Şimdi Ara

2010 civic 5.vites 3000 devir hızları otom-manuel farkı ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
10.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010-2011 1.6 elegans civic almayı düşünüyorum ama manuel mi otomatikmi karar veremedim
    duydugum kadarı ıle 5. viteste otomatıkler 3bın devırde 130km hızla gıdıyormuş manuel ise 105 civarıymış
    yani manuelle daha çok motor sesi ve uzun yolda daha çok yakıt demek oluyor anladıgım kadarı ıle
    bu bılgıler dogrumudur?

    baska bı sorum sakin bı kasabada yasıyorum trafik olmuyor şehir merkezlerinde pek araçla işim olmuyor uzun yol yapıyorum genelde
    bu durumda hız sabitleyıcı varken manuel yerıne otomatık almak gereksizmidir?
    Bu arada bayrama 1 aydan az kaldı civic fiyatları uçuyor 2010-11 40bin km lerde temiz bi araç kaça alınabilir?
    sahibinden .com da mıllet 45-46lardan bahsedıyor uçmuş millet
    vakıt ayırıp cvp veren kardeslerıme şimdiden teş.



  • mustalli kullanıcısına yanıt
    Bizde 2008 civic elegance manuel ve 2001 brava otomatik var. Honda 5. vites 3 bin devirde 105 km yaparken otomatik brava 3 bin devirde gayet sessiz 120 km yapabiliyor. Otomatik vitesin rahatlığı da başka tabi Şahsen ben otomatik almadığıma pişman oldum biraz. iki araçta da brc takılı ve uzun yolda yakıt tüketimleri birbirlerine yakın. Tabi otomatik şehir içinde biraz fazla yakıyor. Şehir içinde kullanmasanız bile otomatik almanın gereksiz olacağını zannetmiyorum. Bende satıp otomatik almayı düşündüm ama dediğiniz gibi fiyatlar çok yükseldiğinden vazgeçtim. iyi bir araştırmayla belki 42-43 bin e alabilirsiniz. Şimdiden hayırlı olsun, Allah kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin ;)
  • gultekin08 G kullanıcısına yanıt
    cvp için teş. manuel 105 km
    otomatık 5. vites 3000 devir kaç km hız? bilen arkadaslar bi zahmet.
  • mustalli kullanıcısına yanıt
    merhabalar,
    aracım aşağıdaki imzada mevcut. 2010 değil ama bir fikir verebilir diye yazıyorum.
    şunu diyebilirim. 5 viteste 100 km ile giderken alet 1800-2000 devir çeviriyor yani nerdeyse rölantide gidiyor gibi , sizin yazdığınızı özellikle test etmedim ama tahminim 3000 devirde 130 km civarı hız olabilir.
    şehir içi fazla kullanmayacakmışsınız, otomatik civic tam bir uzun yol arabasıdır. tüketim ortalama 5.5-6 lt civarıdır- 90 km ye sabrederseniz 5-5.5 lt yi de görebilirsiniz
    dolayısıyla otomatik alacaksanız civic i kesinlikle tavsiye ederim.
  • 2010 model Civic HB Tam Otomatik sahibiyim. 2000 devirde 95, 2500'de 120, 3000'de tam 143 yapıyor.
    Sedan kasada 2000 devir 98, 3000 devir 148 gibi oluyor.
  • nrglife kullanıcısına yanıt
    cvp için herkese teş.
    1.8 civic gayet başarılı
    1.6 elegans sedanlarda kpln kardeşin yazdığı gibi 130 civarıysa kesinlikle otomatık almalıyım dıye dusunuyorum
    artık bayramdan sonra kasım aralık gibi inş. fiyatların düşmesini bekleyerek civic ailesine katılmayı dört gözle bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustalli


    1.6 elegans sedanlarda kpln kardeşin yazdığı gibi 130 civarıysa kesinlikle otomatık almalıyım dıye dusunuyorum


    3000 devirde 148 yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustalli

    2010-2011 1.6 elegans civic almayı düşünüyorum ama manuel mi otomatikmi karar veremedim
    duydugum kadarı ıle 5. viteste otomatıkler 3bın devırde 130km hızla gıdıyormuş manuel ise 105 civarıymış
    yani manuelle daha çok motor sesi ve uzun yolda daha çok yakıt demek oluyor anladıgım kadarı ıle
    bu bılgıler dogrumudur?

    baska bı sorum sakin bı kasabada yasıyorum trafik olmuyor şehir merkezlerinde pek araçla işim olmuyor uzun yol yapıyorum genelde
    bu durumda hız sabitleyıcı varken manuel yerıne otomatık almak gereksizmidir?
    Bu arada bayrama 1 aydan az kaldı civic fiyatları uçuyor 2010-11 40bin km lerde temiz bi araç kaça alınabilir?
    sahibinden .com da mıllet 45-46lardan bahsedıyor uçmuş millet
    vakıt ayırıp cvp veren kardeslerıme şimdiden teş.

    Merhaba, aracın diferansiyel oranlarından hızını hesaplatınca gelen veriler bu şekilde;

    Araç 2000 devir bandındayken:

     2010 civic 5.vites  3000 devir hızları otom-manuel farkı ??


    Araç 3000 devir bandındayken:

     2010 civic 5.vites  3000 devir hızları otom-manuel farkı ??


    Redline'a girdiği zaman (6800 devir çevirirken):

     2010 civic 5.vites  3000 devir hızları otom-manuel farkı ??


    Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor. Ama özellikle uzun yolda Cruise Control açıp seyahat edecekseniz otomatik vitesi kesinlikle tavsiye ederim. Hatta uzun yolda aracın manuele göre daha uzun vites oranları olmasından dolayı 0.2 litre civarında daha az yakıt harcayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustalli

    2010-2011 1.6 elegans civic almayı düşünüyorum ama manuel mi otomatikmi karar veremedim
    duydugum kadarı ıle 5. viteste otomatıkler 3bın devırde 130km hızla gıdıyormuş manuel ise 105 civarıymış
    yani manuelle daha çok motor sesi ve uzun yolda daha çok yakıt demek oluyor anladıgım kadarı ıle
    bu bılgıler dogrumudur?

    baska bı sorum sakin bı kasabada yasıyorum trafik olmuyor şehir merkezlerinde pek araçla işim olmuyor uzun yol yapıyorum genelde
    bu durumda hız sabitleyıcı varken manuel yerıne otomatık almak gereksizmidir?
    Bu arada bayrama 1 aydan az kaldı civic fiyatları uçuyor 2010-11 40bin km lerde temiz bi araç kaça alınabilir?
    sahibinden .com da mıllet 45-46lardan bahsedıyor uçmuş millet
    vakıt ayırıp cvp veren kardeslerıme şimdiden teş.

    Merhaba, aracın diferansiyel oranlarından hızını hesaplatınca gelen veriler bu şekilde;

    Araç 2000 devir bandındayken:

     2010 civic 5.vites  3000 devir hızları otom-manuel farkı ??


    Araç 3000 devir bandındayken:

     2010 civic 5.vites  3000 devir hızları otom-manuel farkı ??


    Redline'a girdiği zaman (6800 devir çevirirken):

     2010 civic 5.vites  3000 devir hızları otom-manuel farkı ??


    Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor. Ama özellikle uzun yolda Cruise Control açıp seyahat edecekseniz otomatik vitesi kesinlikle tavsiye ederim. Hatta uzun yolda aracın manuele göre daha uzun vites oranları olmasından dolayı 0.2 litre civarında daha az yakıt harcayabilirsiniz.
    veriler sağlam:) çok teş.




  • mustalli kullanıcısına yanıt
    Rica ederim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu
    Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor.

    Güncel kasa ya da bir önceki kasada fark eder mi bilmiyorum ama otomatik vites için konuşursak, siz kullanıcısı olarak 5. vites hantal demişsiniz. Hiç kullanmadım ama bana da öyle geliyor şöyle ki; mesela hız kurallarına uyarak ve ekonomi olsun diye 100 km civarında hız sabitleyici ile seyrederken dediğiniz gibi araç 2000 devir civarında oluyorsa en ufak rampada zorlanacağından hemen 4. vitese mi atıyor?

    Yani demek istediğim otobanlarda 120-130 civarı hızlarda keyifli olabilir ama sanki bölünmüş yollarda rampalı yollarda sürekli 4-5 yapar gibi geliyor doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escala

    quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu
    Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor.

    Güncel kasa ya da bir önceki kasada fark eder mi bilmiyorum ama otomatik vites için konuşursak, siz kullanıcısı olarak 5. vites hantal demişsiniz. Hiç kullanmadım ama bana da öyle geliyor şöyle ki; mesela hız kurallarına uyarak ve ekonomi olsun diye 100 km civarında hız sabitleyici ile seyrederken dediğiniz gibi araç 2000 devir civarında oluyorsa en ufak rampada zorlanacağından hemen 4. vitese mi atıyor?

    Yani demek istediğim otobanlarda 120-130 civarı hızlarda keyifli olabilir ama sanki bölünmüş yollarda rampalı yollarda sürekli 4-5 yapar gibi geliyor doğru mudur?

    Hocam araç hız sabitleyici açıkken rampada duruma göre 3. vitese bile düşebiliyor. Hatta geçen ay Bilecik yolunda sert rampalarda araç inatla 3'e düşürüp bende inatla 4'e direksiyon arkasındaki kulakçıklardan değiştiriyordum. Sonra anlık tüketime bakınca ideal tork-güç kullanımından dolayı 3'te aracın daha az yakıt harcadığını farkettim. Yani araç duruma göre en ideal vitese düşürüyor. Ancak bu değişimleri aracın otomatik vitesi çok konforlu olduğundan sarsıntı falan yaşamadan sadece ses ve motor devrine bakarak farkediyorsunuz :)

    Bu arada benimde cevabını bulamadığım bir durum var, o da aracı S moduna alıp vitesi sıralı hale getirip yükselttiğimde gaz pedalına fazla basayım böyle araba sanki debriyajı kaçırır gibi şanzımanı biraz kaydırıyor. Acaba bizim şanzımanda mı sorun var yoksa araç daha performanslı olması için mi böyle yapıyor anlamadım açıkçası. Ama bu olay sadece S modunda ve vitesi ben yükselttiğimde oluyor normalde hiç yok. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    quote:

    Orijinalden alıntı: escala

    quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu
    Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor.

    Güncel kasa ya da bir önceki kasada fark eder mi bilmiyorum ama otomatik vites için konuşursak, siz kullanıcısı olarak 5. vites hantal demişsiniz. Hiç kullanmadım ama bana da öyle geliyor şöyle ki; mesela hız kurallarına uyarak ve ekonomi olsun diye 100 km civarında hız sabitleyici ile seyrederken dediğiniz gibi araç 2000 devir civarında oluyorsa en ufak rampada zorlanacağından hemen 4. vitese mi atıyor?

    Yani demek istediğim otobanlarda 120-130 civarı hızlarda keyifli olabilir ama sanki bölünmüş yollarda rampalı yollarda sürekli 4-5 yapar gibi geliyor doğru mudur?

    Hocam araç hız sabitleyici açıkken rampada duruma göre 3. vitese bile düşebiliyor. Hatta geçen ay Bilecik yolunda sert rampalarda araç inatla 3'e düşürüp bende inatla 4'e direksiyon arkasındaki kulakçıklardan değiştiriyordum. Sonra anlık tüketime bakınca ideal tork-güç kullanımından dolayı 3'te aracın daha az yakıt harcadığını farkettim. Yani araç duruma göre en ideal vitese düşürüyor. Ancak bu değişimleri aracın otomatik vitesi çok konforlu olduğundan sarsıntı falan yaşamadan sadece ses ve motor devrine bakarak farkediyorsunuz :)

    Bu arada benimde cevabını bulamadığım bir durum var, o da aracı S moduna alıp vitesi sıralı hale getirip yükselttiğimde gaz pedalına fazla basayım böyle araba sanki debriyajı kaçırır gibi şanzımanı biraz kaydırıyor. Acaba bizim şanzımanda mı sorun var yoksa araç daha performanslı olması için mi böyle yapıyor anlamadım açıkçası. Ama bu olay sadece S modunda ve vitesi ben yükselttiğimde oluyor normalde hiç yok. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    Alıntıları Göster
    bu devirde artık düz vites akıl karı değil
    hele de otomatikler bu kadar akıllı ve geniş imkanlar sunuyorken
    düz vites artık nostalji




  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    sn. talhadogdu
    vites dişli oranları ve hız hesaplaması yaptığınız şu excel tablosuna hasta oldum, sakıncası yoksa excel dosyası olarak pm atarmısınız?
    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kpln

    sn. talhadogdu
    vites dişli oranları ve hız hesaplaması yaptığınız şu excel tablosuna hasta oldum, sakıncası yoksa excel dosyası olarak pm atarmısınız?
    teşekkürler.

    Hocam linki pm den yolladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    quote:

    Orijinalden alıntı: kpln

    sn. talhadogdu
    vites dişli oranları ve hız hesaplaması yaptığınız şu excel tablosuna hasta oldum, sakıncası yoksa excel dosyası olarak pm atarmısınız?
    teşekkürler.

    Hocam linki pm den yolladım

    Alıntıları Göster
    yakında düz vites diye bir şey kalmayabilir ha
  • mustalli kullanıcısına yanıt
    iyi günler 2007 honda civic premium; brc lpg takılı

    2000 devir: 100-105
    2500 devir : 120-125
    3000 devir: 130-135 km civarında arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0303531

    iyi günler 2007 honda civic premium; brc lpg takılı

    2000 devir: 100-105
    2500 devir : 120-125
    3000 devir: 130-135 km civarında arkadaşım.
    çok fena konuyu hortlatmışım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0303531

    çok fena konuyu hortlatmışım

    Alıntıları Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0303531

    çok fena konuyu hortlatmışım

    :) Konuyu görünce hakkaten nostalji oldu
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.