Şimdi Ara

2.Sınavda da parktan kaldım.Umudumu yitirdim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
19.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bütün herşeyi düzenli yapıyorum fakat sadece park sorunum var ikinci sınavda da park yaparken geri geri geldim dubaya vurdum yine kaldım.Umudumu yitirmek üzereyim.İş yerinden izin almak da sıkıntılı hafta içi ders verdikleri için nasıl yaparım bilmiyorum. Ayrıca bişi sorcam şu aşağıdaki form komisyonda var..İkisini hatalı derken aşağıdakilerden iki tanesini hatalı yaparsam kalmıyor muyum?Ben sadece park olayını yapamadım.


    I. BÖLÜM: Aşağıdaki maddelerden iki hatalı yapan aday sınavda başarısız sayılır.

    1 Kendisini geçmek isteyen araçlarla ilgili geçilme kurallarına uymuyor.
    2 Işık, ısıtma ve havalandırma sistemlerine ait kumanda yerlerini bilmiyor ve kullanamıyor. Yakıt, yağ, şarj ve hararet göstergelerini ve anlamlarını bilmiyor.
    3 Durma, duraklama, indirme ve park etme kurallarına uymuyor.
    4 Eğimli yolda aracı durdurma ve kaldırma becerisi yetersiz.
    5 Diğer yol kullanıcılarına (çocuk, yaşlı, engelli ve bisikletli) geçiş hakkı vermiyor.
    6 Geçiş üstünlüğü hakkına sahip olan araçlara geçiş izni vermiyor.
    7 Çevreye duyarlı (korna-gürültü) ve enerji tasarrufu sağlayacak şekilde araç kullanamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THESİMPSON -- 22 Kasım 2014; 21:01:46 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Paralel Parkta Kalmak: Direksiyon Sınavında Başarısızlığın Üstesinden Gelmek

    Paralel parkta kalmak, sürücü adayları için yaygın bir başarısızlıktır. Ancak bu hayal kırıklığı yaratan aksaklık, ehliyet sınavında başarıya ulaşma yolunda bir engel oluşturmamalıdır. Direksiyon sınavında paralel parkta kalırsanız, cesaretinizi kaybetmeyin ve aşağıdaki adımları izleyerek bu zorluğun üstesinden gelin:

    Nedenlerin Belirlenmesi

    Paralel parkta kalmanın nedenleri çeşitlidir. Dubaya çarpmak, L parkta konumlanamamak veya direksiyon sınavında aşırı stres yaşamak dahil olmak üzere yaygın hatalar şunlardır:

    • Dubaya çarpmak: Dubalara çarpmak veya çok yakın park etmek, sınavda başarısızlığa yol açan önemli bir hatadır.
    • L parkta konumlanamamak: Aracı paralel park pozisyonuna sokmadan önce L şeklinde konumlandırmak, başarılı bir park için çok önemlidir.
    • Aşırı stres: Direksiyon sınavı stresli olabilir ve bu stres, paralel park performansınızı etkileyebilir.

    Çözüm Adımları

    Paralel parkta kalma sorununuzu çözmek için şu adımları izleyin:

    • Alıştırma yapın: Paralel parkta ustalaşmak için düzenli alıştırma esastır. Boş bir otopark veya özel bir alanda pratik yapın.
    • Teknikleri öğrenin: Uygun paralel park tekniklerini öğrenin. Bu teknikler, size aracınızı düzgün bir şekilde konumlandırmanıza ve dubalara çarpmaktan kaçınmanıza yardımcı olacaktır.
    • Stresle baş edin: Direksiyon sınavı stresini yönetmek için teknikler geliştirin. Derin nefes alma egzersizleri veya olumlu kendi kendine konuşma gibi yöntemler yardımcı olabilir.
    • Yardım alın: Bir sürüş eğitmeninden veya deneyimli bir sürücüden rehberlik isteyin. Onlar size bire bir geri bildirim sağlayabilir ve hatalarınızı düzeltebilirler.

    Sonuç

    Paralel parkta kalmak can sıkıcı olabilir, ancak bu başarısızlık sizi ehliyet alma hedefinizden uzaklaştırmamalıdır. Nedenleri belirleyerek ve çözüm adımlarını uygulayarak bu zorluğun üstesinden gelebilir ve direksiyon sınavında başarıya ulaşabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Park etmenin kuralı var ve basit ,kurs hocası öğretmedi mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Technotronic

    Park etmenin kuralı var ve basit ,kurs hocası öğretmedi mi ?



    Hocam hiç bilmediğim için kursta öğrendiğim kadarıylayım.Mutlaka yanlış yapıyorum ya açık park ediyorum ya da park edemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THESİMPSON

    quote:

    Orijinalden alıntı: Technotronic

    Park etmenin kuralı var ve basit ,kurs hocası öğretmedi mi ?



    Hocam hiç bilmediğim için kursta öğrendiğim kadarıylayım.Mutlaka yanlış yapıyorum ya açık park ediyorum ya da park edemiyorum.

    Alıntıları Göster
    hocam basit yav yani önde boşluğa göre kıracan direksiyonu işte tam tur dubaya çarpmadan




  • Ben de dün sınava girdim ve geçtim .. Psikolojik olarak sizinle aynı durumdaydım .. İlk sınavda herşeyi tam yaptım ve ilk parkıda kurallara uygun şekilde yaptım .. ama park yerinde duran müfettiş yavaş yaptığımı söylemiş , çıkıp yeniden girmemi istedi ve yine aynı şekilde yapmayı denedim , düzeltirken arka dubaya çarptım ve sonuç olarak kaldım .. Bu durum çok moralimi bozmuştu .. çünkü sınavda herşeyi tam yapmıştım müfettiş beyin keyfi Yüzünden kaldım .. Bi sefer daha çık park et demese geçicektim.. Sırf park olayından dolayı ikinci sınavda umudum yoktu .. Şansıma müfettiş ilerideki dubaların ordan bakıyodu .. hiçbişey söylemedi ... Gözetmenlerde çok iyiydi tamam güzel yaptın hemen çık şimdi dediler .. Sonuç olarak geçtim .. Siz de de müfettiş bekliyosa dışarda ona ne kadar uzak duba varsa onların arasına park etmeyi iste..

    Benim park etme şeklim şu şekilde ..
    1. Dubalara hafif yanaşarak gelmek..
    2. Ön duba arka kapının ortasına gelecek şekilde durmak..
    3. Tam sağ kırmak...
    4. Tam sağ hareketiyle hafifçe geri gelirken ön lastik ile ön duba paralel hale gelince durup , direksiyonu tam sol kırmak..
    5. Tam sol hareketinden sonra sağ dikiz aynasında Aracın düz olmasına bakmak.
    6. Direksiyon düzeltmek..
    İki sınavdada bu şekilde yaptım ve sorunsuz bir şekilde park ettim .. Ilk sınavda müfettiş beyefendi yavaş yaptı ,çıkıp bi daha girsin demese geçecektim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *Designer* -- 23 Kasım 2014; 9:42:06 >




  • Geçmiş olsun, parkta dubaya çarpmamak için yarım debriyaj ile gaz verin yani verdiğiniz gazı debriyaja basarak kontrol altına alın.Gazın ayarını kaçırırsanız küt diye dubaya vurabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2F240332 -- 23 Kasım 2014; 12:05:45 >
  • *Designer* kullanıcısına yanıt
    O dediğin aracın düz kalması olayını beceremiyorum hacı. Sağa kırdıktan sonra geri gidince araç yamuluyor zaten. Sonrasinda düzeltmek için biraz ileri gitmek falan gerekiyor, orada ben kopuyorum zaten olaydan
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Gaz kullanarak park etmenizi tavsiye etmem . Çünkü 2 pedalla yapabileceginiz parkı ,3 e çıkartıp kafanızı karıştırıp hata yapabilirsiniz. Bana kursta şu şekilde öğretildi ; debriyaj ile titremeyi bulup ayağını frenden çekerek geri geleceksin . Durmak istediğinde ayagını hiç debriyajdan kaldırmadan frenle duracaksın . Yani gaz pedalını kullamana hiç gerek yok .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talha-25

    O dediğin aracın düz kalması olayını beceremiyorum hacı. Sağa kırdıktan sonra geri gidince araç yamuluyor zaten. Sonrasinda düzeltmek için biraz ileri gitmek falan gerekiyor, orada ben kopuyorum zaten olaydan

    Sağa kırdıktan sonra zaten ön tekerle ön dubanın paralelliğini tutturursan hiç hata yapmazsın . Sana kursta nasıl öğretiyolar bilmiyorum ama benim yaptığım bu şekille on numara park oluyo . Umudunu yitirme bi daha ki sınavda inşallah yaparsın . Ayrıca yanındaki kişileride dinleme sen kendin yap ne yapıyorsan . Çünkü ilk sınavda, ikinci park ettiğimde dubaların arasına girdim , sonra geri geri gel dediler dubaya çarptım . Belkide o zaman da geçecektim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *Designer* -- 23 Kasım 2014; 13:17:04 >




  • *Designer* kullanıcısına yanıt
    İlk kez girecem ben zaten hocam ama o paralelligi tutturmak sıkıntı oluyor biraz. Bana da aynen dediğin gibi öğretti hoca. Ama araç yamulunca mecburen düzeltmek için ileri gitmek gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talha-25

    İlk kez girecem ben zaten hocam ama o paralelligi tutturmak sıkıntı oluyor biraz. Bana da aynen dediğin gibi öğretti hoca. Ama araç yamulunca mecburen düzeltmek için ileri gitmek gerekiyor
    Tavsiyeler için herkese teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THESİMPSON

    Tavsiyeler için herkese teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Arabanın motoru güçlüyse gaz vermeden yarım debriajla park yapabilirsin. Ben de ilk sınavda çok heycanlıydım parktan kaldım. 1 ay rahat uyku uyuyamadım benim gibi 8 sene minibüs süren adam nasıl olurda orda tekte o parkı yapamaz. 2.ye çok sağlam bilendim, işi şansa bırakmamak için kurstan 2 saat ders aldım, gittim 2 saatlik çalışmada yokuş sürüş ve 15 park yaptım, nasıl hırslanmışsam 15te 15 yaptım Sınavda da çok rahat geçtim.
    Geri parkın en güzel taktiği şudur.
    Dubaya araba arasında yaklaşık 50cm mesafe olcak. Tekerin üstündeki camdan duruş hizasını ayarlayabilirsin. Arka teker dubayla aynı hizaya geldiğinde dur. Direksiyonu tam sağ yapıp geri geri gel, göz kararı biraz geldikten sonra sol aynaya bak, eğer arkadaki 2 dubayı da tam net görebiliyorsan dur. Göremiyosan görebilecek kadar gel. Gördükten sonra direksiyonu tam sol yap ve yine geri geri gelerek park işlemini tamamla. Baktın arkada mesafe kalmadı, biraz da öne alarak parkı tamamla. Kursta yarım saat çalışsan sular seller gibi yaparsın. İlk sınavda gereksiz heycan yapmayıp sol aynaya baksaydım hiç bu kadar aksiyon yaşamazdım bende

    Edit: Sınav bu form üzerinden değerlendiriliyor.

    http://bahcelisurucukursu.com/FileUpload/op56410/File/drk.deg.formu.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi s.uzun -- 24 Kasım 2014; 0:31:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.uzun

    Arabanın motoru güçlüyse gaz vermeden yarım debriajla park yapabilirsin. Ben de ilk sınavda çok heycanlıydım parktan kaldım. 1 ay rahat uyku uyuyamadım benim gibi 8 sene minibüs süren adam nasıl olurda orda tekte o parkı yapamaz. 2.ye çok sağlam bilendim, işi şansa bırakmamak için kurstan 2 saat ders aldım, gittim 2 saatlik çalışmada yokuş sürüş ve 15 park yaptım, nasıl hırslanmışsam 15te 15 yaptım Sınavda da çok rahat geçtim.
    Geri parkın en güzel taktiği şudur.
    Dubaya araba arasında yaklaşık 50cm mesafe olcak. Tekerin üstündeki camdan duruş hizasını ayarlayabilirsin. Arka teker dubayla aynı hizaya geldiğinde dur. Direksiyonu tam sağ yapıp geri geri gel, göz kararı biraz geldikten sonra sol aynaya bak, eğer arkadaki 2 dubayı da tam net görebiliyorsan dur. Göremiyosan görebilecek kadar gel. Gördükten sonra direksiyonu tam sol yap ve yine geri geri gelerek park işlemini tamamla. Baktın arkada mesafe kalmadı, biraz da öne alarak parkı tamamla. Kursta yarım saat çalışsan sular seller gibi yaparsın. İlk sınavda gereksiz heycan yapmayıp sol aynaya baksaydım hiç bu kadar aksiyon yaşamazdım bende

    Edit: Sınav bu form üzerinden değerlendiriliyor.

    http://bahcelisurucukursu.com/FileUpload/op56410/File/drk.deg.formu.pdf

    Alıntıları Göster
    Eğer arka dubaya çarpıyorsan büyük ihtimalle ilk başta sağa kırmadan ÖNCE paralel olarak çok fazla geriye gittiğini düşünüyorum. Sana tavsiyem ne kadar geriye gitmek gerektiğini arka camlara bakarak karar vermen.Genellikle aynadan bakarak karar vereceksin diye öğretirler ama bence eğer duba arka camın hani o üçgen köşesine denk geldiğinde durabilirsinki bu da tekerin ortasına falan denk geliyor..Ondan sonra tam sağ yap ve araba AYNADA tampon veya tekerleğin çok az ucu kaldırıma deyinceye kadar içeri gir.dur ve bu sefer tam sol yap ve yavaşça sağ aynadan yola paralel olacak şekilde içeri gir...Dediğim gibi geriye giderken , dubayı arka camın arkasına denk gelecek şekilde durursan işe yaradığını göreceksin..tabi senin arabanda ufak ölçü farkları olabilir onu da deneme yanılma yoluyla yap..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siruis

    Eğer arka dubaya çarpıyorsan büyük ihtimalle ilk başta sağa kırmadan ÖNCE paralel olarak çok fazla geriye gittiğini düşünüyorum. Sana tavsiyem ne kadar geriye gitmek gerektiğini arka camlara bakarak karar vermen.Genellikle aynadan bakarak karar vereceksin diye öğretirler ama bence eğer duba arka camın hani o üçgen köşesine denk geldiğinde durabilirsinki bu da tekerin ortasına falan denk geliyor..Ondan sonra tam sağ yap ve araba AYNADA tampon veya tekerleğin çok az ucu kaldırıma deyinceye kadar içeri gir.dur ve bu sefer tam sol yap ve yavaşça sağ aynadan yola paralel olacak şekilde içeri gir...Dediğim gibi geriye giderken , dubayı arka camın arkasına denk gelecek şekilde durursan işe yaradığını göreceksin..tabi senin arabanda ufak ölçü farkları olabilir onu da deneme yanılma yoluyla yap..

    Alıntıları Göster
    aynı şeyi bugün ben de yaptım. ya o kadar yol gittik. arkadaki adam inicem deyine tam dubaların yarıında durdurdum arabayı. yarısında durunca da park edemedim. yemin ediyorum sövecem ya bu ne ya




  • Hocam ben de parkta herşeyi yaptım oldu dedim araç stop etti.Şimdi bir daha ders al bir daha sınava gir sanki normal hayatta tüm şoförler mükemmel park ediyor.Kurulun da müfettişinde gelmişi geçmişi kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JustCrew

    Hocam ben de parkta herşeyi yaptım oldu dedim araç stop etti.Şimdi bir daha ders al bir daha sınava gir sanki normal hayatta tüm şoförler mükemmel park ediyor.Kurulun da müfettişinde gelmişi geçmişi kalmadı.

    Ya sanki park o kadar onemli ki 3 hamlede park edemezsek sanki birisinin hayatini riske sokacakmışız gibi davranıyorlar.
  • Aynen hocam bir de sanki kimse normal hayatta stop etmiyormuş gibi ilk stopta indiriyor.Geç sen sok dubaların arasına desen sokamayacak kuruldaki kadına daha çok sinir oldum.Hoca o kadar yardımcı oldu hepsi boşa gitti.Bir de ilk görev park parkuru göreydim bari.Hangi sınavın ortasında başarısız oldun kaldın diyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JustCrew

    Aynen hocam bir de sanki kimse normal hayatta stop etmiyormuş gibi ilk stopta indiriyor.Geç sen sok dubaların arasına desen sokamayacak kuruldaki kadına daha çok sinir oldum.Hoca o kadar yardımcı oldu hepsi boşa gitti.Bir de ilk görev park parkuru göreydim bari.Hangi sınavın ortasında başarısız oldun kaldın diyorlar.
    bende arka arka gelirken araba geçti arkama... bende stop ettirdim arkadas tam gideceğim ileri geliyor hoaydaa diyip kalıyorum yavas gideyim diyincede stop ediyor...
    park yerinde beyaz çizgiye park ettin diye indirdi beni

    oysaki normal derslerde hiç sorunum olmuyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THESİMPSON

    Bütün herşeyi düzenli yapıyorum fakat sadece park sorunum var ikinci sınavda da park yaparken geri geri geldim dubaya vurdum yine kaldım.Umudumu yitirmek üzereyim.İş yerinden izin almak da sıkıntılı hafta içi ders verdikleri için nasıl yaparım bilmiyorum. Ayrıca bişi sorcam şu aşağıdaki form komisyonda var..İkisini hatalı derken aşağıdakilerden iki tanesini hatalı yaparsam kalmıyor muyum?Ben sadece park olayını yapamadım.


    I. BÖLÜM: Aşağıdaki maddelerden iki hatalı yapan aday sınavda başarısız sayılır.

    1 Kendisini geçmek isteyen araçlarla ilgili geçilme kurallarına uymuyor.
    2 Işık, ısıtma ve havalandırma sistemlerine ait kumanda yerlerini bilmiyor ve kullanamıyor. Yakıt, yağ, şarj ve hararet göstergelerini ve anlamlarını bilmiyor.
    3 Durma, duraklama, indirme ve park etme kurallarına uymuyor.
    4 Eğimli yolda aracı durdurma ve kaldırma becerisi yetersiz.
    5 Diğer yol kullanıcılarına (çocuk, yaşlı, engelli ve bisikletli) geçiş hakkı vermiyor.
    6 Geçiş üstünlüğü hakkına sahip olan araçlara geçiş izni vermiyor.
    7 Çevreye duyarlı (korna-gürültü) ve enerji tasarrufu sağlayacak şekilde araç kullanamıyor.

    ÖNCELIKLE KARDESIM GECMIS OLSUN DIYORUM
    PARK KONUSUNA GELIRKEN BAK SANNA CIDDI SOYLUYORUM KANDIRMIYORUM BEN 6SENEDIR ARABA 8 9 SENEDIRDE TRAKTOR KULLANIYORUM

    SANA DOGRUYU SOYLEMEK GEREKIRSE BEN HEP ARABAYI ONDEN ALIP ONDEN PARK EDERDIM ISTER ARABAYLA OLSUN ISTER TRAKTORLE BIZE SOYLUYOLARDI PARALEL PARK DA OLUCAK BEN HIC OYLE YAPMAZDIM HA YOKUS KALKISTA OLUCAK DEDILER BEN ONUDA YAPTIM HATTA DIK BIR YOKUS DA DA 1.VITESLE LASTIKLERI YAKMISLIGIM BILE VAR BIRDENDE FAZLA HOCAM BANA ARABAYLA SURAYA GELICEKSIN TAM BURDA DURUCAKSIN ARKA EMNIYET KEMERIYLE DUBA AYNI OLUCAKMIS SONRA TAM SAGA AGIR AGIR GELICEKSIN DEDI VE SAG EMNIYET KAPI KOLU TAM OLUCAK DEDI VE TAM SOLA CEVIRICEKSIN DEMISTI ARABA LAP DIYE OTURDU HEMDE BEYAZ CIZGIYI BILE GECIRDIM

    HAA BIDE LASTIKLE KALDIRIM AZ BISEY OLURSA TAM SAGA KIVIR BIRAZ GIT ARABA OYLEDE LAP DIYE OTURUR

    BIDE AILEM BANA DEDIKI SINAVLARA KADAR ARABA KULLANMA AYAGIN KURSUN ARABASINA ALISTI DEDILER BENDE KULLANMADIM SINAV BITINCE EVE DOGRU GIDINCE ANAYOLDA YANIMIZDAN JANDARMA TRAFIK GECTI BENDE BIZIMKILERE DEDIMKI BEN KULLANAM DEDIM VE EVE KADAR GOTURDUM




  • s.uzun kullanıcısına yanıt
    Arkada yer kalmazsa ileri gitme şansı vermiyorlar. İlkte karanlığa kalmıştım çok geri gittiğim için kurtarmadı kaldım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.