Şimdi Ara

volkswagen boğaz kelebeği arızası çözüm kesin işe yaradı...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
2
Favori
74.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yaklaşık 15 gün önce araçta (araç vw polo 2000 1.4 16 v) sabahları rölanti dengesizliği meydana geldi araç 500 devir/d kadar düşüyordu .. direksiyon sağ-sol yapınca araç stop ediyor veya aşırı zorlanıyordu.. klasik olarak bir tamirciye gittim temizledi taktı.. aldık aracı geldik .. sorun giderilmedi. araç sürekli dengesizleşmeye başladı sıcak iken biraz devir yükselse bile sonuç alamadım.. gaz halatında boşluk vardır diye düşündüm onunla yaptığım ayarlar işe yaramadı...
    ertesi gün başka ustaya götürdüm .. orijinli 800 tl gibi bir fiyatı olan yan sanayisi 300tl olduğunu söyledi takarız . üstünde kalır dedi sorun ondan mı değil mi bunu öğrenmek için geldiyseniz diye adam benim arıza tespiti yaptığımı sandı... neyse sonre pc bağladı kelebek görmüyor dedi... sonra aldım arabayı eve getirdim... kelebeği ertesi sabah çıkardırm .. birde alman berner marka balata spreyi aldım... temizdi yine temizledim... sonra yandaki plastik muhafazayı söktüm ki ne göreyim. elektronik hiçbir sensör yok . hiçbir arıza yapacak ciddi parça da yok.. bir potansiyometre denilen karbon plaka üzerinde konumlanmış iletken sistem... ve elektirik motoru.. motordan şüphelendim. ama en son bozulacak şey biliyorum .. sonra bu spreyle güzelce el değmeden yıkadım motorun olduğu hazneye de kimyasal doldu bu arada çalkaladım içerisinde bayağı siyah kurum çıktı .. üç kere filan tekrarladım. tertemiz oldu aldım kurumaya bıraktım.. 15 dakiklada kurudu kimyasal uçucu.. tekrar montajını yaptım . araca taktım ..
    umutlu değildim ama sonuçta kelebek gözden çıkmıştı.. arabayı çalıştırdım bir kere arabanın başına geldim gaz verdim sorun giderilmişti... ne kadar mutlu oldum bilemezsiniz .. bu arada boş yere ustalara 60 tl kaptırdık....
    şu an sorunsuz çalışıyor rolanti dengeli .. sabah sıkıntısız. benzin tüp fark etmiyor.

    .. özetle sanırım sorun iletken noktalar kurum veya yağlanma yapmış .. veya motor kısmında motor fırçaları kurumlandı veya yağlandı, ideal çözüm balata spreyi...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Volkswagen Boğaz Kelebeği Arızası: Çözüm Kesin İşe Yaradı

    Volkswagen Polo, Golf ve Jetta gibi araçlarda yaygın bir sorun olan boğaz kelebeği arızası, çeşitli belirtilerle kendini gösterebilir.

    Polo Boğaz Kelebeği Arızası Belirtileri

    • Rölanti devrinde dalgalanmalar veya dengesizlik
    • Motor gücünde düşüş veya araç hızlanmada zorlanma
    • Aracın durması veya stop etmesi
    • Motor arıza lambasının yanması
    • Gaz kelebeğine basıldığında gecikmeli tepki verme

    Boğaz Kelebeği Arızası Çözümü

    Boğaz kelebeği arızası genellikle boğaz kelebeği temizliği veya değiştirilmesiyle çözülebilir.

    Boğaz Kelebeği Temizliği:

    • Hava filtresini çıkar.
    • Boğaz kelebeği gövdesini bulun.
    • Boğaz kelebeğini temizlemek için uygun bir karbüratör temizleyici kullan.
    • Temizleyiciyi boğaz kelebeğine püskürt ve bir bezle silerek temizle.

    Boğaz Kelebeği Değişimi:

    • Hava filtresini çıkar.
    • Boğaz kelebeği gövdesini bulun.
    • Boğaz kelebeğini tutan vidaları sök.
    • Eski boğaz kelebeğini çıkart ve yenisini tak.
    • Vidaları sık ve hava filtresini yerine tak.

    Bu adımları uyguladığınızda, Volkswagen Polo, Golf veya Jetta aracınızdaki boğaz kelebeği arızasını büyük ihtimalle çözebilirsiniz. Sorun devam ediyorsa, yetkili bir servise başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba, tuncay_geronimo;

    İlk olarak yaptığın işten dolayı tebrik ederim. İç dış güzel bir temizlik yapmışsın eline sağlık. Ama kelebeğe müdahale ettiğin için adaptasyon yaptırman gerekiyor. Yoksa yakın zamanda kelebek tekrar arızaya geçecektir.

    Ayrıca, Kelebeğin 2 arızası varmış ve sen ilk olanı çözerek ikinci arızanın bir süreliğine düzelmesine sebep olmuşsun. Asıl arızalı olan parça içindeki DC motordur. Motorun içindeki kömürler bittiği için temassızlık yapıyor. Yakında tamamen arıza yapacak.

    Sana kötü bir senaryo anlatıyor gibi olabilirim. Ama bu anlattıklarım defalarca tecrübe edilmiş şeyler. Senden tavsiyem motor tamamen bozulduğu zaman gidip boğaz kelebeğinin yenisini alma. Ben sana tamir konusunda yardımcı olabilirim.

    KELEBEK ORJİNAL YEDEK PARÇALAR İLE TAMİR EDİLEBİLİR.
  • teşekkür ederim değerli bilgin için;
    zaten amaç parçanın verimliliğini sorgulamak istemedim , demek istediğim bu parçayı tekrar bir süre kullanılabilir hale getirmektir. yoksa illa ki tekrar arızalanabilir. adaptasyon olayı parçayı makineye tanıtmak değilmidir. yani değişim yapılınca . beyine bak yeni makine taktım haberin olsun demek gibi birşey.. ben adaptasyona gerek olmaması için akü kutup söktüm.. beyın sıfırken çıkarıp taktım.. şimdi kaç gün oldu bilmiyorum ama rölanti hala dengeli bu araçta 900 devir/dak .. sıkıntı yok...
    tamir konusuna gelecek olursak motor arızalandımı yada yakında gider mi bilmiyorum.. çünkü press yatak içerisinde kelebek bağlı olduğu kısım da press yani kesip çıkarmak gerekir motoru.... senin tamiri var dediğin kelebek acaba benimki gibi mi nasıl yapılıyor bende motoru çıkarmak için kelebeği dc motora bağlayan yarım ay şeklinde hareken eden plaka malesef pres kaynak.. sen bunun yolunu biliyormusun nasil kesilir çıkarılır motor...




  • hala sorunsuz kullanıyorum bilginize..
  • volkswagen polo boğaz kelebği tamiri yapiyoruz bir buçuk senedir herhangi bir şikayet olmadı polo harici diger bazi araçlarıda yapiyoruz yer ankarası( İVEDİK ORGANİZE SANAYİ 88/OTO 1.BÖLGE 1560 SOK.(ESKİ751.SOK) NO 8) (TEL; 0542 596 47 94)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,

    bu sorunu yaşadıkça kelebeği sökmeden spreyle üzerinde temizleyip yoluma devam ediyordum sorun düzeliyordu.
    ancak 3 hafta önce yine rölanti sorunu sebebiyle yaptığım temizlik fayda etmedi. ben de yerinden söküp temizledim ancak yine düzelmeyince tamirciye götürdüm. temizlikten sonra adaptasyon yapılması gerekiyor dedi bilgisayara taktı ancak rölanti hatası verdi ve bilgisayar kelebeği görmüyor, bozulmuş değişmesi gerekiyor orjinal kelebek 1.600 TL dediler.

    daha sonra tekrar geleceğimi söyleyerek ayrıldım ve başladım forumları karıştırmaya.
    burada sizin yazınızı okur okumaz hemen bir balata spreyi alıp kelebeği tamamen söktüm, muhafazayı açtım ve spreyle temizledim, taktım...

    motor tekrar saat gibi oldu çok şükür.
    hatta adaptasyona da gitmedim.

    Bugün 5. gün ve hala saat gibi maşallah ;)
  • Merhaba,

    6n Polo aracım var. LPG taktırdıktan sonra araç klima açınca gazdan ayağımı çeker çekmez stop ediyordu. LPG ustası hem boğaz kelebeğini temizledi hem de gaz ayarını klima açıkken yaptı sorun düzelmişti. Ancak bir süre sonra araba durduk yere gaz yememeye başladı. Sanki böyle bujiler elektrik kesiyor gibi, karbüratör pislenmiş gibi gaz yemiyor. İlginç bir detay var bu konu hakkında. Xenon far takılı araçta onu aç kapa veya kapat aç yapınca düzeliyor. Ustama götürdüğümde bir kaç çözüm önerisinde bulundu. Boğaz kelebeği kalibrasyonu, xenon farı söktürme veya ateşleme bobinini değiştirme. Xenon seçeneği bana mantıklı gelmiyor çünkü kapalıyken de yapıyor.

    NOT: Benzinde de yapıyor.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rock_starr -- 26 Haziran 2020; 3:4:39 >
  • Mesajim bulunsunn

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba benim aracım audi a3 1.6TDI 135000 kmde.Benimde benzer rölanti problemim var videosunu çektim.Acaba boğaz kelebeğinden mi kaynaklanıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde aracım 97 model polo hb ve gaz keşebeği arızalı rölanti dalgalanması yapıor ve bilgisayara bağlattım ve kapalı gaz kelebği konum anahtarı ve gaz kelebeği kontrol valfi arızası veriyor bursada bununla ilgilenen varmı veya bi çözüm bilen varsa yardımcı olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.