Şimdi Ara

2.EL ARABA ALMAK AKIL İŞİ DEĞİLMİŞ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
1
Favori
6.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Belki yeri değil ama, imzanızdaki bazı kelimeleri düzeltirseniz memnun olurum. Yanlızlık ve yanlız kelimelerini, yalnızlık ve yalnız yaparsanız daha iyi olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ata orkun

    Tabi imkan meselesi olmak şartıyla 0 km almak en güzeli olmuyorsa tanıdığınız bir arkadaşın arabasını almak en iyisi maalesef 2.el oto ticareti yada halk dilinde galericilik toplumumuzda pek matah bir iş değil orjinal diye size kakalamaya çalışılan araba takla atmış cıkar heryanı bıyalı çıkar usta dersen başından savar kurumsal 2.el şirketleri DOD gibi onlarda maalesef ölücü ve fazla fiyat çeker

    Bence yerli endonanımsız olsun ama 0 km olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: umut976

    Yaklaşık 4-5 aydır eşim için 2. el otomatik vites bir araç arıyorum.Kaç tane arabaya müşteri olduysam bir üçkagıt çıktı.Hatta birini aldıktan sonra kapısnın değiştigini öğrenip geri verdim aldım parayı.son olarak pazar günü araba pazarında gördüğüm bir aracı servise götürdüm.Ekspertiz raporunda 3 parça boya var denilen aracın daha sonra pertten çıktığını şans eseri öğrendim.Artık insanlarda ahlak, dürüstlük,alın teri gibi mefhumlar kalmamış herkes birbirini düdükleme çabaşı içinde.Bu ortamda 2. el almak akıl işi değilmiş onu öğrendim.

    Siz siz olun kimseye güvenmeyin.Herkes para için ahlaktan,namustan geçer olmuş malesef.


    Bu mesajı gördüğümde acaba benmi yazdım daha önce deyip birkaç kez kontrol ettim :-) bende birebir aynı durumdayım , eşime 3 aydır aynı otomatik bir arac bakıyorum ama hep üç kağıt malasef...yada çok çok temiz ise aşırı yüksek fiyat...
    hayırlısı bakalım , bakmaya devam...




  • Arkadaşlar,
    0 araba alırken de dikkat etmek gerekiyor.Ben 1999 ve ya 2000 yılı tam hatırlamıyorum arkadaşımın tanıdığı biri 0 km araba aldıktan bir süre sonra satmak zorunda kalmış.Alıcı şahıs ustaya gösterdiğinde aracın takla attığı ortaya çıkımış.Nasıl olur diye alınan bayii den araştırılırken TIR dan aşağıya düştüğü ve yapılıp satıldığı ortaya çıkmış bayii yeni arac vermişti o zaman.
    Yani ne yapsak boşşşşşşşş.
  • Arabadan kar etme devri çok gerilerde kaldı eskiden yüksek enflasyon vardı..Tutturabildiğin fiyata gidiyordu ama o eski alışkanlıktan kurtulamadı milletimiz hala satın aldığı arabayı karla satmayı düşünüyor..Arabadan kar elde eden kişiler galericilerdir.Onların işi budur.. Ucuza aldıkları arabaları masraflarını cıkaracak kar edecek şekilde satarlar.. Galericiye giden de bunu bilir..

    Adam lpg takmış arabasına 1-2 yıl binmiş cant takmış kullanmış ondan sonra benim arabamda su va bu var bakımını yaptırdım filan..Kardeşim bakımını benim için mi yaptırdın sen cantları lpg yi benim için mi taktın kullandın masraflarını amorti ettin..tutup da 2 bin ytl cant 1500 ytl cant parası istersen o arabayı 6 ay bekletirsin yine satamazsın sonunda başa doner zararla satarsın..

    Ben araba alırsam aldığım fiyata ya da en az zararla satmayı dusunurum..Bir araba için aylarca beklemem piyasası neyse veririm uç asagı bes yukarı doğru olan da bu...

    Adam 13.5 a clio hb 1.4 16v almış(sonradan ogrendim) 16.5 fiyat istiyordu..Tertemiz birşeyi yok dedi..İyi dedim 15.500 ytl verdim anlastım..Servise gidelim dedim ki adam baktım hop oturuyo hop kalkıyor :) neyse gittik arabanın yan tarafı kazalı cıktı komple boyanmış..Kıvırmaya basladı tabii...Şimdi ben ne diyeyim bu adama?

    Daha sonra hyundai 1.5 gls lpg li klimalı arabaya 10800 e anlastık..Adam arabanın hiçbirşeyi olmadıgını boya darbe vs..yeminler etti..İyi dedim servise gidelim..sonuç fiyasko komple boyalı araba...

    En son broadway alalım dedik 2000 rni ye 9750 verdim..Tertemizmiş dosta gidecek arabaymış sozde..Servise gittik..Usta surda bu burda bu var saymaya basladı ardı arkası gelmiyor adam ustayla dogusmeye basladı sonucta o da olmadı...

    Sizce bu arabaların fiyatları ucuz muydu? Değildi, fazlaydılar bile...Şimdiye kadar durust bir satıcıya rastlamadım..

    Servslerin şimdiye kadar faydasını gördüm ama u başlıktan sonra artık bir ikinci yere götüreceğim arabayı..

    Şimdiyse modeline göre 19 a kadar focus hb arıyorum 2001-2004 arası temiz-kazasız 100 bini aşmamış ghia ambient gp, comfort collection vs..az mı veriyorum sizce? Burda başlık açsam 16 ya bulursun diyecekler..

    Yok kardeşim yok..Hiçbir yerde yok..Belki 3-5 tane vardır..Onlarada da değerinin 2 bin ytl ustu para istiyorlar..




  • allah 2 el araba alacaklara yardım etsin
  • Ankara' da araçların bilgisayarla muayene edildiği bir sistem varmış. Aracın değişenini hasarını falan veriyormuş. Ancak o tip bir şeye güvenilebilir. İkinci elde hatasız araç aramak zor olsa gerek. Trafikte ne kadar dikkat ederseniz edin acemi biri mutlaka aracınıza zarar verebilir. Kapalı garaj varsa aynı şeyi söyleyemem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mermus

    Arkadaşlar,
    0 araba alırken de dikkat etmek gerekiyor.Ben 1999 ve ya 2000 yılı tam hatırlamıyorum arkadaşımın tanıdığı biri 0 km araba aldıktan bir süre sonra satmak zorunda kalmış.Alıcı şahıs ustaya gösterdiğinde aracın takla attığı ortaya çıkımış.Nasıl olur diye alınan bayii den araştırılırken TIR dan aşağıya düştüğü ve yapılıp satıldığı ortaya çıkmış bayii yeni arac vermişti o zaman.
    Yani ne yapsak boşşşşşşşş.


    El-insaf yaa. sıfır alırkende artık servise sokucaz araçları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaT1F -- 10 Ocak 2008; 9:44:08 >
  • 2.El araba almak kesinlikle şans işi...Arkadaşımın başından geçen bir olayı kısaca anlatayım 2005 yılında sahiplerini iyi tanıdıkları büyük bir oto galeriye gidip araba bakıyorlar...Adamları tanıdıkları için gayet rahatlar 2003 model ford fıesta dizel için anlaşılıyor.Araçta bir-iki ufak parça boya dışında bir sorun yok deniyor eksper raporları vs.gösteriliyor.Tanıdıklık ve hemşehrilikte olunca(tipik Türk işi) başka servise gerek kalmayıp arabayı alıyor bizimkiler...

    Bununlada kalmayıp araç 1 sene kullanılıyor...Allah için motorda vs.sorun çıkmıyor neyse 1 sene sonunda model yükseltmek için satmaya karar veriliyor...Arabadan iyi anladığı belli bir galerici geliyor almaya ve aracın kazalı olduğunu söylüyor.(Rakamları tam hatırlamamakla birlikte bizimkisi 20.000 ytl civarı isterken 15.000 ytl öneriyor.)Bizimki fiyat düşürme taktiğidir diyor ama bir servisede gidip baktırıyor.Aracın kazalı olduğu anlaşılıyor bununlada kalmayıp araştırıyor Arabanın bizimkine satılmadan önce ölümlü kazaya karıştığı vs.ortaya çıkıyor.Tanıdık galeri bizim haberimiz yoktu vs.diyerek yançiziyor sonra bizimki galeriye dava açınca işin uzamasını istemediklerinden aracı fiyatını biraz kırarak almayı kabul ediyorlar...

    Araç alırken mümkün olduğunca 3 yaşını aşmamış ve sahibinden araç bulmaya çalışıyorum.Aracı beğendiysem sahibine iki ayrı servise götürürüm kabul edersen anlaşalım diyorum ilkinde sorunları çıkarsa ikinciye gerek yok ama çıkmazsa farklı bir gözün görmeside gerekir.2003 yılında (99 hyundaı servise götürdüm yağ eksilttiğini anlamadılar çünkü) Eğer araç sahibi servise götürmemek için kıvranıyorsa hemen hayırlısı olsun diye uzaklaşıyorum




  • ikinci el araba alirken sahibini tanidiginiz birinden almak, yada dusuk fiyatlilara bakmadan, eli yuzu duzgun
    normal fiyat ceken birinden temiz araba bulup iyi pazarlik ederek almakta fayada var.

    zira yukardaki dolandirma olaylarinin tamami dusuk fiyat cekenlerden kaynaklaniyor
  • onurunu paraya satmamış insanlar bulup araba almak lazım, sadece araba değil onlarla yaşamak lazım ama...................
  • yaptıgımız her alisveriste oldugu gibi insiyaki olarak en ucuzundan basliyoruz bakmaya, ama ucuzlarinda yude 95i inde hile oluyor maalesef
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777

    yaptıgımız her alisveriste oldugu gibi insiyaki olarak en ucuzundan basliyoruz bakmaya, ama ucuzlarinda yude 95i inde hile oluyor maalesef


    genelde öyle doğru ama 97 hyundai gls yi alırken forumdaki hyundai kısmına danışmıştım çok para alma filan dediler..Ben araba temiz görünüyor diye üç beş fazla vereyim dedim..Buna 10800 para teklif ettim serviste araba komple boyalı çıktı...Diğer baktığım arabalarda ucuz değildi..Fiyatları Anadolu piyasasına göre normal İstanbul'a göre pahalıydı..Sanırım ikinci el alırken piyasa değerinin 1-2 bin ytl fazla olanlarına bakmak gerek kazıklanmamak için..Herhalde bu kadar büyük kazığı da kimse atmaz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777

    yaptıgımız her alisveriste oldugu gibi insiyaki olarak en ucuzundan basliyoruz bakmaya, ama ucuzlarinda yude 95i inde hile oluyor maalesef


    genelde öyle doğru ama 97 hyundai gls yi alırken forumdaki hyundai kısmına danışmıştım çok para alma filan dediler..Ben araba temiz görünüyor diye üç beş fazla vereyim dedim..Buna 10800 para teklif ettim serviste araba komple boyalı çıktı...Diğer baktığım arabalarda ucuz değildi..Fiyatları Anadolu piyasasına göre normal İstanbul'a göre pahalıydı..Sanırım ikinci el alırken piyasa değerinin 1-2 bin ytl fazla olanlarına bakmak gerek kazıklanmamak için..Herhalde bu kadar büyük kazığı da kimse atmaz...



    evet sahibinden temiz bir araba bulup pahali da olsa teklif verip ve telefon birakip adamin aramasini beklemek ve bu yolla arac bulmak en mantiklisi bence




  • bence artık 2.eli bırakın 0 araba almak bile riskli .
    yakın zamanda o kadar çok şey duydumki tırsar oldum,ciddi olarak arabayı alınca bilgisayarlı test yaptırmayı düşünüyorum.

    0 araçlarda çok sayıda liftten,tırın üstünden düşürme olayı oluyormuş.sırf bu iş için sanayide belli başlı yerler varmış.
    Ve sıkı durun bu firmaların nasıl daha da gözünün döndüğünü gösteriyor :
    eğer çıkma parça bulunursa o çıkma parça takılıyor ve boyanıyormuş ,yani servisten 0 parça bile takmıyorlar(sanayiye götürülme sebebi zaten buymuş)

    bunu bizzat bu işlerle uğraşan bir tanıdığı olan birisi söyledi ve adamın artık vicdan azabına dayanamayıp artık o işleri yapmadığını söyledi.

    adam özellikle bmw ve mercedes araçların çok sayıda getirildiğini söyledi ne kadar doğrudur bilemem .
    firmaların bazen kasıtlı olarak da bunu yaptığını söyledi ,sanırım bu arabalar getirilirken de sonuçta sigortalı olduklarından ,sigorta firmalarından para koparmak için uyguladıkları bir yöntemmiş.Sigortayla ilgili kısmını pek anlamadım ,firmalarla arabaların taşınması esnasında onları sigortalayan şirketlerin arasında olan bir durum sanırım.
    Söylediği bu .

    eğer aracınızı aldığınızda daha 100 km bile olmamışken sağa sola çekiyor ve servisde bunu düzeltemiyorlarsa bilinki arabanız burun üstü düşmüş bir arabadır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80

    bence artık 2.eli bırakın 0 araba almak bile riskli .
    yakın zamanda o kadar çok şey duydumki tırsar oldum,ciddi olarak arabayı alınca bilgisayarlı test yaptırmayı düşünüyorum.

    0 araçlarda çok sayıda liftten,tırın üstünden düşürme olayı oluyormuş.sırf bu iş için sanayide belli başlı yerler varmış.
    Ve sıkı durun bu firmaların nasıl daha da gözünün döndüğünü gösteriyor :
    eğer çıkma parça bulunursa o çıkma parça takılıyor ve boyanıyormuş ,yani servisten 0 parça bile takmıyorlar(sanayiye götürülme sebebi zaten buymuş)

    bunu bizzat bu işlerle uğraşan bir tanıdığı olan birisi söyledi ve adamın artık vicdan azabına dayanamayıp artık o işleri yapmadığını söyledi.

    adam özellikle bmw ve mercedes araçların çok sayıda getirildiğini söyledi ne kadar doğrudur bilemem .
    firmaların bazen kasıtlı olarak da bunu yaptığını söyledi ,sanırım bu arabalar getirilirken de sonuçta sigortalı olduklarından ,sigorta firmalarından para koparmak için uyguladıkları bir yöntemmiş.Sigortayla ilgili kısmını pek anlamadım ,firmalarla arabaların taşınması esnasında onları sigortalayan şirketlerin arasında olan bir durum sanırım.
    Söylediği bu .

    eğer aracınızı aldığınızda daha 100 km bile olmamışken sağa sola çekiyor ve servisde bunu düzeltemiyorlarsa bilinki arabanız burun üstü düşmüş bir arabadır


    Evet bu dediginiz dogru, 0km almadan once bile cüzi fiyatlara satilan, kaportaya degdiginde arabanın boyali olup olmadigini anlatan aletten alip test etmek lazim, sonucta ayni yil icinde arabayi satmadikca kullanicilarin haberi olmuyor kazali araba aldiklarindan.




  • Bizde 2. el jip almıştık bir galeriden. Aldıktan sonra klimada ciddi problem olduğu anlaşıldı, galeri tanıdıkdı ve masraflarını karşılamayı kabul ettiler, klima sistemi komple değişti, şu an bir sorun yok, araç çok temizdi ve bir problem çıkmadı 2. el olduğu halde. ( 2001 model )
  • Ben A3 almıştım sonra i30 almak için takas opsiyonlarını incelerken, Hyundai servis kayıtlarından benim A3'ün KM'sinin geriye alınmış olduğunu ortaya çıkardı. Ben de üzerinde yazan KM'ye göre aldığım fiyatta teklifte bulunanlar varken, kimsenin günahına girmemek için aldığım fiyatın 1500 Euro altına şimdiki arabamı alırken takasta verdim. Hileyle hurdayla kazanılan, başkasının alın terinden çalınan paralar bir yerlerden çıkar mutlaka. İnsanın önce kendi insanlığına saygısı olması lazım.
  • Hocam bu çok mantıklı gelmedi bana. Yanlış anlama seni itham etmiyorum ama anlamadım. Bu araçların hepsi zaten sigortalı. Tırdan düşürme falan olsa zaten sigorta karşılar. Sanayiye götürme falan çok mantıksız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta80

    bence artık 2.eli bırakın 0 araba almak bile riskli .
    yakın zamanda o kadar çok şey duydumki tırsar oldum,ciddi olarak arabayı alınca bilgisayarlı test yaptırmayı düşünüyorum.

    0 araçlarda çok sayıda liftten,tırın üstünden düşürme olayı oluyormuş.sırf bu iş için sanayide belli başlı yerler varmış.
    Ve sıkı durun bu firmaların nasıl daha da gözünün döndüğünü gösteriyor :
    eğer çıkma parça bulunursa o çıkma parça takılıyor ve boyanıyormuş ,yani servisten 0 parça bile takmıyorlar(sanayiye götürülme sebebi zaten buymuş)

    bunu bizzat bu işlerle uğraşan bir tanıdığı olan birisi söyledi ve adamın artık vicdan azabına dayanamayıp artık o işleri yapmadığını söyledi.

    adam özellikle bmw ve mercedes araçların çok sayıda getirildiğini söyledi ne kadar doğrudur bilemem .
    firmaların bazen kasıtlı olarak da bunu yaptığını söyledi ,sanırım bu arabalar getirilirken de sonuçta sigortalı olduklarından ,sigorta firmalarından para koparmak için uyguladıkları bir yöntemmiş.Sigortayla ilgili kısmını pek anlamadım ,firmalarla arabaların taşınması esnasında onları sigortalayan şirketlerin arasında olan bir durum sanırım.
    Söylediği bu .

    eğer aracınızı aldığınızda daha 100 km bile olmamışken sağa sola çekiyor ve servisde bunu düzeltemiyorlarsa bilinki arabanız burun üstü düşmüş bir arabadır




  • Burayı okuyanlar yada yazanlar umarım yarın birgün aynı şeyleri kendileri yapmazlar. Sattığımız arabada ön sol çamurluk ezilmeden dolayı değişmişti (kaza değil, garajdaki park direğine sürtüldü ) , küçük noktasal boya kalkması ve çizikler için pırıl pırıl olsun diye bazı yerleri boyattırdık (boyatmassan pas yapıyor) . Arabayı satarken babam herşeyi anlattı alıcı adaylarına , adamın teki hemşerim takla atmış bu dedi ! Arabamız takla atıyor ama bizim haberimiz yokmuş gibi bir durum..
    Aracı fiyat uygun olmasına rağmen 2 ay satamadık , ölü fiyata galeriye verdik gitti.
    Bikaç milyar da olda gerçekten önemli olabiir bazıları için bu para buna birşey diyemem, dişten ,tırnaktan arttırdığınınız parayla almışsınızdır . Fakat bu işin bir de size getireceği zararlar vardır, dünya da olmasa bile başka yerde gelir size döner yaptığınız sahtekarlık. Bununla ilgili başıma/başına öyle olaylar gelen var ki..
    Genede bunları bile bile hala aynı şekilde bu işlere aracı olanlar olacaktır. Sadece aklınızın bir köşesinde olsun.




  • o olay doğrudur, ankarada fransız bir otomobil bayisinden alınan 0 aracımızında satarken aldığımız eskpertiz raporunda tavanda tadilat olduğu ortaya çıkınca bizde anladık ne işler döndüğünü, yeni araba vermeleri için susma şartı olduğundan açık bilgi veremiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.