Bu arada bakın Avrupa Ford'un müdürleri yeni makyajlı F2 için neler söylemişler:
"Ford Focus, Avrupa'da Ford için çok özel bir yere sahip. 1998'de sunulduğunda, tasarım ve çekicilik bakımından önceki modele göre bizim için dev bir adımdı. Birçok müşteri ve gazeteci açısından Ford'un algılanma biçimini değiştirdi. Bu nedenle yeni Ford tasarım dilimizin, yani kinetik tasarımın Focus'a mümkün olduğunca çabuk bir şekilde uygulanmasının önemli olduğunu düşündük. Aynı anda, bu fırsattan yararlanarak Focus'u daha da kullanışlı ve modern hale getirdik ve kalitesinde ek geliştirmeler yaptık. Tasarım ve geliştirme ekiplerimiz gerçekten harika bir iş başardı. Yeni Ford Focus'u sunmaktan gurur duyuyorum". John Fleming, Ford Avrupa Başkanı ve Genel Müdürü
"Zaten iyi ve kendini kanıtlamış olan bir şeyi geliştirmek kolay değil. Çok dikkatli davranmazsanız, daha önce gerçekten iyi olan bir şeyi gereksiz bir şekilde değiştirme riskini almış olursunuz; bu her zaman olumlu sonuç vermeyebilir. Harika bir otomobil olarak kabul edilen Ford Focus'ta sadece değişiklik olsun diye değişiklik yapmamaya kararlıydık. Yine de yeni Focus'u belli alanlarda daha da iyi hale getirmeyi başardık. Aynı zamanda birçok özelliğine dokunulmasına hiç gerek kalmaması bizi gururlandırdı. Böylece, hala Focus'un sürüş özelliklerinin tadını çıkarabilirsiniz." Gunnar Herrmann, Ford Avrupa C Segmenti Otomobil Müdürü
"Hareket Halindeki Enerji; hangi Ford aracı Ford'un 'kinetik tasarım' felsefesine Focus'tan daha uygun olabilir? Ford'un sürüş özellikleri alanındaki mükemmel ününü kazanmasında Focus önemli bir rol oynamıştı. Dinamik özelliklerle uyum arasında sağladığımız denge, yeni Focus'u gelmiş geçmiş en iyi Focus haline getiriyor." Martin Smith, Ford Avrupa Tasarım Müdürü
Avrupa'da 5 milyon adet civarında üretilen Ford Focus, hem Avrupa'da hem de Kuzey Amerika'da "Yılın Otomobili" seçilen ilk ve bugüne kadar ki tek otomobil. Ford Focus sadece Avrupa'da toplamda 80'den fazla ödül kazandı. Otomobil dünyasını önemli bir şekilde etkiledi ve aynı zamanda Ford Avrupa için başarılı bir yeni yön çizdi.
Stefan Lamm'ın sorumluluğundaki dış tasarım ekibine yeni Ford Focus'un tasarımında ucu açık talimat verildi.
"Yeni Ford C-MAX'in yeniden tasarımına yönelik aldığımız çok olumlu tepkiler, yeni Focus'un tasarımını daha da cesur bir şekilde yapmamız için güven verdi. Sonuç net bir şekilde kinetik, net bir şekilde Ford Focus ve Ford ailesinin hemen tanınan bir üyesi". Stefan Lamm, Ford Avrupa Dış Tasarım Şefi
Yeni Ford Focus dünyaya cesur yeni bir yüz sunuyor: Eğik dörtgen şeklinde ızgaralar, geriye doğru uzayan ön farlar ve atletik komple yüzeyler, hepsi yeni Ford marka karakterinin ayırt edici özellikleri. Ters trapezoid şeklindeki alt ızgara, yüksek donanımlı Titanium modelinde zarif krom çerçeveyle zenginleştiriliyor. Bu alt ızgara, üzerinde krom şerit bulunan daha küçük üst ızgara ile dengeleniyor ve görsel olarak, Mondeo ve kısa bir süre öne sunulan C- MAX gibi Ford kinetik modelleriyle bağlantı sağlıyor.
Tasarım ekibi ön farların görünümüne büyük önem verdi. Çarpıcı, geriye doğru uzanan far yuvalarının içinde opsiyonel olarak sunulacak HID Bi-Xenon ya da Sürüşe Duyarlı Ön Farlar ( AFS) içeren en ileri teknolojiler bulunuyor. Bu teknolojiler farklı donanım düzeylerinde farklı görünümle vurgulanıyor, örneğin, Titanium modellerinde siyah ve krom, diğer modellerde bütünüyle krom.
Yeni gelecek makyajlı Focus II 1.6 TDCi'larda partikül filtresi standart olacak mı acaba?
quote:
Orjinalden alıntı: ufuk33
İŞTE MAKYAJLANMIŞ FOCUS 2 DEKİ YENİLİKLER:
Yeni Ford PowerShift Şanzıman
Ford PowerShift şanzıman 2008'in başından itibaren Ford Focus'ta sunulacak. Bu bütünüyle yeni altı vitesli çift debriyajlı şanzıman, düz bir şanzımanın verimliliğini ve sürüş özelliklerini otomatik bir şanzımanın kullanım kolaylığıyla birleştiriyor. 136 beygirlik (100 kW) 2.0 litre Duratorq TDCi common rail turbo dizel motorla birlikte, sakin ve rahat kullanımın, yüksek CO 2 atığı düzeyiyle sunulmak zorunda olmadığını açık bir şekilde gösteriyor.
Ford ile GETRAG'ın yarı yarıya sahip olduğu ortak şirketleri GETRAG FORD Transmissions GmbH tarafından üretilen Ford PowerShift şanzımanı her biri kendi debriyaj birimine sahip paralel olarak çalışan iki şanzıman milinden oluşuyor. Biri "tek" sayılı vitesler olan 1, 3 ve 5'i ve diğeri de çift sayılı vitesler 2, 4 ve 6'yı taşıyan ara millerin düzeni sayesinde, sonraki vites önceden seçilerek, hareket halinde ve tam güç kullanırken bile vites değişikliğine hazırlanmak mümkün. Sonra her iki debriyajın karşılıklı olarak devreye sokulmasıyla vites değişikliği yapılıyor ve bu işlem hiçbir tork kesintisi olmayacak şekilde koordine ediliyor.
Normal otomatik şanzımandan farklı olarak Ford PowerShift şanzımanın teknik yapısı çeşitli avantajlar sunuyor. Tork dönüştürücüleri, uydu dişlisi setleri, birçok yaş levhalı debriyaj ve birçok kayış gibi karmaşık alt sistemler gerektirmiyor; bunların hepsi artan eylemsizlik özelliği ve sürtünme torku etkileri nedeniyle vites kutusu verimliliğini önemli oranda azaltıyor. Yeni vites kutusunun sağladığı sonuç etkileyici: Ford PowerShift şanzıman normal bir otomatik şanzımanın kolaylığını ve sürekli hareketini, düz bir şanzımanın performansıyla birlikte sağlıyor. Ayrıca en yüksek derecede vites değiştirme yumuşaklığı sunarken, çabuk ve sportif vites değişiklikleri de sağlıyor. Ford PowerShift şanzımanın diğer bir avantajı da yüksek tork kapasitesi ve vites oranlarının serbest bir şekilde seçilebilmesi. Bu, şanzımanı modern yüksek performanslı dizel motorlar için ideal bir ortak haline getiriyor.
Ford PowerShift Şanzımanlı Ford Focus 2.0 Litre Duratorq TDCi
Ford PowerShift şanzıman 2008 başlarından itibaren yeni Ford Focus'ta ve Ford C- MAX'te 136 beygirlik (100 kW) 2.0 litre Duratorq TDCi motorla birlikte sunulacak. Bu motor-şanzıman bileşimi yeni Powershift şanzımanın bütün avantajlarının kullanılmasını sağlıyor. Bu sayede bu özelliklere sahip aracın ortalama yakıt tüketimi, normal altı vitesli tork dönüştürücülü otomatik şanzımana göre yaklaşık yüzde 10 daha iyi, CO 2 atıkları da daha düşük olacak. Bu yeni şanzıman teknolojisine sahip Ford Focus'un homologe edilmiş nihai yakıt tüketimi, CO 2 atığı ve performans verileri otomobilin piyasaya sunulmasına yakın açıklanacak.
Yeni Ford Focus ECOnetic
Yeni Ford Focus ECOnetic, geleneksel sürüş teknolojisinin, akıllı bir şekilde birleştirilmiş farklı yakıt tüketimi önlemleriyle bir araya getirilmesinin çok iyi yakıt tüketimi düzeyi ve önemli oranda azaltılmış CO 2 atığı sağlayabileceğini gösteriyor. 109 beygirlik (80 kW) 1.6 litre Duratorq TDCi motora ve standart Dizel Parçacık Filtresine (DPF) sahip bu aracın resmi ortalama yakıt tüketimi 4.3 litre/100 km olarak belirlendi. Bu ortalama olarak sadece 115 gr/km'lik CO 2 atığı anlamına geliyor ve bu araç sınıfındaki normal bir araç için ulaşılan en iyi değeri temsil ediyor. Daha da düşük CO 2 performansına sahip ikinci bir model de şu anda geliştirilme aşamasında.
Halihazırda çok ekonomik olan normal 109 beygirlik Dizel Parçacık Filtreli motor temel alındı. Bu değerlere ulaşılmasındaki başlangıç noktası sürüş sırasında oluşan dirençleri azaltmaktı. Aerodinamik özellikleri geliştirmek için araç önde 10 mm ve arkada 8 mm alçaltıldı. Buna ek olarak, geliştirilmiş ön tampon etekliği ve yan eteklikler ile arka spoylerden oluşan bir aerodinamik kit de standart olarak yer alıyor. Aerodinamik özellikleri de geliştirmek için alt ızgaranın dış bölümlerine iç tarafta boşluklu plakalar yerleştirildi. 195/65R15 lastiklerle 0.31'lik çok iyi bir hava sürtünme katsayısına ulaşıldı.
Sürüş direncini azaltmakta kullanılan ve Focus ECOnetic'in geliştirilmesi sırasında ilk kez test edilen diğer bir önlem de Ford'un işbirliği yaptığı BP tarafından geliştirilen yeni düşük viskoziteli motor yağı idi. Avantajları o kadar açıktı ki, C ve D segmentlerindeki diğer Ford ürünlerinde de sunulmaya başlanacak.
Motor modülünün yeniden ayarlanmasının yanında, elektro-hidrolik EHPAS direksiyona bağlı enerji tüketiminin azalması da, bazen küçük ayrıntılarla da büyük bir fayda sağlanabileceğini gösteriyor. Elektrikli hidrolik pompasının yüksüz durumdaki performansı yeniden düzenlenerek, bu durumdaki anlık tüketim, yakıt tüketiminde azalma sağlamaya yetecek kadar azaltıldı.
Yeni Ford Focus 1.6-litre TDCi modelleri 120 gr/km CO 2'ye ulaşacak
Ford ECOnetic çalışmasının diğer bir doğrudan sonucu da bütün 1.6 litre TDCi modellerinin 120 gr/km CO 2'ye ulaşması. Motor ve elektro-hidrolik EHPAS direksiyon modülleri yeniden ayarlanarak ve düşük sürtünmeli bir şanzıman yağı kullanarak yeni Ford Focus'un çok beğenilen 1.6 litre TDCi motora sahip bütün modellerinde ortalama 120 gr/km'lik CO 2 atığına ve hatta daha da aşağısına ulaşılacak. Bu sonuç, motor gücü, gövde tipi ve jant çapı ne olursa olsun elde edilecek.
Ford Avrupa Performans ve Ekonomi Sorumlusu Dr. Thilo Seibert şöyle açıklıyor: "Zaten çok ekonomik olan bir araç temel alınarak geliştirilen Focus ECOnetic, yeni fikirleri ve yaklaşımları bir araya getiriyor. Sonuç, uygun fiyata sahip geleneksel sürüş teknolojili, çok kullanışlı, son derece ekonomik ve temiz bir otomobil. Hedef değerlerimize vites oranlarının uzunluğunu artırmadan ulaştığımız için de çok gururluyuz; böylece Focus ECOnetic tam bir Focus'tan bekleyeceğiniz kadar iyi bir sürüş sunuyor. Dahası, Ford ECOnetic fikirlerinin de yeni Ford Focus'un temel model ailesinde uygulanmaya başlamasıyla, uygun fiyatlı ve sürdürülebilir yolculuk kavramında önemli bir adım daha atmış olduk."
Ford Focus Ailesindeki Diğer Alternatif Yakıt Uygulamaları
1.8 litre Duratec dört silindirli benzinli motorun Flexifuel versiyonu da normal kurşunsuz benzine alternatif olarak biyoetanol E85 yakıtıyla ya da ikisinin herhangi karışımıyla kullanılabiliyor. Biyoetanol, yenilenebilir biyokütleden üretilen geri kazanılabilir bir enerji kaynağı. Sera gazı CO 2 atıkları bütün kullanım çevrimi boyunca yüzde 30-80 azaltılıyor ve bu sırada performanstan ve sürüş zevkinden taviz verilmemiş oluyor.
Ford, 2001 yılından beri İsveç'te Focus Flexifuel modellerini sunuyor. Bu modeller şu anda bazı diğer Avrupa ülkelerinde de sunuluyor. Şu anda İsveç'te satılan bütün Ford Focus araçlarının aşağı yukarı yüzde 80'i Flexifuel.
Ford Focus ECOnetic ailesinin diğer alternatif yakıt versiyonları arasında her ikisi de 2.0 litre Duratec benzinli motorda sunulan CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) ve LPG (sıkıştırılmış petrol gazı) var. Bu versiyonların herhangi bir ülkede sunulması bu alternatif yakıtlarla ilgili o ülkelerdeki tercihlere bağlı.
YENİ FORD FOCUS
Kinetik Tasarıma sahip yeni dış kısım Geliştirilmiş kaliteye ve yeni orta konsola sahip yeni iç kısım Yeni Ford PowerShift altı vitesli çift debriyajlı şanzıman Yeni, sadece 115 gr/km CO 2 atığına sahip Focus ECOnetic 1.6 litre TDCi motorlu yeni Focus; bütün gövde tiplerinde 120 gr/km CO 2 Easyfuel kapaksız yakıt doldurma Ford Power çalıştırma düğmesi 230 Volt elektrik prizi LED arka farlar
Üretim 2007 sonunda başlayacak ve fiyatları piyasaya sunuş tarihi yaklaşırken açıklanacak
merhaba, 15" jant sizce küçük durmazmı bu kasada? zaten yeni mondeo da öyle. ilk bakışta bi garip gelmişti ve inceleyince anladım jantların küçük olduğunu. mondeoların bazı modellerindede şu focus st lerdekine benzeyen jantlar var onlar çok güzel mesela. benim 2008 focus hb ghia tdci jantlar 16" daha küçüğü kötü gözükmez mi? teşekkürler
fiyatları artar mı yaw bu makyajlısı gelince.. yada şöyle soruyum.. makyajlı gelmeden önce şuanki kasanın fiyatları düşer mi?
Gelmeden düşmez makyajlı gelince düşer ama forddan büyük indirim beklemeyin
bayıldım ön tasarımına , sedan olanının fotoları varsa koyabilirmisiniz foruma arkadaşlar.
( bende eski kasa focus var 2nci el aldım , çok memnunum hatta o kadar iyi bir arabaki bir sonraki aracım yine focus olacak )
bence sedanı baya hoş durur mondeo çok hoşuma gitmişti focusta baya sağlam bir iş çıkarmış bu kasada 2008de gelicekse bekleyip bu kasayı almak daha iyi
Valla biz beklemedik aldık.Arka stoplar çok sık ledli.Bizde ilerde yaptırmayı düşnüyoruz.400 ytl gibi bi fiyat istiyolar.Önlerede servisten mercekli far alırız.Tanıdık xenoncu var 250 ytl yede xenon alırız 3 5 iş daha 1000 ytl ye dış görünümü aynı hale getirmeye çalışırız.İçini sormayın
quote:
Orjinalden alıntı: OtoTurk
quote:
Orjinalden alıntı: mftmountana
ARKADAŞLAR BU BİR GERÇEK PEUGEOT ASVALTTAN ÇIKTIĞINDA DOĞRU SERVİSE GİDER BİZİM ŞİRKET ARAÇLARINDAN BİLİRİM AMA 407 VE YENİ 308 NASIL BİLMİYORUM BEN 206-207-307 DEN BAHSEDİYORUM
Hayatımda bu forumda gördüğüm en komik yorum...
Adam cok dugru yorum yapmis dedigi aynen dogru. Sen komik bulmaya devam et. 1979 model station wagon 600.000km ye rektifiyesiz devirdi sagda solda curumeye biraktik hala essek gibi gidiyor. Mercedesimizde oldu herseyimiz oldu cokta bok attik FORD a ama mercedes bile okadar dayanmadi u ucuz dedigimiz FORD un yaninda.......1979 dan bahsediyorum milletin yaptigi zivanalardan yorumlar bni ilgilendirmezgarj arabasi degil bu dereye gole uzlu denize surat kayigi indirilmek icin kullanilmis bir aractan bahsediyorum ben................. Pahali arabalari alip garajda tutup sonra servisteki hosteslerin diline kanip her servis zamani 1000ytl para dokmek baska zannaat markanin gercekligi baska zanaat.
tabiki daha ekonomik ama 6 vites opsiyonel olacak start düğmeside 6 vites opsiyonlu araçlarda olacak sadece haberiniz olsun
makyajlı sedanın fotoğrafını ing.ford sitesinde gördüm,buraya kayayım dedim.gerçi tek bi foto var ve arkası görünmüyo..heralde ledli stoplar dışında arkası pek farklı olmaz. makyaj sedana da gitmiş ama...
'buraya kayayım dedim'
af buyrun, 'koyayım' olacaktı.
o şişkin süper duran çamurluklara 17 jant lazım bence focusun en zayıf yönü bence bu şu andaki kasada. lastikler küçük kalmış gibi duruyor
jant konusunda sana kesinlikle katılıyorum.hem küçük kalıyo hem de ford da jant seçeneği yok.bi akrabam geçen yıl astra almıştı,alırken de bi broşür vermişler jant seçmesi için yanlış hatırlamıyosam 10-15 tane farklı seçenek vardı.ama ford un sitesinde aksesuar bölümüne girdiğimde karşıma çıkan şey cms jantları.yazık... (avrupadaki fordlarda aslında çok güzel jantlar var da,gelmiyo niyeyse...)
Ghia jantlar ve collention jantlar süper sadece boyutlarını tutturamıyolar.Ama mondeonun titanyum jantları berbat trendlere benziyo...
özellikle ghiaların jantlarını beğeniyorum.ama dediğim gibi seçenek olmayışı bence eksiklik (bu arada focus 2 trendlerdeki o acayip kalitesiz duran jant kapağına da değinmeden edemiyorum,çok kötü..)
quote:
Orjinalden alıntı: zooropa
'buraya kayayım dedim'
af buyrun, 'koyayım' olacaktı.
koyayım desen de kötüye çekilebilir. Türkçe çok esnek
focusa en iyi giden jant ST jantıdır. GHIA mia tanımam..
'focusa en iyi giden jant ST jantıdır. GHIA mia tanımam..'
elbette öyledir de ben normal focuslarda kullanıcaklarına ihtimal bile vermediğimden yazmadım.st jantı bi de ona benzer avrupa mondeo lardaki jant asıl favorim ikisi.ghia da güzel ama bee..
quote:
Orjinalden alıntı: zooropa
'focusa en iyi giden jant ST jantıdır. GHIA mia tanımam..'
elbette öyledir de ben normal focuslarda kullanıcaklarına ihtimal bile vermediğimden yazmadım.st jantı bi de ona benzer avrupa mondeo lardaki jant asıl favorim ikisi.ghia da güzel ama bee..
ST jantı alırsam GHIA jantlarımı sana satarım.. tamammı