Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu tip şanzımanlar performans konusunda ne kadar başarılı şüphelerim var. İyi bir sistem olsa formula araçlarında kullanılırdı diye düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Bu tip şanzımanlar performans konusunda ne kadar başarılı şüphelerim var. İyi bir sistem olsa formula araçlarında kullanılırdı diye düşünüyorum



    her sistemin kendine göre artıları var, eksileri var, herşeyi formula ya bağlamak yanlış....
  • Doğru söylüyorsun, sonuçta bu segment daha çok konfor amaçlı ve cvt kademesiz olduğundan bu sınıfa daha uygundur.
  • açıkçası şaşırdım.. 51.400 TL 1.6lt 132bg'lik bir araç için değer mi?? aracı test etmeden bir şey demek yanlış olur ama utkucay arkadaşımızın dediğine göre motor iyi.. ama motorun ve aracın dış dizaynının harcinde otomobilinizle %100 vakit geçirdiğiniz iç kısımda önemli bir değişikliğin olmaması ve navigasyonun gelmeyecek oluşu düşündürüyor beni..

    bugün Ankara Toyota Toyan'a gidip güncel Avensis'e bindim bir kez daha.. içinde göstergeler hariç çok büyük bir değişiklik yok (navigasyonsuz olarak geleceği için ekranın yerinde radyo v.s olacaktır).. tabiiki yeni kasa ile malzeme kalitesi artırılmış olabilir vs vs..

    ben okul dönemi içinde hafta sonları hariç hergün 40km git gel yol yapmak durumundayım.. o yüzden dizel motor düşünüyorum.. 1 ayda haftada 5 günden 20 gün okula gidiyorum ve toplamda 800km ediyor ayda.. hafta sonlarınıda katarsak 1000km diyelim..

    kısacası toplamda 8 ayda 8000km, 1 senede kabaca 12000km yol yapacağım.. şimdi Toyota Avensis 2.0D 4D Elegance alsam tahmini olarak 75000TL civarında olacaktır..

    fikir bekliyorum açıkçası.. değer mi bu paraya??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 25 Ocak 2009; 2:16:37 >




  • 2.0 D-4D'nin bg bence daa yüksek olmalıydı. O paranın çok olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TechZone

    açıkçası şaşırdım.. 51.400 TL 1.6lt 132bg'lik bir araç için değer mi?? aracı test etmeden bir şey demek yanlış olur ama utkucay arkadaşımızın dediğine göre motor iyi.. ama motorun ve aracın dış dizaynının harcinde otomobilinizle %100 vakit geçirdiğiniz iç kısımda önemli bir değişikliğin olmaması ve navigasyonun gelmeyecek oluşu düşündürüyor beni..

    bugün Ankara Toyota Toyan'a gidip güncel Avensis'e bindim bir kez daha.. içinde göstergeler hariç çok büyük bir değişiklik yok (navigasyonsuz olarak geleceği için ekranın yerinde radyo v.s olacaktır).. tabiiki yeni kasa ile malzeme kalitesi artırılmış olabilir vs vs..

    ben okul dönemi içinde hafta sonları hariç hergün 40km git gel yol yapmak durumundayım.. o yüzden dizel motor düşünüyorum.. 1 ayda haftada 5 günden 20 gün okula gidiyorum ve toplamda 800km ediyor ayda.. hafta sonlarınıda katarsak 1000km diyelim..

    kısacası toplamda 8 ayda 8000km, 1 senede kabaca 12000km yol yapacağım.. şimdi Toyota Avensis 2.0D 4D Elegance alsam tahmini olarak 75000TL civarında olacaktır..

    fikir bekliyorum açıkçası.. değer mi bu paraya??

    Yılda 10-12 bin km yol yapan biri için dizel gereksiz, verdiğiniz parayı çıkaramazınız. Yılda 30 bin km civarı yapan biri için dizel avantajlı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    2.0 D-4D'nin bg bence daa yüksek olmalıydı. O paranın çok olduğunu düşünüyorum.

    126 beygir bence de az en azından 140 civarı olmalıydı. Aslında 2.2 D-CAT'i getirseler tadından yenmez 177 beygir 400 nm tork uçar. Ama fiyatı da bayaa tuzlu olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TechZone

    açıkçası şaşırdım.. 51.400 TL 1.6lt 132bg'lik bir araç için değer mi??


    arabayı sadece motoruna göre değerlendirmek ne kadar objektif olur orasını tartışmak lazım, bugün 1.4 122hp golf bile 50 bin lira civarndayken tek kriter olarak bunu düşünmek baştan işin boyutunu değiştirir. o fiyata alacağını komforu iç donanımı güvenlik özelliklerini hesaba katmak gerekli diye düşünüyorum. ayrıca yakıt tüketim değerleri oldukça iyi.
  • 1.6 132hp ile dizel 2.0 arasındaki fiyat farkı 24.000TL civarı olacaksa eğer aradaki donanım farkının da bunu karşılaması gerekir ki o kadar da ne farklı olabilir diye düşünüyorum.

    En başta vergi dezavantajı olacak ve 2.0 dizelin yakıtı da 1.6 benzinliden çok üstün olamaz.

    Bence de en az 140hp motor olmalıydı o araçta, o kadar para vereceksem konforun yanında iyi de performans beklerim. O parayı verecek kişileri de o motorun tatmin etmeyeceğini düşünüyorum.

    Yılbaşı öncesi bir yakınım 3.18d özel seri aldı, yanılmıyorsam 40küsurbin euro idi. Araçta yok yok ve motoru 148hp gibi birşeydi.
  • Yeni avensiste en ufak dizel motor 2000 cc mi olacak?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TechZone
    navigasyonun gelmeyecek oluşu düşündürüyor beni..


    sonradan takılabilecek olduktan sonra eksiklik sayılmaz. ama elektrik ayarlı direksiyonu sonradan takdıramazsınız. işte bu eksiklik olur....

    şunu da unutmayın, navigasyonu araç üzerinde getirmek +2000 tl maliyet demektir. fiyat 53.400e çıkar. peki bodrumda bu sistemi istemeyen kişi neden bu parayı fazladan versin?

    dolasıyla toyota navigasyonu aksesuar olarak sunsun, isteyen alsın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isimbulunamadı

    Yeni avensiste en ufak dizel motor 2000 cc mi olacak?


    evet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    1.6 132hp ile dizel 2.0 arasındaki fiyat farkı 24.000TL civarı olacaksa eğer aradaki donanım farkının da bunu karşılaması gerekir ki o kadar da ne farklı olabilir diye düşünüyorum.



    1.6 benzinli ile 2.0 dizel arasında 24000 tl farkın 13-14ünü ötv farkından dolayı devlet alıyor (bunu unutmamak gerekir)
  • Yine aynı sonuca çıkar, o kadar ötv farkı ödemem için güç olarak da tatmin etmeli. O yüzden keşke D-CAT gelseydi ülkemize. Gerçi ülkemizdeki yakıt kalitesi yeterli mi bu motor için? Sanırım sadece PO'nun euro dizeli uyar bu motora maks. kükürt oranı 10 idi diye hatırlıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35
    Yine aynı sonuca çıkar, o kadar ötv farkı ödemem için güç olarak da tatmin etmeli. O yüzden keşke D-CAT gelseydi ülkemize. Gerçi ülkemizdeki yakıt kalitesi yeterli mi bu motor için? Sanırım sadece PO'nun euro dizeli uyar bu motora maks. kükürt oranı 10 idi diye hatırlıyorum.


    toyotada turbo dizel motorlarında, motorlarını çok yüksek basınç ile sıkıştırmıyor, hem motor ömrü için hem yakıt için buna kalkışmıyor ki şimdiye kadar dizel motorlarla ilgili olarak hiç sorun yaşamadık.

    yeri gelmişken araç üzerindeki vergiler hakkında diğer arkadaşlarımıza bilgi verelim

    1600cc ye kadar > (araç bedeli*%37ötv)*%18kdv = % 61.66 (toplam vergi)
    1601cc-2000ccye kadar > (araç bedeli*%60)*%18kdv = % 88,8 (toplam vergi)
    2000cc üstü > (araç bedeli*%84)*%18kdv = % 117,12 (toplam vergi)

    bu ülkede bu vergiler varken, hiçbir otomobil üreticisine getiremedikleri motorlar için kızmamak gerekir. dolasıyla d-cat hiçbir zaman gelmez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 25 Ocak 2009; 14:23:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay
    yeri gelmişken araç üzerindeki vergiler hakkında diğer arkadaşlarımıza bilgi verelim

    1600cc ye kadar > (araç bedeli*%37ötv)*%18kdv = % 61.66 (toplam vergi)
    1601cc-2000ccye kadar > (araç bedeli*%60)*%18kdv = % 88,8 (toplam vergi)
    2000cc üstü > (araç bedeli*%84)*%18kdv = % 117,12 (toplam vergi)

    bu ülkede bu vergiler varken, hiçbir otomobil üreticisine getiremedikleri motorlar için kızmamak gerekir. dolasıyla d-cat hiçbir zaman gelmez...


    Döndük dolaştık yine aynı yere geldik, %117,12 gasp değil de nedir 80.000TL para biriktirene kadar da kesilen gelir vergisini, yakıta ödediğimiz vergileri, mtv'yi de katarsak 4 alıp 3'ünü devlete veriyoruz demektir. Bu kadar vergiye de ülke bu haldeyse yazıklar olsun hepimize




  • Napalım artık, Toyota'nın 1.6 D-CAT üretmesini bekleyeceğiz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay
    yeri gelmişken araç üzerindeki vergiler hakkında diğer arkadaşlarımıza bilgi verelim

    1600cc ye kadar > (araç bedeli*%37ötv)*%18kdv = % 61.66 (toplam vergi)
    1601cc-2000ccye kadar > (araç bedeli*%60)*%18kdv = % 88,8 (toplam vergi)
    2000cc üstü > (araç bedeli*%84)*%18kdv = % 117,12 (toplam vergi)

    bu ülkede bu vergiler varken, hiçbir otomobil üreticisine getiremedikleri motorlar için kızmamak gerekir. dolasıyla d-cat hiçbir zaman gelmez...


    Döndük dolaştık yine aynı yere geldik, %117,12 gasp değil de nedir 80.000TL para biriktirene kadar da kesilen gelir vergisini, yakıta ödediğimiz vergileri, mtv'yi de katarsak 4 alıp 3'ünü devlete veriyoruz demektir. Bu kadar vergiye de ülke bu haldeyse yazıklar olsun hepimize


    bu vergiler 2001den bu yana arttı, yani bu iktidar geldiğinden bu yana insanlara refah sağlamadı, aksine daha da çok vergi aldı...

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Napalım artık, Toyota'nın 1.6 D-CAT üretmesini bekleyeceğiz


    Toyota TR için özel hiçbirşey yapmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 25 Ocak 2009; 14:35:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    quote:

    Orjinalden alıntı: TechZone
    navigasyonun gelmeyecek oluşu düşündürüyor beni..


    sonradan takılabilecek olduktan sonra eksiklik sayılmaz. ama elektrik ayarlı direksiyonu sonradan takdıramazsınız. işte bu eksiklik olur....

    şunu da unutmayın, navigasyonu araç üzerinde getirmek +2000 tl maliyet demektir. fiyat 53.400e çıkar. peki bodrumda bu sistemi istemeyen kişi neden bu parayı fazladan versin?

    dolasıyla toyota navigasyonu aksesuar olarak sunsun, isteyen alsın...


    walla o fiyata elektrik ayarlı direksiyonda olacak zaten bi zahmet.. D segmentinden bahsediyoruz..

    Toyota navigasyonlu getirmesin kabulum ama navigasyonun satışını ayrıca yapsın plazalarda.. e şimdi o da yok..ben Avensis alacağım, birde navigasyonunu kovalayacağım.. nerden getittirebilirim, nasıl Türkiye'ye sokabilirim v.s. gümrükte takılma olasılığı çok yüksek bir cihaz.. en başta fiyat konusunda takılır zaten.. gidip kendim getirsem kutusunun büyüklüğü v.s ne kadar bilemiyorum.. Navitech fln da almayı hiç düşünmüyorum orjinali varken..

    2 gündür walide ile tartışıyoruz.. 51.400TL ona verinceye kadar GOLF VI 1.4 TSI 122bg Highline DSG alırsın 53.000 küsür TL'ye diyor.. ben Avensis daha geniş artı neden Doğuş otoyu zengin edelim diorm... o da 1.4 olduğu için vergisi az olur benzinini karşılarsın diyor.. bende 2.0D-4D'de ona göre az yakar yine aynı şeye gelir diyorum.. bu iş sürüncemede kalsın istemiyorum.. Doğuş Oto'nun kazığı, Toyota'nın yeni kasa bir aracı getirip haklı olarak 50.000TL'nin üstünde piyasaya sokması v.s v.s.

    aklıma Opel Corsa 1.3 CDTI 90bg Enjoy in Touch geliyor.. o da ufak.. hazır navigasyonu var, DVD, telefon fln her şeyi var.. ama ufak araç.. zaten ufak araç alacak olsam Yaris fln düşünürüm.. ne bileyim 1.6 Avensis için bu fiyat, 2.0 D-4D'nin bg gücünün düşük olması ve 70.000TL+ bir fiyattna satılacak olması.. kafamız çok karıştı inanın..




  • Toyotasa orjinal navigasyon getirse bence taktıtran çok olurdu.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.