Şimdi Ara

corolla 2008 mmt balata ışığı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar çok sıkışık trafikte aracımı manuelde kullanıyorum ve çok uzun süre dur kalk yapınca balata ışığı ötüyor ve yanıp sönüyor başka yaşayan varmı ? genelde hep istanbul köprü trafiğinde oluyor bu sorun :) :)



  • Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.

    Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.

    Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.

    Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.



    zaten kendisi durduğunda otomatik boşa alıyor diye biliyorum.sonuçta bu uyar sistemi çok önemli değil ısındığını uyarıyor düz vitesdede dur kalk yapınca fazla ısınır ama uyarı olmadığı için uyarmaz sorun olucağını düşünmüyorum ama başka yaşayan varmı aca normalmi yoksa sadece bendemi :s




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.GKNOGZ

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.

    Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.



    zaten kendisi durduğunda otomatik boşa alıyor diye biliyorum.sonuçta bu uyar sistemi çok önemli değil ısındığını uyarıyor düz vitesdede dur kalk yapınca fazla ısınır ama uyarı olmadığı için uyarmaz sorun olucağını düşünmüyorum ama başka yaşayan varmı aca normalmi yoksa sadece bendemi :s

    Alıntıları Göster
    hayır sorun değil.olabilir.
    sizde demişsiniz zaten; çok sıkışık trafikde dur kalk yapınca olablir.ben uyarı ışığı ve sesi duymadım bu zaman kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahsancak

    hayır sorun değil.olabilir.
    sizde demişsiniz zaten; çok sıkışık trafikde dur kalk yapınca olablir.ben uyarı ışığı ve sesi duymadım bu zaman kadar.

    Alıntıları Göster
    acaba yanlış yaptığınız birşeyler olabilir mi??

    yani ben o trafikte 2.5 saat bile kaldım, ben de manuelde kullanırım ve hiç bu uyarı ışığını/sesini almadım..

    yanlış yaptığınız derken mesela; hafif eğimli yerlerde, adım adım giden trafikte aracı gaz ile dengede

    tutmaya çalışmak gibi..veya başka birşey..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [kalkedon] -- 30 Aralık 2008; 12:38:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    acaba yanlış yaptığınız birşeyler olabilir mi??

    yani ben o trafikte 2.5 saat bile kaldım, ben de manuelde kullanırım ve hiç bu uyarı ışığını/sesini almadım..

    yanlış yaptığınız derken mesela; hafif eğimli yerlerde, adım adım giden trafikte aracı gaz ile dengede

    tutmaya çalışmak gibi..veya başka birşey..

    Alıntıları Göster
    yarım debriyaj yapmak,E de seyir halinde giderken vitesi boşa N ye almak,araç tam durmadan vitesi R ye almak,ışıklarda beklerken fren pedalına tam basmamak yapılan büyük yanlışlıklardır.dikkat etmek lazım bunlara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahsancak

    yarım debriyaj yapmak,E de seyir halinde giderken vitesi boşa N ye almak,araç tam durmadan vitesi R ye almak,ışıklarda beklerken fren pedalına tam basmamak yapılan büyük yanlışlıklardır.dikkat etmek lazım bunlara.

    Alıntıları Göster
    E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?


    şanzumana ve mmt ye zarar verir.yapılmaması gerekir.aracın kullanım klavuzunda da özellikle belirtilmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siyahsancak

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?


    şanzumana ve mmt ye zarar verir.yapılmaması gerekir.aracın kullanım klavuzunda da özellikle belirtilmiştir.

    Alıntıları Göster
    Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.

    Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.

    Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.

    Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.

    Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.

    Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.

    Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.

    Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.

    Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.

    Alıntıları Göster
    iyiki manuel almisim ne o oyle denklem gibi

    gerci toyotaya has değil bu mesele kuzenimin easytronic corsasi da ayni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    iyiki manuel almisim ne o oyle denklem gibi

    gerci toyotaya has değil bu mesele kuzenimin easytronic corsasi da ayni

    Alıntıları Göster
    acikcasi m/m ozellikle aldirmadilar bana bu problemden dolayi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kabuto

    acikcasi m/m ozellikle aldirmadilar bana bu problemden dolayi

    Alıntıları Göster
    Denklemlik bir durum gerçekten yok, arabadan biraz anlayan biri hiçbir sorun yaşamaz. Hatta hiç anlamayan eşim bile sorun yaşamıyor. Birkaç kişinin yaşadığı talihsizlik ve yanlış kullanımdan dolayı önyargı hat safhada.

    Gerçi ben de aracımı teslim alana kadar içim içimi yemişti manuel mi alsam diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.

    Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.

    Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.

    Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.

    Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.

    Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.

    Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.

    Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.

    Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.


    vites kolu her komutu gerçekleştiriyor..sadece vites artırma olayında belirli bir hıza gelinmediyse

    vitesi artırmıyor..yüksek devirlerde vites de küçültülüyor, boşa da alınıyor..

    bizzat denendi seyir halindeyken boşa alınca, vites'ten belirli aralıklarda 'tık' diye bir ses geliyor..

    bu da insanı tedirgin ediyo haliyle..mmt çok kompleks bir sistem değil, her şeye müdahale etmiyor..

    manuel modda arabanın davranışları, düz vites bir araçtan farklı değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.

    Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.

    Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.

    Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.

    Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.


    vites kolu her komutu gerçekleştiriyor..sadece vites artırma olayında belirli bir hıza gelinmediyse

    vitesi artırmıyor..yüksek devirlerde vites de küçültülüyor, boşa da alınıyor..

    bizzat denendi seyir halindeyken boşa alınca, vites'ten belirli aralıklarda 'tık' diye bir ses geliyor..

    bu da insanı tedirgin ediyo haliyle..mmt çok kompleks bir sistem değil, her şeye müdahale etmiyor..

    manuel modda arabanın davranışları, düz vites bir araçtan farklı değil..

    Alıntıları Göster
    Tık sesi bende sadece durduğum zamanlarda frene basıp çekince geliyor, o da kilidin sesi. Onun dışında boştayken başka ses gelmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Tık sesi bende sadece durduğum zamanlarda frene basıp çekince geliyor, o da kilidin sesi. Onun dışında boştayken başka ses gelmiyor.

    Alıntıları Göster
    yokuş aşağı ya da boş bi yerde deneyin..seyir halindeyken boşa alın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    yokuş aşağı ya da boş bi yerde deneyin..seyir halindeyken boşa alın..

    Alıntıları Göster
    Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.

    Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.

    Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere

    Alıntıları Göster
    mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
    Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
    Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
    araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
    sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.

    mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
    Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
    Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
    birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.

    mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
    Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttuncer

    mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
    Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
    Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
    araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
    sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.

    mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
    Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
    Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
    birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.

    mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
    Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ttuncer

    mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
    Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
    Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
    araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
    sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.

    mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
    Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
    Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
    birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.

    mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
    Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor






  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    quote:

    Orjinalden alıntı: ttuncer

    mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
    Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
    Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
    araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
    sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.

    mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
    Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
    Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
    birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.

    mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
    Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor




    Alıntıları Göster
    şunuda belirtmek istiyorum.
    10 nesil corolla öncesi kullanılan mmt viteslerin bazı sorunları olduğu ve bu sorunların yazılımlarla giderildiği
    ayrıca yeni nesillerde bu sorunlar giderilmiş bir yeni versiyon mmt kullanıldığı söylenmişti bana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.

    Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.

    Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere


    duymasanız bile elinizi vites kolu'nun üzerinde tutun,sanki bir şey takılıyormuş gibi 'tık'lamayı hissedeceksiniz

    bir de bence siz yine de boşta gitmeyin çünkü bir keresinde eşim aracı kullanırken yanlışlıkla boşa almış, daha sonra

    ilerlerken frene bastığında fren boşlamış ve tutmamış..çok korkmuş tabi..hızlı gitmediği için el freni falan durabilmiş..

    servise götürdük, bi sorun olmadığını söylediler, ondan sonra da hiç olmadı.. o an ne oldu da öyle oldu bilemiyoruz tabi..

    dikkatli olmakta fayda var..kullanım kılavuzunun tavsiyelerini dinlemek gerekiyor




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.