Bildirim
corolla 2008 mmt balata ışığı
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.
Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü. -
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.
Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.
Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.
zaten kendisi durduğunda otomatik boşa alıyor diye biliyorum.sonuçta bu uyar sistemi çok önemli değil ısındığını uyarıyor düz vitesdede dur kalk yapınca fazla ısınır ama uyarı olmadığı için uyarmaz sorun olucağını düşünmüyorum ama başka yaşayan varmı aca normalmi yoksa sadece bendemi :s
-
hayır sorun değil.olabilir.quote:
Orijinalden alıntı: T.GKNOGZquote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
Otomatikleştirilmiş düz şanzuman değil mi MMT.
Her durduğunuzda boşa almak gibi görünüyor çözümü.
zaten kendisi durduğunda otomatik boşa alıyor diye biliyorum.sonuçta bu uyar sistemi çok önemli değil ısındığını uyarıyor düz vitesdede dur kalk yapınca fazla ısınır ama uyarı olmadığı için uyarmaz sorun olucağını düşünmüyorum ama başka yaşayan varmı aca normalmi yoksa sadece bendemi :s
Alıntıları Göster
sizde demişsiniz zaten; çok sıkışık trafikde dur kalk yapınca olablir.ben uyarı ışığı ve sesi duymadım bu zaman kadar.
-
acaba yanlış yaptığınız birşeyler olabilir mi??quote:
Orijinalden alıntı: siyahsancak
hayır sorun değil.olabilir.
sizde demişsiniz zaten; çok sıkışık trafikde dur kalk yapınca olablir.ben uyarı ışığı ve sesi duymadım bu zaman kadar.
Alıntıları Göster
yani ben o trafikte 2.5 saat bile kaldım, ben de manuelde kullanırım ve hiç bu uyarı ışığını/sesini almadım..
yanlış yaptığınız derken mesela; hafif eğimli yerlerde, adım adım giden trafikte aracı gaz ile dengede
tutmaya çalışmak gibi..veya başka birşey..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [kalkedon] -- 30 Aralık 2008; 12:38:51 > -
yarım debriyaj yapmak,E de seyir halinde giderken vitesi boşa N ye almak,araç tam durmadan vitesi R ye almak,ışıklarda beklerken fren pedalına tam basmamak yapılan büyük yanlışlıklardır.dikkat etmek lazım bunlara.quote:
Orijinalden alıntı: [kalkedon]
acaba yanlış yaptığınız birşeyler olabilir mi??
yani ben o trafikte 2.5 saat bile kaldım, ben de manuelde kullanırım ve hiç bu uyarı ışığını/sesini almadım..
yanlış yaptığınız derken mesela; hafif eğimli yerlerde, adım adım giden trafikte aracı gaz ile dengede
tutmaya çalışmak gibi..veya başka birşey..
Alıntıları Göster
-
E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?quote:
Orijinalden alıntı: siyahsancak
yarım debriyaj yapmak,E de seyir halinde giderken vitesi boşa N ye almak,araç tam durmadan vitesi R ye almak,ışıklarda beklerken fren pedalına tam basmamak yapılan büyük yanlışlıklardır.dikkat etmek lazım bunlara.
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: rahan35
E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?
şanzumana ve mmt ye zarar verir.yapılmaması gerekir.aracın kullanım klavuzunda da özellikle belirtilmiştir. -
Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: siyahsancakquote:
Orjinalden alıntı: rahan35
E de seyir halindeyken N ye almak ne gibi bir sorun yaratır?
şanzumana ve mmt ye zarar verir.yapılmaması gerekir.aracın kullanım klavuzunda da özellikle belirtilmiştir.
Alıntıları Göster
Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.
Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.
Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.
Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.
-
iyiki manuel almisim ne o oyle denklem gibiquote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.
Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.
Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.
Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.
Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.
Alıntıları Göster
gerci toyotaya has değil bu mesele kuzenimin easytronic corsasi da ayni
-
acikcasi m/m ozellikle aldirmadilar bana bu problemden dolayiquote:
Orijinalden alıntı: ceyhunberber
iyiki manuel almisim ne o oyle denklem gibi
gerci toyotaya has değil bu mesele kuzenimin easytronic corsasi da ayni
Alıntıları Göster -
Denklemlik bir durum gerçekten yok, arabadan biraz anlayan biri hiçbir sorun yaşamaz. Hatta hiç anlamayan eşim bile sorun yaşamıyor. Birkaç kişinin yaşadığı talihsizlik ve yanlış kullanımdan dolayı önyargı hat safhada.quote:
Orijinalden alıntı: kabuto
acikcasi m/m ozellikle aldirmadilar bana bu problemden dolayi
Alıntıları Göster
Gerçi ben de aracımı teslim alana kadar içim içimi yemişti manuel mi alsam diye
-
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.
Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.
Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.
Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.
Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: rahan35
Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.
Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.
Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.
Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.
Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.
vites kolu her komutu gerçekleştiriyor..sadece vites artırma olayında belirli bir hıza gelinmediyse
vitesi artırmıyor..yüksek devirlerde vites de küçültülüyor, boşa da alınıyor..
bizzat denendi seyir halindeyken boşa alınca, vites'ten belirli aralıklarda 'tık' diye bir ses geliyor..
bu da insanı tedirgin ediyo haliyle..mmt çok kompleks bir sistem değil, her şeye müdahale etmiyor..
manuel modda arabanın davranışları, düz vites bir araçtan farklı değil..
-
Tık sesi bende sadece durduğum zamanlarda frene basıp çekince geliyor, o da kilidin sesi. Onun dışında boştayken başka ses gelmiyor.quote:
Orijinalden alıntı: [kalkedon]quote:
Orjinalden alıntı: rahan35
Bu konu daha önce de tartışılmıştı ama ben de kesin bir kanıya varamıyorum.
Vites kolu şanzımana direkt bağlı değil ve sistem şanzımana zarar verecek komutları gerçekleştirmiyor, mesela düşük devirde vites yükseltme veya çok yüksek devirde vites küçültme gibi hatta vites değişim esnasında sistem gazı kesiyor ki baskı balata kavrama anında zarar görmesin.
Buradan yola çıkarak boşa alma durumunda araca zarar verecek bir durum olsa sistem buna da izin vermezdi diye düşünüyorum.
Bunun yanında ne gibi bir sakıncası olur diye düşündüğümde, sonuç olarak bu şanzıman manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş versiyonu ise boşta gitmenin araca bir zararı olacağını düşünmüyorum. Belki sistem baskı balatayı ayırmadan vitesi boşa alıyor olabilir, bu da kalibrasyon sorunu çıkarabilir diye düşünüyorum.
Kullanma kılavuzunda seyir halinde N konumuna alınmaması güvenlik amacıyla da önerilmiyor olabilir bence.
vites kolu her komutu gerçekleştiriyor..sadece vites artırma olayında belirli bir hıza gelinmediyse
vitesi artırmıyor..yüksek devirlerde vites de küçültülüyor, boşa da alınıyor..
bizzat denendi seyir halindeyken boşa alınca, vites'ten belirli aralıklarda 'tık' diye bir ses geliyor..
bu da insanı tedirgin ediyo haliyle..mmt çok kompleks bir sistem değil, her şeye müdahale etmiyor..
manuel modda arabanın davranışları, düz vites bir araçtan farklı değil..
Alıntıları Göster
-
yokuş aşağı ya da boş bi yerde deneyin..seyir halindeyken boşa alın..quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Tık sesi bende sadece durduğum zamanlarda frene basıp çekince geliyor, o da kilidin sesi. Onun dışında boştayken başka ses gelmiyor.
Alıntıları Göster -
Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.quote:
Orijinalden alıntı: [kalkedon]
yokuş aşağı ya da boş bi yerde deneyin..seyir halindeyken boşa alın..
Alıntıları Göster
Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere -
mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.
Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere
Alıntıları Göster
Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.
mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.
mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor
-
quote:
Orijinalden alıntı: ttuncer
mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.
mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.
mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: ttuncer
mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.
mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.
mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor
-
şunuda belirtmek istiyorum.quote:
Orijinalden alıntı: rahan35quote:
Orjinalden alıntı: ttuncer
mmt ; hala bir kaç kişinin kullanımını tam olarak anlayamadıkları için, çoğu kişi tarafından kuşkuyla bakılıyor.
Oysa piyasada gezen yeni kasaların 1/3 mmt olmasına rağmen ciddi hiçbir problem burada yazılmadı.
Şahsen yaklaşık 30 000 km dir hiç bir problem yaşamadım. Hiç ikaz sesi duymadım. Bu güne kadar pek çok
araç kullandım( yaklaşık 20 yıldır aktif olarak) corolladan çok daha lüks ve sessiz ama corollanın verdiği güven ve
sorunsuzluğu (özellikle motoru kendisini unutturacak kadar sorunsuz) gerçektençok güzel.
mmt balata erken biter deniyordu. Hatta 50,000 km kimsenin görmeden balata değişmesi gerektiği gibi konular yazıldı.
Ben daha 50,000 e gelmedim ancak bu forumda erken denile bilecek bir km de balata değiştirenide duymadım.
Burada öyle konular yazılıyorki ... böyle bir şey olsa herhalde hemen yazılırdı. Geçenlerde bir yerde şikayetim varda
birçok şikayet var diye yazmış. Üşenmedim ve toyota şikayetlerini inceledim ama mmt ile ilgili ciddi bir şikayet konusuna raslamadım.
mmt kötüleyenlerin çoğu ciddi km ler bu araçları kullanmayan kişiler. İnanın kullandıkça hem ön yargılar gidiyor.
Hem de daha çok araç kullanma zevki artıyor
Alıntıları Göster
10 nesil corolla öncesi kullanılan mmt viteslerin bazı sorunları olduğu ve bu sorunların yazılımlarla giderildiği
ayrıca yeni nesillerde bu sorunlar giderilmiş bir yeni versiyon mmt kullanıldığı söylenmişti bana
-
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.
Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: rahan35
Manisa - İzmir arası yolun yarısını boşta gidiyorum ancak hiç duymadım.
Daha dikkatli dinleyeceğim bi dahaki sefere
duymasanız bile elinizi vites kolu'nun üzerinde tutun,sanki bir şey takılıyormuş gibi 'tık'lamayı hissedeceksiniz
bir de bence siz yine de boşta gitmeyin çünkü bir keresinde eşim aracı kullanırken yanlışlıkla boşa almış, daha sonra
ilerlerken frene bastığında fren boşlamış ve tutmamış..çok korkmuş tabi..hızlı gitmediği için el freni falan durabilmiş..
servise götürdük, bi sorun olmadığını söylediler, ondan sonra da hiç olmadı.. o an ne oldu da öyle oldu bilemiyoruz tabi..
dikkatli olmakta fayda var..kullanım kılavuzunun tavsiyelerini dinlemek gerekiyor
Benzer içerikler
- toyota triger zinciri hangi modellerde var
- toyota c-hr 1.8 hybrid yorumlar
- silecek ayarı nasıl yapılır
- toyota verso yorumları
- toyota corolla tutulmayan modeli
- toyota hilux 2025
- 2022 model toyota corolla
- sıfır araba fiyatları
- toyota sequoia türkiye fiyatı
- dünyanın en çok satan arabası
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X