Şimdi Ara

2012 MEGANE SPORT TOURER EDC YARDIM - TAVSİYE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
3.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam,

    Bu aralar 0 km 2012 model bir megane sport tourer privilage edc full opsiyonlu alma arifesindeyim. Fiyat olarak 2012 model için 65000 lira aldım.

    Araçla test sürüşü yaptım ve opsiyonları da göz önüne aldığımızda bana konfor ve kalite anlamında güven verdi. Ancak forumda ve başka yerlerde EDC hakkında okuduklarım beni biraz araçtan soğuttu açıkçası.

    EDC hakkındaki son durumlar nedir? Bu teknoloji çıkalı sanırım 2 sene oldu. Kornik arızaları giderildi mi? Alırsam ileride sorun çıkartıp şanzıman değişikliği falan gerekebilir mi?

    Bu konuda acil yardımınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler



  • Hangi kronik arızalar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    Hangi kronik arızalar?

    1) vites düşürünce sürtünme sesi gibi gelen ses

    http://www.youtube.com/watch?v=OUU6JmJqnv8

    http://www.youtube.com/watch?v=eNNZiB0nk6s

    2) Sürüş esnasında çıkan vites kutusu arıza mesajları

    Bunlar sadece benim bulabildiklerim :).. Benzer sıkıntılar dsg'de de varmış. Tabi ben EDC ile ilgilendiğim için EDC üzerinden soruyorum yoksa amacım renault kötülemek falan değil

    3) Yokuş aşağı giderken vites büyütmüyormuş. Bu sebeple motor freni gibi davranıp araç ivmelenemiyormuş.

    Edit: 3. madde eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemo_ooo -- 26 Mart 2013; 12:57:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemo_ooo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    Hangi kronik arızalar?

    1) vites düşürünce sürtünme sesi gibi gelen ses

    http://www.youtube.com/watch?v=OUU6JmJqnv8

    http://www.youtube.com/watch?v=eNNZiB0nk6s

    2) Sürüş esnasında çıkan vites kutusu arıza mesajları

    Bunlar sadece benim bulabildiklerim :).. Benzer sıkıntılar dsg'de de varmış. Tabi ben EDC ile ilgilendiğim için EDC üzerinden soruyorum yoksa amacım renault kötülemek falan değil

    3) Yokuş aşağı giderken vites büyütmüyormuş. Bu sebeple motor freni gibi davranıp araç ivmelenemiyormuş.

    Edit: 3. madde eklendi

    2 sene 3 ay ve 30 bin km lik EDC tecrübem;

    1) Çok şükür o ses bende hiç olmadı.

    2) Araba 5 aylıkken bir kez o uyarıyı aldım. Aynı zamanda 3. viteste takılı kaldı ne otomatik ne manuel müdahaleyle vites değişmedi. Kenara çekip stop edip tekrar çalıştırdığımda normale döndü. Servise uğradım bişey bulamadılar tekrar olursa stop etmeden bizi ara dediler. Bir daha olmadı. Önceki otomatik aracımda aynı sorun hemen her ay olduğu için çok üstünde durmadım..

    3) İlk zamanlar ben de sorun olarak görmüştüm ancak bir yerde hızı sabit tutmak için özellikle böyle ayarlandığını okuyunca ve bu konu çok konuşulunca bikaç kez denedim ve çoğunda hızı koruduğunu gördüm. Bazen sapıtıyor evet ama bu yönden düşünürseniz sorun değil bir mühendislik tercihi olarak düşünülebilir.

    Özetle her üründe olduğu gibi bu da biraz şans işi galiba..

    Ayrıca forumlar genelde problem yaşamış ve çözüm arayışında olan kullanıcıların uğrak yeri olduğundan hangi ürünü ararsanız arayın pek çok sorun bulursunuz. En güzeli yakın çevrenizdeki kullanıcıların fikirlerini almak ve kendiniz test ederek karar vermenizdir.




  • Ben megane 3 dyn EDC kullanıyorum. Vitesten ses duymadım çok şükür. Tayfun beyin söylediği olayı bir kez bende yaşadım. Araç yokuş aşağı inerken gaza dokunmama rağmen vites büyütmedi bir türlü. dörtlüleri yakıp durdum, ileri geri yaptım düzeldi. daha sonra forumda diğer araç sahiplerine sordum. çözümü gayet basitmiş. tam otomatikten triptoniğe getirip sonra yine tam otomatiğe getirince düzeliyor.

    Yokuş aşağı inerken araç kendisini bırakmıyor, vites büyütmüyor. bence bu çok iyi. eğer indiğim yokuşta trafik yoksa önüm açıksa gaza hafifçe dokunarak vites büyütüyorum. gaza dokunmazsanız araç hızlanmıyor, yavaşlamıyor ve vites değiştirmiyor ama motor devri yükseliyor.

    bir kaç mesajda da yokuş yukarı çıkarken aracın vites büyütmediğini okudum. ankara nenehatun yokuşunu çıkıyorum, epeyce dik ve uzun bir yokuştur. araç, yokuş yukarı çoğu zaman küçük vites yüksek devirde gidiyor, buna çözüm olarak ise önerim, triptoniğe geçmeniz. ben böyle kullanıyorum.

    konfor konusunda şunu söylemek istiyorum. megane 3 ile honda civic yeni kasayı karşılaştırdım. hondanın paneli daha gelişmiş görünümde olsada yol sesi ve iç kısmın basıklığı beni hondadan soğuttu. eminim MST çok daha geniş ve konforludur. şu anki düşüncem, megane 3'ü değiştirdiğimde nasipse sıfır MST almak istiyorum. hani fanlıktan değilde kullanım/yakıt/konfor/fiyat olarak ideal benim için.

    MST ile Megane 3 arasında ne kadar bi yakıt tüketim farkı olduğunu bilmiyorum ama benim ortalama şehir içi 5.9lt / 100km. inşallah siz bir sorun yaşamazsınız. hayırlısı olsun. Allah kaza bela göstermesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    Ben megane 3 dyn EDC kullanıyorum. Vitesten ses duymadım çok şükür. Tayfun beyin söylediği olayı bir kez bende yaşadım. Araç yokuş aşağı inerken gaza dokunmama rağmen vites büyütmedi bir türlü. dörtlüleri yakıp durdum, ileri geri yaptım düzeldi. daha sonra forumda diğer araç sahiplerine sordum. çözümü gayet basitmiş. tam otomatikten triptoniğe getirip sonra yine tam otomatiğe getirince düzeliyor.

    Yokuş aşağı inerken araç kendisini bırakmıyor, vites büyütmüyor. bence bu çok iyi. eğer indiğim yokuşta trafik yoksa önüm açıksa gaza hafifçe dokunarak vites büyütüyorum. gaza dokunmazsanız araç hızlanmıyor, yavaşlamıyor ve vites değiştirmiyor ama motor devri yükseliyor.

    bir kaç mesajda da yokuş yukarı çıkarken aracın vites büyütmediğini okudum. ankara nenehatun yokuşunu çıkıyorum, epeyce dik ve uzun bir yokuştur. araç, yokuş yukarı çoğu zaman küçük vites yüksek devirde gidiyor, buna çözüm olarak ise önerim, triptoniğe geçmeniz. ben böyle kullanıyorum.

    konfor konusunda şunu söylemek istiyorum. megane 3 ile honda civic yeni kasayı karşılaştırdım. hondanın paneli daha gelişmiş görünümde olsada yol sesi ve iç kısmın basıklığı beni hondadan soğuttu. eminim MST çok daha geniş ve konforludur. şu anki düşüncem, megane 3'ü değiştirdiğimde nasipse sıfır MST almak istiyorum. hani fanlıktan değilde kullanım/yakıt/konfor/fiyat olarak ideal benim için.

    MST ile Megane 3 arasında ne kadar bi yakıt tüketim farkı olduğunu bilmiyorum ama benim ortalama şehir içi 5.9lt / 100km. inşallah siz bir sorun yaşamazsınız. hayırlısı olsun. Allah kaza bela göstermesin.

    Cevaplar için öncelikle teşekkürler.. Ama bu kadar para verip aldığımız bir araçta yokuşa gelince manuele alıp çözüm bulmak sizce ne kadar doğru? Bir şekilde bunu kendisinin ayarlamasını beklerim açıkçası. DSG'de mi aynı şekilde acaba bilginiz var mı?




  • DSG hakkında bilgim yok ama araç devirden düşmesin diye yapıyor olabilir. bence problem değil. bu arada araba sürekli bağırarak gitmiyor. belli bir noktadan sonra kendisi de vitesi büyütüyor zaten.
  • Fiyat için ne düşünüyorsunuz acaba? 2012 model 1.5 dci edc privilege- sunroof cam tavan xenon paketi geri görüş kamerası metalik renk vb. full paket 65000
  • ben aracımı 21 haziran 2012 de teslim aldım. 2012 model megane 3 dynamique, bulut gri (şu an icon olana denk galiba, privilage ile aynı).

    *sunroof cam tavan xenon paketi geri görüş kamerası* opsiyonlarım yoktu. 55.300 TL'ye aldım. tam olarak hatırlamıyorum MST'lerin fiyatlarını. o yüzden kesin bişey söyleyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemo_ooo

    Fiyat için ne düşünüyorsunuz acaba? 2012 model 1.5 dci edc privilege- sunroof cam tavan xenon paketi geri görüş kamerası metalik renk vb. full paket 65000


    Sizin aldiginiz fiyat bana makul geldi. Ben gecen sene eylul'de scenic' imi alirken gt line'lar 68 bin idi. Zannedersem birkac aksesuar haric ayni donanim.
    Bu arada edc'yi 9 bin km'dir kullaniyorum. Yukarida siraladiginiz problemlerden sadece dik yokuslarda inerken dusuk devirde vites yukseltmeme oluyor. O da diger arkadaslarin dedigi gibi tasarimdan kaynaklaniyor olmali. Isterseniz manuel kolaylikla yukseltebiliyorsunuz. Edc sikintisiz bir sanziman. Tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    Ben megane 3 dyn EDC kullanıyorum. Vitesten ses duymadım çok şükür. Tayfun beyin söylediği olayı bir kez bende yaşadım. Araç yokuş aşağı inerken gaza dokunmama rağmen vites büyütmedi bir türlü. dörtlüleri yakıp durdum, ileri geri yaptım düzeldi. daha sonra forumda diğer araç sahiplerine sordum. çözümü gayet basitmiş. tam otomatikten triptoniğe getirip sonra yine tam otomatiğe getirince düzeliyor.

    Yokuş aşağı inerken araç kendisini bırakmıyor, vites büyütmüyor. bence bu çok iyi. eğer indiğim yokuşta trafik yoksa önüm açıksa gaza hafifçe dokunarak vites büyütüyorum. gaza dokunmazsanız araç hızlanmıyor, yavaşlamıyor ve vites değiştirmiyor ama motor devri yükseliyor.

    bir kaç mesajda da yokuş yukarı çıkarken aracın vites büyütmediğini okudum. ankara nenehatun yokuşunu çıkıyorum, epeyce dik ve uzun bir yokuştur. araç, yokuş yukarı çoğu zaman küçük vites yüksek devirde gidiyor, buna çözüm olarak ise önerim, triptoniğe geçmeniz. ben böyle kullanıyorum.

    konfor konusunda şunu söylemek istiyorum. megane 3 ile honda civic yeni kasayı karşılaştırdım. hondanın paneli daha gelişmiş görünümde olsada yol sesi ve iç kısmın basıklığı beni hondadan soğuttu. eminim MST çok daha geniş ve konforludur. şu anki düşüncem, megane 3'ü değiştirdiğimde nasipse sıfır MST almak istiyorum. hani fanlıktan değilde kullanım/yakıt/konfor/fiyat olarak ideal benim için.

    MST ile Megane 3 arasında ne kadar bi yakıt tüketim farkı olduğunu bilmiyorum ama benim ortalama şehir içi 5.9lt / 100km. inşallah siz bir sorun yaşamazsınız. hayırlısı olsun. Allah kaza bela göstermesin.

    Vites büyütmeden hızlanmadan devir yükselmesi mümkün değil yokuş inerken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • evet yanlis ifade etmisim. bostaymis gibi hizlanmiyor. agir bi sekilde hizlaniyor, devir yukseliyor, vites yukseltmiyor. sanirim bu daha dogru oldu. :)
  • Bir arkadaşımın edc coupesini kullanmıştım kısa bir süre tek gözüme çarpan sıkışık trafikte şanzımanın sarsıntılı kavraması. Onun dışında yolda yağ gibi akıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.