Lexus rx ile cayenne aynı sınıf araçlar. Gx, lx farklı. Onların rakibi yok porsche'da. Arazi odaklı modeller. İkinci el olayı tamamen risk. 2012 model, 200bin km'deki cayenne'nin 2018 model bir rx'den daha az değer kaybettireceğine ihtimal vermiyorum. Tam tersi bu tarz premium araçlar belli bir yaşı geçince çok değer kaybediyor. Üstelik açacağı masrafları da hesaba katınca lexus avantajlı bile olacaktır. 200bin km'deki bir aracın masrafları az olmaz. 99 model lexus rx'im 240bin km'de şanzıman arızası verdi. Toyota servisi o zamanlar 13bin istemişti. Aracı zaten 29bine almıştım. Ekonomik durumum kötüydü ve satmak zorunda kalmıştım. Şu an bir şanzıman arıza verse ne kadar olur sizce? |
2012 Cayenne Dizel Yorum (2. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Kıvırıyorsunuz. İlk mesajınızda aynı platform dediniz, şimdi aynı mutfakta benzer baharatlar diyorsunuz. İkisi aynı şey mi sizce? Aynı platform ne demek?
-
kesinlikle şanzıman arızası 60-80bin arasını görür ama kimse görmek dahi istemez...
LEXUS uzun yıllar sorunsuzca kullanılır... orası bir gerçek...ancak LEXUS RX'in hybrid'i uzun vadede neler çıkarır zaman gösterir,
İkinci el olayı tamamen risk
...sanırım en önemli nokta burası...gerçekten umursamadan 2.eli görmeden binebilmek o rahatlığa sahip olmak gerekir.
japonlara karşı tavrım duruşum saygım farklı,
Toyota TR ekibi ile bir etkinlikte Sakarya gidiş gelişte kullanmış özellikle V6 motorun hırıltısı çok hoşuma gitmişti.
3.5 Hybrid 4x4 Benzinli Hibrit versiyondu (2019)...ancak fiyatını duyunca ufaktan yutkunmuştum...
-
Kıvırmıyorum,
açık açık yazdım işte
bunu pazarlayan ürünü lanse eden arkadaşların ağzından çıkanları buraya yapıştırdım...
Kuzey amerika'da Kodiaq kasabasından adının nereden geldiği ile ilgili cümleye girdiler ve sahip olduğu MLB platformu üzerinden (Eski Q7 platformu ile çölde-kutupta testleri yapılıyor)
ardından mass productin üretim sahasına geliştirilmiş MQB platformuna aracı basıp seri üretimle sunuyorlar...
yemeği piştiği tencere ve sonrasında devam ettiği yeri anlatmaya çalıştım... bu nereden geldiğini aslında gösteriyor... ben direkt olarak oradan geldi diyorum
bu kıvarmak değil....siz kabul etmek istemiyorsunuz.
-
Ürünü yapan, onu pazarlayan bile aynı platform dememiş, siz aynı platform diyorsunuz.
Renault da clio, megane reklamında formula 1 den ilham alan vs vs diyor. Clio da formula 1 aracıyla aynı platform o zaman. Aracın üreticisi tabii ki pazarlar, allar pullar. Ama siz onu bile çarpıtıp aynı platform diyorsunuz.
-
Lexus da sağlam marka ama işin içine turbo vs girince işler değişiyor. Bir de kullanım önemli. Şubat ayında is serisi alacak oldum. Vavacars'tan rezerve yaptım. Toyota servisinden araştırınca 118bin km'de bakımda yağ kaçakları olduğu, işlem yapılması gerektiği iletilmiş. Arıza çıkınca vavacars'a paketlemiş. 118.500km'de vavacars'ta ilandaydı araç. Araştırmasam masraf açacaktı muhtelemen. Lexus da olsa kullanım faktörü önemli.
-
sanırım aynı platform demeye devam edeceğim...
çünkü beni inandırdılar... nereden geldiğini gösterdiler...
fikir veya sonrasına yansımasına bakıyorum...
VW ATLAS - Bu Dev anasıda MQB ürünü - Kodiaq'ın geliştirildiği yol üzerinden tasarlanmış...
adamlar kalkmış MLB'nin maliyetini %60-65 düşürelim ama günün sonunda benzer işleri yapsınlar dedikleri çok yönlü platforma alakası yok'u ben diyemiyorum...
kendileri de ağzımıza balı çalıyorlar...
bal gibide var ....
hatta AYNI PLATFORMALAR (copy-paste)... elinde hazır malzeme varken neden 0'dan başlayalım ki ? derler...
geliştirme aşamasında nereden yola çıktıkları benim için yeterli...
-
Ukelalık lafını misliyle iade ediyorum..
Tekrar söylüyorum, tamamen ilgisiz farklı platform aileleri.. isteyen pazarlama yetkilisi, marka temsilcisi biz ondan faydalandık bundan etkilendik desin, bunlar pazarlama laflarıdır. resmiyeti yoktur.
Bu kafayla Bugatti ile Vw Polo da benzer platformdur. temeli, tüm inşayı ve mühendisliği Vw grup ailesi yapmıştır. Bentley Benteyga ile de T-cross benzerler, modifiyeli bir MLB ile klasik Mqb. T-cross alan biraz Bentley'de alıyor diyebiliriz..
Yanlış olduğunu veya yazdığını ifade etmek kişiyi alçaltmaz.. hata yapmayan insan hiç bir şey yapamaz.
-
Bu araçlarda çok fazla replika jant nevcut alırken ufakta olsa bence önemli bir detay kontrol ettirmeyi unutmayın ve corbon detaylar içinde orjinalmi sonradan yapılan bir uygulamamı kontrol edin ekstra motor için diyecek birşey yok sıfırdan 200 bine a6 aracımda aynı motoru kullanma fırsatı buldum sorunsuz denilecek bir motor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
misli ile iade alıyorum hiç sorun değil ... Nickimi Ukela kare olarak değiştirmeyi talep edeyim...
ben biraz önce yazdığım üzere üsteliyorum ve dediklerimi tekrar tekrar yazıyorum...
anlamak istemiyorsun tutmuş Bugatti ile Polo'yu aynı kefeye koymuşsun... benim burada yazdığım ve anlatmak istediğimi herkes anladı...
istediğiniz kadar kabul etmeyin bu gerçeği adamlar yaşamış ve piyasaya sürerek kar üstüne kar etmişlerdir...
ben ifade edebildiğimi düşünüyorum... tutupta hyper car ile B segment bir arabayı karşılaştırmadım...çarptırmayalım...elma ile armut sepetlerinde kalsın...
zorunuza gitmiş olmalı ki Kodiaq gibi bir aracın nasıl olurda saraylara layık olan bir araç platformundan devşirme olduğu kabul edemiyor, sitemlerinizi paylaşıyorsunuz...
biz burada kılıçları çekip tutuşsakta...
gerçek olan gerçektir...yaşanmıştır...ve ortadadır...
fikir babalarına alkış....
-
cayenne e göre lexusun en önemli artısı toyota servisinden güvenilir bilgi alabilmek, ve bence yaşlı cayenne e göre genç lexus daha az masraflı olacaktır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam araç ışıkta durunca kısa süreli start stop yapıyor ya bunu off konumuna geçirmek için airmaticin orda bir tuş var onda bi çatlak var anlamında dedim.
Bu arada bugün araca kapora bıraktım kısmetse bu hafta içi artık satış alırız. Ufak tefek eksiklikleri var ancak kabul edilebilir boyutta
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toxicated -- 13 Aralık 2022; 20:33:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşim gereği marka prestiji önemli bir detay benim için ondan tercihimi cayenne den kullandım zaten diğer seçeneğim range sporttu fiyattan yana tercihimi kullandım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Porsche değer kaybetmez abi
Ama bir eski modeli ile hatta makyajlı modeli arasındaki fiyat farkı çok geçen 430 bine sattılar 4.5 s modelini 230 bin km konusu geçen kasa 2 milyon TL teknoloji farkıda vardır ama pahalı gibi
10 yaşında Porsche alacaksan bir araba parası kenarda dursun diyen keko gelmemiş daha konuya ilginç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
hayırlı olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanın.
2014-2016 yılları arasında 3.0 dizel 2016-2018 yılları arasında da 4.1 dizel motorlusunu alıp kullanmış biri olarak yorum yapacağım. Dolayısıyla alıntı yapacak arkadaşlar bunu gözönünde bulundursun.
Bu aracı alıyorsanız airmatic opsiyonlu olarak almanız en dogrusu olmuş, lüks araç alırken en baz paketi almak konu komşuya hava atmaktan başka bir şey değil zira özellikle Porsche markası BMW, Audi, Mercedes’in de ötesinde kullanıcı odaklı bir marka. Eksilttiginiz her donanım sürüş keyfinden yaptığınız bir tasarruf oluyor.
Airmatic’lerin masraflı olduğu yadsınamaz bir gerçek ama bu araçların standart suspansiyon sistemine sahip olanları gerçekten çok keyifsiz, virajlarda adeta yattığı yerde kalıp öyle ilerliyor ve bu sürüş keyfini kaçırıyor. Araç size keyif vermeyecekse neden bir Porsche alasınız ki? Hem de daha düşük kilometrelerde daha yeni model X5’ler varken.
Aracın artısı eksisine gelince, ben 3.0 dizel’den performans yönüyle pek memnun kalmamıştım ama yakıt olarak 10-11 litre seviyelerinde sehir ici tüketime sahipti ki bu tüketim halihazırda hala sahibi olduğum 2.0 dizel X5’lehemen hemen aynı.
Kronik sorun olarak soğuk havalarda Z-Rotlar gıcırdama yapabiliyor bu sorun Golf’ten A8’e kadar tüm VAG grubu araçlarda var, kullanılan kauçuk maalesef kalitesiz, yağlayıp sorunu çözenler var ama bu sorunla karşılaşırsanız en doğru çözüm lemforder markasıyla değişmeniz. (Porsche OEM’de Z-Rot Corteca çıkıyor)
Cam açma kapama anahtarları çok çabuk bozuluyor, yan sanayileri çokça var hatta ben de ithal ediyorum bu durumda da parçayı sanayiden temin edebilirsiniz.
Bazen çok soğuk havalarda şanzıman takılma yapabiliyor veya geç dolduruyor, bu durum başınıza gelirse korkmanıza gerek yok yağ değişim zamanı gelmiş demektir, şanzıman yağ ve filtresi değişince çözülüyor.
Fren sistemine disk-balata için 20.000 diyen arkadaşlara itibar etmenize gerek yok, serviste disk balata seti şu an 76.840 TL, bosch marka disk balata seti ise toplamda 7.000 TL civarında bulunuyor piyasada.
Muhtemelen daha önce değişmiştir ama 200.000 km’de zincir setini değişmeniz çok faydalı olur çünkü bu araçların %80’i zincir ses yapar yapmaz koparıyor çoğu kullanıcı fark etmiyor bile.
Yedek parçası bol olan bir araç, ben kendi aracımı 90.000 km’de sattım bana çok problem çıkarmadı ama sizin kilometrelerinizde enjektör-turbo kontrol edilmesi gerekebilir.
Araçla alakalı aklıma takılan bir nokta var, aracın model yılında sizin bahsettiğiniz donanımda bir araç için 9 ay bekledik araç gelmemişti, acaba aracınızın grey market olma ihtimali var mı? Bayi çıkışlı değilse mutlaka vergi barisi veya ötv evraklarını temin edin aksi taktirde başınız çok ağrır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 15 Aralık 2022; 21:21:59 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
öncelikle tüm yazdıklarını okudum değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Aracım ithal Ötv barışlı evrağını temin ettim elimde mevcut. Alt takımdan dediğiniz gibi büyük ihtimalle z rot ses yapıyor her kasisten geçtiğimde lak luk diye onu göstereceğim. Periyodik bakım yapılacak. Bir diğer konum ise zincir aracın zincir değişimine ait bir bilgi yok ustamla görüştüm ortalama 70 bin gibi bir meblağ dan bahsetti ancak araçta bu ses mevcut mu değil mi anlayamadım internette de emsal ses örneği bulamadım bu konuda bir bilginiz mevcut mudur ?
Aracın turbo enjektörlerine baktırdım bu arada herhangi bir sorun görülmedi hocam.
Bu arada araç
16 yönlü spor koltuklu
4 Koltuk ısıtma Ön 2 Soğutmalı
4 Bölge Klima
Bose ses sistem
Carbon direksiyon cam tavan
21’’ Orjinal turbo jantlı bir araç
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toxicated -- 15 Aralık 2022; 22:40:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba yeniden;quote:
Orijinalden alıntı: Toxicatedöncelikle tüm yazdıklarını okudum değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Aracım ithal Ötv barışlı evrağını temin ettim elimde mevcut. Alt takımdan dediğiniz gibi büyük ihtimalle z rot ses yapıyor her kasisten geçtiğimde lak luk diye onu göstereceğim. Periyodik bakım yapılacak. Bir diğer konum ise zincir aracın zincir değişimine ait bir bilgi yok ustamla görüştüm ortalama 70 bin gibi bir meblağ dan bahsetti ancak araçta bu ses mevcut mu değil mi anlayamadım internette de emsal ses örneği bulamadım bu konuda bir bilginiz mevcut mudur ?
Aracın turbo enjektörlerine baktırdım bu arada herhangi bir sorun görülmedi hocam.
Bu arada araç
16 yönlü spor koltuklu
4 Koltuk ısıtma Ön 2 Soğutmalı
4 Bölge Klima
Bose ses sistem
Carbon direksiyon cam tavan
21’’ Orjinal turbo jantlı bir araç
Rica ederim elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Zincir değişimi yapılıp yapılmadığını aracı lifte kaldırdığınızda zincir kapağında silikon taşması olup olmadığına bakarak görebilirsiniz eğer zincir değiştiyse orijinal contanın yağ kaçırması nedeniyle mutlaka kapağa sıvı conta çekiyorlar bu da ne kadar iyi işçilik olursa olsun dışarı taşıyor ve belli oluyor bununla beraber orijinal Porsche Piwis 4+ Engineering mode açık olan cihazlar da bunu görebiliyor ama sanayide bulmak zor.
Aracı minimum 10-12 saat soğukta bıraktıktan sonra ilk marş sonrası sesi bir dinleyin, eğer mümkünse aracın ön kısmı rampa aşağı baksın bu araçlarda rampa aşağı dururken zincirden ses daha yüksek geliyor düz dururken pek duyulmuyor.
Eğer yukarıdaki durumlarda ses duyamazsanız yine aracın önü rampa aşağı bakarken geri vitese takın 1.500 devire gelecek sekilde gaz verin camlar açık olsun, takırtı şeklinde bir ses gelir zincirde hafif bir uzama var ise. Eğer bu durumda da ses gelmiyorsa içiniz rahat edebilir zincir yakın zamanda değişmiş demektir.
Yağ kaçaklarına da çok takılmayın ben bu konuda hassas biriyim arabayı satma sebebimin en temelinde bu geliyordu aslında, orijinal contalar ve en kaliteli sıvı contalar ile kaçakları yaptırsanız dahi 20-30.000 km sonra yine bir yerlerden terletmeler başlıyor.
Edit: Aracın ithal olduğunu tahmin etmiştim çünkü spor koltuk, chrono paket Cayenne gelmedi 2012 yılında. Beni 9 ay beklettiler o dönem yanlış hatırlamıyorsam istediğimiz donanımlarla beraber 250 bin tl civarı fiyatı vardı, araba gelmeyince beklemekten sıkılıp 265 bin TL’ye Bi-Turbo dizel A7 almıştık ama Porsche içimde kaldığı için 2014 yılında gidip istediğim pakette arabayı alabildim. Donanımlarınız çok güzel, kazasız belasız binmek nasip olsun
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 15 Aralık 2022; 22:53:21 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X