Şimdi Ara

2010 öss ile ilgili kafamı kurcalayan bişeyler var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Birincisi bizi seneye denek olarak kullanacak diyolar(tuttu tuttu,tutmadı ne yapalım somuç olan öğrenciye)buna katılıyomusunuz?
    ikincisi ösymnin bi slide'ı var 2010la ilgili var şöyle yazıyo

    ''OBP ve AOBP mevcut hesaplama yöntemine göre hesaplanacak,
    ancak değer aralığı 50 –100 yerine 100 –500 olacaktır.''



    e ben mezunum 71 aldım okuldan,benim kaç olcak seneye okul puanım
    hiçbişey anlamdım







  • Ben o okul puanını kabataslak şöyle hesaplıyorum:

    71 puan, AOBP'nin eski sisteme göre 0,8 ile çarpılmış hâli. Yani senin orta öğretim başarı puanın 71 / 0,8 = 88,75'miş yaklaşık.

    Şimdi bu AOBP aralığını 100-500 yapmışlar. 50-100'de 88,75 ise, 100-500'de bunun 5 katı olan 443,75 oluyor seninki. Bu kısım biraz tahminî. Bilmiyorum, kesin böyle 5 katı mı alınır; ama kabataslak böyle bir şey.

    Şimdi eskiden 0,8 olan katsayı artık 0,15 oldu. Yani yeni AOBP'ni 0,15 ile çarpıp okul puanını elde edeceğiz.

    443,75 . 0,15 = 66,5625 ~ 66-67 civarı bir şey olabilir yeni okul puanın.

    (Eski sistemde en yüksek okul puanı 100 . 0,8 = 80'di. Şimdi de en yüksek okul puanı 500 . 0,15 = 75 oldu.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1E9C52E6 -- 15 Ağustos 2009; 19:50:03 >
  • 60 civari gelir tahminimce yaa 5 ile nasıl carpacaksınki kardeşim sonuncuya 15 puan gelecek deniyo 50.5=250 x0.15 37,50 gelior senin hesabına göre biri bana bu işin mantıgını acıklasın deli olcam yoqsaa yaww ibne herifler imamcıkları kurtalmaqtan baska bi iş yabmadılar ereksiyon problemi yaşayacalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_yd

    60 civari gelir tahminimce yaa 5 ile nasıl carpacaksınki kardeşim sonuncuya 15 puan gelecek deniyo 50.5=250 x0.15 37,50 gelior senin hesabına göre


    Orası da öyle. 100'ün 5 katı 500; ama 50'nin 2 katı 100.

    Değişik bir şey.
  • yaw bi ibinelik war bu işin içinde ama hadi hayırlısı yaaw çok şerefsiz kurumun cok sewgili sayın başkanı bu konuda da insan bi acıklama yapar warsa yoksa imamcıklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_yd

    yaw bi ibinelik war bu işin içinde ama hadi hayırlısı yaaw çok şerefsiz kurumun cok sewgili sayın başkanı bu konuda da insan bi acıklama yapar warsa yoksa imamcıklar
    500e oranlamayı bende düşündüm ama belki bilen biri vardır diye sordum işte
    biraz saçma sanki 500e oranlama o kadar basit mi yani inş. öyle olur
    Adam gibi şu sınavın altından kalksınlar başka bişey istemiyorum(geleceğimle oynamayın ulan!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cucucucu -- 15 Ağustos 2009; 20:45:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cucucucu

    500e oranlamayı bende düşündüm ama belki bilen biri vardır diye sordum işte
    biraz saçma sanki 500e oranlama o kadar basit mi yani inş. öyle olur
    Adam gibi şu sınavın altından kalksınlar başka bişey istemiyorum(geleceğimle oynamayın ulan!)

    Alıntıları Göster
    Yarım yamalak sistem yeniliyorlar.Kimse birşeyden emin değil.Bakalım ne olacak bu sene halimiz.
  • allah belasını versin hebsinin yaa bi sınav sistemi yapıldığında herşeyin net olması gerekmezmi yaa küfür yemeyi nasıl sevebilir insanlar bu kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_yd

    allah belasını versin hebsinin yaa bi sınav sistemi yapıldığında herşeyin net olması gerekmezmi yaa küfür yemeyi nasıl sevebilir insanlar bu kadar
    İçimden bir ses bu yeni sistemin 2006'dan 2009'a dek süren sistem kadar bile sürmeyeceğini söylüyor. 2 yıl sonra sistem değişirse hiç şaşırmam.




  • iktidar değiştiğinde sistemde dişecektir kardeşim bu sistem değişikliği tamamen iktidarın istekleri doğrultusunda yapıldı vee bnce meslek liselerinin büyük kısmının zararına olacak ama bn aobp olayını cözdüm sanırım öss de toplam 400 puan alcaz yabtıgımız netlerle % 65 artış oldu puanlarda yani 200 puanlık bi artış oldu yani puan değersizleşti aobp nin etkisi artması için okul onunda % 65 oranında artması gerekirdi bu olmadı bunun yerine okul puanı düşük olanlarin puanını biraz daha düşecek... ( e fazla 20 en 5 ) yani en kötü öğrencinin bile aobp si
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_yd

    iktidar değiştiğinde sistemde dişecektir kardeşim bu sistem değişikliği tamamen iktidarın istekleri doğrultusunda yapıldı vee bnce meslek liselerinin büyük kısmının zararına olacak ama bn aobp olayını cözdüm sanırım öss de toplam 400 puan alcaz yabtıgımız netlerle % 65 artış oldu puanlarda yani 200 puanlık bi artış oldu yani puan değersizleşti aobp nin etkisi artması için okul onunda % 65 oranında artması gerekirdi bu olmadı bunun yerine okul puanı düşük olanlarin puanını biraz daha düşecek... ( e fazla 20 en 5 ) yani en kötü öğrencinin bile aobp si
    ama bn aobp olayını cözdüm sanırım öss de toplam 400 puan alcaz yabtıgımız netlerle % 65 artış oldu puanlarda yani 200 puanlık bi artış oldu yani puan değersizleşti aobp nin etkisi artması için okul onunda % 65 oranında artması gerekirdi bu olmadı bunun yerine okul puanı düşük olanlarin puanını biraz daha düşecek... ( e fazla 20 en 5 ) yani en kötü öğrencinin bile aobp aobp (50 olanın) si % 60 oranında düşecek... aobp si 70 olan bir ögrenci şimdiki sistemde 56 alıyordu yeni sistemde 40 alacak yani aobp si yüzde 30 oranında düşmüş olacak yani herezin aobp si düşecek aobp si düşük olan öğrencininki daha cok düşecek ama o aradaki puan o kaadar değerli olmuyacak ve herkezin belli bir oranda aobp si düşeceği için bu oran daha avantajlı bile olur yani birincinin aobp si %8 düşerse sonuncunun aobp si % 60 düşecek demiştik 60-8 = 52 yani sınavın vereceği not % 65 artarken öğrencinin aldığı not % 52 düşecek ortaya % 13 lük bir avantaj cıkacak.. gecen yıla göre ortaya vurdugumuzda 4.2 soruluk bir avantaja tevekkül eder ... son olarak öss de kendi tahminlerimce matamatiğin önemi kat be kat arttı ... nabacam bn bu matamatikle yaw :(

    dip not = yeni sistem aobp si düşük olup az puan yapanlar için tam bir felaket olacak sınav 100-500 arasında olacağı için

    dip dip not aobp si düşük olup yüksek puan yapanlar için gecen yıla göre bir nebze olsun avantaj sağlamakta...

    bu ve bunun gibi tezleri olan arkadaşlar varsa yazınlar lütfen hattalarımızı görelim düzelltelim sevgiler

    deli oldum bu teoriler yüzünden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_yd

    ama bn aobp olayını cözdüm sanırım öss de toplam 400 puan alcaz yabtıgımız netlerle % 65 artış oldu puanlarda yani 200 puanlık bi artış oldu yani puan değersizleşti aobp nin etkisi artması için okul onunda % 65 oranında artması gerekirdi bu olmadı bunun yerine okul puanı düşük olanlarin puanını biraz daha düşecek... ( e fazla 20 en 5 ) yani en kötü öğrencinin bile aobp aobp (50 olanın) si % 60 oranında düşecek... aobp si 70 olan bir ögrenci şimdiki sistemde 56 alıyordu yeni sistemde 40 alacak yani aobp si yüzde 30 oranında düşmüş olacak yani herezin aobp si düşecek aobp si düşük olan öğrencininki daha cok düşecek ama o aradaki puan o kaadar değerli olmuyacak ve herkezin belli bir oranda aobp si düşeceği için bu oran daha avantajlı bile olur yani birincinin aobp si %8 düşerse sonuncunun aobp si % 60 düşecek demiştik 60-8 = 52 yani sınavın vereceği not % 65 artarken öğrencinin aldığı not % 52 düşecek ortaya % 13 lük bir avantaj cıkacak.. gecen yıla göre ortaya vurdugumuzda 4.2 soruluk bir avantaja tevekkül eder ... son olarak öss de kendi tahminlerimce matamatiğin önemi kat be kat arttı ... nabacam bn bu matamatikle yaw :(

    dip not = yeni sistem aobp si düşük olup az puan yapanlar için tam bir felaket olacak sınav 100-500 arasında olacağı için

    dip dip not aobp si düşük olup yüksek puan yapanlar için gecen yıla göre bir nebze olsun avantaj sağlamakta...

    bu ve bunun gibi tezleri olan arkadaşlar varsa yazınlar lütfen hattalarımızı görelim düzelltelim sevgiler

    deli oldum bu teoriler yüzünden


    Alıntıları Göster
    Sınav 100-500 aralığında olmayacak. En yüksek 400 puan da almayacağız.

  • En yüksek ham puan 500 zaten, ham puanlar 100-500 arasında olacak. Yani ÖSS 1.'si yine ham 500 alabilir. Çok çalışanlar ham 497, 488 gibi puanlar da alabilir.

  • En yüksek okul puanı da 500 . 0,15 = 75 oldu. Okul puanı da yine ham puanın üstüne eklenecek.

  • Öğretmen liseliler ve meslek liseliler eğer kendi alanları ile ilgili bölümler tercih edecekse (sınıf ve branş öğretmenlikleri, eski sistemde SAY-1 ile alan teknik eğitim fakülteleri, meslekî eğitim fakülteleri, MYO'lar, sivil havacılık yüksekokulu gibi) AOBP'lerinin 0,06 ile çarpılmış hâllerinden oluşan bir ek puan alacaklar. Bu ek puan da en fazla 500 . 0,06 = 30 olacak. Bu da dediğim gibi öğretmen liselileri ve meslek liselileri ilgilendiriyor.

  • Bu öğretmen liselilere ve meslek liselileri verilen ek puanlar, TÜBİTAK olimpiyatlarından gelen ek puanlar gibi istisna durumları saymazsak, YGS-LYS'den alınabilecek en yüksek yerleştirme puanı 500 + 75 = 575 olacak yani.

  • Öğretmen liseliler ve meslek liselilerin de en fazla 30 ek puan aldıklarını söylemiştik. Onlar içinse en yüksek puan 500 + 75 + 30 = 605 olacak.



    Bunlar kesin bilgiler. Bütün puan sistemi de bu zaten. Bu konudaki asıl sorun, yeni okul puanlarımızın ne olacağı.



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1E9C52E6 -- 15 Ağustos 2009; 22:05:39 >




  • 440 ham yapsam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    440 ham yapsam
    onun üzerine yeni okul puanımı ekliyorum 440+65=etti 505
    yine oran orantıyla gidersek
    505/575=0.878
    380*0,878=333
    yani eski sisteme göre çok kabataslak bi hesapla 505
    333e denk geldi(say2)
    iyice kafam karıştı lan.Ben en iyisi ders çalışıyım.Hiç bunları düşünmiyim.
    Bu sistem soru sormayı engelliyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cucucucu -- 15 Ağustos 2009; 23:30:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cucucucu

    onun üzerine yeni okul puanımı ekliyorum 440+65=etti 505
    yine oran orantıyla gidersek
    505/575=0.878
    380*0,878=333
    yani eski sisteme göre çok kabataslak bi hesapla 505
    333e denk geldi(say2)
    iyice kafam karıştı lan.Ben en iyisi ders çalışıyım.Hiç bunları düşünmiyim.
    Bu sistem soru sormayı engelliyo


    Kardeş biz en iyisi boşverelim, bütün derslerden çıkartabileceğimiz en yüksek netleri çıkartmaya çalışalım.


    Ayrıca o 5'le çarpma, oranlama gibi yöntemler bizim bulduğumuz kabataslak şeyler. 505 olacağı hiç belli değil, okul puanının bile 65 olacağı hiç belli değil, daha düşük de olabilir, daha yüksek de. Ortada bu konuyla ilgili kesin, resmî bir bilgi yok maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1E9C52E6 -- 15 Ağustos 2009; 23:33:09 >




  • yaw allah aşkına bu yök baş şeyi cıksın bi acıklasın yaw adam imam dı meslek ti derkene bizim başımızı yakacak
  • herşey amacından saptı... arkadaşlar katsayı kararının iptali için eğitim iş de danıştaya bir dava actı ne olur bu davalar hadi iptal edildi diyelim o zamn ne olacak 08 veya 03 le carplmaya devam mı edilecek yaw bi sistemle bu kadar oynanmazki al sana yök [:




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_yd

    herşey amacından saptı... arkadaşlar katsayı kararının iptali için eğitim iş de danıştaya bir dava actı ne olur bu davalar hadi iptal edildi diyelim o zamn ne olacak 08 veya 03 le carplmaya devam mı edilecek yaw bi sistemle bu kadar oynanmazki al sana yök [:
    arkadaşlar aobp oranı düşüyor diye bir şey vardı bu gerçekleştimi yani %100 lük etkiden %25lik etkiye düşüyordu aobp puanı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rahatı Kaçan Ağaç

    arkadaşlar aobp oranı düşüyor diye bir şey vardı bu gerçekleştimi yani %100 lük etkiden %25lik etkiye düşüyordu aobp puanı..

    Alıntıları Göster
    aobpnin etkisi yüzde 21di yüzde 13e düşürdüler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cucucucu

    aobpnin etkisi yüzde 21di yüzde 13e düşürdüler

    Alıntıları Göster
    Detaylı açıklama aşağıdaki için aşağıdaki linke bakabilirsiniz.



    http://forum.donanimhaber.com/m_38602951/tm.htm




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.