Şimdi Ara

2.0 Chevrolet Camaro (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
11.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6.2 cc candir

    2.0 Chevrolet Camaro
  • Ayrı dünyaların araçlarıdır. Amerikan aracı kötü avrupa iyi veya tersi denemez.

    Ancak, özellikle trim işçiliğinde, iç detayda, Avrupa'lılar daha iyidir. Amerikan'lar genelde şişirme iş yapar. Ancak o araçları o fiyata üretip satabilmeleri için bu şarttır.

    Benzer lastik oranları, benzer büyüklük, benzer sınıf ve benzer bütçede Avrupa araçları daha iyi yol tutar, daha iyi durur, daha az yol sesi alır, uzun yolda adamı daha az yorar.

    ANCAK TÜM BUNLAR AVRUPA ARABASI DAHA İYİDİR DEMEK DEĞİLDİR.

    Bazı artılar için, bazı eksilere katlanılabilir. Tercih meselesidir. Ancak, Türkiye şartlarında, Muadil güçte bir Avrupa arabası ile aynı fiyata satılan bir Amerikan'ın pek şansı yoktur. Şehir içinde kullanan adam mı alacak, uzun yol yapan adam mı alacak? Olmuyor. Keyifçisi alır.

    Amerikan piyasası gibi, vergi rahatlığı olsaydı, o zaman çok iddialı araçlar olurlardı. Sınıflarındaki benzer motor büyüklüğünde, benzer güçteki araçlardan çok daha ucuz olurlardı ve o zaman tabii ki çok daha fazla tercih edilirlerdi. Şu anda ise, tam ölü araç. Amerikan'ın keyifçisi 2.0 4 silindirin suratına bakmaz. Ben bakmam şahsen. V8'in sesini duyacağım arkadaş! Bu konsept de gerek arabadaki ÖTV, gerek benzindeki ÖTV sebebi ile Türkiye'de zaten süper anlamsız. Ne diye bu düzenin çarkına su taşıyacağım? Aklımı peynir ekmekle mi yedim? O yüzden gider küçük motorlu bir şey alırım. Bu durumda da Amerikan'ın tatlılığı kalmaz benim için. Gangalaz bir araba oluverir. O zaman da Avrupa veya Japon alır geçerim.

    Canım çok çekerse arada bir kiralarım. Ne para vereceğim?

    Klasik amerikan sahibi olan biri olarak söylüyorum bunları... Üniversite'den yeni mezun olduğumda bugünün parası ile 40.000TL'ye 1972 Trans-Am'lar vardı. Kafama sıçayım! Düşünemedi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 12 Mayıs 2018; 2:21:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ayrı dünyaların araçlarıdır. Amerikan aracı kötü avrupa iyi veya tersi denemez.

    Ancak, özellikle trim işçiliğinde, iç detayda, Avrupa'lılar daha iyidir. Amerikan'lar genelde şişirme iş yapar. Ancak o araçları o fiyata üretip satabilmeleri için bu şarttır.

    Benzer lastik oranları, benzer büyüklük, benzer sınıf ve benzer bütçede Avrupa araçları daha iyi yol tutar, daha iyi durur, daha az yol sesi alır, uzun yolda adamı daha az yorar.

    ANCAK TÜM BUNLAR AVRUPA ARABASI DAHA İYİDİR DEMEK DEĞİLDİR.

    Bazı artılar için, bazı eksilere katlanılabilir. Tercih meselesidir. Ancak, Türkiye şartlarında, Muadil güçte bir Avrupa arabası ile aynı fiyata satılan bir Amerikan'ın pek şansı yoktur. Şehir içinde kullanan adam mı alacak, uzun yol yapan adam mı alacak? Olmuyor. Keyifçisi alır.

    Amerikan piyasası gibi, vergi rahatlığı olsaydı, o zaman çok iddialı araçlar olurlardı. Sınıflarındaki benzer motor büyüklüğünde, benzer güçteki araçlardan çok daha ucuz olurlardı ve o zaman tabii ki çok daha fazla tercih edilirlerdi. Şu anda ise, tam ölü araç. Amerikan'ın keyifçisi 2.0 4 silindirin suratına bakmaz. Ben bakmam şahsen. V8'in sesini duyacağım arkadaş! Bu konsept de gerek arabadaki ÖTV, gerek benzindeki ÖTV sebebi ile Türkiye'de zaten süper anlamsız. Ne diye bu düzenin çarkına su taşıyacağım? Aklımı peynir ekmekle mi yedim? O yüzden gider küçük motorlu bir şey alırım. Bu durumda da Amerikan'ın tatlılığı kalmaz benim için. Gangalaz bir araba oluverir. O zaman da Avrupa veya Japon alır geçerim.

    Canım çok çekerse arada bir kiralarım. Ne para vereceğim?

    Klasik amerikan sahibi olan biri olarak söylüyorum bunları... Üniversite'den yeni mezun olduğumda bugünün parası ile 40.000TL'ye 1972 Trans-Am'lar vardı. Kafama sıçayım! Düşünemedi...
    Demişsin ki;


    "Ancak, özellikle trim işçiliğinde, iç detayda, Avrupa'lılar daha iyidir. Amerikan'lar genelde şişirme iş yapar. Ancak o araçları o fiyata üretip satabilmeleri için bu şarttır.

    Benzer lastik oranları, benzer büyüklük, benzer sınıf ve benzer bütçede Avrupa araçları daha iyi yol tutar, daha iyi durur, daha az yol sesi alır, uzun yolda adamı daha az yorar."

    ANCAK TÜM BUNLAR AVRUPA ARABASI DAHA İYİDİR DEMEK DEĞİLDİR.



    E geriye ne kaldı birader



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 13 Mayıs 2018; 10:47:27 >




  • Behnanbalaban kullanıcısına yanıt
    Katiliyorum

    2017 model camaro ss kullanan birisi olarak soyluyorum.

    Kia picanto ile ses ve suspansiyon olarak konfor ayni seviyeydi. Bunun camaroda boyle olmasinin nedeni bence suspansiyondaki sertlik . Ses ise 5000 motor olmasiyla alakali olabilir fakat arkadasin

    Actigi konuya cevap olarak tercih edilmemesinin nedeni sizin bahsettiginiz durumlar . Ic mekan kaliteside civicten halliceydi.

    Ama bu durumun chevy e degil sport car olmasina bagliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bende seninle aynı ekolden geliyorum, eskiden Alman veya japon mühendisliği, o hassasiyet, laboratuvar gibi üretim tesisleri, detaylara gösterilen özen vs yaz yaz bitmez şeylere verdiğim değerle araçtan alınacak keyfi bir tutardım ama öyle olmadığını yıllar gösterdi. Aslolan bu tarz otomobillerde totalde aldığın keyif aslında, neyin nasıl olduğunu bilmek değil.

    Ayrıca şu var, Amerikan yol tutmaz devri geçeli 6-7 sene oldu, yol tutmak bir yana hassasiyet ve keskinlik isteyen adama müthiş keyifli makinalar üretiyorlar, 2.0 Camaro'yu geçin, ZL-ZR1'ler SS serileri hiçbiri M4'ün altında değil. Hatta bloktan egzantrik LT4 V8 motor, M4'ün o ruhsuz, speakerdan elektronik ses veren, emisyon kontrolü mamülü motoruna bin basar, kıyas bile etmem. İstediği kadar "ileri teknoloji" olsun.

    Evet E46-E92 M3 zamanlarında Amerikanlar hem fazla tufeyli, basit ve salaş idi hem rekabetçi değillerdi, hem BMW'nin de Audi'nin de Mercedes'in de kendilerine özgü karakterleri vardı, bugün olduğu gibi hepsi aynı fabrikada üretiliyormuş hesabı aynı tip motoru, aynı tip çekiş sistemerini aktarmayı kullanmıyorlardı, hepsi ayrı bir inci gibiydi makinalar uyuşuk Amerikanlara göre. Şimdi kimse kusura bakmasın Amerikan araçları çok daha karakterli ve eskiye göre çok daha başarılı, kafalıklarda da ışıklı logolar olmayıversin, trimleri şıkır şıkır durmayıversin, her detay çok da kastırmayıversin eğlencesini, orjinalliğini korduğu sürece, supercharged V8 sesi, o kemik gibi şasi, efsane tasarım bana yeter. Daraldım artık asker gibi soğuk klinik alman aracı rekabetine, Amerikanlar taze nefes gibi geliyor :)




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    benim hocam haklı değil miyim? normalde bmw sevmem ama bana 6 serisi büyüleyici geliyor tabi m serisi de olağanüstü ama gerisi bana anlamsız geliyor özellikle fiyat olarak kıyasladığımda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bende seninle aynı ekolden geliyorum, eskiden Alman veya japon mühendisliği, o hassasiyet, laboratuvar gibi üretim tesisleri, detaylara gösterilen özen vs yaz yaz bitmez şeylere verdiğim değerle araçtan alınacak keyfi bir tutardım ama öyle olmadığını yıllar gösterdi. Aslolan bu tarz otomobillerde totalde aldığın keyif aslında, neyin nasıl olduğunu bilmek değil.

    Ayrıca şu var, Amerikan yol tutmaz devri geçeli 6-7 sene oldu, yol tutmak bir yana hassasiyet ve keskinlik isteyen adama müthiş keyifli makinalar üretiyorlar, 2.0 Camaro'yu geçin, ZL-ZR1'ler SS serileri hiçbiri M4'ün altında değil. Hatta bloktan egzantrik LT4 V8 motor, M4'ün o ruhsuz, speakerdan elektronik ses veren, emisyon kontrolü mamülü motoruna bin basar, kıyas bile etmem. İstediği kadar "ileri teknoloji" olsun.

    Evet E46-E92 M3 zamanlarında Amerikanlar hem fazla tufeyli, basit ve salaş idi hem rekabetçi değillerdi, hem BMW'nin de Audi'nin de Mercedes'in de kendilerine özgü karakterleri vardı, bugün olduğu gibi hepsi aynı fabrikada üretiliyormuş hesabı aynı tip motoru, aynı tip çekiş sistemerini aktarmayı kullanmıyorlardı, hepsi ayrı bir inci gibiydi makinalar uyuşuk Amerikanlara göre. Şimdi kimse kusura bakmasın Amerikan araçları çok daha karakterli ve eskiye göre çok daha başarılı, kafalıklarda da ışıklı logolar olmayıversin, trimleri şıkır şıkır durmayıversin, her detay çok da kastırmayıversin eğlencesini, orjinalliğini korduğu sürece, supercharged V8 sesi, o kemik gibi şasi, efsane tasarım bana yeter. Daraldım artık asker gibi soğuk klinik alman aracı rekabetine, Amerikanlar taze nefes gibi geliyor :)
    Motor konusunda ben de katılıyorum. Benim için amerikan araçlarının tek elle tutulur yanı zaten motorlarındaki o kendine has, odunsu ve sentetiklikten uzak doğal homurtuları. Günümüz alman motorları bunların yanında biraz laboratuvar motoru kalıyor. Tıpkı ultra güzel ama ruhsuz ve soğuk bir rus kızı gibi... Abd v8 leri ise bana latin amerikali esmer ve sıcak afetleri çağrıştırıyor.


    Herhalde bir abd aracıyla olabilecek tek ilişkim, vegas çöllerinde üstü açık bir mustang ile, ağzımda purom ve cd player da BB King üstad eşliğinde seyahat etmek olurdu. Kısaca benim için holiday rent olmaktan öteye gecemez. Bunun dışında benim otomobillerden olan bekletilerimi zerre karşılamıyorlar maalesef.



    Şu sesteki doğallığa baksana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BigMuffin

    benim hocam haklı değil miyim? normalde bmw sevmem ama bana 6 serisi büyüleyici geliyor tabi m serisi de olağanüstü ama gerisi bana anlamsız geliyor özellikle fiyat olarak kıyasladığımda.
    Haklısın tabi. Dedim ya zaten 6 serisi bunun yanında bir bentley ya da aston martin gibi kalır.

    2.0 Chevrolet Camaro
  • Yakın fiyatlarda saydığın alman araçlarının kalite olarak yanına yaklaşamaz camaro performans desen uçmuyor kalite desen yok aynı paraya 530i xdrive varken kim napsın bu aracı anca alınırsa şekil için alınır başka da bişeyden alınmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Sen cidden amerikan arabalarından anlamıyorsun seninle laf dalaşına girmem ama amerikan arabalarının süspansiyon sistemlerini fren yapıldığı zaman nasıl yaylandığonı. 1970 model arabada klima, hidrolik direksiyon, 4 cam otomatik varken mercedes balina kasada bile yoktu. Hem senin gibi amerikan arabasına sahip olmamış birine ne anlatıyorum kabahat bende sende değil.

    Alıntıları Göster
    ne 70 i 50 li model cadillaclarda klima, elektrikli koltuk, elektrikli cam ve birsürü ıvır zıvır var. adamlar konforun kitabını yazmış. ha 70 lerden sonra teknik olarak geri kalsa da amerikan konforu dendimi duracaksın.




  • bir de birisi amerikanlar yol tutmaz demiş, corvette makaslı arka süspansiyonuyla ferrari 430 a nal toplattı nurgburingde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    ne 70 i 50 li model cadillaclarda klima, elektrikli koltuk, elektrikli cam ve birsürü ıvır zıvır var. adamlar konforun kitabını yazmış. ha 70 lerden sonra teknik olarak geri kalsa da amerikan konforu dendimi duracaksın.

    Alıntıları Göster
    Bu yeni nesil anlamaz amerikan arabalarından. Cahile laf anlatmak zordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    bir de birisi amerikanlar yol tutmaz demiş, corvette makaslı arka süspansiyonuyla ferrari 430 a nal toplattı nurgburingde.
    Yalnız Corvette'in arkalar double wishbone tabir edilen türde süspansiyona sahip, yani F430 ile aynı tip. Aradaki fark F430'da Helezon yay kullanılmışken, Chevrolet daha ucuz olan yaprak yay kullanmış ve bunu pikaplardaki gibi uzunlamasına değil enlemesine yerleştirmiş. Tek bir yaprak yay her iki arka süspansiyonu da kontrol ediyor.



    Corvette hayalimdeki spor araçların en başında. Neyseki bir dönem Corvette'lerde kullanılan Ls2 kodlu motora sahibim ve bu sayede Corvette hazzı yaşıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabada konfor yok.

    Bir diğer dezavantajıda boy 180-185den uzunsa araca sığmak işkence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    bir de birisi amerikanlar yol tutmaz demiş, corvette makaslı arka süspansiyonuyla ferrari 430 a nal toplattı nurgburingde.
    Doğru demiş hatta amerikanlar için pahalı çim biçme makinasıda derler pistin yarısını çimlerde geçirdiği için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Doğru demiş hatta amerikanlar için pahalı çim biçme makinasıda derler pistin yarısını çimlerde geçirdiği için.

    Alıntıları Göster
    bunu nal toplayan f430 a söyle.
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    ben corvette lerin arka süspansiyonu yaprak yaylı diye biliyordum.

    CorvetteForum - Chevrolet Corvette Forum Discussion
    Why do Vettes Still Use Leaf Springs? - CorvetteForum - Chevrolet Corvette Forum Discussion
    https://www.corvetteforum.com/forums/c6-corvette-general-discussion/3031625-why-do-vettes-still-use-leaf-springs.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Doğru demiş hatta amerikanlar için pahalı çim biçme makinasıda derler pistin yarısını çimlerde geçirdiği için.

    Alıntıları Göster
    Puhahahah ilk defa duydum bunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    bunu nal toplayan f430 a söyle.

    Alıntıları Göster
    İstisnalar kaideyi bozmaz amerikan araçlarını zaptetmek için biraz profesyonel sürücü olmak gerekli bazen o bile kurtarmıyor.

    Avrupa malları ise senin yerine her işi yapıyo zaten. Tabi yine bir ferrariden falan bahsetmiyorum onu bizim çiftlikbank sığırından gördük

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Amerikan araçları, marka model ne olursa olsun konfor odaklı yapılmıştır. Buna iki kapılı coupe modelleri DE dahildir. (Gidip hellcat veya demon almadığınız sürece tabi, onlar drag aracı)

    Amerikanların eleştirildiği noktalar, iç ortam malzeme kalitesi, görece eksik yol tutuşudur. Yumuşak ayarlanmış süspansiyonda yol tutuş hissiyatı beklenmez zaten.

    Niye iki kapı coupe modelleri DAHİL konforludur ? Amerikan kafası, drag kafasıdır. Performans arıyorsa da düz yolda arar. Yumuşak süspansiyonlu araç, hızlanma anında çekiş aksı olan arka aksın üzerine yaslanarak patinajı önler. Hatta bu sebepledir ki bazen yük transferi fazla olur ve ön tekerlerin havaya kalktığı gözlemlenir

    BMW,Audi gibi markalar, ülkemizde daima fazla sayıda tercih edilecektir. Bunların sebepleri var.
    1- O paraya araba bakan adam, camaronun 2.0 motoru olduğundan bile habersiz.
    2- Yedek parça ve ikinci el fetişizmi. (sırf yanlamak için ve şekil yapmak için subaru brz değil 320 ied alınıyor bu ülkede. Brz gerçek spor, 320 ied çakma spor)
    3- (Keşke böyle olsa) Alıcı , her iki araçtan da haberdar, hatta içine oturup gezmişliği de var. Fakat Alman arabası ona daha çok hitap ediyor.

    Amerikan aracına konforlu değil diyen, onlardan bihaber arkadaşlar bunları izlesin.

    7:50



    10:32

    hocam dediklerinize katılıyorum ancak brz de yetersiz yav.

    o aracın hakkı şöyle güzel bir 280-300 hp. atmosferik olması sesi falan harika çok güzel ama 7.2 sn 0-100 ne bileyim o derece yırtıcı bir araca yakışmıyor bence.

    bir de ön konsolun japon olduğu çok belli, düz berlin duvarı.

    yoksa gerçekten tasarımına yol tutuşuna falan hayranım




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.