Bildirim
200 km hızda frene asılırsak ne olur ? (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
hiç bir şey olmaz 200 çıkabilecek araba normal bir şekilde durur
Trafige kapali alansa tabi... -
absde istediğin kadar bassanda araç pompalıyarak fren yapacaktır ancak abs yok ise arabanın tekerler gitlencek ve kayacaksın sonrası tabi belli o anda direksiyonu tutmak çok zor olsa gerek -
-
quote:
Orijinalden alıntı: airbrq_23
Normal bir araçta büyük ihtimalle sağ sola savrulup takla atarsın çünkü genelde direksiyonlar sabitlenmiyor sağa yada sola doğru savrulunması muhtemel
Fakat yüksek güvenlikli premium diye tabir ettiğimiz araçlarda farklı tabiki. Örneğin Q7 de denemiştik 170-180 arası hızda arkadaş direksiyondan elini çekti ve aniden frene asıldı. Direksiyon ve tekerler anında sabitlendi hareket etmedi ve araç durdu. En ufak bir savrulma kayma vs olmadı
başlarım yüksek güvenliğine.
180 ile giderken direksiyonu birdaha bıraksın takla ata ata dursun olur mu.
Amacınız denir anlamış değilim ne demek yüksek hızlarda direksyon bırakmak size zerre acımam hatta sevinirim fakat masum bir insanın canına kast etmeyin mümkünse kamyon,tır, ağaç gibi şeylere çarpın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
geçenlerde bir arkadaş yaptı bu söylediğini.............................gömdük -
bir konu açılmıştı 100km 0km fren mesafesi 20 25 metre diye bmw 5 serisinin hatırlayamadığım bir modeli için
başkalarıda ferrai bile 20 metrede duramaz demişlerdi özellikle 200 km ve üzerine rahat çıkabilen araçlar rahat rahat o hızlarda güvenli bir şekilde durabilir tabi dip fren yaparak son teknoloji arabanıza güvenmeyim geçenlerde ana haberde 2011 audi a8 in 120 km ile viraj da fren ile duramayıp takla atmış ve içindeki 3 kişinin çok ağır yaralanmış olarak içinden çıkarılmış videosunu koymak istemiyorum -
quote:
Orijinalden alıntı: airbrq_23
Normal bir araçta büyük ihtimalle sağ sola savrulup takla atarsın çünkü genelde direksiyonlar sabitlenmiyor sağa yada sola doğru savrulunması muhtemel
Fakat yüksek güvenlikli premium diye tabir ettiğimiz araçlarda farklı tabiki. Örneğin Q7 de denemiştik 170-180 arası hızda arkadaş direksiyondan elini çekti ve aniden frene asıldı. Direksiyon ve tekerler anında sabitlendi hareket etmedi ve araç durdu. En ufak bir savrulma kayma vs olmadı
arkadaşın manyak mı deneye bak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blue_Knight -- 13 Ağustos 2011; 0:25:17 > -
şahsi fikrim eger sorulan soruda panik fren soruluyorsa
200km hızda binek araçlar için abs,eps üç harfli ne varsa yalan olur,
sonrasında ne olur yolun durumuna göre hersey olabilir..
yok eger Bilerek 200 km ile dümdüz üç şeritli yolda min.sürede durmanın
deneyini yapacagım dersen durursun bişey olmaz.
Ama bu ikisinin arasında daglar kadar fark vardır 200 ile giderken 100 metre mesafeden
nerdeyse duran bir kamyonu sollayan bir tırı fark ettiğinde frene asılırsan o anki
panik ile direksiyonda yapacagın en ufak müdehale taklalar atmana sebeb olur,
düz tutsan dahi tırın altına girersin o da ayrı mesele.. -
Öyle bir delilik hiç yapmadım. Kendi aracımı geçtim 911turbo ile dahi yapmadık.
Umarım öyle bir durumda acil frene basmak zorunda olmayız. -
kaput şaseden ayrılabilir huhauhahu -
stabilize yola girersen ruhuna el-fatiha... -
-
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
400m yol gitti o araba en az
Zaten oldukça eski bir araç ama söyledğiniz yine de hatalı. Araç 6 saniyede durmuş, durmuyor olsaydı ve 250km/h sabit hızla gidiyor olsaydı zaten 400m gidebilirdi 6 saniyede, yavaşlarken nasıl en az 400m gitmiş olabilir acaba -
Bu takla atmalar falan herhalde tekerleklerin kilitleneceği fikriyle oluyor. Fazla iyimser bir fikir. 200km/s süratte tekerlekleri kilitleyebilecek fren kapasiteniz varsa 60 la gidiyormuş gibi hassas dozajlama imkanı da vardır, güzel güzel durursunuz. Lastiklerden hafifçe ses gelinceye kadar basın. Bu ses başladığında kısmi sürüklenme vardır. 1/3'lük bir kayma oranıyla (yani 120km/s süratte 80km/s tekerlek dönüş hızı) en yüksek sürtünmeyi elde edersiniz.
Ama çoğu zaman böyle olmaz. 100km/s hıza yaklaşıncaya kadar frenler kilitlenmez, çoğu frende bu hızlarda kısmi sürükleneme başlatacak kapasite yoktur. Direksiyonun düz olduğundan emin olun, frene korkmadan basın. Hafif açılardan korkmayın, hız vektörü spin atmanıza izin vermeyecektir. Kuru zeminde tekerleklerin bazıları kilitlenebilir de, sorun değil. Kilitlenmeyen tekerleklerle dozajlamaya ve açıya konsantre olmaya devam edin.
Yüksek hızda zincirin zayıf halkası fren kapasitesi oluyor. Zaten fren kapasitesi "yeterli" gelmeyecektir, olanı da iyi kullanmak lazım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Bu takla atmalar falan herhalde tekerleklerin kilitleneceği fikriyle oluyor. Fazla iyimser bir fikir. 200km/s süratte tekerlekleri kilitleyebilecek fren kapasiteniz varsa 60 la gidiyormuş gibi hassas dozajlama imkanı da vardır, güzel güzel durursunuz. Lastiklerden hafifçe ses gelinceye kadar basın. Bu ses başladığında kısmi sürüklenme vardır. 1/3'lük bir kayma oranıyla (yani 120km/s süratte 80km/s tekerlek dönüş hızı) en yüksek sürtünmeyi elde edersiniz.
Ama çoğu zaman böyle olmaz. 100km/s hıza yaklaşıncaya kadar frenler kilitlenmez, çoğu frende bu hızlarda kısmi sürükleneme başlatacak kapasite yoktur. Direksiyonun düz olduğundan emin olun, frene korkmadan basın. Hafif açılardan korkmayın, hız vektörü spin atmanıza izin vermeyecektir. Kuru zeminde tekerleklerin bazıları kilitlenebilir de, sorun değil. Kilitlenmeyen tekerleklerle dozajlamaya ve açıya konsantre olmaya devam edin.
Yüksek hızda zincirin zayıf halkası fren kapasitesi oluyor. Zaten fren kapasitesi "yeterli" gelmeyecektir, olanı da iyi kullanmak lazım.
bütün bunları 200km hızla giderken önüne cıkan bir hayvanı görünce
ya da buna benzer bir durumda yapabilecek misin?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Blue_Knight
quote:
Orijinalden alıntı: airbrq_23
Normal bir araçta büyük ihtimalle sağ sola savrulup takla atarsın çünkü genelde direksiyonlar sabitlenmiyor sağa yada sola doğru savrulunması muhtemel
Fakat yüksek güvenlikli premium diye tabir ettiğimiz araçlarda farklı tabiki. Örneğin Q7 de denemiştik 170-180 arası hızda arkadaş direksiyondan elini çekti ve aniden frene asıldı. Direksiyon ve tekerler anında sabitlendi hareket etmedi ve araç durdu. En ufak bir savrulma kayma vs olmadı
arkadaşın manyak mı deneye bak
bir araçta fren yapıldığında araç sağa sola çekiyorsa zaten araçta sorun var demektir
normal ve problemsiz bir araçta hız ne olursa olsun frene asıldığınız zaman direksiyonu tutmasanız bile çizgisinden sapmadan durabilmesi gerekmektedir olması gereken budur yinede denemek riskli bunuda belirtmek gerekiyor problem varsa acı şekilde öğrenmek yanlış olur
abs ebd gibi donanımların var olduğunu varsayıyoruz bu donanımlar zaten her arabada standart bu donanımlar olmayan arabalarla 120 bile yapmak delilik o ayrı
-
quote:
Orijinalden alıntı: dnz60
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Bu takla atmalar falan herhalde tekerleklerin kilitleneceği fikriyle oluyor. Fazla iyimser bir fikir. 200km/s süratte tekerlekleri kilitleyebilecek fren kapasiteniz varsa 60 la gidiyormuş gibi hassas dozajlama imkanı da vardır, güzel güzel durursunuz. Lastiklerden hafifçe ses gelinceye kadar basın. Bu ses başladığında kısmi sürüklenme vardır. 1/3'lük bir kayma oranıyla (yani 120km/s süratte 80km/s tekerlek dönüş hızı) en yüksek sürtünmeyi elde edersiniz.
Ama çoğu zaman böyle olmaz. 100km/s hıza yaklaşıncaya kadar frenler kilitlenmez, çoğu frende bu hızlarda kısmi sürükleneme başlatacak kapasite yoktur. Direksiyonun düz olduğundan emin olun, frene korkmadan basın. Hafif açılardan korkmayın, hız vektörü spin atmanıza izin vermeyecektir. Kuru zeminde tekerleklerin bazıları kilitlenebilir de, sorun değil. Kilitlenmeyen tekerleklerle dozajlamaya ve açıya konsantre olmaya devam edin.
Yüksek hızda zincirin zayıf halkası fren kapasitesi oluyor. Zaten fren kapasitesi "yeterli" gelmeyecektir, olanı da iyi kullanmak lazım.
bütün bunları 200km hızla giderken önüne cıkan bir hayvanı görünce
ya da buna benzer bir durumda yapabilecek misin?
Bütün bunlar derken? Sadece frene basıyoruz. İkinci bir operasyon, vites düşürmek, debriyaja basmak hiç bir şey önermedim. Sadece frene basmak. Yalnızca onu doğru yapmak.
Kelimelerle düşünmeyelim, fizik çevreyi gözönüne getirelim.
200 yapın tavsiyesi değil tabii, tehlike 400m önceden farkedilemiyorsa pek bir şans yoktur o hızda. 140'ın üzerinde hiç bir uluslararası standart, dinamik test yok. Yani, şerit değiştirirken stabil kalıp kalamayacağı sadece üreticiye bağlı.
Refleksle kullanın tavsiyesi de değil. Otomobil refleksle kullanılmaz bence. Doğrusunu sorarsanız refleksle değil planla kullanmak derdim. Ama refleksler eğitilebilir. Gerektiğinde (tabii daha insani hızlarda) bir kaç defa reflekslerimi kullanmak zorunda kaldım. Kaygan zeminde, anlatması daha uzun sürecek şeyleri doğru sırasıyla ve dozajıyla yapabildim. Yapılabiliyor. Bu "etkili fren" denilen şeyin kapsamındadır ve bence kurslarda teori + pratik olarak gösterilmeli.
-
asd olur -
quote:
Orijinalden alıntı: sg83
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
400m yol gitti o araba en az
Zaten oldukça eski bir araç ama söyledğiniz yine de hatalı. Araç 6 saniyede durmuş, durmuyor olsaydı ve 250km/h sabit hızla gidiyor olsaydı zaten 400m gidebilirdi 6 saniyede, yavaşlarken nasıl en az 400m gitmiş olabilir acaba
250 kph = 70 m/s
t: 7 saniye (70-0)
V initial: 70
V final: 0
Vf=Vi+at
0=70+a7 'den acceleration=-10 m/s^2
displacement (x) = Xi + Vt + 1/2at^2
referans noktasını frene bastığı nokta alırsak Xi'miz 0 olacaktır.
X = (70).(7) - (1/2).(10).(49)
X = 367.5 m (Ben 400 demiştim)
biraz yanılmışım. 250-0 arasını 7 saniyede alan her nesne 367.5m yol gidiyor demektir.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X