Şimdi Ara

2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı.. (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
356
Cevap
6
Favori
14.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Son 2 haftada yaklaşık 2500 km şehirlerarası yol yaptık, Golf ile..Aracımın yüksek hız performansını ve tüketimini daha iyi görme fırsatı buldum;
    1. Yüksek hızda da çok stabil..140'da ne ise 180 km/h da da aynı stabillik var..Rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır..Bu hızlarda ki direksiyon sertliği de çok iyi ayarlanmış.. Ne endişe uyandıracak yumuşaklıkta ne de yön vermeyi zorlaştıracak sertlike..
    2. Yalıtım 140'dan sonraki rüzgar sesi ile bir miktar bozuluyor tabi..Ama bu ses 180'lerde tahammül edilemez bir düzeyde değil kesinlikle..Müzik dinlemekte bir sorun yoktu örneğin..
    3. Performans olarak tabi ki bir 80-120 değil, 120-160 arası..Ama çok da nazlandığına şahit olmadım..Aracın insanı performans açısından en çok etkileyen yanı 1.2 175 nm torklu bir motorun otomatik vitesle bile inanılmaz bir ara hız verisi sunması..Hem turbo hem de DSG burda işini çok iyi yapıyor..Hiç bir 1.6 atmosferik bir motor ve tam otomatik vites bu perfromansı kolay kolay sağlayamaz..Sollamaları, aracın çok iyi kaçacağını bilerek yapmak, sürüş zevkine ve güvenliğine katkı sağlıyor..
    4. Çok merak edilen 1.2'nin yüksek perfromanstaki tüketim verilerine gelince; ortalama hızların genelde 100 civarı seyrettiği bol virajlı-yokuşlu güzergahlarda ve klima açıkken tüketimim 6.1-6.8 arasında seyretti..Zaman zaman düz yollarda anlık tüketimleri görmeye çalıştım..Klimalı ve 2 yolculu durumlarda 120 km/h'ın 5.4-5.6 arasında anlık tüketim sunduğunu gördüm..Muhtemelen klimasız durumlarda bu rakam 4.9-5.1 olur diye düşünüyorum...
    5. Uzun yolda koltukların konforlu yapısının çok faydasını gördüm..4 saat molasız sürüşleride bile yorgunluk hissetmedim..Yol bilgisayarı yorgunluk tespiti yapıp kahve içmeyi önerse bile..: )




  • @terapist70, hocam merhaba. eski bir jazz kullanıcısı olarak sormak istiyorum. ben aracımı satmak zorunda kaldım ve 30-35 k arası araç bakıyorum. dolayısıyla jazz da radarıma girdi. manuel honda jazz şehir içinde biraz dur kalklı trafikte ve klima sürekli açık olarak maksimum ne yakar sizce? bu araç dışında aklımda önceki kasa ford focus dizel, yeni kasa kia rio ve fiat linea dizel var. biraz bagaj, az tüketim ve şehir içinde pratiklik aradığım özellikler. 2010-2011 jazz fun manuel, tek tük düşük km 2010 focus dizel, 2012 kia rio dizel, 2011-2013 arası linea dizel bulunuyor bu fiyatlara. araç hatasız, boyasız olacak ve düşük km olacak ve tabii ki klima olmazsa olmaz. onun dışında dediğim gibi biraz şehir içi kıvrak olacak fakat öte yandan bagaj da sunacak biraz, yakıtı üzmeyecek. belki bir fikir verebilirsiniz.




  • Hocam daha birkaç ay önce 3008'ini satıp tam otomatik ceed almamış mıydın?

    Eski bir Jazz sahibi olarak bu aracın tüketimiyle ilgili şunu söyleyebilirim: Kaliteli bir lpg kitiyle şehiriçinde 20, uzunyolda efendi kullanımda 17 krş civarı yakıt masrafın olur. :)

    Yanlış anlama olmasın, şu an "eski bir jazz sahibi" değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hocam daha birkaç ay önce 3008'ini satıp tam otomatik ceed almamış mıydın?

    Eski bir Jazz sahibi olarak bu aracın tüketimiyle ilgili şunu söyleyebilirim: Kaliteli bir lpg kitiyle şehiriçinde 20, uzunyolda efendi kullanımda 17 krş civarı yakıt masrafın olur. :)

    Yanlış anlama olmasın, şu an "eski bir jazz sahibi" değilim.

    @haluk23, evet haklısın daha iki ay önce almıştım kia ceed'i ama memlekette ev alma durumu çıktı ve sattım arabamı. Yakıtı dışında harika bir araba olduğunu söyleyebilirim. Fakat şimdi kısmen param azaldığı için belki jazz alabilirim fakat lpg yaptıramam çünkü oturduğum yer bir site ve kapalı garajını kullanıyorum. Malum kapalı mekanlara lpg'li araç alınmıyor . Dolayısıyla lpg'siz hali beni sık dur kalk trafiğinde ve klimalı olarak üzmezse sorun değil öyle binerim. Yani takriben maksimum kaç lt harcarım jazz ile? 7-8 lt?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    1.2 tsi'da sorun duymadık falan denmiş ama bu motor ilk kez golf VII'de kullanılmaya başlandı.

    Şu anda da piyasada sadece golf ve leonda var.

    Diğer 1.2 tsi'lar eski jenerasyon motorlar. 1.2 tsi leon'un 1.2 tsi ibizadan çok daha düşük tüketim verisi olması durumu açıklamaya yetiyor.

    Yani sorun varsa bile duyulmaması normal.

    1.4 tsi'lar ise tümden yeni, motor blokları dahi farklıi motor hacmine biri 1390 diğeri 1395 cc...

    Forumda bu kadar kişinin benzer yorumlar yapmasından pd-common rail 2.0 tdi 140 hp örneğinden sonra VW'nin aynı isim ve güç değerlerini kullanarak eski motorlarını bile güncelmiş gibi gösterme taktiğinin de ne kadar başarılı olduğu bir kez daha gözlemlenmiş oldu.

    Konu sahibi arkadaşa da geçmiş olsun. Yol bilgisayarının gizli bir menüsünden falan yağ seviyesi izlenebiliyor olabilir bu arada, onu araştırmakta fayda var.

    +1




  • norton772 kullanıcısına yanıt
    @norton772, merhaba..Manuel Jazz, dur-kalk trafikte bana göre ( ortalama hızı 25 km/h kabul edersek ), 7-7.5 arası yakar..Ortalama hıza ekleyeceğin veya çıkaracağın her 5 km/h, tüketime 0.5 yansır..Mesafe kısa ise ( 5 km altı) rakam biraz daha yükselecektir.

    Bana sorarsan, çok sıkışık bir trafik olacaksa , elindeki parayla temizinden bir C sınıfı dizel alman daha mantıklı olacaktır (yeni kasa Jazz'ları pek beğendiğimi söyleyemem)..Focus dizele alternatif olarak 308 dizel de alınabilir.. Yol tutuşta daha geri ama gene de stabil bir araba..İç mekanı daha kaliteli, daha ferah ve de yalıtımı daha iyi..Benzer koşullarda her ikisi de Jazz'dan 1 lt kadar daha az yakarlar ..Sürüş konforunu da unutmadan...Bu arada Ceed dizel otomatik yakıt olarak nasıldı?
  • Hocam 1.4 tsi golf act test edebildinmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır. Ama çok merak ediyorum. Test için pek vaktim yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sayfada eski aracım Jazz'ın 7.5 yıllık sürede bana ciddi bir sorun yaşatmamasından bahsetmiş ve Jazz'ı büyük bir gurur ve güvenle çok sevdiğim bir arkadaşıma devrettiğimi yazmıştım..Jazz'dan gelen haberler malesef kötü..Geçen hafta 1 gün arayla 2 kez yolda, hareket halindeyken stop ederek arkaşımın büyük tehlike atlatmasına sebep oldu...Özellikle ikincisinde arkasından gelen kamyon son anda direksiyonu kırmasa çok ciddi bir kazaya sebep olacaktı..Servise çekilen araçta bobin arızası tespit edilerek sorun giderilmiş..Ustasının söylediğine göre bu sorun Honda'nın daha çok, eski modellerinde görülen kronik bir sorunmuş..Bu sorun benim kullandığım dönemde olsaydı , büyük ihtimalle çok daha büyük bir tehlike atlatacaktım..Çünkü aracımı sattığım arkadaşım henüz yeni bir şoför sayılır ve bana göre çok daha sakin sürer..Sonuç olarak sorunsuzluk hiç bir markanın tekelinde değil ve başa geldiği zaman o marka ve o model, o kişi için artık sorunsuz değildir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 13 Ekim 2013; 21:58:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Bu sayfada eski aracım Jazz'ın 7.5 yıllık sürede bana ciddi bir sorun yaşatmamasından bahsetmiş ve Jazz'ı büyük bir gurur ve güvenle çok sevdiğim bir arkadaşıma devrettiğimi yazmıştım..Jazz'dan gelen haberler malesef kötü..Geçen hafta 1 gün arayla 2 kez yolda, hareket halindeyken stop ederek arkaşımın büyük tehlike atlatmasına sebep oldu...Özellikle ikincisinde arkasından gelen kamyon son anda direksiyonu kırmasa çok ciddi bir kazaya sebep olacaktı..Servise çekilen araçta bobin arızası tespit edilerek sorun giderilmiş..Ustasının söylediğine göre bu sorun Honda'nın daha çok, eski modellerinde görülen kronik bir sorunmuş..Bu sorun benim kullandığım dönemde olsaydı , büyük ihtimalle çok daha büyük bir tehlike atlatacaktım..Çünkü aracımı sattığım arkadaşım henüz yeni bir şoför sayılır ve bana göre çok daha sakin sürer..Sonuç olarak sorunsuzluk hiç bir markanın tekelinde değil ve başa geldiği zaman o marka ve o model, o kişi için artık sorunsuz değildir..

    Arkadaşınıza çok geçmiş olsun.
    Yıllardır bu forumda bunu anlatmaya çalışıyoruz ama olmuyor.
    "Araç bu kul yapısı bir alet ve başına herşey gelebilir.Sorunsuz araç diye bir şey yoktur." diyoruz ama insanlar kabul etmiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Bu sayfada eski aracım Jazz'ın 7.5 yıllık sürede bana ciddi bir sorun yaşatmamasından bahsetmiş ve Jazz'ı büyük bir gurur ve güvenle çok sevdiğim bir arkadaşıma devrettiğimi yazmıştım..Jazz'dan gelen haberler malesef kötü..Geçen hafta 1 gün arayla 2 kez yolda, hareket halindeyken stop ederek arkaşımın büyük tehlike atlatmasına sebep oldu...Özellikle ikincisinde arkasından gelen kamyon son anda direksiyonu kırmasa çok ciddi bir kazaya sebep olacaktı..Servise çekilen araçta bobin arızası tespit edilerek sorun giderilmiş..Ustasının söylediğine göre bu sorun Honda'nın daha çok, eski modellerinde görülen kronik bir sorunmuş..Bu sorun benim kullandığım dönemde olsaydı , büyük ihtimalle çok daha büyük bir tehlike atlatacaktım..Çünkü aracımı sattığım arkadaşım henüz yeni bir şoför sayılır ve bana göre çok daha sakin sürer..Sonuç olarak sorunsuzluk hiç bir markanın tekelinde değil ve başa geldiği zaman o marka ve o model, o kişi için artık sorunsuz değildir..

    Arkadasiniz adina uzuldum , gecmis olsun.

    Sizin aracinizda bir problem varmi? Kac km oldu hocam?




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Sağolun arkadaşlar..Jazz'ıma o kadar güveniyordum ki çok yakın bir arkadaşıma satmakta sakınca görmemiştim..Şimdi çok mahcup durumdayım..Kendisi artık aracından eskisi kadar keyf alamadığını ve tedirginliğinin devam ettiğini söylüyor..Bir de "sorun" başlığı altına her şeyi yazabilirsiniz..Örneğin benim aracımı aldığım ilk aylarda başıma gelen yağ seviyesi düşmesi ya da sol ön cam otomatiğinin bozulması gibi küçük ve tehlike yaratmayacak şeyler de sorun, burda olduğu gibi aracın yolda stop etmesi ( ya da hava yastığı açılmaması, fren hidroliğinin boşalması..vs gibi şeyler) de sorun..Ama bu derece ciddi bir sorun aslında başka bir ülkede olsa muhtemelen aynı serideki tüm araçlar geri çağrılırdı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 14 Ekim 2013; 19:10:36 >
  • Janjan kullanıcısına yanıt
    Janjan, aracım 13500 km'de..Son 6 aydır herhangi bir sorunum yok..Çok keyf alarak sürüyorum..Yaklaşık 1 ay sonra 15 bin olacak ve ilk bakımına götüreceğim..Herhangi bir sorun yaşadığımda szilerle paylaşırım..Yıl dönümünde genel bir değerlendirme yaparım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Janjan, aracım 13500 km'de..Son 6 aydır herhangi bir sorunum yok..Çok keyf alarak sürüyorum..Yaklaşık 1 ay sonra 15 bin olacak ve ilk bakımına götüreceğim..Herhangi bir sorun yaşadığımda szilerle paylaşırım..Yıl dönümünde genel bir değerlendirme yaparım..

    Iyi gezmissiniz ya , ortalama tuketim kac civari? Bir de , ek garanti var di mi aman diyelim?
  • Janjan kullanıcısına yanıt
    Evet, yıllık 15-20 bin km arası yaparım..Ek garanti var..Ortalama tüketim hep 6'lı rakamlarda..Bu araca az yaktıramamak özel çaba gerektirir..
     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 15 Ekim 2013; 23:42:35 >
  • Aracım 14500 km'de iken ilk rutin bakıma girdi..İlk aylardaki sorunlardan sonra neredeyse 6 aydır servise uğramıyordum..Şimdilik Golf göze aldığımdan daha az sorun üretiyor diyebilirim..Aracımda şu an için herhangi bir sorun yok..Hatırlatmak babında 10 aylık süre zarfında karşılaştığım sorunlar şunlardı: Elektronik park freni arızası, sürücü ön cam otomatiğinin bozulması ve yağ seviyesi düşüklüğü..İlk 2 sorun serviste kolayca halledilmişti..Yağ seviyesi düşüklü ile ilgili olarak ciddi bir sorun görülmedi..14500 km süresince toplam 1.5 lt yağ eklendi..Bu servis yetkili elemanına göre normal ve beklenen bir miktar..DSG ile ilgili şimdilik hiç bir sorunum yok..Servis yetkilisinin söylediğine göre şu ana kadar Golf7 DSG arıza bildirimi hiç olmamış..Tüketim harikulade..Geçen gün çektiğim 2 foto var elimde..Birisi çok yoğun bir trafikte elde edildi..Toplam mesafe 29 km, ortalama hız: 19 km/h, tüketim: 7.3 lt..Diğeri ise depo dolumundan itibaren ki ortalamam; Mesafe ; 590 km, Ortalama hız : 27 km/h, ortalama tüketim : 6.3 lt / 100 km..İlgilenen olursa buraya atarım..

    Bir iki yorumda VW servisleri için olacak: Yağ eksiltme sorununda yaşadığım küçük bir tartışma dışında fena değiller..Görebildiğim kadarıyla Honda servislerine göre daha profesyonel, daha kurumsal ve daha planlılar..Daha pahalı mı? hayır.. Rutin bakım maliyeti 440 tl tuttu..Bu rakam bu sınıftaki bir otomobil için normal sayılır..Üstüne üstlük Honda'nın 10 bin km bakım aralığına göre VW'nin 15 bin km'de bir servise çağırması uzun vadede hatırı sayılır bir ekonomi sunacaktır..şimdilik böyle




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.