Şimdi Ara

2006 Model Doğan SLX (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
0
Favori
67.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • resimlerimi karıştırırken bunu gördüm ve dedim ki "bunu ben nasıl unuturum yahu"

     2006 Model Doğan SLX
  • iyi komik de şahine mugen parça takılmaz yahu
  • ne zaman geliyo bu araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    o haber balondur ama
    eğer gerçek olursa emin olun yine bestseller olur o şey
    imza Aziz Nesin (MALESEF)


    Valla tam aklimdan geceni yzmissin...

    Halkimiz maalesef zevk sahibi degil. Kahvede birisi Dogan alir, sanki Mercedes mis gibi ovunur sonra millet de onun izinden gider...
  • Ya hocalar tartıştığınız araba doğan , çoktan ekonomik ömrünü tamamlamış bir dizayn. Üretilmesi gibi bir ihtimal yoktur bence ......
  • ya bu aracın az yakmasını sağlamanın yolu yok mu lpg taktırmadan? motor üstünde deişiklik yapmak mümkün deil mi?
  • bizde 1993 te doğan slx vardı.o zamanın en kral arabasıydı.vay be.


    ben 4-5 yaşımdayken doğan slx i kaçırırdım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    Bizim Türk insanında her zaman kendi malını kötüleme ve aşağılama düşüncesi vardır, bence kuş serisi iğrenç bir mühendislik ürünü değildi, türkiye şartları göz önüne alınırsa uygun fiyatlı ve uygun servis maliyetli ve yedek parçalı ürünlerdi. Alıp almamak tamamen size kalmış fakat satıldığı dönemde bile kapış kapış giden arabalar bence o kadar da kötü olamazlar diye düşünüyorum. Şu anda bile 2. elde aranan ve kolayca alınıp satılan modeller bunlar.

    Doğan SLX hikayesine gelince,

    Dogan slx, tofas marka araclarin en ust modelinin karboratorlu olan versiyonudur. bu modelin enjeksiyonlu modeli ise dogan slx i.e olarak bilinmektedir.

    sanilanin aksine dogan slx ve dogan slx i.e arasinda ciddi farklar vardir. ornegin slx 940 kg , karburatorlu ve katalitik konvertorsuz bir aracken slx i.e. 1040 kg , tek noktadan enjeksiyonlu ve katalitik konvertorlu olup cevre dostudur. i.e 'de kursunsuz benzin kullanilmasi zorunludur. slx'de manuel jikle bulunurken, slx i.e'de elektronik atesleme ve cift kademeli otomatik jikle bulunur. yani gunumuz modern araclarinda oldugu gibi gaz vermeden calistirilabilir. hatta kullanim kitapciginda "calistirirken gaz vermeyiniz" yazmaktadir. ayrica slx i.e'de daha cogu kimsenin adini bile duymadigi lambda sensoru vardir.

    slx i.e'de tek kullanilan tek nokta enjeksiyon sistemi zannedildigi gibi turk icadi degil, mpi'den once bircok aracta uygulanan ve karburatorlu sisteme gore daha verimli ancak mpi'ye gore daha verimsiz bir sistemdir.

    mevcut modeller ile karsilastirildiginda teknik olarak geri kaldigi asikar olsa bile zamaninin en ust sinif aracindan sayilabilir.

    su anda piyasada satilan renault megane ii sportway modelinin (orta donanimli olan, en alt degil) arka camlarinin hala manuel oldugunu da dusunurseniz dogan slx 1997 yilinda bu konforu sunmaktaydi diye dusunebiliriz.

    slx i.e.'lerde

    ön ve arka cift sis fari (sus fari degil, gercek sis faridir bunlar)
    hidrolik direksiyon (2000 model olup hidrolik direksiyonsuz hyundai accent'ler piyasada hala ragbet gormektedir, buna dikkat edelim, 1997'den bahsediyoruz)
    harita lambasi
    arka koltuklarin arkasinda aydinlatma lambalari
    elektrikli on camlar
    genis bagaj hacmi
    orjinal celik jantlar
    arka kapilarda kul tablalari
    ön koltuk arkalarinda harita ve kitap icin cep
    gövde rengi aynalar

    gibi bir donanim mevcuttur.

    motoru 1598cc 86 bg olup frenleri malesef basarisizdir. ozellikle 97 modellerde kullanilan boyadaki bir sorun nedeniyle gunesten cok etkilendikleri ve tavan kisminin boyasinin lekelendigi bolca gorulmektedir. cozum yeniden boyatmaktir.

    özellikle turkiye sartlari icin uyarlandigi icin istanbul gibi yol surprizlerine en dayanikli arac bu oldugu icin taksiciler tarafindan cok tutulmaktadir. kus serisi'nin uretiminin durdurulmasiyla birlikte piyasada olusan boslugu hyundai accent veya albea gibi araclar ile doldurmaya calisan taksiciler malesef mutlu olamamaktadir.

    kisisel olarak yaptigim arastirmalar sonucunda, bu araclar bir daha revize edilip

    1) güvenlik onlemleri arttirildiginda (airbag, yan barlar vs.)
    2) fren sistemi kuvvetlendirildiginde (arka frenlerin kampana degil disk yapilmasi,on disklerin gelistirilmesi)
    3) klima takildiginda
    4) ses izolasyonu saglandiginda

    ciddi bir kesim tarafindan gozu kapali olarak satin alinacak arabadir. cunku vatandaslar artik iki cukurda on takimi dagilan ve turkiye yollarindaki sartlara gore zayif kalan yeni nesil araclardan illalah demis, ithal parca fiyatlarindan ve parca temini icin beklemekten sinir kupu olmuslardir.


    abime aynen katılıyorum çoookkk doooğğğrrruuu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamoz54

    ** arkadaşlar aldıgım son duyumlara göre dogan ın 2.0 turbo 4*4 modeli üretilecekmiş


    AAA onunla birlikte 92 Görünümlü 2.0 turbo 174 bg. 4*4 yükseltilmiş Kartal arazi aracı var. 2008 de üretilmesi düşünülüyormuş hattaa italyadan mühendis neyinde getirmişler adam işin içinden çıkamayınca Proje Maslak oto sanayiden HIDIR usta ve ekibine teslim edilmiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu


    quote:

    Orjinalden alıntı: yakamoz54

    ** arkadaşlar aldıgım son duyumlara göre dogan ın 2.0 turbo 4*4 modeli üretilecekmiş


    AAA onunla birlikte 92 Görünümlü 2.0 turbo 174 bg. 4*4 yükseltilmiş Kartal arazi aracı var. 2008 de üretilmesi düşünülüyormuş hattaa italyadan mühendis neyinde getirmişler adam işin içinden çıkamayınca Proje Maslak oto sanayiden HIDIR usta ve ekibine teslim edilmiş.



    Evet bilgiler akmaya devam ediyor....

    Japon sanayi casuslarının elde ettiği fakat Tofaş tarafından doğrulanmayan 4*4 kartalın özellikleri aşağıdaki gibi olacakmış

    2.0 turbo beslemeli benzinli motor (opsiyonel LPG tesisatı)

    4 ileri şanzıman (opsiyonel 5. vites)

    4 adet arazi lastiği (opsiyonel yedek lastik)

    Kalorifer sistemi (opsiyonel air condition)

    İleriyi gösteren Kısa ve Uzun hüzmeli farlar (opsiyonel sis farları)

    Direksiyon yükseklik ayarı,sağ sol sinyal,

    Sol ayna (opsiyonel sağ ayna)

    Ayrıca kriko bijon anahtarı her arabayı alana hediye olarak hediye edilecekmiş.




  •  2006 Model Doğan SLX


    şimdi bööle bişi çıksa ve kayda değer bi şekilde güvenlik önlemleri arttırılsa?

    hala burdakileri söylemeye devam eder miydiniz merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zfryvc -- 20 Mart 2006; 23:06:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: REaL__

     2006 Model Doğan SLX


    şimdi bööle bişi çıksa ve kayda değer bi şekilde güvenlik önlemleri arttırılsa?

    hala burdakileri söylemeye devam eder miydiniz merak ediyorum


    ederim
  • yenilenme ihtimali bile yok

    bu photoshop da kötü.

    benim anladığım bu araçları konuşmakdan kimsenin bıkmadığı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aBaBaDaN

    Ya hani golfün reklamı vardıya gtı serisinin.Yanlış hatırlamıyosam 1982 den 2004 yılına kadar golf gtı nin geçirdiği aşamaları yazıyodu alta.Hani 1982 golf gtı.1985 golf gtı+abs,1990golf gtı+abs+vs,2004 golf gtı+abs+ebd+asr+vs vs
    Şimdi aynı şeyi tofaş için uyguladıklarını düşünsenize 1980 şahin,1982 şahin,1985 şahin,1990 şahin,1995 şahin,2000 şahin S+merkezi kilit








  • @ shamsheytani

    iyi o zaman siz dışarıya imrenmeye devam edin. kendi malınızı savunmayın...

    @ Akincl

    ihtimal olup olmadığı önemli değil ki. biz de zaten olsa diye konuşuyoruz di mi? photoshop güzel olmayabilir ben yapmadım zaten. ama ben çok beğendim bunun gibi bi kaç tane daha resim var. limuzin vs. ama anladık ki TOFAŞ uçan otomobil yapsa yaranamayacak. Hayırlısı olsun hakkımızda
  • bu araçlar üretilmicek tekrardan, üretilecek muhabbeti tamamen şehir efsanesi. ama bu araçlar en son piyasadan kalktığı haliyle üzerine hiçbir ilave yapılmadan doğan 1.6 i.e olarak 22-23 milyara çok rahat satar. albea, sümbül, palio, bilimum chevrolet modellerini satışta deler geçer. birde fabrikasyon lpg li olursa tofaş multijet albeayı, reno dizel sümbülü yolda maliyetine dağıtsa yine bunlar kadar satamaz. bizim milletimiz böyle işte; bundan 10 gömlek üstün albeayı almaz, doğana binmeye devam eder. bende 2004 palio varken 2001 doğana binen birçok kişi o ne ya palio araba mı yapıyordu. böyle düşünenlerin çoğunlukta olduğu bir halktan ne beklenir başka?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: REaL__

    @ shamsheytani

    iyi o zaman siz dışarıya imrenmeye devam edin. kendi malınızı savunmayın...

    @ Akincl

    ihtimal olup olmadığı önemli değil ki. biz de zaten olsa diye konuşuyoruz di mi? photoshop güzel olmayabilir ben yapmadım zaten. ama ben çok beğendim bunun gibi bi kaç tane daha resim var. limuzin vs. ama anladık ki TOFAŞ uçan otomobil yapsa yaranamayacak. Hayırlısı olsun hakkımızda



    TOFAŞ çok iyi bir otomobil yapıcak seneye grande punto sedan geliyor.marea nın yerine geçicek.

    b segment platformdan c segment oluşturulucak.tıpkı c segment ford focus platdormundan d segment volvo s40 oluşturulduğu gibi.bir alt platformdan bir üst otomobil .

    punto kendini kanıtladı.doblo da kendini kanıtladı.

    benim demek istediğim artık kuş konuşmaya gerek yok.




  • Arkadaşlar,

    Tofaş 131 serisini üretsede iç piyasaya sürmez, mevcut üretim bandı ve kalıpları kullanarak ölçek ekonomisi ile ucuza araba üretip daha doğuya gönderir.

    Ayrıca bazı arkadaşların dediği gibi, üretip iç piyasaya sunsa logan ve tata'dan bin kat iyi olur inanın.

    Zaten Tofaş'ta şu anda D200 ve EuroCargo adında iki tane proje var. İtalyanlar çok para harcadılar Tofaş'a o modellerin üretilmesi için değildir inanın.

    Bende Şahin ile şöförlüğü öğrenmiş ve bi dolu anısı olan bi insanım. 2.vites 65km/sa, 3.vites 115km/sa, 4.vites 165 km/sa ve 5.vites 180 km/sa yapabilen bi araçtı, hemde lpgli dönemlerinde de.

    Her ne kadar çok yaksa da, yağmurda arabanın arkası önünü geçsede () güzel arabaydı be!




  • 2 sorum var cevaplarsanız sevinirim;
    1.si doğan ve şahin arasında ne gibi farklar var? sonuçta en son kasaların görünümü tamamiyle aynı...
    2.si ise hani diyoruz ya mesela fiat şahinin yerine albeayı üretti, tiponun yerine stiloyu üretti, peki uno'nun yerine neyi üretti??

    cevap verenlere teşekkürler
  • nJoy; Palio desem, biraz daha gelişmiş istersen Punto hatta Grande Punto
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.