Şimdi Ara

2003 fiesta 1.4 Benzin Sogutma Suyu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, uzun zamandan beri formu takip ediyorum ve çok bilgili kişiler mevcut forumda benimde yardıma ihityacım var. 2 ay önce bir araba satın aldım Ford Fiesta 2003 model 1.4 benzinli, arabanın yaklaşık 1 ay önce radyatörü patladı sanırım tıkalıydı tüm suyunu boşalttı bende radyatörü değiştirdim sonra testini yaptı usta sıkıntı yok dedi. (Antifirizini koydu arabayı çalıştırdı fan açıp açmadığını kontrol etti.) Bende çok anlamam arabadan ama elm327 diye bir cihaz varmış ondan satın aldım dikkat ettiğim şey şu araba soguk havadayken motor soğutma suyu sıcaklığı 98 derece sabit kalıyordu son 4 gündür araba 100 derecenin altına düşmüyor bu gün kontrol ettiğimde arabayı rolantide çalıştırdım 105 dereceye dayandı sonra fan açtı sıcaklık 98 dereceye düştü tekrardan 105 dereceye çıktı tekrar 98 dereceye düştü (carscanner programı ile bakıyorum) bu arada test guade yaptım ordada derece 010 C yazıyor ama ilginçtir hararet göstergesi orta seviyeden hiç daha yukarıya çıkmıyor.

    -Bu durum normal midir? (Araştırdığmda 92 dereceden daha yukarı olması iyi değil diyorlar)
    -Arabayla uzun yol yapmayı düşünüyorum haliyle eğimli yollarda kullanacağım zorlandığında hararet yapacağından korkuyorum bu şekliyle uzun yola gidilir mi?
    -Sorun varsa neden olabilir? Kontrol ettiğimde radyatörün sağ tarfından çıkan hortum 98 derecede ısınmış gibiydi sol tarafından motor termostatına giden hortum 102 derecede ısınmış gibi gelmişti. Acaba Termostat mı geç açıyor?

    Bilenlerin yorumlarını merakla bekliyorum teşekkür ediyorum.







  • Amatör bir cevap olacak ama çoğu arabada soğutma fani iki kademelidir. Bana ilk fan kademesi çalışmıyor gibi geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör orijinal mi yoksa mekanik radyatör mü aldınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kale marke radyatör orjinal değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre0204 E kullanıcısına yanıt
    Radyatörü brazing radyatör ile değiştir aynısı başıma geldi kale marka mekanik radyatör aldım aracı soğutamadı ustalar ondan bundan değil desede oris marka brazing radyatör alıp değiştirdim tekrar şimdi eskisi gibi hararet
    Brazing deseni böyle olan
    2003 fiesta 1.4 Benzin Sogutma Suyu

    Mekanik deseni böyle olan
    2003 fiesta 1.4 Benzin Sogutma Suyu

    Brazing de daha çok yüzey alanı var daha iyi soğutur tüm yeni nesil araçlarda bu kullanılır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2014 Fiesta var. 105 te fan açıyor 99 da kapanıyor gayet normal. 82'lik termostat var. Escortta 112-113 gibi fan açıyor. Orijinali 92, şuan üzerinde 88 termostat var. Durduğu yerde ısınması gayet normal bir durum zaten. Fiestayı kullanirkende 90 derecede olduğunu görmüştüm hava serindi, 90 derecenin ne kadar üzerine çıkıyor çok dikkat etmedim, boşa atarsam 84'e kadar düşüyor. Gauge menüden bakmistim.

    Göstergenin sabit göstermesi kullanıcıyı rahatsız etmemesi için yapılan birşey. Yeni araçlarda tam ortada sabit durur. Aslında normal değerler içinde sıcaklık değişiyor ama beyin göstergeye bunu yansıtmıyor. 105 derecede fan açıyor diyelim. Sıcaklık 110lara çıkarsa ozaman gösterge de yukarıya çıkmaya başlayacaktır.

    Arkadaşların dediği gibi radyatörün soğutma verimi biraz düşük olabilir. Çok sorun yaratacağını sanmıyorum. 105 dereceye geldiğinde fanı açıp sogutacaktir. Daha sık fan açmasına sebep olabilir. Geçen gün motor sıcakken fan açmasını bekledim 10 dakika civarı sürdü bende, 85'ten 105'e çıkması ama 5w20 yağ var. 5w30'dan 5w20'ye geçtiğimde motorun geç ısındığını farketmiştim. Biraz daha serin çalışmasını sağlıyor. Kalın yağ kullanıyorsanız o da bir miktar etkileyebilir. İnce yağ sıcaklığı motordan daha hızlı kartere indiriyor ve ince olduğu için motor daha rahat çalışıyor.

    LPG biraz daha sıcak çalışmasına sebep olabilir. Çünkü benzin aynı zamanda motoru da soğutuyor. Benzinde de deneyebilirsiniz. Tabi aracınızda LPG varsa.

    Benim gördüğüm termostat bozulduğunda açık kalıyor, veya daha erken açıyor. Kapalı kalan termostatla karşılaşmadım hiç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 10 Mart 2020; 1:33:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim 70 derecen yukari cikmaz

    termostatdan degil.o ac kapa yapiyor

    sorun saatle alakali.radyator altinda olur..acilis kapanis zamanlari vardir

    onu sanayide radyator saatcisine gidicen o yapar

    hatta seninki 10 saniye cslisip durur kisa araliklarla calisir durur...arizasi ordan belli eder

    100 derece motorun icinde metali 2 senede eritir.yeni motor arabanin yari fiyatindadir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.6 TDI Soğutma Suyu Eksiltme
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • forumdskilerin dediklerini umursama.17 yasinda babasinin arabasini kaciranlar bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınayhan

    forumdskilerin dediklerini umursama.17 yasinda babasinin arabasini kaciranlar bunlar
    Mesela bu kişinin dediklerini çok kaale almayabilirsin, kendisi foruma yazdığının bile farkında değil.

    Renaultlar 70 derecelerde ama fordlar öyle değil. Her motor farklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aydınayhan kullanıcısına yanıt
    Hem bunu yazıp hem de forumda konu açıp soru sormanız?
  • Hocalarım benim araca 10x40 yağ koydu usta, şimdi sıcak bir şehirde yaşıyorum 105 te fan açınca 98 indiriyor ancak ben arabayı sıkıştırırsam bu araç daha da ısınır diye korkuyorum. Bu fanı daha erken açtıracak birşey yapılabilir mi? Kusuruma bakmayın çok bilmediğim için soruyorum. Carscanle takip ettiğimde 105 üzerine hiç çıkmadı. Sürekli 105'te fan açıyor 98'e iniyor sonra gene 105 sürekli bu şekilde. Bu çalışma sıcaklığının motora zarar verme gibi bir durumu olabilir mi?
    Testi yaparken araç lpg de çalışyordu yaklaşık 40 dakika kadar rolantide çalıştırdım.
  • Aradan baya bir zaman geçti ama ben yazayım dedim, olur ki aynı sorunla karşılaşan falan olur. Uzun yola gitmeden önce termostatın kapalı kaldığından şüphelendiğim için (çünkü hortumların yeteri sıcaklığa ulaşmadığını düşünüyordum) bir ustaya gösterdim, usta yapmak istemedi akşam vakti olunca hava yapmış vs şeylerden bahsetti bir kaç şey yaptı sonra sıkıntı yok devam edebilirsin birşey olmaz dedi. Ben de ertesi sabah çıktım yola bir saat geçmeden bir tepede hararet 113'e dayandı ben panikledim tabi, neyse bir şekilde hallettim kendimi zorlada olsa attım şehir merkezine, ancak şehir merkezinden sanayiye gidemedim. Çok dur kalk olduğu için motor hiç soğumadı sıcaklık 110 derecenin altına inmiyor sürekli stop edip (rolatide hiç soğumuyordu fan açmasına rağmen) genleşme kabını dikkatlice açıp sogumasını bekliyor arada su ekliyor sonra 2 km yol gidiyor gene aynı problemle karşılaşıyordum. Çekiciyle sanayiye gittim, usta termostat sorunlu deyip termostatı söktü yenisiyle değişti ondan sonra araba hiç 96 dereceyi geçmedi (rolantinde 105 dereceye geliyor 98 dereceye düşüyor gene çalışma sıcaklığı buymuş sanırım). Ancak yol üzerinde yapılan işte tam iş olmuyormuş onu öğrendim araba su eksiltiyordu azda olsa meğer termostat yuvasından kaçırıyormuş onuda geçen ay yaptırdım. (Sonradan yaptırdığım masraf aşağıdaki fiyata dahil değildir.)
    - 100 TL çekici
    -200 TL işçilik
    -100 TL de termostata verdik.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.