Başlıkta da belirttiğim gibi 2012 bir cayenne e niyetlendik. 180-200 küsür km bandında araç bakıyoruz. Airmatic li cam tavanlı spor koltuklu falan araç var bir tane bu araç nasıldır ? Neyine dikkat edilmelidir ? Kronik problemi alınca direk değişmesi gereken birşeyi var mıdır ? Teşekkürler fiyat olarakta 1700-1850 bantlarında < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
2012 Cayenne Dizel Yorum
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
genel olarak VW Touareg,Q7 hatta Skoda'nın dahi çoçuğu Kodiaq aynı platform üzerine yükselir...
gel gelelim işin içine PORSCHE markası girince o parça fiyatlarını ve aracın yürütme maliyetinin ne kadar yüksek olduğunu tahmin dahi edemezsin...
Cayenne öncesi gerçekten güvenebileceğiniz bir usta bulun...
- 3.0 TDI Revizyon gerektirmesi durumunda Q7,Amarok,Touareg benzeri alt yapı sebebi ufakta olsa ile bir avantajı var (180-220bin tl bandında)
- Yürüyen parçaların maliyetleri Disk,Balata grubu ! ( Komple sistem 17-20 bin tl bandında)
diğer porsche özgün parçalarda EURO bölgesinde tanıdıklar olması avantaj olur...
şuna bakmak....şu aslanı beslemek...sağlam Güven Özveri Tecrübe ister derler ya...
varsa sorun yok güç lazım hele şu devirde...
-
Kodiaq ne alaka cayenne ile yahu?
-
Skoda gibi cacık bir markanın yükseldiği ucuz platform MQB ile alakası yoktur, yukarıda atıldığı gibi PL72 platformundadır.
Airmaticlerine iyi baktırmak gerekir, mümkünse servis bakım olanları alınmalıdır, ele ayağa düşmemiş olanları makbuldür. 3.0 dizeli taş gibi motordur, yüksek kilometrede enjektörlere baktırmak gerekir, duman atma var mı, turboda ses var mı gibi standart dizel meselelerine bakmak gerekir ama orada da maliyet avantajı var söylendiği gibi.
-
Klasik dizel araç problemlerine baktırdığımızda bir sorun yoksa birde airmatic var sanırım. Bunlarda bir sorun yoksa kendi içinde bir problemi yok sanırım anladığım kadarıyla. Bmw n47 lerde zincir seti değişimi gibi bir durum var mı diye sormuştum aslında 3.0 dizel porsche yabancı olduğum bir motor açıkçası. Tanıdık ustalar var tabii. Ufak tefek gerek kozmetik gerek basit problemler elbet olacaktır sonuçta 10 yaşında 200 binde araçlar bunlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- nesil MQB platformu 2012
model geliştirilme aşamasında (Kodiaq 2014) MQB platformu
2.2.1 MQB A0
2.2.2 MQB A1
2.2.3 MQB A2
tüm gelişim aşamasında atası MQB (MLB-MLP) platformu üzerinden geliştirilen hybrid bir karoser...
(Kuzey Amerika Pazarında VW Atlas benzer şekilde)
buradan Kodiaq'a baktığımızda eski 2008-2008 eski Q7 platformunu üzerinden geliştirildiğini görürüz,
Audi A4 B7'nin Seat Exeo üzerinde oluşturulması gibi, gelişim aşamasında aynı grup üzerinden alışverişler yaygın...
Kodiaq PL72 platformuna ait bir araç değil ancak sahip olduğu MQB platformunda atası, know how'ı buradan çıkma...
lansmanda 2017'den duyduğumu aktardım direk...
-
İstanbul ve Ankara'da ise ve niyetine girdi isen ben birçok parçası mevcut
(orjinal parçaları dahil) ortalama bir fiyat teklifi oluşturabilirim (PM'den ulaşabilirsin)
-
Yarın bir araca bakmaya gidicem hocam. İstanbulda araba aracı göreyim size pm den ulaşayım duruma göre. Airmatic 16 yönlü logolu spor koltuklu karbon direksiyon 4 bölge klima 4 koltuk ısıtma ön soğutmalı bir araç 180 binde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Biraz pazarlamacı lafı gibi olmuş. Bu mantıkla yaris cross'a, c-hr'ye, corolla cross'a falan land cruiser platformlu diyebiliriz. Hepsinin atası o.
-
katılıyorum...
ancak MQB'de bu platform oluşturulurken cümle şöyle başladı...
Bentayga'nın, Urus'un, Q7, Cayenne'nin olduğu bir platform üzerinde uygun fiyatlı bir model üretmek çok zor ve sürdürülebilir değildi...
Çok çalışıldı birçok ortak aksam parça aslında iskelet üzerinde uyumlu idi... biz buna kotarma diyoruz... ve özetle kotarmışlar...
Land en büyük platforda...yaris veya corolla'nın bu platformadan alabileceği bir aksam veya parça yok...
ancak bu seride en azından kullanılan veya aparılanlar mevcut gibi...
-
Abi merhaba siz yetkili bir abiye benziyorsunuz.
Otomotiv yedek parça ithalat ve ihracat işinde misiniz acaba?
-
quote:
Orijinalden alıntı: sengedAbi merhaba siz yetkili bir abiye benziyorsunuz.
Otomotiv yedek parça ithalat ve ihracat işinde misiniz acaba?
benzer diyebiliriz, hizmet ağı ve parça temini konusunda ağ geniş
bir ihtiyaç var ise PM'den ulaşabilirsiniz.
-
hocam baktığım aracın klima ızgarası yönlendirme çubukları mevcut değil bir bu birde ortadaki start stop tuşu off yapmak için ve arka sol koltuk ısıtma düğmesi çatlak bunlara nasıl bir işlem yapabiliriz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- klima ızgara yönlendirme çubukları komple değişir. (ortalama 5.000tl - parçacılarda 2.5K'ya bulabilirsin)
- start stop tuşu off yapmak için 'bu kısmı anlamadım ?
- ısıtma düğmesi değişmesi gerekir. (ortalama 1.200-1.800TL aras)ı
-
ML platformlar Audi-Porsche ve Volkswagen Touareg Phaeton türemeleri. premium altyapılar deniyor.
Kodiaq'daki Mqb tamamen ilgisiz.. Bir kere motor yerleşimleri ilgisiz. MLB-P'ler uzunlamasına motor, geniş şanzıman tüneli merkez torsen diferansiyel kullanır. Mqb'ler küçük araç modüler platformudur. Kodiaq'taki bunun mümkün olan en fazla uzatılmış versiyonudur. Q7'nin hiç bir versiyonu ile dizayn benzerliği olmaz.
Bu seviyede temel farklılıklarda artık bir ortaklıktan bahsedilemez.. en fazla hortum, halat kelepçe, airbag markaları, egzoz sacı, aydınlatma öğeleri gibi paylaşılması şasi mühendisliği ile ilgisi olmayan parçalar benzeyebilir.
Toyota'nın Tnga'sı veya Subaru'nun global platformu da Mqb baz alınarak reverse engineering ile yapıldı sonuç olarak.. ama Mqb ile Tnga ortak diyemiyoruz.
-
benzer şeyleri yazdığımı düşünüyorum...
ancak MQB platformuna tamamen ilgisiz yazamazsınız...bu platform ile adamlar istedikleri gibi uzatıp kısaltarak çok amaçlı bir karoser pratiği elde ediyorlar...yaklaşık 24 yıllık geçmişe baktığımızda sayısız örnekle dolu piyasa ve birçok marka birbirinde etkilenerek üretim yöntemlerini revize etmişlerdir.
MQB'nin ne zaman,ne için ve nerede doğduğuna baktığınızda tamamı bu karoserlerin mass production etkisi dediğimiz ve sonuçta bir kar elde etmek üzere oluşturulan çok amaçlı bir çalışma-netice-sonuç diyebiliriz.
'Kodiaq'taki bunun mümkün olan en fazla uzatılmış versiyonudur'... (bunu söyleyebilmek için geriye dönük bazı geçmiş bilgi-tecrübelere- ihtiyaç vardı...) 👍
-
Maalesef ki tamamen ilgisiz..
Çünkü Mqb ayrı bir platform ailesi, Mlb-p-s bunlar ayrı.. Aralarında sarf parçaların, ortak grup olmalarından kaynakları bazı öğelerin paylaşılması bunları birbiri ile bağlantılı yapmıyor. sadece aynı grubun ürünü oldukları gösteriyor. mühendislikleri farklı olduktan sonra iş bitiyor.
yukarıda yazdığınız Kodiaq-eski Q7 ortaklığı tanımı asıl hatalı olan.
Modüler oldukları için benzer mentalite ile dizayn edilmiş diyebilirsiniz.. burası öyle zaten. ama bu mantıkla dünyadaki tüm modüler altyapıları bir tutarız. hepsi temelde birbirine benzer çünkü.. sabit ön aks poziyonu/travers/ön kule ve cam çizgisi.. aynı şekilde sabit arka aks poziyonu ve açıları.. sadece dönüştürülebilir parçalarda farklılık ve iskelet uzayıp kısalması.
Know-how işi başka. markanın ortak bilgi birikimden faydalanıldı diye iki platform aynı mantıkla ve aynı tip mühendislikle üretildi anlamına gelmiyor..
-
1800 civarına 2018 lexus rx serisi de alabilirsiniz. Cayenne tadı vermez belki ama güvenilir, güzel araçtır.
Burada incelemem var.
https://forum.donanimhaber.com/lexus-rx-test-surusu--150532542
Ahşap direksiyonlu xclusive paket premiumluğun hakkını daha iyi veriyor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-lexus-toyota-plaza-parmaksizlar-2016-rx-200t-4x4-exclusive-otomatik-951779221/detay
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
kendi yazdıklarınız ile çelişiyorsunuz... ilk satır ve sonrasına açılımını yaptığınız konu ?....
neyse uzatmayalım.... sonuçta aynı mutfaktan çıkan ürünler... ve yeni bir ürün yapılırken pahalı olan seçenekteki baharatlardan faydanılmış, kullanımış...
bunu markanın bizzat yetkilisi aktarıyor... burada tamamen ilgisiz demek biraz ükelalık kusura bakmayın
-
RX - Cayenne ile karşılaştırdığımız zaman 1 segment altta kalıyor aslında... ?
aldığınız zaman 2.el riskinide satın almış oluyorsunuz... ikinci el değerleme yaparken Cayanne veya benzeri ürünlerde çarpan kayıp olarak %40-60 arası iken
Lexus gibi marka ve ürünlerde 2.el kaybı değer olarak 3 yıl sonrası için %60-80 arasında geziniyor... (Bilen kişiyi bulmak zorlaşıyor ve 2.el değer kaydı çok fazla)
burada Lexus ülkemizde olmayan LX-GX serisi karşılık gelir ancak Cayenne'in yanında çok kalın kalıyorlar (ebat-işlevsellik)
En Beğenilen Yanıtlar
![](/static/forum/img/enbegenilen_icons/tumyanitlarigenislet.png)
Kodiaq ne alaka cayenne ile yahu? ![]() ![]() |
Biraz pazarlamacı lafı gibi olmuş. Bu mantıkla yaris cross'a, c-hr'ye, corolla cross'a falan land cruiser platformlu diyebiliriz. Hepsinin atası o. |
Benzer içerikler
- en az yakan suv
- 55 yanakla 60 yanak arasındaki fark
- boş radyo frekansı 2024
- arabadan pat pat diye ses gelmesi
- s tronic şanzıman nasıl
- seres hangi ülkenin
- yeni qashqai 2024
- volkswagen tayron 2025
- nissan qashqai 2024 fiyat listesi
- ford focus 2024 fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X