Şimdi Ara

2006 Model Doğan SLX (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
0
Favori
67.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • merak ettim doğubayazıttamı oturuyorsun ?
  • eskiden şahin süperdi şimdi şahin kötü insanlar ne kadar da değişiyor ve bir TÜRK kendi malını övmezse nasıl pazarlayacak, photoshop olan doğan gerçek olsa ben alırdım eminim laf atan herkesde alırdı
  • birincisi halen üretiliyor zaten klima eklenerek mısır vb sıcak ülkelere ihrac ediliyor..

    ikincisi biz kliamlı abs li vs li doğana albea diyoruz ewet halen de üretiliyor:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ukrut

    2000 yılında 0 km Şahin 5 milyar, 0 km Golf 10 milyardı. Bugün ikinci elde 2000 model Şahine 10000ytl istiyorlar, Golfe de 20-21000, fark yine iki katı. Oysa bu iki araç arasında iki değil yüz kat fark var. Türkiye gerçeği, mi mı karar veremedim.

    valla şahini 10 a satarsında 2000 model golf u 20 ye zor satarsın hatta satamazsın
  • TOFAŞ'IN ŞAHİNİ YENİDEN DOĞDU!...

    Türkiye'nin otomobil tarihine damgasını vuran ve 2003 yılında banttan inen TOFAŞ'ın Şahin'i Etiyopya'ya uçtu. Etiyopya'nın ilk otomobil fabrikası üretimine Şahin'le start verdi. Parçaları Türkiye'den giden otomobilin, etiyopya yollarına dayanabilecek tek araç. Şahin'in fiyatı ise oldukça yüksek...

    Hollandalı bir firma Etiyopya'nın ilk otomobil fabrikasını kurarak TOFAŞ'tan giden parçalarla Şahin üretimine başladı. DOCC markasıyla üretilen aracın fiyatı 16 bin dolar.

    Türkiye'nin otomobil tarihine damgasını vuran ve 2003 yılında banttan inen TOFAŞ'ın Şahin'i Etiyopya'ya uçtu. Etiyopya'nın ilk otomobil fabrikası üretimine Şahin'le start verdi. Geçen yıl Koç Grubu şirketlerinden TOFAŞ'la sessiz sedasız bir anlaşma yapan Holland Car, Türkiye'den giden parçalarla birebir Şahin üretiyor. Şahin'in Etiyopya'daki adı ise DOCC. Firma kasım ayının son haftasında aracın lansmanını yaparak satışa başladı.

    Etiyopya'nın bozuk yollarına dayanacak bir otomobil arayışında olduklarını ve internette yaptıkları araştırmalar sonucunda TOFAŞ'a ulaştıklarını belirten Holland Car'ın Faaliyetlerden Sorumlu Genel Müdürü Tessema Alemu, "Gerek internetten TOFAŞ hakkında elde ettiğimiz bilgiler gerekse Şahin hakkında yapılan yorumlar bu kararı vermemizde etkili oldu. Etiyopya için en uygun araç bu. TOFAŞ'la yaptığımız bir yıllık görüşme sonucunda anlaşma imzaladık ve üretime geçtik. Hedefimiz Etiyopya'da yılda yaklaşık 4 bin araç satmak" diye konuştu.

    Bütün parçalar TOFAŞ'tan gidiyor

    Şahin üretimi yapan firma, Hollanda-Etiyopya ortaklığı ile 2005 yılında kurulmuş. Ortaklığın temelleri ise Hollanda'da yapılan ikinci el Lada ithalatı ile atılıyor. Ancak ikinci el Lada tedarikinde yaşanan sıkıntı firmayı farklı arayışlara yöneltiyor. Etiyopya'nın bozuk yollarına uygun otomobil bulmak için geniş kapsamlı bir araştırma başlatılıyor. Yapılan araştırma sonucunda uzun yıllar Türkiye'nin bozuk yollarında yüksek performans sergileyen ve önemli satış rakamlarına imza atan Şahin'e ulaşılıyor. TOFAŞ ile yapılan anlaşma sonrasında da DOCC markası altında üretime geçiliyor.

    2006 yılının ortalarında faaliyete başlayan fabrika, Etiyopya'nın Madjo bölgesinde bulunuyor. Addis Ababa'da ise satış ve satış sonrası hizmet veriyor. Holland Car'ın batarya, plastik kablo gibi küçük parçaların dışında tüm parçaları TOFAŞ'tan temin ettiğini söyleyen Alemu, "TOFAŞ'tan aldığımız parçalar gemiyle Djibouti'ye oradan da karayolu ile fabrikanın bulunduğu Madjo'ya geliyor" açıklamasını yapıyor.

    Açılışında Hollanda hükümetinin 510 bin euro bağış yaptığı fabrikada 50 Etiyopyalı çalışıyor.

    Hedefte Afrika ülkelerine ihracat var

    Ürettikleri araca pazar yaratmak için yoğun bir çalışma içinde olduklarını dile getiren Alemu, hedeflerinin sadece iç pazar olmadığını söyledi. "Talep giderek artacak. Ürettiğimiz araçtan yüksek bir satış performansı bekliyoruz" diyen Alemu, şöyle devam etti: "İç pazarda satışa başladık. Bundan sonra hedefte ihracat var. Kenya, Somali ve Sudan başta olmak üzere Afrika ülkelerine ihracat yapmayı planlıyoruz."

    Şahin diğer adıyla DOCC'un hedef kitlesi alt gelir grubu. Ancak ülkedeki vergiler bu nedenle biraz sıkıntı yaratıyor. Firma yetkilileri otomobilin satış fiyatı üzerinde bulunan yüzde 60'lık verginin düşürülmesi için Etiyopya'daki üst düzey yetkililerle diyalog halinde. Aracın satış fiyatına gelince.. 8 farklı renk ve modele sahip olan DOCC'un satış fiyatı Etiyopya para birimi ile 140.000 Birr. Yani yaklaşık 16.000 dolar. Araçlara bir yıl garanti veriliyor.

    'Kuş serisi' artık özel siparişle üretiliyor

    1971 yılında faaliyete geçen TOFAŞ'ın Bursa'daki fabrikasında üretim bandından, ilk olarak "Murat 124" model otomobil çıktı. 1976 yılına kadar bu araçtan 134 bin 867 adet üreten TOFAŞ, 1977 yılında Murat 124'ün üretimine son vererek, çok büyük ticari başarı elde eden "Kuş Serisi"ni üretmeye başladı. "Kuş Serisi" üretimine önce Şahin'le başlayan TOFAŞ, seriye 1981 yılında Kartal ve Doğan'ı, 1983 yılında da Serçe'yi ekledi. TOFAŞ, 2001 yılında Kuş Serisi'nin seri üretimine son verirken son 2 yıldır bu otomobilleri siparişler doğrultusunda az sayıda üretmeyi sürdürdü. Kuş Serisi ile tarihi başarılar elde eden TOFAŞ, 1977 yılından 1 Temmuz 2003 tarihine kadar bu otomobillerden 1 milyon 257 bin 651 adet üretti. TOFAŞ'ın Bursa'daki fabrikasında, özel sipariş üzerine Şahin, Kartal ve Doğan'ın da üretimi yapılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erAn_ -- 5 Temmuz 2007; 11:05:11 >




  • erhaninho_cArsi
    yazdığın bu yazıları çok okudum ama daha hala merak ederim....özel üretim olarak şu anda doğan şahin kartal üretiyorlarmı?
    şu ana kadar hiç 2002 model üzeri özel üretim kuş serisi görmedim....
    fabrikaya sorup bir araştırsak diyorum...eğer öyleyse taksiciler bunu bilmiyorlar..çünkü bilselerdi 2005-2006 model şahinleri çok görürdük...
  • durup dururken niye hortlattınız ki konuyu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    durup dururken niye hortlattınız ki konuyu

    haklısın..
    2 yıllık konu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yenerz


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    durup dururken niye hortlattınız ki konuyu

    haklısın..
    2 yıllık konu...

    Hayır dört yıllık konu oldu.
  • sene 2018:Arkadaşlar,doğan şahin üretimi yeniden başlıyormuş,kalıplar etiyopyadan geri getirilmiş
  • BX4TC
    seneyede ben hortlatıyım bu konuyu hehehe
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemoki

    BX4TC
    seneyede ben hortlatıyım bu konuyu hehehe

    Ajandam olsa not alır günü geldiğinde kontrol ederdim. Nasıl yapsak acaba?
  • yahu bu tofaş kullanmayan arkadaşlar niye acaba yorulmadan azimle böyle forumlarda tofaşı karalıyorlar anlamıyorum iyi tamam sizin aracınızdan iyisi yok yalnız zorunuza giden nedir anlamıyorum aracınızı mı satamıyorsunuz yedek parçası mı pahalı çok mu değer kaybediyor nedir anlamadım derdiniz zaten tofaş kullanmıyorsanız burada sabah akşam yorum yazmanın mantığı ne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aBaBaDaN

    Ya hani golfün reklamı vardıya gtı serisinin.Yanlış hatırlamıyosam 1982 den 2004 yılına kadar golf gtı nin geçirdiği aşamaları yazıyodu alta.Hani 1982 golf gtı.1985 golf gtı+abs,1990golf gtı+abs+vs,2004 golf gtı+abs+ebd+asr+vs vs
    Şimdi aynı şeyi tofaş için uyguladıklarını düşünsenize 1980 şahin,1982 şahin,1985 şahin,1990 şahin,1995 şahin,2000 şahin S+merkezi kilit






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    yahu bu tofaş kullanmayan arkadaşlar niye acaba yorulmadan azimle böyle forumlarda tofaşı karalıyorlar anlamıyorum iyi tamam sizin aracınızdan iyisi yok yalnız zorunuza giden nedir anlamıyorum aracınızı mı satamıyorsunuz yedek parçası mı pahalı çok mu değer kaybediyor nedir anlamadım derdiniz zaten tofaş kullanmıyorsanız burada sabah akşam yorum yazmanın mantığı ne

    Her aracın eksiği gediği, kronik sorunu, şişirilmiş parça fiyatı gibi kötü yanları olabilir. Bu tür şeyleri için aracın karalanmasına gerek yok. Eleştirilker sonucu sorunlar giderilir, yanlış bir politika varsa firmalar kendine çeki düzen verir. Piyasadaki çoğu araçtan haz duymam ama bu karalamak için geçerli bir sebep değil. Mantıklı bir açıklamaya hak veren çok olur ama arabanın ruhu falan derken karalanırsa tartışma seviyesine bile gelmez. Arabam Tofaş olsa da Toros favorimdir her zaman. Tabi yetişme tarzı, ilgi alanları gibi şeyler araca bağlılığınızı belirleyen faktörler. Bunu da gözardı etmemek lazım.




  • bu arabanın üretimi durdumu? durduysa ne zaman durdu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beynini.delerim

    bu arabanın üretimi durdumu? durduysa ne zaman durdu?

    hortlatmak için güzel bahane haydi bakalım seneyede ben hortlatcam
  • umarım en kısa zamanda tofaş silkelenip kendine gelir ve berbat albe(L)a yı çöpe atıp yurtdışına sattığı doğanları iç pazara sunar.ilk gün talep patlaması olmazsa bende birşey bilmiyorum.
  • Kus serisinin uretimi 1 Temmuz 2003 te durduruldu

    Bence tekrar satisa sunulsa ve istedigi kadar ucuz fiyattan satilirsa satilsin kimse almaz cunku inanilmaz cok benzin yakiyor ikinciside kalite cok dusuk.
  • Ya multijet olursa?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.