Arkadaşlar tekrardan herkese selamlar, Daha önce bahsettiğim gibi 2011 Audi A5 2.0 TFSI da birden bire aşırı yağ tüketimi başlamıştı. @Podgoritsa arkadaşımızın yönlendirmesi ve doğru tespitleri ile arabada karter havalandırma valfi (pcv ) değişimi yapıldı. Yapıldıktan sonra tekrar yağ değişimi gerçekleştirildi. Bunun üzerine arkadaşım Hollanda Fransa İtalya ve tekrar Hollanda güzergahında seyahat etti. Şehir içinde ya da Hollanda içi otoban kullanımı saymıyorum. 7000 km sonunda motor yağı değişimi sonrasında görüldü ki sonuç başarılı. Araba neredeyse hiç yağ tüketmemiş. Kullanılan motor yağı olarak her zaman motul 5/30 tercih edildi Arkadaşlar herkese selam, Çok yakın arkadaşımda 2011 Audi A5 2.0 TFSI var. Kendisi ilk sahibi ve arabanın bakımları konusunda oldukça titizdir. VW Grubunun 1.8 ve 2.0 motorlarının yağ eksiltmesi meşhurdur. Herkes tarafından da bilinir. Fakat araba bugüne kadar gram yağ eksilmiyordu desem yeridir. 10.000 km en fazla 1 lt yağ eksiltiyordu. Araba en son 145.000 km Audi yetkili servisinde Yağ bakımı, bujileri, sıvıları ve şanzıman yağ değişimi yapıldı. Ne oldu ne bitti anlamlandıramadığımız bir biçimde araba yağ eksiltmeye başladı. 3000 km 1.5 LT yağ eksiltmiş. Arabada herhangi bir yağ kaçağı yok. Kullanılan motor yağı aynı 5w30 Castrol. Servise gitti, servis her yerde aynı servis arabayı inceledik, ters bir durum yok. Normal bir durum denilmiş. Arkadaşım, arabası konusunda gerçekten çok titizdir, çok özenli kullanır, bakımlarını asla ihmal etmez. İlk önce yağ seviye sensörün ün arızalı olabileceğini düşündük. Fakat, sensör siparişi vermeden önce, içindeki yağı boşalttık. Üç litre civarında, belki biraz daha fazla yağ çıktı. Bu da bize sensörün doğru ölçüm yaptığını kanıtladı. Yani arkadaşlar gerçekten bir fikri, tecrübesi, bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın. 140.000 km kadar neredeyse hiç yağ eksiltmeyen araba, bir anda ne oldu da deli gibi yağ eksilmeye başladı. Hollanda'da bir kaç ustaya kendisi götürmüş. (Hollanda'da ustayım diyen adamı Türkiye'de sanayi ye çırak diye almazlar) Saçma sapan motor rektifiye olacak falan demişler. Şey muhabbetine döndü silecek suyu bitti, motorun inmesi gerekiyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 1 Ocak 2025; 0:45:51 > |
2011 Audi A5 2.0 TFSI Yağ Tüketimi Güncelleme
-
-
Liqui moly toptec 5 w30 yeşil yağ ilacı bu aracın tavsiye ederim castrol sevmiyorum km ye bağlı illaki piston segmanları aşınmaya başlamıştır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En sevdiğim konu
Aracınızın problemi rektefiye ile çözülmeyecek, şimdiye kadar EA888 kodlu 6 adet 2.0TFSI Quattro araca sahip oldum hepsi de A5 modeliydi. 2010 model sonrasında bu araçlarda yağ yakma sorununa rastlamanız çok zor bir ihtimal zira 2009 yılında 23mm pernolu alaşım pistona geçildi.
VAG grubu son dönemde 0w-20 yağ kullanıyor, motor yağının yetkili servis tarafından yanlış koyulma ihtimali çok yüksek. Ben önce yağ değişimi yapmanızı tavsiye ederim
Eğer sorun çözülmez ise Turbo ve hava hortumlarını kontrol edin, yağ basma var ise turboya baktırmanız lazım.
Daha sonra PCV Valfi (Kartel Havalandırma) söküp valfin üstündeki kapağı tırnaklarını kırmadan çok narin şekilde çıkarın, içerisindeki membran yırtıldıysa komple yeni valf alabilir veya bu membranı valfin 1/10 fiyatına aliexpressten sipariş edebilirsiniz.
Son olarak katalizörü kontrol etmenizi tavsiye ederim, tıkandığı zaman motor içi basınç oluşturduğu için yağ yakmaya sebebiyet veriyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 29 Eylül 2024; 1:28:49 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Verdiğiniz yanıtlar için teşekkür ederim.
Bahsettiğim gibi, 140.000 km kadar olan peridot içinde, makul ve kabul edilebilir ölçülerde yağ eksiltiyordu.
10.000 km 1 lt veya biraz daha fazla kaldı ki bu kadar yağ eksiltmesi çok normal.
Yağ değişimini, zaten arabanın içinde kalan yağ miktarını ölçek için boşalttığımızda değişimini sağlamıştık.
Yağ basma gibi bir durum söz konusu olmuş olma ihtimali zayıf diye düşünüyorum.
Zira öyle bir durum söz konusu olmuş olsaydı, servisin yapmış olduğu teknik incelemede ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Geriye son iki seçenek kalıyor.
PCV valfi ve katalitik. Az önce pcv fiyatlarına baktım da öyle pahalı bir parça değilmiş.
Sizin yönlendirmeleriniz doğrultusunda belki ilk önce çıkma bir pcv valfi satın alınılabilir,
süreç izlenir yağ eksilmesi normal değerlere dönerse sıfırı alınıp, takılabilir.
Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
-
Yeniden merhaba;quote:
Orijinalden alıntı: son_samurayVerdiğiniz yanıtlar için teşekkür ederim.
Bahsettiğim gibi, 140.000 km kadar olan peridot içinde, makul ve kabul edilebilir ölçülerde yağ eksiltiyordu.
10.000 km 1 lt veya biraz daha fazla kaldı ki bu kadar yağ eksiltmesi çok normal.
Yağ değişimini, zaten arabanın içinde kalan yağ miktarını ölçek için boşalttığımızda değişimini sağlamıştık.
Yağ basma gibi bir durum söz konusu olmuş olma ihtimali zayıf diye düşünüyorum.
Zira öyle bir durum söz konusu olmuş olsaydı, servisin yapmış olduğu teknik incelemede ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Geriye son iki seçenek kalıyor.
PCV valfi ve katalitik. Az önce pcv fiyatlarına baktım da öyle pahalı bir parça değilmiş.
Sizin yönlendirmeleriniz doğrultusunda belki ilk önce çıkma bir pcv valfi satın alınılabilir,
süreç izlenir yağ eksilmesi normal değerlere dönerse sıfırı alınıp, takılabilir.
Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
Öncelikle rica ederim, 10.000 kilometredeki 1 litre eksiltme motor içindeki parçalardan değil kartel havalandırma valfinden kaynaklı oluyor. Eğer %60’ın üzerinde uzun yol veya yüksek performanslı kullanım var ise yağ soğutucu da yetersiz kalıyor.
Ben en son bu motor ile a5 coupe aracımda 460 hp güç alıp oil catch can ve 3.0TFSI’a ait yağ soğutucusunu kullanmıştım. Aracı satarken stock hale çevirip sattığım için benim aracımdan çıkan sogutucu ve oil catch can’i başka bir arkadaşımın stock aracında denedik ve onun da muzdarip olduğu 10.000 kilometrede 1.5L yağ eksiltme sorununu çözmüştük.
Halihazırda servisten sandık motor alsanız bile zaten bu iki parçayı upgrade etmezseniz bu kadar yağ yakma olacak araçta.
PCV valfini servisten tedarik etmeniz gerekir zira yan sanayi swag, febi gibi kaliteli markalar olsa bile işe yaramaz hatta kısa zaman sonra düşük yağ basıncı uyarısı verebilir. Serviste de aşırı pahalı değil ama pcv valfini sökmek en basit işlemlerden biri ve hava filtresini sökmeyle pek farkı yok önce kontrol etmenizi öneririm.
Bir de yetkili servis turbonun yağ basıp bakmadığına bakmamıştır, hortumların içine parmaklarını değdirmekten korkarlar. Bilgisayardan bakmak daha kolaydır o yüzden ben özellikle turbo hortumlarını ısrarla kontrol etmeniz tarafındayım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 29 Eylül 2024; 21:42:55 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Daha önce bahsettiğim gibi, araba bana ait değil. Çok yakın bir arkadaşıma ait; fakat kendi arabam gibi kullanıyorum.
10.000-15.000 km bandında 1 litre , 1.2 lt eksiltmesini biz zaten önemsemiyoruz. Bunu normal kabul ediyoruz.
Bende Türkiye’de görmeye pek alışık olmadığımız N53B30 A motor kodlu atmosferik 2012 330i Touring var.
Atmosferik makine olmasına karşın o makine bile 10.000 km bir litre civarında yağ eksiltiyor.
Turbo benzinli/ dizel sağlıklı otomobillerin de ortalama 1 lt yağ eksiltmesi normal diye düşünüyorum.
Araba 10.000 km periyod içinde sıklıkla şehir içinde kullanıldığı için belki 1-2 defa otobana çıkıp yüksek devir döner. O da EGT yi yükseltip kurum yakmak için
Harici kullanımda 2500-3000 deviri hiç geçmez desem yeridir. Zaten 50 km hız sınırı var.
Dediğim gibi verdiğiniz bilgiler doğrultusunda ilk etapta pcv valfini değiştirmek ile işe başlayacağız. Baktık sorun devam ediyor.
O zaman tekrar bir hal çaresine bakacağız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 30 Eylül 2024; 14:30:42 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
O yıllarda üretilen motorlar sorunlu malesef . 211 beygir olanlar yağ yakıyor. 230 beygir olanlarda sorun düzeltildi
-
Mesela tam olarak sorunu nedir ? 1.8 - 2.0 TFSI bunların hepsi belirli oranda yağ eksilten makineler.
-
Ya blokta sorun var yada pistonlarda. Euro 5 tsi araba kimseye önermem. Euro 6 olanlarda sorun yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
OK. Bu sonuca nereden vardınız ? Euro 5 motoru önermeme sebepleriniz ve uzmanlığınız nedir?
Detaylıca açıklarsanız, herkes bilgi sahibi olsun. Aksi taktirde yaptığınız yorum tamamen çöp.
-
Tekrar merhaba,
Sizin verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak, arkadaşımla beraber bir istişare yaptık. PCV valfinin değiştirilmesi konusunda fikir birliğine vardık. Fakat 3.0 TFSI ait yağ soğutucu siparişi verip vermeme konusunda tereddüt içinde kaldık. Ayrıca burası için oil catch modifiyesi maliyetli bir işlem. Bu değişikliği yapmayı tavsiye eder misiniz ?
(Ben halen satıp, bmw n52 veya n53 325 veya 330i alması taraftarıyken adam ısrarla arabamı seviyorum. Satmam diyor. )
Arabayı hem arkadaşım hem de eşi kullanıyor. Ağırlıklı şehir içinde kullanılsa bile Türkiye'de ki gibi bir dur kalk trafiğe maruz kalmıyor. Öte yandan ayda bir veya iki kere 100 oktan benzin alıp,
yarım saat, kırk dakika civarında gazlar, gazlama sebebi de arabanın şehir içi trafiğinde maruz kaldığı stresi azaltmak. Kaldı ki gerçekten ilk 4-5 dakika araba kurum yakıyor. O yanık kokusu çok keskin bir biçimde ciğerlerinize doluyor.
Daha önce belirttiğim gibi 140.000 km kadar bu araba neredeyse hiç yağ eksiltmiyordu. Her şey 140.000 km sonrasında başladı.
Araba şuan 3000 km 1LT bandında eksiltiyor.
Normal şartlarda kullanıma bağlı olarak 10.000 km de 1 lt max görülen 1.2 lt civarında oldu ki onda da Almanya otobanın da 2 gün aralıksız gazladık.
-
Merhaba,
Verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak bu tarz bir kullanım için aslında 3.0TFSI'ın yağ soğutucusuna veyahut Oil Catch Can'e geçiş yapmaya bence gerek yok. Ben genelde haftada 2-3 kez Kayseri-Ankara arası gidip geliyorum, o yüzden benim kullanımıma göre yağ soğutucu ve oil catch can yükseltmesi mecburi hatta konu renklensin bir video ekleyeyim;
Yalnız bir şey dikkatimi çekti, gazlamalarda ilk 4-5 dakika yanık kokusu aldığınızı söylemişsiniz. Bu araçlarda ben böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım. Arabalarımı sürekli olarak zorlu koşullarda kullanan tabiri caizse canını alan bir kullanıcıyım, bence bu koku sorununun üstüne gidilirse problemin çözümü daha net olabilir. Büyük ihtimalle turbonun yağlama hattında oluşabilecek bir kaçak ilk 4-5 dakika motor yağını, ısınan turbo üzerine damlatıyor. Yağ sıcakta çok hızlı şekilde katılaşıp buharlaştığı için de aşağıdan bakınca herhangi bir kaçak gözükmüyordur.
Koku egzozdan geliyor ise durum farklı olabilir, yine turbonun egzoz tarafına yağ basma ihtimali var. Ayrıca dolmuş bir katalizör, EGT'yi yükseltip motor içinde ekstra basınç oluşturabileceği için hem kokuya, hem de segmanlarda oluşacak basınçtan kaynaklı yağ yakmaya sebebiyet verebilir. İşin açığı son mesajınızdan sonra PCV valfi konusunda emin değilim. Eğer imkan var ise gizli özellikten yağ sıcaklığını açıp, 15-20 dakikalık bir gazlama periyodunda sıcaklığın kaç dereceye geldiğini kontrol edebilir misiniz? Referans olması açısından; 20 dakikalık bir top speed kullanımı sonrası yağ sıcaklığı maksimum 107-115 derece arasında olmalı. Eğer daha yüksek bir sıcaklık görüyorsanız bu kesinlikle katalizörden kaynaklanıyordur.
-
Hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Arabada, android ekran var. Sanırım kodlama ile bu ekranda yağ sıcaklığı başta olmak üzere bir çok bilgiye ulaşılabilir diye düşünüyorum.
Araba ile gazlamaya başlayınca gelen koku, kesinlikle yanık yağ kokusu gibi değil. Kurum yandığında çıkan koku ama yine de tavsiyelerinizi harfiyen uygulayacağız.
Fırsat bulabilirsek muhtemelen yarın veya salı günü kodlama yaptırıp. Yüksek hızlarda ki yağ sıcaklığını ölçüp sıcaklık derecesini paylaşırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 6 Ekim 2024; 15:4:22 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar herkese selamlar,
Daha önce bahsettiğim gibi 2011 Audi A5 2.0 TFSI da birden bire aşırı yağ tüketimi başlamıştı.
@ Podgoritsa arkadaşımızın yönlendirmesi ve doğru tespitleri ile arabada karter havalandırma valfi (pcv ) değişimi yapıldı. Yapıldıktan sonra tekrar yağ değişimi gerçekleştirildi.
Bunun üzerine arkadaşım Hollanda Fransa İtalya ve tekrar Hollanda güzergahında seyahat etti. Şehir içinde ya da Hollanda içi otoban kullanımı saymıyorum.
7000 km sonunda motor yağı değişimi sonrasında görüldü ki sonuç başarılı. Araba neredeyse hiç yağ tüketmemiş.
Kullanılan motor yağı olarak her zaman motul 5/30 tercih edildi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
En sevdiğim konu
Aracınızın problemi rektefiye ile çözülmeyecek, şimdiye kadar EA888 kodlu 6 adet 2.0TFSI Quattro araca sahip oldum hepsi de A5 modeliydi. 2010 model sonrasında bu araçlarda yağ yakma sorununa rastlamanız çok zor bir ihtimal zira 2009 yılında 23mm pernolu alaşım pistona geçildi. VAG grubu son dönemde 0w-20 yağ kullanıyor, motor yağının yetkili servis tarafından yanlış koyulma ihtimali çok yüksek. Ben önce yağ değişimi yapmanızı tavsiye ederim Eğer sorun çözülmez ise Turbo ve hava hortumlarını kontrol edin, yağ basma var ise turboya baktırmanız lazım. Daha sonra PCV Valfi (Kartel Havalandırma) söküp valfin üstündeki kapağı tırnaklarını kırmadan çok narin şekilde çıkarın, içerisindeki membran yırtıldıysa komple yeni valf alabilir veya bu membranı valfin 1/10 fiyatına aliexpressten sipariş edebilirsiniz. Son olarak katalizörü kontrol etmenizi tavsiye ederim, tıkandığı zaman motor içi basınç oluşturduğu için yağ yakmaya sebebiyet veriyor. |
Benzer içerikler
- toyota corolla gli otomatik vites yorumları
- arka koltukta emniyet kemeri olmayan araçlar
- renault clio otomatik vites yorumları
- cam filmi çekildikten sonra dikkat edilmesi gerekenler
- elektrikli araba yorumları
- kia 2024 fiyat listesi
- dacia elektrikli fiyat
- pejo 3008 2024
- mg yakıt tüketimi
- bmw 2022
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X