Şimdi Ara

2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
356
Cevap
6
Favori
14.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 7.5 yıldır sıfır sorunla ve severek kullandığım Jazz'ımı bu akşam itibariyle satışa çıkarmış bulunuyorum..Veda ederken küçük bir video ekledim. Tüketimi bir dizel kadar olamasa da benzinli-otomatikler içinde neredeyse rakipsizdi..33 lt ile 500 km'nin altına düştüğüm çok ama çok nadir olmuştur..Onu hep sürüş keyfi ve tüketimi ile hatırlayacağım..Onu çok özleyeceğim, en çok da CVT'sini..: ) Umarım ve dilerim ki Golf7'imi de aynı güzellikte anarım...

    Videonun başında görülen ve sıfırlanan değerler: 12 km: Sabahki işe gidiş mesafesi.. 5.3 lt / 100 km: sabahki tüketim..Sabah ortalama hız 55 km/h idi..Akşamki ort. hız: 29 km/h..süre ve rakım farkı akşam tüketimini arttırdı..Genel ortalamam ( dışı trafiği de katınca) 6.3..Yol bilgisayarının ölçümü ile pompadaki değer arasında 02-0.4 aralığında fark oluşuyor, gösterge düşük ölçüyor..Bakalım Golf7 1.2 DSG bu trafikte ne kadar yakacak??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 6 Ocak 2013; 0:45:57 >







  • Giden Jazz da gelen Golf de hayırlı olsun arkadaşım.

    Kullanıcı olarak yeni aracınla ilgili paylaşımlarını bekleriz.
  • jazz'ı satıp golf 7 alman kotu olmus. 500-1000 tl'lik bir masraf yapsan sıfır bir araba gibi binmeye devam edebilirdin. Zamanla keske satmasaydım diyeceksin zaten..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Giden Jazz da gelen Golf de hayırlı olsun arkadaşım.

    Kullanıcı olarak yeni aracınla ilgili paylaşımlarını bekleriz.

    Teşekkür ederim Haluk bey..Elbetteki artısıyla eksisiyle Golf7 izlenimlerimi burada sizinle paylaşacağım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    jazz'ı satıp golf 7 alman kotu olmus. 500-1000 tl'lik bir masraf yapsan sıfır bir araba gibi binmeye devam edebilirdin. Zamanla keske satmasaydım diyeceksin zaten..

    Tabi ki böyle bir olasılık da var. Mutlaka Jazz'ı arayacağım anlar da olacaktır..Ama bir üst sınıf otomobilin ( ki bu sınıfında hemen her dönem referans olmuş bir modelse), unutturacağı anlar da olacaktır..: )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 27 Kasım 2012; 0:56:34 >
  • Hayırlı olsun... Umarım eski aracınıza bağlandığınız kadar Golf'ü de seversiniz

    DSG konusunda da, garantinizi uzattırın, hatta uzatılmış garantinin neleri kapsadığına dair iyice emin olun.

    Benim başıma gelmedi ancak, özellikle bu 7-ileri kuru kavramalı DSG'lerin kronikleşmeye başlayan sorunlar çıkardığı artık bir gerçek sanırım.

    Hevesinizi baltalamak istemem, ancak forumdaki tahrik meraklısı 3-5 ergen yerine, bir DSG kullanıcısının bu potansiyel uyarıları yapması daha "değerli" dir diye düşündüm.

    Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Hayırlı olsun... Umarım eski aracınıza bağlandığınız kadar Golf'ü de seversiniz

    DSG konusunda da, garantinizi uzattırın, hatta uzatılmış garantinin neleri kapsadığına dair iyice emin olun.

    Benim başıma gelmedi ancak, özellikle bu 7-ileri kuru kavramalı DSG'lerin kronikleşmeye başlayan sorunlar çıkardığı artık bir gerçek sanırım.

    Hevesinizi baltalamak istemem, ancak forumdaki tahrik meraklısı 3-5 ergen yerine, bir DSG kullanıcısının bu potansiyel uyarıları yapması daha "değerli" dir diye düşündüm.

    Saygılarımla

    İyi dilekleriniz ve uyarınız için teşekkür ederim.. Fullife garanti olmazsa olmazım zaten..4 yılın sonunda +2 yıl da "iyi niyet garantisi" ile idare ederim diye planlamaktayım. Çevremde tanıdıklarım var, DSG kullanan..Ben bu şanzımanı "benim kullanım tarzımla", tabi şansın da yardım etmesi durumunda önemli bir sorun yaşamadan kullanacağımı ümit ediyorum..Golf tecrübem "alman mı japon mu" sorunsalıma son noktayı koyacak gibi..: ) Çünkü benim zevkime hitap eden tek Japon marka Honda ve tek Alman marka VW...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 27 Kasım 2012; 1:07:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Hayırlı olsun... Umarım eski aracınıza bağlandığınız kadar Golf'ü de seversiniz

    DSG konusunda da, garantinizi uzattırın, hatta uzatılmış garantinin neleri kapsadığına dair iyice emin olun.

    Benim başıma gelmedi ancak, özellikle bu 7-ileri kuru kavramalı DSG'lerin kronikleşmeye başlayan sorunlar çıkardığı artık bir gerçek sanırım.

    Hevesinizi baltalamak istemem, ancak forumdaki tahrik meraklısı 3-5 ergen yerine, bir DSG kullanıcısının bu potansiyel uyarıları yapması daha "değerli" dir diye düşündüm.

    Saygılarımla

    İyi dilekleriniz ve uyarınız için teşekkür ederim.. Fullife garanti olmazsa olmazım zaten..4 yılın sonunda +2 yıl da "iyi niyet garantisi" ile idare ederim diye planlamaktayım. Çevremde tanıdıklarım var, DSG kullanan..Ben bu şanzımanı "benim kullanım tarzımla", tabi şansın da yardım etmesi durumunda önemli bir sorun yaşamadan kullanacağımı ümit ediyorum..Golf tecrübem "alman mı japon mu" sorunsalıma son noktayı koyacak gibi..: ) Çünkü benim zevkime hitap eden tek Japon marka Honda ve tek Alman marka VW...

    Öncelikle 1.2 litre TSI motor, tek turboşarjlı, dolayısıyla turbo + kompresör gibi kompleks bir yapıya sahip değil, benzinli motorlarda genelde sorunların daha güçlü TSI motorlarda çıktığına dikkat ettim, (forumdaki paylaşımlardan).

    Bir ikincisi, tork mevzusu. Bu motor 175nm üretiyor, şanzımanın kapasitesi 250nm diye biliyorum. Dolayısıyla da yine arıza riski, benim çıkarımlarıma göre özellikle dizel+otomatik veya güçlü TSI+otomatik kombinasyonlarıma göre daha düşük.

    Ilaveten;

    Kullanım kitapçığını benim yaptığım gibi harfi harfiyen okumanızı şiddetle öneririm, olası bir aksilikte, serviste eliniz güçlenir. Malesef ki, Honda gibi, yaz-kış-bakım aralığı dinlemeden pat küt kullanın diyemiyorum, kompleks bir sistem, daha narin olduğu bir gerçek... Bunlara dikkat etmek lazım.

    Işıklarda veya dururken veya çok sık dur-kalk lı trafikte, aracı "N" ye almanızı da öneririm, servis bana sorunların pek çoğunun, balataya binen aşırı yükten kaynaklandığını belirtmişti.

    Motor, tam ısınmadan aşırı performanslı kullanıma kalkışmayın, TURBO motor kullanım şartlarını araştırın.

    Bakım aralıklarına, yağ oranlarına azami ölçüde dikkat edin, yetkili servisten şaşmayın ki yine olası bir arıza durumunda eliniz güçlü olsun.

    Bozuk yollarda, şangır şungur sesler gelebiliyor, bu gerçekten bir arıza değil... şanzımanın karakteristiği böyle, yapacak birşey yok.

    Diyeceksiniz ki, bu kadar eziyet çekilir mi? Çekmek istemeyenler Honda veya Toyota'nın klasik tip otomatiklerine yöneliyor zaten...

    Benim aracım tam olarak 24. ayını doldurdu, km'si de 22.000 civarında, şimdiye kadar bir sorun çıkartmadı (imzadaki 2011 model Polo), ilk bakım 330 tl tutmuştu, ikincisini 3 hafta sonra yaptıracağım, maliyeti bilmiyorum.




  • hayırlı olsun.
  • Görülen o ki bizi tüketim mukayesesi açısından güzel bir konu bekliyor.

    Jazz 10 yıl evvel üretimine başlandığı halde halen pratikte şehiriçi en az tüketen benzinli araçlardan birisi.

    Golf 7 1.2 tsi aynı değerleri yakalayabilirse iddia ettiği kadar olmasa bile yine de çok başarılı kabul ederim.
  • hayatımda kullanırken tedirgin olduğum nadir araçlardandır. golf 7 mercedes gibi gelecek eminim.
  • hayirli olsun,bir jazz sahibi olarak konfor farkini hissedersiniz diye dusunuyorum
    golf sahibi olmayi bende isterdim gercekten
    gule gule kullanin
  • hem satışınız, hemde yeni aracınız hayırlı olsun..hem bir jazz hem de dsg li bir vw kullanıcısı olarak diyorum bunu.
    ben de jazzda allah'a şükür 0 sorunla ilerliyorum. şu anda 5 yılını doldurdu ve 44 bin kmye yaklaştı. bazen kaşınıyorum dizele geçeyim diye ama sonra gerçekleri görüyor ve otur oturduğun yere diyorum. hem jazz, hem de golf sınıfının en iyilerinden o nedenle seçiminiz güzel. fark göreceğiniz en büyük şey bence üstün yol tutuş ile turbo motorun gücü ve tork. artık sollama ve rampa çıkarken daha rahat olacaksınız. arka koltuk rahatlığı jazz kadar olmayabilir. dsgye gelince benim araç 21 aylık ve garanti uzatması ilk 18 ay içerisinde yapılabiliyor. ben o zamanlar yurtdışında olduğum için yaptır(a)madım ama çok şükür şimdilik bir sıkıntı yok 23 bin kmde. 7-dsgli araçlarda en büyük sıkıntı 2012 öncesi araçlarda kavrama ve onu da servisler genelde iyiniyet çerçevesinde değiştiriyorlar işçilik ücretini ödediğinizde.
    aracınız geldiğinde detaylı bir karşılaştırma yaparsanız sevinirim. belki ben de önümüzdeki yıllarda hiç belli olmaz ben de başta golf olmak üzere c segmenti hb araca geçebilirim.
    tekrar hayırlı olsun seçiminiz (bu arada jazz kaç istiyorsunuz?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 27 Kasım 2012; 9:17:22 >




  • Golf 7'ye binen adam Jazz falan aramaz arkadaş kulak asma böyle saçmalıkları.

    Aracın hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi Japoncuyuda kaybettik

    7,5 Yıl Honda kullanıp Wv ye geçmek tam bir hayal kırıklığı

    Önümüzdeki yıllarda forumda en çok konu açan insanlardan olursunuz diye tahmin ediyorum

    hayırlı olsun bu arada
  • Sınıfının en iyilerinden olan bir araçtan yine sınıfında referans olan bir araca geçiyorsunuz. Hayırlı olsun.
    Yalnız ben bu sınıfta araç alacak olsam yeni Auris'i beklerdim. Hem yakışıklı bir araç hem valvematik 132 beygir motor hem de cvt vites ile geleceği söyleniyor. Ayrıca arkalar bağımsız süspansiyonlara kavuştu baya uğraşılmış üzerinde.
  • 6 yıl garanti verilen bir araç, tescil de etmişsiniz zaten 7,5 yıl ile.

    Bu konuda yanına bile yaklaşamaz fakat golf de sınıfında keyifli, güzel bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    7.5 yıldır sıfır sorunla ve severek kullandığım Jazz'ımı bu akşam itibariyle satışa çıkarmış bulunuyorum..Veda ederken küçük bir video ekledim. Tüketimi bir dizel kadar olamasa da benzinli-otomatikler içinde neredeyse rakipsizdi..33 lt ile 500 km'nin altına düştüğüm çok ama çok nadir olmuştur..Onu hep sürüş keyfi ve tüketimi ile hatırlayacağım..Onu çok özleyeceğim, en çok da CVT'sini..: ) Umarım ve dilerim ki Golf7'imi de aynı güzellikte anarım...

    Videonun başında görülen ve sıfırlanan değerler: 12 km: Sabahki işe gidiş mesafesi.. 5.3 lt / 100 km: sabahki tüketim..Sabah ortalama hız 55 km/h idi..Akşamki ort. hız: 29 km/h..süre ve rakım farkı akşam tüketimini arttırdı..Genel ortalamam ( iş dışı trafiği de katınca) 6.3..Yol bilgisayarının ölçümü ile pompadaki değer arasında 02-0.4 aralığında fark oluşuyor, gösterge düşük ölçüyor..Bakalım Golf7 1.2 DSG bu trafikte ne kadar yakacak??


    Hayırlı olsun . Ben tam tersini yapmıştım. 5 yıl VW kullandıktan sonra Honda'ya geçtim. İyi ki de geçmişim.
    Ortalama hızlarınız yüksek olduğu için Jazz kadar olamasa da 1.2 TSI yakıtta fazla üzmeyecektir. Umarım CVT konforu ve sorunsuzluğunu aramazsınız.




  • Oncelikle araciniz hayirli olsun

    B sinifi bir aractan inip c sinifi bir araca binmek keyifli olacaktir sizin icin

    Aynisi ben yasadim

    Jazzdan sonra son derece sezsiz bir araca bineceksiniz arabanin kapilarini kapattiginiz anda disari ile olan butun baginiz kopuyor

    Yalitim 10 numara diyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    hayatımda kullanırken tedirgin olduğum nadir araçlardandır...

    Tekrar başa dönüyoruz galiba electrocum.

    Bunları yazdığım için öncelikle senden, konu sahibi arkadaşımdan, ve konuyu takip eden diğer arkadaşlardan peşinen özür dilerim.

    Ama başka bir seçenek bırakmıyorsun.


    Alıntı yaptığım ifadeler sana aittir ve hemen altlarında vermiş olduğum linklerden alınmıştır:

    1.
    quote:

    ...şanzımanın türünü biliyim bilmiyim ben ''otomatik jazz'' kullandım.burada otomatik jazz denince sadece cvt mi akla geliyor.kullandığım araç her bakımdan rezaletti orası ayrı.sadece şanzımanına laf ettik üstümüze söylenmeyen kalmadı.kullanmasam durup dururken jazz ın şanzımanına rezalet demem...


    donanımhaber forum
    Polo DSG'yi test ettim. İzlenimlerim » Sayfa 4 - 7
    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_2/tm.htm



    2.
    quote:

    ...kullandığım araç ilk kasa jazz bunu belirttim.üzerindeki şanzıman i-shift midir cvt midir bimiyorum ama otomatik ve REZALET.başka bir şey söylemiyorum.

    donanımhaber forum
    Polo DSG'yi test ettim. İzlenimlerim » Sayfa 4 - 7
    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_2/tm.htm


    3.
    quote:

    ...yaşım 25 ve 10 yıldır araç kullanıyorum...

    donanımhaber forum
    Polo DSG'yi test ettim. İzlenimlerim » Sayfa 4 - 7
    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_2/tm.htm



    4.
    quote:

    japon araçlarını sevmiyorum sevmek zorunda da değilim

    donanımhaber forum
    Polo DSG'yi test ettim. İzlenimlerim » Sayfa 7 - 7
    http://forum.donanimhaber.com/m_54508305/mpage_3/key_/tm.htm



    Şimdi Jazzı kullanırken tedirgin olmuş olmanın muhtemel gerekçelerini yazıyorum:

    Bakalım doğru cevap hangisi:

    a) Araç senin olmadığından (ablana ait olduğu söylemiştin) kullanırken tedirgin olmuşsundur.

    b) Aracı kullandığın zaman ehliyetin olmadığı için ya acemi olduğundan ya da polise yakalanma endişesiyle tedirgin olmuşsundur.

    c) Japon araçlarını sevmediğin için kullanırken tedirgin olmuşsundur.

    d) Forumda bunca konu açan, dışarıdan bakıldığında ya da yazdığın yorumlara bakarak araçlara süper hakim birisi izlenimi sunan birisi olarak kullandığını söylediğin (ve 2002-2009 arasında sadece CVT ile üretilmiş) Jazz'da ne tür bir şanzıman olduğunu bile bilmiyorsun daha, ki bu durumda aslında bu aracı kullanmadığın ortaya çıkıyor. CVT şanzımana rezalet dediğin için bu aracı kullanmadığın ihtimali güçleniyor bir de.

    Sonuç: Kullanmadığın bir aracı kullanmışım demek bünyede bir tedirginlik yaratır tabii.

    e) Hepsi




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.