pick-up’ına, furgonundan lüks "La Parisienne" serisine kadar pek çok farklı yapı ile karşımıza çıktı. Ancak, bu modeller arasında dikkat çeken bir detay var: Elektrikli Renault 4. Bu versiyon, o dönemin endüstriyel teknolojisinin sunduğu imkanlarla, içten yanmalı motor yerine elektrikli bir motorla donatılmıştı.



    1972'ye kısa yolculuk: İşte ilk tam elektrikli Renault 4
    Ancak, bu araç sadece iki kişilikti ve arka koltuklar, bataryalarla doldurulmuştu. Video, aracın şehirde 60-70 km, otoyolda ise 100-110 km menzil sunduğunu belirtiyor. Elektrik motorunun tek özellikleri bunlarla sınırlı değildi; plastik gövde ve plexiglas camlar, aracın ağır bataryalarından dolayı ekstra ağırlığı dengelemek için kullanılmıştı. Ancak, o dönemdeki bu araç, bugünün modern elektrikli araçlarına kıyasla çok daha düşük performans sunuyordu: Maksimum hız 60 km/s olarak belirtilmişti.



    1972'ye kısa yolculuk: İşte ilk tam elektrikli Renault 4
    Elbette Renault ile defa bu araç ile elektrikli dünyasına adım atmamıştı. 1920'lerde ve 1930'larda elektrikli araç üretimi öncelikle ticari araçlara (kamyonetler, kamyonlar, troleybüsler vb.) odaklanmıştı. 1937'de Renault, Celtaquatre modelinin şasisini kullanarak Paris Dünya Fuarı için 35 taksi tasarlayarak elektrikli otomobillere adım atmıştı. Bu, güzel bir maceranın başlangıcı olsa da İkinci Dünya Savaşı nedeniyle macera kesintiye uğrattı. Ardından 1960’ların sonlarında artan kirlilik ve 1973’teki global gaz krizi ile Renault, R4 ve R5 şasisi üzerinde ilk elektrikli şehir otomobilleri üzerinde çalıştı. Ancak krizin bitmesiyle yine elektrikli araçlardan uzaklaşıldı.



    Teknolojide gelinen nokta



    Günümüze geldiğimizde ise tüm üreticiler için artık tek bir ana seçenek var: elektrik. Elektrikli araçlar artık otomotiv dünyasının geleceği ve şimdisi. Bu günlerde, Renault'un R4 E-Tech modeli ile 1972’deki prototip arasındaki farklar oldukça çarpıcı. 2025’te satışa çıkacak yeni Renault 4 E-Tech, 120 ila 150 beygir gücünde elektrikli motorlar ve 40 ila 52 kWh kapasiteli bataryalarla donatılacak. Bu yeni model, 300 ila 400 km arasında bir menzil sunarken, 2026’dan itibaren 500 km'ye kadar menzil kapasitesine sahip olacak.



    Ayrıca Bkz.Otobüsler için kablosuz şarj teknolojisi "Yılın icadı" seçildi



    52 yıllık süre zarfından batarya teknolojileri de oldukça ilerledi. Mesela 1972’deki ilk elektrikli Renault 4, tam şarj olmak için gece boyu şarj edilmek zorundaydı. R4 E-Tech ise sadece 30 dakikada yüzde 80 doluluğa ulaşabilecek. Bu arada ilginç bir şekilde videoda oldukça isabetli bir öngörüde de bulunuluyor. Videoda çok da uzak olmayan bir gelecekte araçların otoparklarda şarj edileceğinden bahsediliyor, günümüzde olan da bu.






    Kaynak:https://www.largus.fr/actualite-automobile/insolite-en-1972-renault-travaillait-deja-sur-une-4l-100-electrique-30037941.html
    Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_4
    Kaynak:https://www.renaultgroup.com/en/magazine/energy-and-motorization/the-history-of-the-first-electric-cars







  • Kısaca insanlık acil bir kriz olmasa halen içten yanmalıya devam edecek.

    O zamanlar bu elektrikli işi mecburiyeti devam etseydi teknoloji ne hızla gelişirdi belkide bugün nerelere gelirdik.

    Sony zamanında Walkman ve Discman’in batarya sorununu çözmek için Lityum İyon pilleri çıkarmasa daha beklerdik.
  • Kısaca insanlık acil bir kriz olmasa halen içten yanmalıya devam edecek.

    O zamanlar bu elektrikli işi mecburiyeti devam etseydi teknoloji ne hızla gelişirdi belkide bugün nerelere gelirdik.

    Sony zamanında Walkman ve Discman’in batarya sorununu çözmek için Lityum İyon pilleri çıkarmasa daha beklerdik.
  • Aynen öyle zamanında elektriklilere yönelseydi piyasa belki şu an çok farklı teknolojileri konuşuyor olurduk. Tabi o zaman da bu petrol zenginlerinin tahtları altından değil meşe ağacından yapılırdı.
  • gun kullanıcısına yanıt
    aslında elektrikli araçların kullanımı petrolün keşfinden öncesine dayanır
  • ~HaLo~ ~ kullanıcısına yanıt
    Biliyorum ama insanlar işte kolayını bulunca bir nevi hazır şarj edilmiş bataryayı sonsuz kolaylıkla yerin altından çıkartıyorsun :)

    İnsanlığın gelişmesi için yapılmış bırakılmış gibi balla. Kömür, petrol, doğalgaz.
  • gun kullanıcısına yanıt
    petrolün ekonomik gücü anlaşılınca çeşitli vergilerle yaptırımlarla halkı elektrikli araçlardan soğuttular yoksa yakıtlı araçlar öncelik değildi. Günümüzde benzer şeyleri petrol tüketen araçlar için yapacaklar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.