Şimdi Ara

2002 2003 boras nekadar eder

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar ben 2002 2003 comfort. bora almaya karar verdim km 90 ila 100.000 km arası temiz bir aracı nekadara alalım. ben internette baktım 18 ila 27.000 arası fiat vermişler
    bu arabaya nekadar verilir ????



  • 20-22 bin ytl civarı alabilirsin
  • 22 den yukarı verilmez bence.
  • arkadaşa katılıyorum temiz bir borayı zaten sölediğim fiyatlarda bulabilirsin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    22 den yukarı verilmez bence.
  • 20-23 arası değişiyor.. hakkını verıyor verdıgın paranın
  • benim 19 civarı param var. daha bide lpg taktıracagım 1500 yld ona gidecek offff...
  • Arkadaşım,

    SEAT Toledo ve VW Bora aynı araç. Bence hiçbir sorun olmadan SEAT Toledo da alabilirsin. 1.6 16V motorlusu bende vardı ve muhteşem bir LPG sistemi takdırdım. Forumun sayfalarında veyawww.lpghaber.com forumunda da bulabilirsin. Araç donanımları yeterli. 2003 ve üstü Signum alırsan hemen sorunsuz LPG takabilirsin. LANDI RENZO tavsiye ediyorum. BOSCH Enjektörler tam emme manifoldunun üstüne yerleşiyor. Sistem % 100 uyumlu ve sorunsuz. Denenmiş ve ispatlanmıştır.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • http://forum.donanimhaber.com/m_23378280/tm.htm
    (Mesajımdan Alıntı)

    Sevgili Kartal4209, LPG ile ilgili tüm sorulara ayrıntılı cevap veriyorum. Sizinkini okumamışım demek. Başka topiklerde eklediğim aşağıdaki bilgiyi size de ekliyorum.



    Önceki aracım 2003 model SEAT TOLEDO 1.6 16V 105 HP ve çok kaliteli bir LPG sistemine sahipti. Şu anda imzamaki aracı kullanıyorum. Ayrıca 2 ay önce de 2006 model FIAT GRANDE PUNTO 1.4 ACTIVE 77 HP ikinci aracıma da LANDI-RENZO sıralı sistem LPG taktırdım.

    Başarılar

    Merhaba dostlarım.

    TSI motorları konusunda LPG uygulaması henüz geliştirme aşamasında. VW TOURAN'da kullanılan 1.4 TSI 150 HP, VW GOLF ve VW JETTA'da kullanılan 140 HP TC (TwinCharger) TSI ve 170 HP TC TSI gücündeki motorlara LPG takılabilirken (!) bizim bildiğimiz 122 HP T (Turbo) motora henüz takılamamaktadır.

    Bu konuda çalışmalar devam etmekte, FSI motorlar için Türkiye'de 2-a Mühendislik BRC marka sistemi 1 yıldır başarı ile takmaktadır. Almanya'da bu sistem 2690 Euro'ya takılmaktadır.

    Şahsi kanaatimi sorarsanız, bütçe kısıtlı, ama yürek yanık ise bence (!) VW GOLF, VW JETTA veya VW PASSAT 1.6 102 HP 8 VALF motor alıp BRC veya LANDI-RENZO sıralı sistem LPG takıp doya doya binmeli, amaç kaliteli ve yeni otomobile binmek ve tasarruf etmek, fakat otobanda yarış yapmak değil.

    Aşağıda çok ayrıntılı bir liste vardır. İncelemenizi rica ederim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    http://www.motor-talk.de/forum/vw-1-4-l-tsi-umruestung-auf-lpg-moeglich-t1657925.html
    http://www.cargassystem.de/voltran2/cgs-anlage.php
    http://www.brc-regionalvertrieb.de/

     2002 2003 boras nekadar eder

     2002 2003 boras nekadar eder

     2002 2003 boras nekadar eder

     2002 2003 boras nekadar eder

     2002 2003 boras nekadar eder




  • Devam...

    Sevgili Kartal4209 arkadaşım,

    Biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim. Takip etmem gereken çok fazla konu olmaya başladı. LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. Tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.

    LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.

    VW benzinli motorları daima LPG'ye uyuml olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFUel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.

    1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. Km'si az bir JETTA MIDLINE 1.6 inceleyemedim ama sanırım 30.000 YTL civarında olabilir. Bence bu fiyat aşağıdaki ilanlara göre de iyi sayılır.

    Çok soru sormadınız. Doru şeyi yaptınız. Sormayan öğrenemez. Lütfen sorunuz.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    http://sahibinden.com/sahibinden_2006_jetta_midlineWQQaXQQ6643845WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_volkswagen_jettaWQQaXQQ5544479WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_bugday_beji_volkswagen_jetta_corlu_tekirWQQaXQQ5544245WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    ======================================================
    Önceki forumlardaki cevapları aktarıyorum.

    Bu arada 8V ve AKL kodlu motor EA111 serisinden, tek eksantrik, gaz pedalı halatlı, "meşhur" ölmeyen motor. 2000 yılında satın aldığım SEAT Toledo'da vardı ve çok sağlamdı, hiç üzmedi. Yakıtı da normaldi. Tavsiyem kaliteli bir LPG taktır, BRC, Landi-Renzo gibi.
    Selamlar

    T.G.


    ......

    Bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.

    Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li Jetta'ya binebilmek bence utanç değil, ayrıcalıktır.

    İfade ettiğiniz şaşırma belirtilerinin yersiz olduğu kanaatindeyim.

    ..........

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     2002 2003 boras nekadar eder


    ____________________________________
    Not: tarafımdan edit edilmiştir. Taner Göde

    ..........

    Dostum,

    2001 Golf'un motoru AKL, yani EA111 serisinden, üstten tek eksantrik ve 1 emme, 1 eksoz, toplam 8 valf ve gaz pedalı halatlı. İşte bu motorun Avrupa'daki adı "ÖLMEYEN MOTOR" çünkü çok ama çok sağlam ve sıhhatli bir makina. Yapacağın tek şey trigger kayışını değiştirmek, yağ seviyesini kontrol etmek ve gaza basmak. Ayrıca bu motor LPG'ye çok ama çok iyi uyum sağlıyor ve mesela LANDI RENZO veya BRC Sıralı Sistem taktırırsan kilometreye 13-14 Kuruş yakan çok sağlam bir otomobilin olur.

    Bu motor VW, SEAT, AUDI ve SKODA'nın modellerinde kullanıldı. Aşağıda aynı motorun AUDI logolusu var.

    GOLF AL
    LPG TAKTIR
    BİN

    SATARKEN DE DAHA ÇOK PARA EDER!

     2002 2003 boras nekadar eder




    Sevgili 1.6 102 HP 8 Valf Motor Sahipleri,

    "Kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.



    Tavsiyem gözün kapalı al, istersen LPG taktır (LANDI-RENZO Sıralı Sistem), ve güle güle kullan. Seni aramızda görmeyi çok isteriz. Yerin hazır.

    T.G.

     2002 2003 boras nekadar eder




  • http://forum.donanimhaber.com/m_23407156/tm.htm
    (mesajımdan altıntıdır)

    Sayın Apex 64,

    1. BCB motor kodu 4 silindir, 1.6 litre, çift eksantrik, 16 valfli motor demek.

    2. Araç etiketine veya ruhsata bakarsanız motor numarasının ilk 3 hanesi motor kodudur. Motorun kendisine baksanız da hemen anlarsınız, üzerinde koca rakamla 1.6 yazar ve kare eklinde hava filtresi vardır. Resim aşağıda (benim önceki aracım SEAT Toledo'nun LPG takılmış motoru).

    3. Hız sabitleyici yakıtı en aza indiren ve ayağıızı gaz pedalına basmaktan kurtaran bir donanım. BCB kodlu motora sahip üst donanımlı BORA'larda var. Sinyal kolunun üzerindeki SET ve RES +/- OFF tuşlarından anlayabilirsiniz.

    4. Alacağınız BORA'da dikkat etmeniz gereken yüksek donanımlı olmasını tercih etmeniz ve kilometresi çünkü 90.000 km'den sonra trigger kayışının değişmesi gerek. Aracın gene görüntüsü, amortisörler, iç temiz, kasasının düzgün olması ve klimasının çalışmasına bakın ve kontrol ettirin. Mutlaka anlmalı VW servisine götürün. Kalite olarak dayanıklı ve sizi üzmez. Rahat ve sağlam bir otomobil.

    5. Geniş taban lastik fren mesafesini azatır, yol tutuşunu arttırır, virajlarda aracın yan yatmasını (kaykılmasını) önler, düz asfaltta rahat ettirir. 195 veya 205 taban Bridgestone, Michelin veya Goodyear tavsiye ederim. Ben Bridgestone'lardan çok memnun kaldım.

    Önceki aracım. VW PASSAT 1.4 TSI alırken kuzenime sattım. Çok memnun, her gün bana dua eder. Gördüğünüz gibi araç tertemiz. "LPG" yazısını ben ekledim, BORA'da "16V" yazısı olmayabilir (ama motor 16 valflidir).

    http://www.lpghaber.com/html/phpbb2/SEAT-Toledo-1.6.16V-BCB-MOTOR-LPG-MONTAJ-GORUNTULERI-topic-8847.html

     2002 2003 boras nekadar eder


     2002 2003 boras nekadar eder




  • zaten alırsam lpg kesinlikle taktırırırm. doyasıya gezmek istiyorum. malum benzin bi dünya para oldu ama lpg ninde ustasına düşmek lazım.
    bu sorum boradan anlayanlara: boranın altı çok mu engin?
    bide hantal diyolar ama nekadar hantal?
    bide satlık borası olan varsa pm atsın görüşelim
    selamlar
  • peki o paraya o kalitede hangi 0 km de ki aracı bulabilirim
    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: zelenor

    selam arkadaşlar ben 2002 2003 comfort. bora almaya karar verdim km 90 ila 100.000 km arası temiz bir aracı nekadara alalım. ben internette baktım 18 ila 27.000 arası fiat vermişler
    bu arabaya nekadar verilir ????



    hocam aracı almaya alıyorsun sanırım hayırlı uğurlu olsunda

    100000km deki bi araca o para değil bana kalsa 5 milyar yine verilmez......insan otobana girmeye korkar yaw o araçla yolda bi bozulsa gece resmen rezillik

    yinede seçim senin şahsi fikrim benim 0 km olan başka bi araç düşünmen konusunda....100 bin yani adı yeter




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.