Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (142. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 140141142143144
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benimde anlamadığım toyta ve honda gibi teknolojilerini kanıtlamış iki üretici nasıl oluyorda avrupa amerika ve diğer pazarlara dizel arac seçeneklerini sonuna kadar sunuyorlar da bize gelince duruyorlar.büyük eksiklik rakipleri hertarafı dizel doldurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dln34

    ya 6 viteste yakıt tüketimi dip gazda olsa maksimum 10 11 litrelere kadar çıkıyor fakat bu düşük viteslerde bu değer bütün yakıt ekranını kapsayabiliyor(15 20 30litre) bu yüzden birbirlerini karşımaları için dediğiz gibi yolun büyük bir kısmını yüksek viteslerde akan trafikte yapmak lazım ki yakıt tüketimi düşsün. ama bu da istanbul gibi bir yerde bence zor.


    İstanbul şehir içinde kullandığım bölgeler genellikle E 5, Sahilyolu, Basın Expres yolu gibi kısmen durkalk, kısmen açık olan bölgelerdir. Şu anda aracımın ekranında 7.6 gösteriyor, üstelik lastik havalarım 24 olmasına rağmen.

    Yakıtınız niçin bu kadar düşük derseniz; hava filtresini her 5 binde bir değiştiririm, sürekli Total Doco istasyonundan 95 oktan benzin alırım, yani yakıtta kandırılmam. Yakıt kötü olmadığı için kurum yapmaz, duman atmaz ve araca çok yaktırmaz. Gaza dokunarak giderim. Motoru zorlamamak kaydı ile mümkün olan en kısa sürede vites yükseltirim. Asla 2 de 50-60km'lere yada 3 te 80-90 lara çıkıp sürekli aynı viteste gidenlerden değilim. Böyle bir alışkanlığa sahip olanlar farkında olmadan çok benzin yakarlar.

    Örneğin; Florya'dan sabah çıkıyorum, Bakırköy'e kadarki yol olan 9km'yi dur kalklı gidiyorum. Bakırköy'den sonra trafik açılıyor ve Sirkeci'ye kadar kalan 13 km'yi 6.vitese atarak ençok 70 hızla gaza dokunarak akıcı trafikte gidiyorum ve yakıtım 7.6 üzerine çıkmıyor. Ortalamayı bozan unsur sürekli aynı şekilde şıkışık trafikte yada agresif kullanmaktır. Kısmen sıkışık, kısmen akıcı olunca hiçbir sorun kalmıyor.

    Ben Verso ile bu değeri yakalıyorsam, Avensis kullananlar benim gibi kullanarak 7 Lt. civarı gidebilmelidir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tytrv

    benimde anlamadığım toyta ve honda gibi teknolojilerini kanıtlamış iki üretici nasıl oluyorda avrupa amerika ve diğer pazarlara dizel arac seçeneklerini sonuna kadar sunuyorlar da bize gelince duruyorlar.büyük eksiklik rakipleri hertarafı dizel doldurdu

    Sebebi; Japon'ların imajlarını zedelememe adına TR'deki kötü yakıtları dikkate alarak riske girmek istememeleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: tytrv

    benimde anlamadığım toyta ve honda gibi teknolojilerini kanıtlamış iki üretici nasıl oluyorda avrupa amerika ve diğer pazarlara dizel arac seçeneklerini sonuna kadar sunuyorlar da bize gelince duruyorlar.büyük eksiklik rakipleri hertarafı dizel doldurdu

    Sebebi; Japon'ların imajlarını zedelememe adına TR'deki kötü yakıtları dikkate alarak riske girmek istememeleri.

    tamamda diğer markalar yakıt yüzünden imajlarını zedeliyorlarmı?ayrıca japonların avrupalı rakiplerine kıyasla donanım eksiğide çok ama yinede insan toyota dan vazgecemiyo işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tytrv

    benimde anlamadığım toyta ve honda gibi teknolojilerini kanıtlamış iki üretici nasıl oluyorda avrupa amerika ve diğer pazarlara dizel arac seçeneklerini sonuna kadar sunuyorlar da bize gelince duruyorlar.büyük eksiklik rakipleri hertarafı dizel doldurdu

    Amerikada dizel araç kullanımı yok gibi bişey keza avrupadada öyle cünki mazot benzinden daha pahallı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tytrv

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: tytrv

    benimde anlamadığım toyta ve honda gibi teknolojilerini kanıtlamış iki üretici nasıl oluyorda avrupa amerika ve diğer pazarlara dizel arac seçeneklerini sonuna kadar sunuyorlar da bize gelince duruyorlar.büyük eksiklik rakipleri hertarafı dizel doldurdu

    Sebebi; Japon'ların imajlarını zedelememe adına TR'deki kötü yakıtları dikkate alarak riske girmek istememeleri.

    tamamda diğer markalar yakıt yüzünden imajlarını zedeliyorlarmı?ayrıca japonların avrupalı rakiplerine kıyasla donanım eksiğide çok ama yinede insan toyota dan vazgecemiyo işte

    Toyota ve Honda gibi firmalar her nedense bu yakıt konularında çok titiz davranıyorlar. Bende anlayamıyorum ancak yapacak başka birşey de yok maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedat61

    quote:

    Orijinalden alıntı: tytrv

    benimde anlamadığım toyta ve honda gibi teknolojilerini kanıtlamış iki üretici nasıl oluyorda avrupa amerika ve diğer pazarlara dizel arac seçeneklerini sonuna kadar sunuyorlar da bize gelince duruyorlar.büyük eksiklik rakipleri hertarafı dizel doldurdu

    Amerikada dizel araç kullanımı yok gibi bişey keza avrupadada öyle cünki mazot benzinden daha pahallı

    Dünyadaki trend benzinin ucuz, dizelin daha pahalı olduğu yönünde olmasına rağmen TR'de durum tam tersi ve maalesef idarecilerimiz hangi sebepledir bilinmez tertemiz ve sorunsuz benzinli araçları teşvik edeceğine, kamyon yakıtı yakan araçlarla ülkemizi tıkabasa doldurttu.




  • tecrübelere istinaden 2.0 cvt'nin yakıt değerlerini yazarmısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nerki

    avensis güzel hoş ama 1,6 bu kasayı sırtlamaz...sırtlamıyorda...kendimizi aldatmayalım...1.6 benzinli motor corollayı bile sırtlayamıyor...sırtlasa sırtlasa herhalde Yaris için çok ideal olur
    dizel 1,6 sı gelirse hiç düşünmeden alırdım

    Kullanmadan bu yorumu yaptıysan -ki ben öyle düşünüyorum- yanlış düşünüyorsun. Her atmosferik motor gibi düşük devirde tepkisi zayıf ama 3000 devirden sonrasında 132 beygirin gücünü hissediyorsun ister istemez. Kullanımla çok ilgili bir durum. Benim kullanımımda 0,42 kuruşun altına pek düşmez ama trafiktede aracımın bayıldığına hiç şahit olmazsınız. Devirli kullanım ve doğru zamanda doğru vites değişimi ile bu sorunu çözebilirsiniz. Taşımaz dediğin arabayla 130 ile rampa tırmanıyorum banamısın demiyor. Trafik tecrübenize bağlı bir durum. Ankaradaysan seninle birgün buluşalım. Taşımaz dediğin arabanın, kısa sürede 5. vitese bile atmadan 190 ı gördüğüne şahit olunca fikrin değişecektir :)




  • avensis 1.6 kullandım..yenisini bolcada test ettim ...ısrarla yine söylüyorum o kasaya 1.6 dizel yakışır....
  • aynı fikireyim eminim bizim gibi düşünen birçok insan vardır
  • %90 kullanıcı ve dizel motorlu modelleri olmadığı için kullanmayıcı, Toyota'dan dizel motorlu modeller beklentisindeler. Neyseki BMW ile anlaşılmış ve kısa sürede 1.6 BMW motorlu Toyota dizelleri TR'de görebileceğiz. Ama ben yinede VW TSI gibi Turbo benzinli tercih ederim.

    Günlük hayatta dizel motorlu araçlar kullanıyorum ve tork haricinde beni memnun eden hiç bir yönü yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 28 Şubat 2013; 20:18:58 >
  • ZATEN güncel dizel araçların en büyük avantajı; max torku 1750 d/dk'dan itibaren verebilmesi ve bu sayede bu düşük devirlerden itibaren daha kolay hızlananilmesi. Aynı durum turbo benzinli motorlarda olmakla birlikte aynı hacimdeki atmosferik olanlara karşı daha fazla tork ve güç sunmalarına karşın yakıt tüketim değerlerinde belirgin bir azalma YOK ne yazık ki...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • avensisin kasa değiştirme zamanıda yaklaşıyor baksanıza auris değişti, yariste değişti yakında corolla ve derkende avensis...
    bu arada avensisin çarpişma testlerinde sol ön cam çıtasının kırılması düşündürücü....
  • bütün ikinci el satışlarda yeni avensis daha km yeni halde satışa çıkmış.500km olan var,10000 olan var 15000 olan varBende
    soru işareti oluşturdu.adamlar sıfır alıp hemen kurtulmak istemişler.ihtiyaç diyecem ama 30kişide aynı anda ,aynı kmde ihtiyaç diyemez.
    sorun neki satılıyor bu arabalar çarçabuk.arabayı geçen hafta sürdüm çok güzeldi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmandemirbas

    bütün ikinci el satışlarda yeni avensis daha km yeni halde satışa çıkmış.500km olan var,10000 olan var 15000 olan varBende
    soru işareti oluşturdu.adamlar sıfır alıp hemen kurtulmak istemişler.ihtiyaç diyecem ama 30kişide aynı anda ,aynı kmde ihtiyaç diyemez.
    sorun neki satılıyor bu arabalar çarçabuk.arabayı geçen hafta sürdüm çok güzeldi..

    Bahsettiğiniz satıcıların %90'ı hezeyana kapılarak sonunu düşünmeden kredi ile aldıklarından, borcunu kapatmak istemeleri sebebiyle, %10'u ise astmosferik motorun istedikleri gibi gaz yememesi ve dizel olmaması sebebiyle satıyordur.
    Aynı durum VW ve diğer markalar içinde geçerli.
  • Arkadaşlar,bu gün aracımla giderken benzin ikaz lambası yandı bir kaç km gittikten sonra da söndü.Geçen ayda benzin göstergesi bir kademe aşağı düştü sonra tekrar bir kademe yükseldi böyle durumlar hiç olmuyordu.sizce normal mi ? araba 3000 km'de 2012 1.6 Elegant ekstra yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersöz

    Arkadaşlar,bu gün aracımla giderken benzin ikaz lambası yandı bir kaç km gittikten sonra da söndü.Geçen ayda benzin göstergesi bir kademe aşağı düştü sonra tekrar bir kademe yükseldi böyle durumlar hiç olmuyordu.sizce normal mi ? araba 3000 km'de 2012 1.6 Elegant ekstra yardımcı olursanız sevinirim.

    Benzin deponuzda bulunan şamandıranızda bir sorun olabilir.

    Sorunun kaynağı;
    fabrikasyon hata kaynaklı aşınmaya bağlı olabileceği gibi, bilerek yada bilmeyerek herhangi bir istasyondan almış olduğunuz ucuz veya kalitesiz yakıt içindeki kimyasalların şamandıraya verdiği zarar sebebiyle de olabilir.

    Eğer bu sorun sürekli tekrar etmeye başlarsa servise gösterin. yazılım kaynaklı değilse depodandır.
  • herkese merhaba,
    mart 2012 de almış olduğum avensisim 7,7lt/100km. yakıt sarfiyatı olmasına rağmen maalesef satmış durumdayım.Satarken zarar etmedim.Aracın rahatlığından genişliğinden performansından bile memnundum aslında.satma sebebim sadece yakıt tüketiminin yüksek olması.Yılda yaklaşık 25.000-30.000km yapıyorum.yıllık benzin tüketimim yaklaşık 10,000TL idi.LPG yi hiç düşünmedim çünkü evimde kapalı otopark var.
    Biraz konfordan fedakarlık yaptım ve bir alt segmentte corolla comfort extra aldım.satarken zarar etmedim ama tek zararım bir alt segmente geçmek oldu.
    Yine toyota dan vazgeçemedim yani.corolla dizelin yakıt tüketimi 5,3lt/100km.Yıllık mazot tüketimim 6,000 tl.Yıllık 4.000 tl fark var .ayda yaklaşık 350tl yapar.Benim için önemliydi.
    Avensis çoook iyi araba ama keşke biraz daha az yaksaydı ve keşke dizel motorlu olsaydı.
    Hepinize kazasız günler dilerim.




  • Corolla'daki yol gürültüsü ve sert süspansiyonu gördükten sonra aradaki yakıt farkına asla böyle bir değişim yapmazdım diye düşünüyorum.

    Yeni Auris'ide kullandım ve bana takoz gibi geldi. TR'de satılan Toyota'lardan şu an için alınası konforlu araçlar olarak Verso ve Avensis diyorum.

    Çok ince yakıt hesapları yapanlar ceplerini düşünüyorlar demektir. Cebini bu kadar düşünen birinin 60 binlik araç alıp ince yakıt hesabı yapması abestir.

    Çünkü satarken 30 binlikte edeceği zarar 3-4 bin ise, 60 binde edeceği zarar 8-10 bin arasıdır.
  • 
Sayfa: önceki 140141142143144
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.