Hocam 150 bin bütçe ile ancak 99-2001 arası bir araç bulunabilir. Alacağınız araba 1.5 8V olacak. Ekspere vereceğiniz 5-10 bin TL para inanılmaz büyük bir israf olur. O paraya şarj kayışı, triger kayışı, filtreler, yağ, bujileri alır, ağır bakımı yaptırırsınız. Üste birkaç bin TL yine kalır. Sanayide liftte havaya kaldırıp altına bakmanız gerekiyor, çürük var mı diye. Bir de bagajdaki halıları söküp davlumbazlara bakmanız lazım. Aynı zamanda hasar var mı görmüş olursunuz. Buralarda kaynak, macun, kesme biçme yoksa ve temizse alınabilir. Ön şaseler kaputu açınca görünüyor. Gözle kontrol yapabilirsiniz. Parçalarda sök-tak veya boya varmış vs. pek önemli değil. Zaten 20 senelik araba benim araçta 2 parça değişen 1 tam 2 lokal var. Geçenlerde ilan girdim kimse boya değişen sormadı. Bundan sonra aracı çalıştırıp fan açana kadar beklemeniz lazım, fan açtığı zamanda kaloriferi vs. kontrol edebilirsiniz çalışıyor mu diye. Yağ ve radyatör suyu dolum kapağını (genleşme kabı) açıp ikisine de bakın, ikisi de temizse contalar sağlamdır, genleşme kabı açıkken elinizle boğaz kelebeğinden gaz verip kaloriferden gelen hortum su basıyor mu diye kontrol edin. Yukarıdan su gelecek bidonun içine. Burada sağlamsa devir daim iyi durumda demektir. Yağ kapağı açıkken subaplar güzelcene yağlanıyorsa yağ pompası sağlamdır. Termostat kontrolünü de motor soğukken yapabilirsiniz. Aracın kozmetik eksiklerini yaptırmak kolay. Zaten bütçeniz kısıtlı olduğu için LPG takılmış bir araç alın. Benim arabaya sıralı sistem takmamışlar, LPG'yi de kontrol edin sıralı sistem olsun. Birinci vitesten atıyor bu araçlar, 1'deyken debriyajı sert bırakırsanız atar, tam geçmezse atar, tam durmadan geriye geçmez vs. alışırsınız zamanla. Bulduğunuz araç var mı hocam sahibinden de hiç baktınız mı İstanbul içi? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Lada Vega nasıldır -(2024 için)(BA3 2110) kondisyon incelemesi / Funtoma lastikler nasıl (50. sayfa)
-
-
Hocam LPG regülatörünü değiştirdin mi?
100 km'de 16 litre yakması imkansız ya. Sıralı sistem arabanın taş çatlasın 10 litre yakması lazım. LPG hortumlarında kaçak vs olmasın?
Muayenesi ne zaman hocam?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yok hocam kesinlikle tel değil. Ayağımı pedalın arkasına sokup pedalı geriye çekiyorum hiç değişmiyor pedal da tel de sıkıntı yok yani.
Bir tek LPG'de yapıyor. Benzinde araba sorunsuz. LPG de kendine kendine gaz veriyor, tam gaz yemiyor. Dip gaz yapınca mesela gaz kesiciye girmiş gibi tututututu teklemeye başlıyor.
Dip gaz yerine çok az geriden basınca gaz yiyor.
Araba da düz LPG var tesisat 2009 regülatör 2018 tank 2019 üretim.
Hurda teşviği çıkacak lafı olmasaydı sıralıya çevirirdim. Hurda çıkarsa 944'lük en boş Egea 550'ye mi ne düşüyor. O laftan sonra para harcamayı bıraktım şimdilik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sigortaların hepsini değiştirdin mi hocam?
Ben alınca sigortaların hepsini çöpe atıp sıfır sigorta takmıştım. Sigorta kutusu solda, tuşu var, basıyorsun açılıyor.
Ara da röleler de gevşiyor. Buradaki kabloları kontrol etmek lazım. Röleleri de elle bastırmak lazım. Sök tak yapılabilir kirliyse. Ben aldığımda bura toz pislik içindeydi. İslak mendille sildim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
5w-40'a geçeyim hocam o zaman.
Castrol alıyorum hep, siz ne tavsiye edersiniz hocam araba Castrol e alıştı gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam 5w40 yağa geçin tabi veçmediğiniz hata zaten.
Hatta 5w40 yağda eksilme olmuyor ise sonraki değişimi 0w40 bile kullanabilirsiniz.
Ben castrol sevmiyorum. Petrol istasyonlarından yağ almanızı tavsiye ederim. Şimdiye kadar TP (Türkiye petrolleri) ve kadoil markalarının yağlarını kullandım ve gayette memnun kaldım. Hem fiyatları da uygundu.
En son araca koyduğum 0w40 yağda Lukoill markadır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 13 Ocak 2025; 23:5:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sigortaları ölçü aletiyle kontrol ediyorum hepsi sağlam. Bazen merkezi kilit de çalışmıyor elimde sigorta kutusunun oradaki kablolarla oynuyorum düzeliyor. Açıkçası elektrik işiyle çok oynamak istemiyorum yakarız falan.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam senin aracın motor fotoğrafı varsa atabilir misin? Gm mi yoksa bosch mu diye ona göre bir şey soracağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Usta gaz verirken beyni (orta konsoldaki, arabanın içindekini) söküp başka Bosch ile denemişti hocam. Beyin Bosch ama enjektörlere bakmadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yine de bir sök tak iyi olur hocam oksitlenme varsa, 20 yıllık arabalar sonuçta.
Merkezi kilit bende de kumandası bozukmuş, kilitleme ve açmaya aynı anda basıyormuş. Kumandayı yedekle değiştirdim düzeldi. Bu arada kontak anahtarı kapı anahtarı bagaj anahtarı hepsi farklı bende.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Müsait bir zamanda elden geçirecem hepsini.
Kumandadan değil bende ki. Şoför kapısının kilidini elimle veya anahtarlarıyla açıp kapatıyorum diğerleri kilitlenmiyor merkezi kilit kablosundan birşey var tahminimce.
Hocam bu anahtar işi bende de kapıyla bagaj aynı, kontak farklı. Nasıl halledilir o iş
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Külbütörden hava filtresi hortumuna uzanan bir kısa hortum var. Bu bazi Ladalarda emme manifoltuna veriliyor benim araçta da emme manifoltuna verilmiş.
Benim araçt burada çok güçlü bir vakum oluyor. Karyer havalandırma hortumunu katlayacak kadae güçlü bir emiş oluyor. Sebebini çözemedim.
Bu arada sizin aracın sensör, enjektörler ve beyin bosch gibi gözüküyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Orjinal hali bu şekilde. Ama anahtarcı belki, bagaj ve kapı kilidinin şifresini, Kontak ile aynı yapabilir.
-
Hocam bir tane boğaz kelebeğine giden kısa var, onun arkasında hafif yağ sızdırmış bir hortum daha var ama ona bakmadım.
Ön havalandırma hortumunu satıyorlar, özel kesim değil orjinal olarak varmış en son subaplar yapılırken benim arabada değişti, kalıp itibariyle L şeklinde ve dik duruyor.
Yaptırıp binmek lazım hocam, eski videolara bakıyorum şu ara. Videoda 2023 yılı Mart ayında 1.0 TSi 95 PS DSG Comfortline Polo'yu 645 bine satıyorlar.
Otomobil Günlüklerimyoutube645.000 TL'ye Polo Satıldı! Piyasa Ne Durumda? | Otomobilde Enflasyon! | Otomobil Günlüklerimhttps://www.youtube.com/watch?si=9nFtdzsx582R43NC&v=ddyKMaJed_Y&feature=youtu.beO zaman bayilerde araba yok vs. sıfır araçlarda 200-300 bin köpük var. Araba gram altın 1220 lirayken 645 bine satılmış.
645.000/1220 yaparsak 528 gram yapıyor.
528 X 3100 (gram altın fiyatı) 1 milyon 636 bin olmuş arabaya bağlanan para.
Lada'ya bağladığım 74 gram altın ise 224 bin ediyor, kendi açımdan bende ciddi zarardayım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-72F674EC6 -- 16 Ocak 2025; 22:53:29 >
-
Evet hocam karter havalandirma hortumu olarak geçiyor. Zamanla kelepçelerin bağlantı yerlerinden çatlayıp kırılıyor. Söküp incelerseniz eminim ki ciddi çatlaklar boşluklar olduğunu görürsünüz. Senede bir değiştiriyorum mecburen 100 tl civari bir fiyati var.
Eskiden yumuşak bir yapıda geliyordu (yan sanayi) dün yeniledim hortumu şimdilerde daha bir sert yapıda üretmeye başlamışlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam son bakımda o hortum değişti zaten artık para harcamadan bir bakım kadar gitmeyi düşünüyorum. Bu vakum olayı benim araçta da var, yeni taktığımız hava filtresi de eğilmiş. Motorların sıkıştırması yüksek herhalde, alt devirlerde iyi tork için turbo motor gibi hava çekiyor.
Geçen alternatöre de baktım da benim araçta KZETA diye bir marka var Rus harfleriyle yazılmış K3EBA gibi bir şey yazıyor. Orjinal ve 80 ampermiş galiba.
Devirsiz kullanınca kornanın ses kısılıyor biraz, diğer sistemlerde hiç sorun yok. Sizin araca baktın mı hocam alternatör değişmiş mi?
-
Bu lada'nın motorları stok olarak 2 bar basınca dayanıyor diye biliyorum. Yani bu haliyle turbo takılıp 210 beygir alınabiliyordu motordan.
Ben alternörü değiştirmiştim. Yoğun yağışlı havada kullanınca bir kaç gün sonra rulman ses yapmaya başlamıştı. Tamir ettirelim dedik Elektrikçi alternatörü komple değiştir daha bundan pek hayır gelmez deyince yenisini almıştım. Vigor marka yan sanayi ürün almıştım. Şimdilik kullanıyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 17 Ocak 2025; 1:10:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Akü ne marka aldın hocam bende Hugel akü diye bir şey var.
Birkaç defa ön tavan lambasını açık unuttum ama bitmemişti akü, beklediğimden iyi çıktı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de inci kullandım. Güzel. Ah bir de AKS körüğünü değişebilsem kendim.... Şimdilik Körüğü söktüm, parçalanmıştı. Kargo poşetiyle sardım, kelepçeledim. mis:) Aynı görevi görüyor çünkü.
-
60lık Inci akü var tavsiye ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X