2010-2011 1.6 elegans civic almayı düşünüyorum ama manuel mi otomatikmi karar veremedim duydugum kadarı ıle 5. viteste otomatıkler 3bın devırde 130km hızla gıdıyormuş manuel ise 105 civarıymış yani manuelle daha çok motor sesi ve uzun yolda daha çok yakıt demek oluyor anladıgım kadarı ıle bu bılgıler dogrumudur?
baska bı sorum sakin bı kasabada yasıyorum trafik olmuyor şehir merkezlerinde pek araçla işim olmuyor uzun yol yapıyorum genelde bu durumda hız sabitleyıcı varken manuel yerıne otomatık almak gereksizmidir? Bu arada bayrama 1 aydan az kaldı civic fiyatları uçuyor 2010-11 40bin km lerde temiz bi araç kaça alınabilir? sahibinden .com da mıllet 45-46lardan bahsedıyor uçmuş millet vakıt ayırıp cvp veren kardeslerıme şimdiden teş.
mustalli
kullanıcısına yanıt
Bizde 2008 civic elegance manuel ve 2001 brava otomatik var. Honda 5. vites 3 bin devirde 105 km yaparken otomatik brava 3 bin devirde gayet sessiz 120 km yapabiliyor. Otomatik vitesin rahatlığı da başka tabi Şahsen ben otomatik almadığıma pişman oldum biraz. iki araçta da brc takılı ve uzun yolda yakıt tüketimleri birbirlerine yakın. Tabi otomatik şehir içinde biraz fazla yakıyor. Şehir içinde kullanmasanız bile otomatik almanın gereksiz olacağını zannetmiyorum. Bende satıp otomatik almayı düşündüm ama dediğiniz gibi fiyatlar çok yükseldiğinden vazgeçtim. iyi bir araştırmayla belki 42-43 bin e alabilirsiniz. Şimdiden hayırlı olsun, Allah kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin ;)
gultekin08G
kullanıcısına yanıt
cvp için teş. manuel 105 km otomatık 5. vites 3000 devir kaç km hız? bilen arkadaslar bi zahmet.
mustalli
kullanıcısına yanıt
merhabalar, aracım aşağıdaki imzada mevcut. 2010 değil ama bir fikir verebilir diye yazıyorum. şunu diyebilirim. 5 viteste 100 km ile giderken alet 1800-2000 devir çeviriyor yani nerdeyse rölantide gidiyor gibi , sizin yazdığınızı özellikle test etmedim ama tahminim 3000 devirde 130 km civarı hız olabilir. şehir içi fazla kullanmayacakmışsınız, otomatik civic tam bir uzun yol arabasıdır. tüketim ortalama 5.5-6 lt civarıdır- 90 km ye sabrederseniz 5-5.5 lt yi de görebilirsiniz dolayısıyla otomatik alacaksanız civic i kesinlikle tavsiye ederim.
2010 model Civic HB Tam Otomatik sahibiyim. 2000 devirde 95, 2500'de 120, 3000'de tam 143 yapıyor. Sedan kasada 2000 devir 98, 3000 devir 148 gibi oluyor.
nrglife
kullanıcısına yanıt
cvp için herkese teş. 1.8 civic gayet başarılı 1.6 elegans sedanlarda kpln kardeşin yazdığı gibi 130 civarıysa kesinlikle otomatık almalıyım dıye dusunuyorum artık bayramdan sonra kasım aralık gibi inş. fiyatların düşmesini bekleyerek civic ailesine katılmayı dört gözle bekliyorum
quote:
Orijinalden alıntı: mustalli
1.6 elegans sedanlarda kpln kardeşin yazdığı gibi 130 civarıysa kesinlikle otomatık almalıyım dıye dusunuyorum
3000 devirde 148 yapıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: mustalli
2010-2011 1.6 elegans civic almayı düşünüyorum ama manuel mi otomatikmi karar veremedim duydugum kadarı ıle 5. viteste otomatıkler 3bın devırde 130km hızla gıdıyormuş manuel ise 105 civarıymış yani manuelle daha çok motor sesi ve uzun yolda daha çok yakıt demek oluyor anladıgım kadarı ıle bu bılgıler dogrumudur?
baska bı sorum sakin bı kasabada yasıyorum trafik olmuyor şehir merkezlerinde pek araçla işim olmuyor uzun yol yapıyorum genelde bu durumda hız sabitleyıcı varken manuel yerıne otomatık almak gereksizmidir? Bu arada bayrama 1 aydan az kaldı civic fiyatları uçuyor 2010-11 40bin km lerde temiz bi araç kaça alınabilir? sahibinden .com da mıllet 45-46lardan bahsedıyor uçmuş millet vakıt ayırıp cvp veren kardeslerıme şimdiden teş.
Merhaba, aracın diferansiyel oranlarından hızını hesaplatınca gelen veriler bu şekilde;
Araç 2000 devir bandındayken:
Araç 3000 devir bandındayken:
Redline'a girdiği zaman (6800 devir çevirirken):
Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor. Ama özellikle uzun yolda Cruise Control açıp seyahat edecekseniz otomatik vitesi kesinlikle tavsiye ederim. Hatta uzun yolda aracın manuele göre daha uzun vites oranları olmasından dolayı 0.2 litre civarında daha az yakıt harcayabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu
quote:
Orijinalden alıntı: mustalli
2010-2011 1.6 elegans civic almayı düşünüyorum ama manuel mi otomatikmi karar veremedim duydugum kadarı ıle 5. viteste otomatıkler 3bın devırde 130km hızla gıdıyormuş manuel ise 105 civarıymış yani manuelle daha çok motor sesi ve uzun yolda daha çok yakıt demek oluyor anladıgım kadarı ıle bu bılgıler dogrumudur?
baska bı sorum sakin bı kasabada yasıyorum trafik olmuyor şehir merkezlerinde pek araçla işim olmuyor uzun yol yapıyorum genelde bu durumda hız sabitleyıcı varken manuel yerıne otomatık almak gereksizmidir? Bu arada bayrama 1 aydan az kaldı civic fiyatları uçuyor 2010-11 40bin km lerde temiz bi araç kaça alınabilir? sahibinden .com da mıllet 45-46lardan bahsedıyor uçmuş millet vakıt ayırıp cvp veren kardeslerıme şimdiden teş.
Merhaba, aracın diferansiyel oranlarından hızını hesaplatınca gelen veriler bu şekilde;
Araç 2000 devir bandındayken:
Araç 3000 devir bandındayken:
Redline'a girdiği zaman (6800 devir çevirirken):
Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor. Ama özellikle uzun yolda Cruise Control açıp seyahat edecekseniz otomatik vitesi kesinlikle tavsiye ederim. Hatta uzun yolda aracın manuele göre daha uzun vites oranları olmasından dolayı 0.2 litre civarında daha az yakıt harcayabilirsiniz.
veriler sağlam:) çok teş.
mustalli
kullanıcısına yanıt
Rica ederim :)
quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor.
Güncel kasa ya da bir önceki kasada fark eder mi bilmiyorum ama otomatik vites için konuşursak, siz kullanıcısı olarak 5. vites hantal demişsiniz. Hiç kullanmadım ama bana da öyle geliyor şöyle ki; mesela hız kurallarına uyarak ve ekonomi olsun diye 100 km civarında hız sabitleyici ile seyrederken dediğiniz gibi araç 2000 devir civarında oluyorsa en ufak rampada zorlanacağından hemen 4. vitese mi atıyor?
Yani demek istediğim otobanlarda 120-130 civarı hızlarda keyifli olabilir ama sanki bölünmüş yollarda rampalı yollarda sürekli 4-5 yapar gibi geliyor doğru mudur?
quote:
Orijinalden alıntı: escala
quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor.
Güncel kasa ya da bir önceki kasada fark eder mi bilmiyorum ama otomatik vites için konuşursak, siz kullanıcısı olarak 5. vites hantal demişsiniz. Hiç kullanmadım ama bana da öyle geliyor şöyle ki; mesela hız kurallarına uyarak ve ekonomi olsun diye 100 km civarında hız sabitleyici ile seyrederken dediğiniz gibi araç 2000 devir civarında oluyorsa en ufak rampada zorlanacağından hemen 4. vitese mi atıyor?
Yani demek istediğim otobanlarda 120-130 civarı hızlarda keyifli olabilir ama sanki bölünmüş yollarda rampalı yollarda sürekli 4-5 yapar gibi geliyor doğru mudur?
Hocam araç hız sabitleyici açıkken rampada duruma göre 3. vitese bile düşebiliyor. Hatta geçen ay Bilecik yolunda sert rampalarda araç inatla 3'e düşürüp bende inatla 4'e direksiyon arkasındaki kulakçıklardan değiştiriyordum. Sonra anlık tüketime bakınca ideal tork-güç kullanımından dolayı 3'te aracın daha az yakıt harcadığını farkettim. Yani araç duruma göre en ideal vitese düşürüyor. Ancak bu değişimleri aracın otomatik vitesi çok konforlu olduğundan sarsıntı falan yaşamadan sadece ses ve motor devrine bakarak farkediyorsunuz :)
Bu arada benimde cevabını bulamadığım bir durum var, o da aracı S moduna alıp vitesi sıralı hale getirip yükselttiğimde gaz pedalına fazla basayım böyle araba sanki debriyajı kaçırır gibi şanzımanı biraz kaydırıyor. Acaba bizim şanzımanda mı sorun var yoksa araç daha performanslı olması için mi böyle yapıyor anlamadım açıkçası. Ama bu olay sadece S modunda ve vitesi ben yükselttiğimde oluyor normalde hiç yok. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu
quote:
Orijinalden alıntı: escala
quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu Yalnız 5. vites hızı tamamen ekonomi yapmak için o kadar uzun, FB7 kasa Civic kullanıcısı olarak araç 5. viteste aşırı hantal kalıyor.
Güncel kasa ya da bir önceki kasada fark eder mi bilmiyorum ama otomatik vites için konuşursak, siz kullanıcısı olarak 5. vites hantal demişsiniz. Hiç kullanmadım ama bana da öyle geliyor şöyle ki; mesela hız kurallarına uyarak ve ekonomi olsun diye 100 km civarında hız sabitleyici ile seyrederken dediğiniz gibi araç 2000 devir civarında oluyorsa en ufak rampada zorlanacağından hemen 4. vitese mi atıyor?
Yani demek istediğim otobanlarda 120-130 civarı hızlarda keyifli olabilir ama sanki bölünmüş yollarda rampalı yollarda sürekli 4-5 yapar gibi geliyor doğru mudur?
Hocam araç hız sabitleyici açıkken rampada duruma göre 3. vitese bile düşebiliyor. Hatta geçen ay Bilecik yolunda sert rampalarda araç inatla 3'e düşürüp bende inatla 4'e direksiyon arkasındaki kulakçıklardan değiştiriyordum. Sonra anlık tüketime bakınca ideal tork-güç kullanımından dolayı 3'te aracın daha az yakıt harcadığını farkettim. Yani araç duruma göre en ideal vitese düşürüyor. Ancak bu değişimleri aracın otomatik vitesi çok konforlu olduğundan sarsıntı falan yaşamadan sadece ses ve motor devrine bakarak farkediyorsunuz :)
Bu arada benimde cevabını bulamadığım bir durum var, o da aracı S moduna alıp vitesi sıralı hale getirip yükselttiğimde gaz pedalına fazla basayım böyle araba sanki debriyajı kaçırır gibi şanzımanı biraz kaydırıyor. Acaba bizim şanzımanda mı sorun var yoksa araç daha performanslı olması için mi böyle yapıyor anlamadım açıkçası. Ama bu olay sadece S modunda ve vitesi ben yükselttiğimde oluyor normalde hiç yok. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
Alıntıları Göster
bu devirde artık düz vites akıl karı değil hele de otomatikler bu kadar akıllı ve geniş imkanlar sunuyorken düz vites artık nostalji
talhadogduT
kullanıcısına yanıt
sn. talhadogdu vites dişli oranları ve hız hesaplaması yaptığınız şu excel tablosuna hasta oldum, sakıncası yoksa excel dosyası olarak pm atarmısınız? teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: kpln
sn. talhadogdu vites dişli oranları ve hız hesaplaması yaptığınız şu excel tablosuna hasta oldum, sakıncası yoksa excel dosyası olarak pm atarmısınız? teşekkürler.
Hocam linki pm den yolladım
quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu
quote:
Orijinalden alıntı: kpln
sn. talhadogdu vites dişli oranları ve hız hesaplaması yaptığınız şu excel tablosuna hasta oldum, sakıncası yoksa excel dosyası olarak pm atarmısınız? teşekkürler.
Hocam linki pm den yolladım
Alıntıları Göster
yakında düz vites diye bir şey kalmayabilir ha
mustalli
kullanıcısına yanıt
iyi günler 2007 honda civic premium; brc lpg takılı
2000 devir: 100-105 2500 devir : 120-125 3000 devir: 130-135 km civarında arkadaşım.
quote:
Orijinalden alıntı: mehmet0303531
iyi günler 2007 honda civic premium; brc lpg takılı
2000 devir: 100-105 2500 devir : 120-125 3000 devir: 130-135 km civarında arkadaşım.