Şimdi Ara

2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı.. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
356
Cevap
6
Favori
14.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun süreli tüketimortalaması..

     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..
  • Bugün ki tecrübelerim bana şu çıkarsamaların rahatlıkla yapılabileceğini gösterdi..
    1. İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu yerlerde Golf 1.2 DSG ile 8 lt'nin altını görmek imkansız..AMA aynı trafikte C segmenti bir dizel aracın da 7 lt'nin altına inmesi imkansız..
    2. Fabrika verilerindeki şehiriçi tüketimlere bakıp aynı sonuçları araçlarınızda beklemeyin..ÇÜNKÜ bu şehirdeki trafik OLAĞAN DIŞI yoğunlukta..Hiç bir otomobil firması bunu doğru saptayamaz, saptamasına da gerek yok..Yapmamız gereken kullandığımız aracın tüketim verisiyle fabrika verisini oranlamak ve aynı oranı yeni almayı düşündüğünüz aracın ortalamasıyla çarpmak..( örnek: Jazz 5.9 ( ort ), 6.9 (havaların soğumasıyla son depo ortalamı ), 6.9 / 5.9 =1.16, Golf 4.9 ( ort ) x 1.16= 5.7 (beklenen değer) gibi..
    3. Kısa mesafelerde kontak açıp kapatıyorsanız ve arabanız dizel ise , kış mevsimlerinde beklenenden en az %20 daha fazla tüketmeyi göze alın..
    4. Golf'ü takibinde jazz olması sebebiyle fazla devirli kullanmadım..Şu kısa zamanda edindiğim izlenim odur ki CVT ne kadar devirsiz kullanılırsa o kadar az yakarken DSG'de bir an önce en üst vitese geçmek için devirli kullanmak gerekir..Bu sabahki Kurtköy testini yarın sabah tek başıma denesem 6-6.1, 6.2'leri rahatlıkla yakalayacağımı düşünüyorum..
    5.Bu araç benim açımdan tüketim testini başarıyla geçmiştir. "Acaba" diye düşünenlerin 1. maddeyi bir kez daha gözönünde tutarak, Golf'ü tercih ettiklerinde pişman olmayacaklarını düşünyorum..
    6. Bu aracı sürmek benim için o kadar zevkli bir hale geldi ki bir süre keyfini çıkarmayı ve tüketim kaygısını 2. plana atmayı düşünüyorum. Çünkü standart bir sürüşte de gayet makul değerler sunuyor..
    7. Yorgunluk ve uykusuzluk var. Jazz CVT ve Golf DSG karşılaştırmasını bu akşamlık sadece bir kısmını yazmayı planlıyorum..1 saat içinde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 6 Ocak 2013; 1:46:39 >




  • Eski aracım Jazz ile yenisi Golf'ü farklı segmentlerinden dolayı karşılaştırmak size biraz tuhaf gelebilir..Elbette bir çok yönden Golf'ün üstün olması kaçınılmaz olabilir..Ama B segmentinde bir aracı olan ve C'ye geçip geçmemekte kararsız olan veya hangi C diye düşünenler için faydalı olabilir..Ayrıca ben markaların kendine has karekterlerinin olduğunu düşünüyorum..Bu nedenle örneğin Jazz'dan Civic'e geçmek ile Polo'dan Golf'e geçmek çok fark yaratmayabilir..Ama Jazz'dan Golf'e geçmek önemli bir fark yaratıyor..
    Golf 1.2 DSG'li aracımı genel olarak yorumlamak gerekirse;
    1. Yalıtım, yol tutuş, malzeme kalitesi-işçilik , frenler, sürüş zevki, direksiyon hissiyatı olarak benim şu ana kadar değerlendirebilecek kadar sürdüğüm araçlar içerisinde 1. sıraya yükseldi ( daha önce sürdüklerim; palio, Jazz , 307, 308 , Focus-C max ( eski kasa ), Focus Sedan ( eski kasa), Fluence EDC, Civic sedan ( eski kasa ), Corolla HB, KİA Ceed dizel otm..
    2.Motor performansı olarak 1.2, benim gibi Jazz'dan geçenler için harikulade, benzerlerinden geçenler için ise oldukça tatminkardır..
    3. Tüketim değerleri şu an için Jazz ile başa baştır ve bu benim için yeterlidir..Fabrika verisi tutturmak derdinde ve beklentisinde olmayacağım..
    4. Araçtaki teknolojik yenilikler çok heyecan verici..Start-stop ve dokunmatik ekran inanılmaz..
    5. İnsan odaklı bir araç..Her şey en ince detayına kadar düşünülmüş ( gerçi unutulan şeyler de yok değil ama bunları "keşke" başlığında toplamayı düşünüyorum)..Emniyet kemeri uyarı sinyalinin rahatsız etmeyen tonundan, arka kısımda klima ızgaralarının bulunmasına, SD card yerinin düşünülmüş olmasından, tavan lambalarının kişiye yönelik olmasına kadar..Viraj aydınlatma ışıkları geceleri çok işe yarıyor örneğin..
    6. Jazz'ı en çok ergonomikliğiyle özleyeceğim..Golf her ne kadar iç hacimde Jazz kadar boş alan bırakmıyorsa da görüş açıları olarak oldukça güven veren bir araç..A sütunları çapraz görüşte sıkıntı yaratmıyor, aynalarda kör nokta yok, geri görüş sorunsuz..
    7. Sürüş zevki çok iyi..Araç hem güven veriyor, hem atak hem de konforlu..Direksiyon düşük hızlarda çok yumuşak..
    Özetlemek gerekirse bir kaç günlük deneyimim beni oldukça mutlu etti diyebilirim..Bu araç belki +7000 tl DSG farkıyla bir çok kişinin bütçesini zorlayabilir ( nitekim benim de öyle)..Düz vites kullanıcıları için bu aracın fiyatı rakiplerine oranla sunduğu kaliteyi gözönüne alırsak oldukça makul..DSG ise fiyatı ve sorun riski nedeniyle herkesin bireysel olarak cevaplandırabileceği bir seçenek..Şimdiye kadar Japon araçlarını ( daha çok Honda'yı diyeyim, çünkü Toyota'yı pek sevmem) sorunsuzluğu nedeniyle hep savundum..Ama Golf'ü aldığım günden beri bu sorunsuzluk sanki 2. planda kaldı..Bugün akşam aracımı park ederken kendi kendime sordum, "kaç bin km'de bir çözülebilir bir sorunla karşılaşsam aracımdan hala soğumam" diye..Herhalde 20 bin km. derim diye düşündüm..Bu araç her 20 bin de bir kez sorun çıkarsın, umurumda olmaz..Önümüzdeki günlerde CVT-DSG karşılaştırması ve Golf'te yetersiz gördüğüm şeyleri yazmayı planlıyorum..Saygıyla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 6 Ocak 2013; 19:30:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Bir ara okursun belki.

    Rica ederim.

    Ben okudum, söylenilen herşeye kefilim.

    CVT başarılı bir şanzıman, zaten 83hp'lik B-segmenti otomatik şanzımanlı bir araçtan kimsenin performans beklentisi olmamalı, ikinci el araç arayan çoğu kişiye öneriyorum eski kasa CVT'li Jazz'ı.Ayrıca zamanında, AutoBild bile 2004'te yayımlanan bir sayısında, segment birincisi ilan etmişti, çok net hatırlarım. shadow'un korkunç ve terbiyesiz tabiriyle Das Auto'cuların bile beğendiği bir araç.



    Genişliği zaten rakipsiz.

    Ha, kaldı ki 2011 Polo'nun 85hp'si de yetersiz, DSG pek birşey farkettirmiyor.. Sorun çıkartma riski de daha fazla, bu bir gerçek. Ama, VW grubunun araçları bana daha çok hitap ediyor, bu da ayrı bir gerçek.

    Ama ne zamanki benim DSG bir sorun çıkartır ve bu konuda mağdur olurum, belki bende VAG'ın köşesinden geçmem, büyük konuşmamak lazım




  • Burda bir şeyler silinmiş..Anlaşılan saygı sınırları gene ve fazlasıyla aşılmış..Bu şekilde olacaksa yazmayalım..Burada zamanımızı harcamayalım..Kendini bir markaya aidiyet duygusuyla bağlamış insanlar var..Bu fanatiklikle doğru dürüst fikir lış verişi yapılamaz..Unutmayalım ki bunlar sadece otomobil, birer meta..Her birinin imajı, kalitesi, tekonolojisi zamana göre değişir, gelişir veya geride kalabilir.. Golf bugün bu sınıfta bana göre ( lütfen aksini düşünen arkadaşlar alınmasın, bu benim şahsi görüşüm, algım), arayı açmıştır..Ama VW'nin FSİ'li zamanlarını da gördük..Ben Jazz'ı 2005 yılında seçerken hakkında hiç bir şey bilmiyorken sadece test sürüşünden sonra seçtim. Ki ondan önce bir çok aracı test etmiştim ve bunlar içinde "alman" markalar ve hatta C sınıfı araçlar da vardı..O koşullarda bütçemin elverdiği ve sürüş zevki en uygun araç oydu..Şİmdi ise bu Golf oldu, yarın ne olur bilinmez..




  • Kendi sınıfının en başarılı araçlarından birini uzun süre keyifle kullandıktan sonra segment büyütüp yine kendi sınıfının en başarılı araçlarından birisini almışken paylaşıma devam arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Kendi sınıfının en başarılı araçlarından birini uzun süre keyifle kullandıktan sonra segment büyütüp yine kendi sınıfının en başarılı araçlarından birisini almışken paylaşıma devam arkadaşım.

    Eline saglik abi 10 numara yorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalniz bu yeni golf'un kirmizi olani cok atesli duruyor ben ona yazildim

    Mukemmel duruyor

    Birde mavi olani guzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Kendi sınıfının en başarılı araçlarından birini uzun süre keyifle kullandıktan sonra segment büyütüp yine kendi sınıfının en başarılı araçlarından birisini almışken paylaşıma devam arkadaşım.

    Teşekkürler. Bu forum sizin gibi "değer" katanların, emek verenlerin yüzü suyu hürmetine devam ediyor. Asıl siz kaybolmayın, katkı sunmaya devam edin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Kendi sınıfının en başarılı araçlarından birini uzun süre keyifle kullandıktan sonra segment büyütüp yine kendi sınıfının en başarılı araçlarından birisini almışken paylaşıma devam arkadaşım.

    Teşekkürler. Bu forum sizin gibi "değer" katanların, emek verenlerin yüzü suyu hürmetine devam ediyor. Asıl siz kaybolmayın, katkı sunmaya devam edin..

    DSG ve CVT nin ayrıntılı karşılaştırmasını beklemekteyim.Son yaptığım hybrid yaris testinden sonra aynı fiyatlı olan golf 1.2 tsi dsg nin ne kadar optimum bir araç olduğunu belirtmek isterim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    ..Şimdiye kadar Japon araçlarını ( daha çok Honda'yı diyeyim, çünkü Toyota'yı pek sevmem) sorunsuzluğu nedeniyle hep savundum..Ama Golf'ü aldığım günden beri bu sorunsuzluk sanki 2. planda kaldı..Bugün akşam aracımı park ederken kendi kendime sordum, "kaç bin km'de bir çözülebilir bir sorunla karşılaşsam aracımdan hala soğumam" diye..Herhalde 20 bin km. derim diye düşündüm..Bu araç her 20 bin de bir kez sorun çıkarsın, umurumda olmaz..Önümüzdeki günlerde CVT-DSG karşılaştırması ve Golf'te yetersiz gördüğüm şeyleri yazmayı planlıyorum..Saygıyla..
    Bu son paragraf otoseverlerden oluşan bu forumda daha seviyeli-kavgasız paylaşımlar adına idrak edilmesi gereken apayrı güzel bir yorum olmuş tebrik ederim arkadaşım..




  • Hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    ..Şimdiye kadar Japon araçlarını ( daha çok Honda'yı diyeyim, çünkü Toyota'yı pek sevmem) sorunsuzluğu nedeniyle hep savundum..Ama Golf'ü aldığım günden beri bu sorunsuzluk sanki 2. planda kaldı..Bugün akşam aracımı park ederken kendi kendime sordum, "kaç bin km'de bir çözülebilir bir sorunla karşılaşsam aracımdan hala soğumam" diye..Herhalde 20 bin km. derim diye düşündüm..Bu araç her 20 bin de bir kez sorun çıkarsın, umurumda olmaz..Önümüzdeki günlerde CVT-DSG karşılaştırması ve Golf'te yetersiz gördüğüm şeyleri yazmayı planlıyorum..Saygıyla..
    Bu son paragraf otoseverlerden oluşan bu forumda daha seviyeli-kavgasız paylaşımlar adına idrak edilmesi gereken apayrı güzel bir yorum olmuş tebrik ederim arkadaşım..


    Aynen
    Dünyadaki ürünlerde beyaz eşya da tekstil de elektronik de hatta oyuncakta bile tek kriter sorunsuzluk veya sağlamlık değildir. Öyle olsa idi tek tip kumaş tek tip plastik tek model cep tel vs. Olurdu. Zevke hitap eden talepkar tüketiciler herdaim her alanda var. Konu otomotiv severler olduğunda her şey sağlamlık genişlik veya ekonomiklik olmuyor tutkular, hisler daha çok devrede oluyor.
    Ancak genel olarak ürüne, salt olarak eşya(ulaşım aracı) gözüyle bakana da saygımız olmalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 7 Ocak 2013; 0:34:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    Aynen
    Dünyadaki ürünlerde beyaz eşya da tekstil de elektronik de hatta oyuncakta bile tek kriter sorunsuzluk veya sağlamlık değildir. Öyle olsa idi tek tip kumaş tek tip plastik tek model tv vs. Olurdu. Zevke hitap eden talepkar tüketiciler herdaim her alanda var. Konu otomotiv severler olduğunda her şey sağlamlık genişlik veya ekonomiklik olmuyor tutkular, hisler daha çok devrede oluyor.
    Ancak genel olarak ürüne, salt olarak eşya(ulaşım aracı) gözüyle bakana da saygımız olmalı


    Kesinlikle,


    Sonuçta kimse sahip olduğu otomobilin vb arıza çıkarmasını istemez ancak otomobil seçiminde kalp ile mantık her zaman paralel olmuyor, buna bir de kişisel beklentiler ve zevkler (hatta bazen şans da) eklenince zaten başkalarına sadece saygı duymak ya da saygı çerçevesinde önerilerde bulunmak kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    ..Şimdiye kadar Japon araçlarını ( daha çok Honda'yı diyeyim, çünkü Toyota'yı pek sevmem) sorunsuzluğu nedeniyle hep savundum..Ama Golf'ü aldığım günden beri bu sorunsuzluk sanki 2. planda kaldı..Bugün akşam aracımı park ederken kendi kendime sordum, "kaç bin km'de bir çözülebilir bir sorunla karşılaşsam aracımdan hala soğumam" diye..Herhalde 20 bin km. derim diye düşündüm..Bu araç her 20 bin de bir kez sorun çıkarsın, umurumda olmaz..Önümüzdeki günlerde CVT-DSG karşılaştırması ve Golf'te yetersiz gördüğüm şeyleri yazmayı planlıyorum..Saygıyla..
    Bu son paragraf otoseverlerden oluşan bu forumda daha seviyeli-kavgasız paylaşımlar adına idrak edilmesi gereken apayrı güzel bir yorum olmuş tebrik ederim arkadaşım..


    Arac alanarkadasa bir soru sormak istiyorum

    Hocam en full paket jazmi alirsiniz cvt

    Yoksa en bos 1.2 tsi midline dsg golf'mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şüphesiz ki 2. cisini, yani Golf'ü..Benim için donanım hep 2. planda kaldı zaten..Sürüş zevki her daim ön plandadır..Ama daha önce dediğim gibi Jazz' ı da tercih etmemin ilk nedeni sürüş zevkiydi..Sadece Jazz 2005'in kriterlerindeydi ve Golf ise 2012'nin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    ..Şimdiye kadar Japon araçlarını ( daha çok Honda'yı diyeyim, çünkü Toyota'yı pek sevmem) sorunsuzluğu nedeniyle hep savundum..Ama Golf'ü aldığım günden beri bu sorunsuzluk sanki 2. planda kaldı..Bugün akşam aracımı park ederken kendi kendime sordum, "kaç bin km'de bir çözülebilir bir sorunla karşılaşsam aracımdan hala soğumam" diye..Herhalde 20 bin km. derim diye düşündüm..Bu araç her 20 bin de bir kez sorun çıkarsın, umurumda olmaz..Önümüzdeki günlerde CVT-DSG karşılaştırması ve Golf'te yetersiz gördüğüm şeyleri yazmayı planlıyorum..Saygıyla..
    Bu son paragraf otoseverlerden oluşan bu forumda daha seviyeli-kavgasız paylaşımlar adına idrak edilmesi gereken apayrı güzel bir yorum olmuş tebrik ederim arkadaşım..


    Teşekkürler..Aynı temenniyi ben de paylaşıyorum..Çünkü geçmiş yılları göz önüne aldığımda sanki seviye giderek düşüyor gibi..katkılar azalıyor, ağız dalaşları artıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70


    Teşekkürler..Aynı temenniyi ben de paylaşıyorum..Çünkü geçmiş yılları göz önüne aldığımda sanki seviye giderek düşüyor gibi..katkılar azalıyor, ağız dalaşları artıyor..

    Ve böyle güzel yorumlarla ayrıca hedef modellere daha hevesli yaklaşmaya da başlıyor insan; yakın zamanda satış-servis konusunda bana yakın konumu ile avantaj sunacak olan Vw bayisinden 1.4.140Hp Dsg alma fikri daha da mantıklı geliyor örneğin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70


    Teşekkürler..Aynı temenniyi ben de paylaşıyorum..Çünkü geçmiş yılları göz önüne aldığımda sanki seviye giderek düşüyor gibi..katkılar azalıyor, ağız dalaşları artıyor..

    Ve böyle güzel yorumlarla ayrıca hedef modellere daha hevesli yaklaşmaya da başlıyor insan; yakın zamanda satış-servis konusunda bana yakın konumu ile avantaj sunacak olan Vw bayisinden 1.4.140Hp Dsg alma fikri daha da mantıklı geliyor örneğin.

    1.4 de iyi tercih olur..Ama 140 Hp ACT idi sanırım, biraz riskli olabilir. Bence 122 hp'ler de yeterince ekonomik..Anlaşılan BMT bayağı işe yarıyor..Çünkü bir önceki nesilde ki TSİ'ler bu kadar ekonomik değildi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Kendi sınıfının en başarılı araçlarından birini uzun süre keyifle kullandıktan sonra segment büyütüp yine kendi sınıfının en başarılı araçlarından birisini almışken paylaşıma devam arkadaşım.

    Teşekkürler. Bu forum sizin gibi "değer" katanların, emek verenlerin yüzü suyu hürmetine devam ediyor. Asıl siz kaybolmayın, katkı sunmaya devam edin..

    DSG ve CVT nin ayrıntılı karşılaştırmasını beklemekteyim.Son yaptığım hybrid yaris testinden sonra aynı fiyatlı olan golf 1.2 tsi dsg nin ne kadar optimum bir araç olduğunu belirtmek isterim.

    Bu akşam yazmayı planlıyorum, aksilik olmazsa..Ama beklentinizi bunun üzerine kurmazsınız umarım..Benim izlenimlerim subjektif olabilir..Son kertede siz 2 model arasında kaldıysanız mutlaka test sürüşü yapın..Bu arada şimdiye kadar onlarca araç test etmişimdir..Golf 1.2 DSG benim test etmeden aldığım ilk araç, onu da söyleyeyim..: )




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.