|
Bildirim
|
R RuSH86 demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Yemin ediyorum bitseniz de kurtulsak. VARAN 1: "Yarı otomatik şanzımanlar belli bir km den sonra çok sıkıntı çıkarıyor.Baskı bakata, aktüatör motoru, volan dişlisi, bilya ilk aklıma gelenler. " Baskı balata, volan ve bilya değişimi MCP/Auto6R şanzıman için genelde 130bin'de yapılır. Manuel vitesteki gibi değişen parçalar değişir. MCP/Auto6R tek kavrama robotik yarı otomatik olmasına rağmen hidrolik sistemle değişimi yapar. Japon (MMT-ishift-AMT) markalarının kullandığı dandik elektrikli sonda tipi aktüatörlerden değildir.. Dur kalk trafikte ısınıp sağa çekin, balata soğusun demez). VARAN 2: "Vites geçişleri sarsıntılı, geri kaçırma problemi, motordan alınan gücü tekerleklere iletmede ciddi sıkıntılar oluyor. Otomatik araba isteyip de bütçesi yetmeyenler için geliştirilmiş düşük maaliyetli ve düşük kalitede şanzımanlar oluyor tek kavramalar." Auto6R/MCP şanzımanda 1'den 2Ye atarken gaz pedalına fazla basılırsa, araç torka ihtiyaç duyulduğunu düşünüp, geç vites büyütür, sarsıntı olur. 2. vitesten sonraki viteslerde ise sarsıntı falan yok. Bu şanzıman geri kaydırma yapmaz. Yokuş kalkış desteği ile gelir. Son cümleleriniz ise gerçekten komik olduğu için size havale ediyorum. VARAN 3: "Bir de Pejolarda kronik elektrik arızalarının olduğu ...." Bence siz konuyu açan kişinin bahsettiği aracı bırakın tanımak/bilmek/kullanmak/görmek.. duymamışsınız bile.. Niyetim, haddimi aşıp size ukalaca cevap vermek değil. Ama gerçekten şu forumda bazı şeyler hiç mi değişmez? Onu öyle diyolar, bunu böyle diyorlar diyerek hiçbir bilginiz olmayan bir araç hakkında yusyuvarlak bilgileri ortaya atıp, sonra da çekip gidiyorsunuz. Tıpkı 6 yıl önce bana yaptıkları gibi.. Sadece bir soru sormak istiyorum... 200bin km üzeri hangi motor ve ootmatik/yarı otomatik aracı önerirsiniz? desem ne dersiniz? CEvap japondan şaşma mı olurdu yoksa alacaksan çift kavrama mı olurdu? sizce koşa koşa gidip 4 ileri vitesli cehennem gibi fazla yakan bir araç mı almalı arkadaş? Konu sahibine cevap: 2011-200bin km de 5008 alacaksanız şunları kontrol ettirin 1. Akü - eHdı modelse AGM aküler kullanıyorlar (start-stop destekli), bu aküler minimum 800TL. Değişimi size patlarsa can yakar. 2. Baskı balata volan değişimi ne zaman yapılmış. 100bin km civarında ise 2. değişim size kalabilir. (2500TL civarı) 3. Partikül sıvısı kontrol ettirin. 4. Turbo - EGR kontrollerini yaptırın 5. Triger değişimi 8 yıl yada 180bin km demelerine rağen genelde 130bin de değişiyor. bu araçta durum nedir öğrenin.. 6. Lastikler 215-45-17 mi yoksa 215 55 16 mı.. 17 ise lastikler eskiyse mutlaka pazarlık yapın.. Bu ölçüler can yakar. |
Siz ya hiç tam otomatik araç kullanmamışsınız ya da bana şaka yapıyorsunuz. Öncelikle sorunuza yanıt vereyim. 200 bin km de hiçbir yarı otomatik aracı önermem. Buna dsg, dct ve powershift de dahil. Kendim ikinci elde tam otomatikten yanayım. Bir önceki aracım 2006 model Honda accorddu. 5 ileri tam otomatik şanzımanı vardı. 300 bin km de geçen sene sattım. Şanzımana yağ değişimi hariç kuruş masraf etmedim. Oto raporda exper şanzıman için ilk günkü kadar sağlam raporu verdi. Peki eşimin yarı otomatik Toyota yarise gelirsek, göya araç 150 bin km de ama sanki şanzıman milyon km yapmış gibi sorunlu. Arabayı hangi ustaya götürsem direkt şanzımanı sökmeye kalkıyor. Sanayide bütün Toyota ustalarıyla tanışıyoruz. Dünyanın masrafını ettim yine de silkelemeler, vuruntular kesilmiyor. Arkadaşımın 2017 dizel corollası daha 30 bin km de. Sıfır aldığı ilk günden beri silkelemeler yapıyor. Gaza az bişey hızlı basınca vuruntu yapıyor, araba kararsız kalıyor. Dolayısıyla sorunuzun yanıtı Japon’dan şaşma değil, tam otomatikten şaşmadır. Tek kavramalı şanzıman sorunsuzdur, yumuşak geçişleri vardır gibi sözlere kimse inanmıyor (ben de dahil). İstediğiniz firmanın tek kavramalı yarı otomatiklerine bakın. Hepsi de sorun yumağı ve konfor fakiri. Bu konu tartışmaya kapalı, net.
Sıfır km araç alacaksam çift kavramalı alıp garantisi biter bitmez satarım. Bu arada çift kavramanın konforunu yaşamış olurum. |
şanzumanı diğer şanzumanlara göre tamiratı ucuzdur sıfırıda 2 sene önce 3750 tl alınabiliyordu fiyatı iyi ise alınabilir güzel arabadır
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 9 Aralık 2018; 9:54:12 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 10 Aralık 2018; 11:12:59 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RuSH86 -- 10 Aralık 2018; 17:43:7 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RuSH86 -- 10 Aralık 2018; 23:29:29 > |
|