Şimdi Ara

2001 S40 Motor ikaz lambası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
2.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bu gün ilginç bir olay yaşadım evden çıkıp 15km yol yaptım ve durakladığım yerden sonra eve gelirken yaklaşık 10-12km sonra hem otomatik vites hemde motor ikaz lambaları direk yandı " lambalar yanmadan bir kaç dakika önce aralıklarla 2 kere yarım roketle sollama yaptım " bunun dışında anormal bir sürüş yada hata yok " lambalar yandıktan da bir süre sonra performans düştü ve araç bayıldı çekiş düştü daha sonra yaklaşık 1-2 dk içinde tekrar kendine geldi ancak lambalar sönmedi bunun üstüne 5dk sonra eve gelip park ettim 25 - 30dk sonra tekrar gidip baktım ve lambalar yine yandı " kaputu açarak önce yağı kontrol ettim şanzıman da sıkıntı yaşamadım vites araları ve devir saatim gayet tatminkar ancak motor baygındı haralet yarının hemen altında normal duruyordu yağı tamdı araç 1 hafta önce bakıma girdi zaten filitre ve ön balatalar değişti " neyse 1 saat sonra baktığımda şanzıman lambası söndü aracı kullandım herşey normal hiç bir sorun yok ancak motor lambası yanıyor.


    Volvo S40 I 2001 model 1.8 Benzinli LPG YOK
    160.000km aracın ikinci sahibiyim bilinen hiç bir kaza yada arıza yok tüm bakım kayıtları mevcut kısaca araba fabrikasyon durumda ve ilk defa bunu yaşadım. bu şanzıman için bilinen en büyük hastalık olan vurma hastalığı yok yani vites araları inanılmaz yumuşak hissettirmiyor ve kusursuz araç normal şartlarda bayılmıyor ve sportif bir özelliği olmamasına rağmen spor sürüşe çok yatkın hareket ediyor.

    Olası hatalarım dönüşte fazla yaktırmamak için çok gaza yüklenmedim 2 rampayı hafif gazla tırmandırdım, yarım ve tam roket yaparak peş peşe 2 sollama girdim hareketlerim ani olmasada isveç tankı için belki ani dürtmeler olmuş olabilir ama tekrar ediyorum hiç bir agrasif hareketim yok.

    donanımhaber forum
    S40 bakım sonrası emisyon sistemi arızası neden yanar? » Sayfa 1 - 2
    http://forum.donanimhaber.com/m_63513515/tm.htm


    konuda ki 2. yorum fazla yağ olduğunda da yanıyor demiş doğru ise evet araçta fazla yağ var fark ettim çubuk normali aşıyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macro32 -- 14 Kasım 2013; 22:17:57 >







  • yorum yapacak kimse yok mu 15 görüntüleme
  • macro32 M kullanıcısına yanıt
    Aynı şey benimde başıma gelmişti.Öncelikle Volvo servise gidip aracın bilgisayara bağlanarak sorunun neden olduğunun tespit edilmesi gerekir. VIDA gösterir sorunun ne olduğunu.Bendeki sorun hız sensöründen kaynaklandı değiştirince düzeldi.Saygılar.
  • macro32 M kullanıcısına yanıt
    Fazla yağın bu arızaya sebeb olacağını sanmıyorum çünkü kullanım klavuzunda konulan fazla yağ tahliye deliğinden atılır yazıyor.

    Başka bir ihtimal delikten atılan fazla yağ sıçrayarak hız yada rpm sensörünü bozmuş olabilir,dediğim gibi VİDA mutlaka arızayı gösterir.Saygılar.
  • vitesi okuyan vitesin nerede olduğunu belirleyen parça hata vermiş ancak arızalı değil teorik olarak vites atarken bir hata vermiş olabilir diyor ustalar kafaya takılacak bir şey değil sorun çıkarırsa değişimi 700tl ufak bir parça gösterdi usta ama şuan sorun yok boş yere gerilim yaşadık :D
  • koltuk ısıtma tuşları yazılım aracılığı ile mi çalışıyor yoksa normal on/off olarak mı ?
    niyetim 2004 s40 classıc aracımdaki paneli aktif tuşlu panelle değişip ( çıkmacılarda mevcut ) koltuk ısıtma pedi takarak aktif hale getirmek

    bu konuda bilgisi, ve fikri olanlardan yardım bekliyorum

    saygılarımla
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.