Şimdi Ara

2 çekirdeği tek çekirdek göstermek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Amd nin modül mimarisini 1 modülü 1 çekirdek olarak gösterip single core performansını ikiye katlamamız mümkünmüdür acaba?

    Yada amd fx serisinde bu tür bir taktik izleyebilirmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Simplyfor

    Amd nin modül mimarisini 1 modülü 1 çekirdek olarak gösterip single core performansını ikiye katlamamız mümkünmüdür acaba?


    Bunu yapabilirsen işlemci sektörüne ismini altın harflerle yazdırırsın

    Sen işlemci modüllerinin fiziksel yapısını değiştirmek istiyorsun nasıl mümkün olabilir ki? Bunu yapabilsen zaten kendi işlemcini üretirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 11 Aralık 2014; 22:47:00 >




  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Hocam bana çok mantıklı geldi yabancı forumlara bakıyorumda bişey bulamadım daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılım tarafında istediğini istediğiniz gibi gösterebilirsiniz de donanım da bir değişiklik yapmadığınız sürece performans değişmez.

    İsterseniz 2 modülü tek çekirdek olarak tanıtın. Fark olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c36ab7c4 -- 11 Aralık 2014; 22:41:10 >
  • c36ab7c4 kullanıcısına yanıt
    İ5-4690 ile fx8350 yi bu teknoloji ile baz alalım;

    4690 single core performansı ile oyunlarda öne geçiyor.4 çekirdekli 4 izlekli bir işlemci.

    Fx8350 saf 8 çekirdek performansını sunuyor.Amd nin mimariside aslında hyper treadingin fiziksel hali gibi.1 modül içinde 2 çekirdek sunuyor.

    Eğer dediğim teknoloji başarılı olabilirse Fx8350 nin tek çekirdek performansı gerektiğinde 2 ye katlanabilir ve bu sayede i5 lerin önüne geçilir.

    İ7 ler ayrı tabi hyper treadingle 16 çekirdek oluyorlar o ayrı mesele.

    Sizin dediğinize göre hyper treadinginde performans artışı göstermemesi lazım?Sonuçta fiziksel değil?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her modülde 1 çekirdek kapadığın zaman kaynaklar 1 çekirdeğin kullanımında oluyor. 2 modül 4 çekirdeğe göre 4 modül 4 çekirdek daha yüksek performans veriyor. 4 modül 8 çekirdek yerine 4 modül 4 çekirdek kullandığın zman programa göre %3-5 bazen biraz daha fazla fark alabilirsin o kadar. Oyun açısından bakınca oyununa göre değişir. Single thread performansı daha önemli oyunlarda 4m/4ç olarak kullanmak yerine göre avantajlı olabilir. Frekans (açıksa turboyu da) 4/4'e göre biraz daha yukarı çekebilmen lazım.

    Donanımın 1 modüldeki 2 çekirdeği tek çekirdek olarak görmesi mümkün değil benim bildiğim, ona göre altyapısı yok. Yani işletim sisteminin 1 modülü 1 sanal çekirdek olarak görüp 1 thread yollaması, o modülün de işleyebildiği ölçüde bu 1 thread'i bütün modüldeki kaynaklar ile işlemesi mümkün değil. En baştaki amaçlardan biri oydu, ama Bulldozer o şekilde olamadı. Speculative Multithreading / Transactional Memory denen şeyler var bakınabilirsin. Donanımın buna uygun destek vermesi lazım, 1 threadi farklı kaynaklara bölüp işletebilmek için.

     2 çekirdeği tek çekirdek göstermek

    Bu tarz bi yapısı yok şimdiki Bulldozerin.

    Haswell'de Intel TSX extension die transactional memory ile ilgili şeyler ekledi. birde multi thread kod yazarken locking denen yöntemler var ona da bakınabilirsin, HWE denen zımbırtısı locking içeren multi-threaded kod yazma gerekliliği olmadan kolaylık sağlayacaktı transactional memory ile birlikte. Bunları yaparken de CPU'daki sanallaştırma teknolojisi kullanılacaktı. Bu yüzden bütün Haswell TSX'e destek vermedi, VT-d olan CPU modellerinde TSX vardı. Ama TSX'i de bozuk üretmiş, bios update çıkartılıp kapatıldı.

    Yani şimdilik bu tarz bi yapı mümkün değil. Oyun fx 8350 için 8 çekirdek kullanmaktan uzaksa 4/4 şeklinde oc. yi arttırıp, çekirdeklere asimetrik frekans bağlayıp (1. çekirdek 4.7 ghz 2. çekirdek 4.5 ghz vs. gibi) ne kadar fark ediyor ona bakabilirsin en fazla.




  • Simplyfor S kullanıcısına yanıt
    Hyper Threading sadece yazılımdan ibaret değil ama. Dediğiniz şey mantıklı olsa zaten Amd yapardı şuana kadar.

    Neden mantıklı değil sorusunun cevabı çok uzun olacağından yazmak istemiyorum şuanda. İşlemcilerin çalışma mantıklarını biraz araştırırsanız, software threading , hardware threading, multi-core sistemlerin çalışma mantıkları vb. daha iyi anlayacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c36ab7c4 -- 11 Aralık 2014; 23:40:07 >
  • Evet tabiki mumkun. Demek isterdim ama. Malesef degil ama guzel dusunce. Fakat ikinci cekirdegi kapatip tek cekirdege oc ile yuklenirsen yuzde 5-10 daha fazla ama tek cekirdekten daha fazla performans elde edersin. Ama lakin bu elde ettigin performans iki cekirdekle ettiginin yanindan gecmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aslında 2 çekirdek çalışacak.Uygulamalar,oyunlar vs. tek çekirdek olarak görecek gerektiğinde.

    Ben böylelikle tek çekirdek performansında artış ile oyunlarda daha çok performans elde etmeyi düşündüm.


    Tabiki mimari tasarlayacak mühendis değilim sadece bir fikir hayata geçirilebilirmi/geçirilmişmi idi benim sorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.