Şimdi Ara

2013 Focus Powershift Yakıt Tüketimi Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Sirket araci olarak kullandigim 2012 model focus tdci.yi bakima biraktigimda bana gecici olarak 2013 model Focus otomatik vites teslim edildi. 3 gundur kullaniyorum. Istanbulun sıkısık trafiginde yakit tuketim degeri olarak (ort. hiz 22 km) 12-13 lt goruyorum. Bu normal degerleri midir? Mevcut tdci focusumda ayni trafikte maks. 7 lt gorurken bana biraz fazla geldi. Kullanici yorumlarini alabilirsem cok memnun olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Spider

    Merhaba,

    Sirket araci olarak kullandigim 2012 model focus tdci.yi bakima biraktigimda bana gecici olarak 2013 model Focus otomatik vites teslim edildi. 3 gundur kullaniyorum. Istanbulun sıkısık trafiginde yakit tuketim degeri olarak (ort. hiz 22 km) 12-13 lt goruyorum. Bu normal degerleri midir? Mevcut tdci focusumda ayni trafikte maks. 7 lt gorurken bana biraz fazla geldi. Kullanici yorumlarini alabilirsem cok memnun olurum.

    Benim de 8.2 şehir içi trafikte , şehir dışı 6.1 çok kasmadan, ancak araç yeni zamanla biraz daha da düşecektir. Diğer arkadaşlar ne civarlarda acaba.
  • 12-13lt oldukça yüksek değilmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş ortalama hızım 22 km/s demiş.İstanbul için normal bir ortalama.Benim de 19-23 km/s arası değişiyo bir depo ortalamam. 1.4TDCI , İstanbul.

    Yani tüketimlerimizi ; Ortalama hız- Tüketim şeklinde verirsek daha objektif olur,yoksa ben şunu yakıyorum demek anlamsız.Nerede ne hızla ne dolulukta yakılıyor belirsiz olur.
  • Yaklaşık 2-3 aydır focus otomatik kullanıyorum 3 bin km oldu. İzlenimlerime göre yakıt olarak ağırlığını (1300-1400 kg gibi) , boyutlarını
    ve performansını düşündüğümde gayet başarılı bir araç şehir içi ort. 8 lt yakıyor. km de 35 kuruş civarı şehir dışı ise
    dizelleri aratmıyor. Özellikle hız sabitleyiciyi kullandığınız çokta uzun olmayan mesafelerde bile. Şehirdışı da 5-6 lt arası
    yakıyor.Tüp taktırmayı düşünmüyorum Yıllık 15 bin km yapıyorum.Eğer 20 bin civarı yapacak olursanız düşünülebilir.
    Eski focus otomatikler gibi yakıt konusunda üzücü değil ve vites geçişleri gayet başarılı.
  • 12-13 lt çok. sıfırladınız mı? binmeden önce..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Spider

    Merhaba,

    Sirket araci olarak kullandigim 2012 model focus tdci.yi bakima biraktigimda bana gecici olarak 2013 model Focus otomatik vites teslim edildi. 3 gundur kullaniyorum. Istanbulun sıkısık trafiginde yakit tuketim degeri olarak (ort. hiz 22 km) 12-13 lt goruyorum. Bu normal degerleri midir? Mevcut tdci focusumda ayni trafikte maks. 7 lt gorurken bana biraz fazla geldi. Kullanici yorumlarini alabilirsem cok memnun olurum.

    12-13 litre mümkün değil bence. Bir yanlışlık olmalı.Bende İstanbul dayım.( Avrupa yakası) Ve kışında kullandım.
    Kış lastikli yoğun trafik Ancak en fazla 8,5 ortalamayı gördüm.
    Depo sıfırlayıp yaptığım hesaplama da ise ( benzin yüksek iken ) 40-42 kr arası yakıyor en fazla oda .
    Uzun yolda ise 5-6 lt civarına düşüyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kisa mesafelerde kullanildiysa kisin dizeler biraz zor isinir, isinana kadar da benzinliden litre olarak fazla yakar.

    Kullanici arabaya acemidir alisana kadar fazla yakar.

    Aracin motoru bakimsizdir veya Ariza vvardır.

    Focustaki dizel peugeot-citroen kökenli. Fransiz motorları az yakar nazik olur diye bilinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Kisa mesafelerde kullanildiysa kisin dizeler biraz zor isinir, isinana kadar da benzinliden litre olarak fazla yakar.

    Kullanici arabaya acemidir alisana kadar fazla yakar.

    Aracin motoru bakimsizdir veya Ariza vvardır.

    Focustaki dizel peugeot-citroen kökenli. Fransiz motorları az yakar nazik olur diye bilinir.

    Hocam dizel zaten baya az yakiyor 4-5 lt civari ama arkadas powershift demis yani benzinli ama oda o kadar yakmaz. Hatta İstanbul da tem gibi yollarda ortalama hemen 4.9 ile 5 litreye dusuyor . Sehir ici yogun trafikte ise 8 lt civari yakar ancak dediginiz gibi araca alisik degildir bir arizasi vardir yada cok kisa sure kullanmistir oda dogru ortalamayi vermez.Yeni otomatik focuslar eskisi gibi cok yakmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sanziman cvt mi yoksam dsg gibi çift kavramami. Yoğun trafikte 8 litre bana iyimser gibi geldi.
    Trafik var trafik var ama 8 litre otomatik 1.6 araç için guzel rakam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 4 Aralık 2014; 16:52:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    Bu sanziman cvt mi yoksam dsg gibi çift kavramami. Yoğun trafikte 8 litre bana iyimser gibi geldi.
    Trafik var trafik var ama 8 litre otomatik 1.6 araç için guzel rakam.

    Dsg gibi çift kavrama evet. Spor modu var joystick gibi atıyorsun düğme ile ama Tam otomatik ve çift kavramadır.
    Trafik konusu ise çok yoğun trafik te olduğu oluyor akıcı olduğu da tem den gittiğinde oluyor .Bildiğin İstanbul Avrupa yakası trafiği çok yoğun trafikte o anlık
    9-10 litre olur ama o an olanı aracın bütünü yani ortalama değer
    olarak söyleyemeyiz. Aynı şey dizel araçlar içinde geçerli wolkswagen dizel de kullandım tdı motor o da sadece yoğun trafiği baz alırsak veya sadece kısa
    mesafelerde kullanmayı baz alırsak 7-8 litre yakıyordu dizel araç hem de. Ama genel ortalamam tabi ki çok düşüktü. Araç çok çok yüklü ise de değişir yakıt.
    Ben aylık-yıllık ortalama değerlerimi söylüyorum. Zaten o şekilde de hesaplanır. Siz eski otomatikler ile
    kıyaslamayın. Ayrıca tam bilmiyorum şu an ama dizele 10 bin civarı fark verene kadar ( otomatiği de yok ) benzinli alınır prince ,brc simit tüp takılır. Km de düz 23 , otomatik 25-27 kr
    arası yakar. ( Çevremde 2014 ve 2013 model kullananlar var tüplü ) öyle kullanılır.
    Örneğin bir başlıkta ( linki aşağıda ) yalnız fiesta için bir arkadaş sıkışık trafikte maksimum 7.4 lt demiş bu aracın daha hafif vs olduğunu vs hesaba katarsak, focus ta olsun olsun
    8-8.5 lt olur , ki diğer uzun süreli kullanıcı yorumları da böyle. Bu örnek aklımda olduğu için verdim. Araştırırsanız Focus içinde bulabilirsiniz. Yeni nesil otomatiklerin bazıları artık
    eskisi gibi çok yakmıyor. Attarege var Mitsubishi ya da spacestar da var ancak performans olarak ta verileri çok düşük geldi bana 106 tork , beygir gücü azdı , birde 900 kg civarı ne kadar sağlam
    da dese eleştiren çok fazla var yabancı sitelerde ayrıca tasarımları hiç bana hitap etmiyor amaç sadece az yakansa olur ama bu da benzinli otomatik ve dizel kadar yakıyor.
    Ama hem performans ,hem rahat vites geçişleri
    hem tasarım , hem konfor hem yol tutuş , hem güvenli vs derseniz Focus ve WW kesinlikle öneririm. Focus biraz da ekonomiktir yalnız , ww ile birebir modellere göre.
    http://forum.donanimhaber.com/m_99841392/f_/key_powershift//tm.htm#99844194




  • abidig kullanıcısına yanıt
    2010 yilinda bir yakinim focus çok yakiyor diye satti. Neden LPG takmadigini sordum, Ford subaplarinin 40 bin km sonra LPG de Ariza cikardiklarini ogrenmis. Satip yerine 1.8 motorlu hb civic aldi. Civic daha az yakiyormus söylediğine gore. Sizin söylediğimiz rakamlar hic de fazla değil. Ya siz çok sakin kullanıyorsunuz ya da sanziman çok marifetli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    2010 yilinda bir yakinim focus çok yakiyor diye satti. Neden LPG takmadigini sordum, Ford subaplarinin 40 bin km sonra LPG de Ariza cikardiklarini ogrenmis. Satip yerine 1.8 motorlu hb civic aldi. Civic daha az yakiyormus söylediğine gore. Sizin söylediğimiz rakamlar hic de fazla değil. Ya siz çok sakin kullanıyorsunuz ya da sanziman çok marifetli.

    Hocam bir kere 2010 model olan , focus II kasa oluyor. Şimdi 3 hatta 3,5 kasa çıktı. 2010 model astra ile 2014 arasında da bir çok fark var.
    Eski araçlar ile kıyaslamayın demiştim. Dsg şamzıman yada Mitsubishi spacestar , attarege vb araçların
    değerlerine de bakarsanız çoğu yeni nesil otomatiklerin artık eskisine göre çok az yaktığını göreceksiniz. Civic dediğiniz araç daha fazla yakar.
    Fabrika verilerinde de gösteriyor , inceleyebilirsiniz. ( ort, şehir içi , şehir dışı üçünde de civic daha fazladır verilerde)

    http://www.arabalar.gen.tr/araba_karsilastirma.php

    Sakin kullanım olayını da anlayamıyorum bir türlü , normal trafik kuralları ve araç şartları ne ise bütün şoförler de öyle kullanmalı zaten. Ralli
    yapmıyoruz sonuçta . Dediğim gibi dizel bir aracı da çok zorlasam , bakımsız bıraksam , hırçın kullansam , kısa mesafede
    kullansam , kötü yakıt alsam , çok çok yüklü kullansam vs yakıtı çok çok artar dizel de olsa. Yani kullanımdan dolayı
    çok yakan biri aynı şeyi dizel de yaşayacaktır bu kıyaslamanızı anlayamadım. Normal kullanılması gerektiği gibi
    kullanırsanız , bakım vs dikkat edilirse verilen değerlere çok yakın yakacaktır. Jazz kullanıp ta bizzat
    11-12 litre yakan arkadaşımda vardı. Çok daha az yakan bir araç halbuki. Subap sorununa gelince birebir uyumlu
    kit takılmazsa sorun olur tabi ki .Yada çok zorlanarak kullanılırsa her araçta olacağı gibi sorun olabilir. Çoğu kişi buna dikkat etmiyor. Aynı şey civic te de olur eğer
    uyumlu kit lpg takılmazsa. Diyelim ki uyumsuz kit vs subap arıza verdi yılda 20-30 bin km yapan birisinin edeceği kar yanında subap masrafları çokta değil.
    Anladığım kadarıyla siz Focus düşünmüyorsunuz. Direk tüplü civic ler var .Onlardan
    alabilirsiniz. Yalnız fiyatları focus tan 5 bin daha pahalıdır ve hala esk nesil teknoloji kullandığı için artık eleştirilmeye başlanmış.
    Kullanmadım ama forumlar ve oto eleştirilerinde öyle söyleniyor. Ayrıca zaten dsg ve powershift gibi çok fazla yakmayan
    araçlara tüp takmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Hesaplamama göre yılda 20 bin km üzeri yapan insan takabilir.
    Ancak öyle olan birisi de dizel almalı.Eğer 20 bin altı ise 10 bin km gibi hiç tüpe gerek kalmadan tertemiz ve dizel den
    10-15 bin daha ucuza alınıp o farkla 4-5 yıl binilir.




  • Soylediklerinize katiliyorum fakat LPG hesabinizda bir hata var gibi. Ortalama bir LPG kitinin kendini amorti etmesi 30bin km civari. 5 yil kullanılacaksa bir araç yilda 10 bin yapsa da kullanicisini kara geçirir.

    Her 40 binde bir subaplarin değişmesi orijinal subaplar 2000 TL ye yakin fiyatlardayken pek makul gelmedi bana. Bence subaplari magnezyum olmayan bir araç seçmek daha mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Soylediklerinize katiliyorum fakat LPG hesabinizda bir hata var gibi. Ortalama bir LPG kitinin kendini amorti etmesi 30bin km civari. 5 yil kullanılacaksa bir araç yilda 10 bin yapsa da kullanicisini kara geçirir.

    Her 40 binde bir subaplarin değişmesi orijinal subaplar 2000 TL ye yakin fiyatlardayken pek makul gelmedi bana. Bence subaplari magnezyum olmayan bir araç seçmek daha mantikli.



    Bir önceki mesajımda dediğim gibi hocam. Yılda 10 bin km kullanan adamın bence kesinlikle tüp takması gereksiz bunu 2014-2013 focus için söylüyorum.
    Tsi motorlar içinde geçerli bu zaten uyum sorunu vs de var ama bu km de gerek yok dediğiniz kar 10 bin km için çok küçük bir kardır o da muayene bozulacak artı masraf tüpün ayrı
    masrafları tüp kullanırken mecbur ara ara benzinde kullanacaksın o masraf tüpün kendi masrafı ,işletmesi derken bir anlamı kalmaz. Bagaja simit bile taksan az yükselir alan
    3 parmak kadar azalır o yüzden yıllık 10 bin km yapan için dediğim
    araçlarda tüp bence kesinlikle gereksiz. Bu arada sıfır araca 10 bin km yapıp ta tüp takan kişi de orijinal subap almasın
    arabasını o kadar düşünüyorsa da sıfır benzinli alıp tüp takıp arabasını heder etmesin bence. Ayrıca her 40 binde subap değişme olayına da inanmıyorum. 2010 u bilmem ama
    2013-2014 lerde bir iki sıkıntı dışında sıkıntı duymadım. Oda uyumsuz kit vs sorunları. İyi bir usta işinin ehli bir usta ile yapılırsa hiç bir sıkıntı olmaz. 2010 da da olmaz bence.
    Hocam yanlış anlamayın ama bence siz dizel alın kafanız rahat etsin. Yada benzinli otomatik alıp tüpsüz kullanın gitsin.
    Sıfır Magnezyum olmayan araç var mı ? araçlar ne kadar bilmiyorum. Şu an fiyat , kalite ve konfor olarak en iyi araç bence Focus tur. Bütçeniz biraz daha fazla ise WW alırsınız.
    Ben alırken Toyota ,WW, Seat , Renault , Hyundai ,kia hemen hemen hepsini denedim otomatik benzinli ve Focus içlerinde fiyat/kalite ve powershift olarak en mantıklısı geldi.
    Sizin için başka olabilir. Umarım hayırlısı olur sizin için . Hayırlı günler dilerim.




  • 2013- 2014 olup 60 bin LPG ile sorunsuz deviren bir araç gordunuz ya da duydunuzmu.

    Gereksiz gereksiz diyorsunuz da kagidi kalemi alip hic hesap yaptinizmi. Yaptiysanuz o hesabi görmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    2013- 2014 olup 60 bin LPG ile sorunsuz deviren bir araç gordunuz ya da duydunuzmu.

    Gereksiz gereksiz diyorsunuz da kagidi kalemi alip hic hesap yaptinizmi. Yaptiysanuz o hesabi görmek isterim.

    Hocam siz ne yazdığınızı bilmiyorsunuz 40 bin de arıza verir demişsiniz şimdi 60 bini soruyorsunuz. Focus 3 biliyorsunuz ki 3-4 yıldır var. Nette biraz araştırın 40 bini geçen tüplü
    focusta var ve evet focus 3 ü ile tüplü 40 bin km geçip arıza almayan arkadaşımda var. 2 yılda 40 bin km yapılmayacak bir km değil.
    Forumda focus 2 yi 40 bini devirip tüplü kullanıp çok iyi sorunsuz diyen ,Focus 3 ile takıp uzun km ler kullananlarda var arattırırsanız
    çıkar. Ayrıca ben hiç arıza vermez demiyorum ki verir , iyi bir kit , iyi bir usta işinin ehli bir usta takmazsa veya bence hiçbir arabanın bünyesine %100 uymayan tüpü çok yüksek devirlerde kullanırsan bütün araçlar gibi
    focus ta arıza verir civic te verir demiştim . Almanı da japonu da hepside bu şartlar olursa arıza verebilir.
    Hesap konusunda ise benzinli bir araç kullanan olarak
    sizce tüpün hesabını yapmamışmıyımdır , Türkiye de durumu çok iyi olanlar hariç benzinli kullanıp ta tüp hesabı yapmayan var mıdır ? Bu forumda da yapanları referans alarak
    söylüyorum. Ben yılda 10 bin km için gereksiz diyorum . Eğer bunu aşarsa hele ki 20-30 bin olursa mantıklı yada dizele yönelmeli diyorum.
    Siz Focus başlığı altına yakıt tüketimi hakkında yazmışsınız ben kullanan biri olarak eskisi gibi olmadığını artık powershift lerinde dsg gibi olduğunu çok yakmadığını vs
    yazıyorum kullanan biri olarak yardımcı olmaya çalışıyorum siz kısa kısa yazıp sağdan soldan duyduklarınızı söylüyorsunuz. Amacım size Focus Powershift'i övmek olsa hocam siz
    Focus Powershift almayın dizel alın , WW, Mitsubishi alın demezdim . Siz hala tüp Focus a şart ama tüp takınca da arıza verir gibi şeyler diyorsunuz. Başlıkta da olduğu gibi
    2013 Focus Powershift Yakıt Tüketimi Hk. kullanıcılar olarak fikirlerimizi paylaşıyoruz , almadan önce bizde sizin gibi araştırdık ustalardan fikir aldık benzinlisi alınır sorunsuz tüp uyumlu vs diye her
    aracın öveni de vardır eleştireni de , en iyi kararı siz alıp kullanıp kendiniz verin.
    Ben dikkatli okuduysanız Focus 3 dışında WW , Mitsubishi de önerdim. Burada tartışmaya gerek var mı ? Niyetim tartışmakta değil size yardımcı olmaktı siz nasıl istiyorsanız öyle olsun
    Daha fazla uzatmaya gerek yok bence Sizin için tekrar alacağınız araç hayırlısı olsun diyorum , hayırlı günler diliyorum .




  • abidig kullanıcısına yanıt
    40bin km kabul edersiniz ki ortalama bi değer. Subaplar kullanım tarzina gore 20 binde de Ariza verebilir. 60 binde de. Bu bilgiyi sağdan soldan değil sanayide motorcu bacanagimdan aldim.

    Ford satip civic 1.8 alan yakinim da dayimin oğlu olur. Kendisini 38 yildir tanirim. Bu da güvenilir bilgidir.

    LPG takmak için en az yilda 20 bin hesabinizi da hala merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    40bin km kabul edersiniz ki ortalama bi değer. Subaplar kullanım tarzina gore 20 binde de Ariza verebilir. 60 binde de. Bu bilgiyi sağdan soldan değil sanayide motorcu bacanagimdan aldim.

    Ford satip civic 1.8 alan yakinim da dayimin oğlu olur. Kendisini 38 yildir tanirim. Bu da güvenilir bilgidir.

    LPG takmak için en az yilda 20 bin hesabinizi da hala merak ediyorum.



    Bende bizzat Focus kullananım ve ona göre yazıyorum . Ayrıca tüpe uyumsuz , sorun verir diye Tsi motorda çok duydum da focus için hiç bunu duymadım. Kaldı ki Tsi motora
    bile takanlar var. Renault ta kullandım civic te diğer markaları da denedim araştırdım. Kardeşim de başka bir markanın yetkili servisinde çalışıyor. Hocam siz sanayi deki her
    ustanın aynı şeyi söylediğini duydunuz mu ? Yıllardır sanayiye giderim bir sürü usta tanıdım , akrabam var ama birinin dediği öbürünü tutmuyor ki sizin dediğiniz ustanın
    dediğini nasıl kesin bilgi olarak kabul edelim. Biz de dayımızın oğlunun başından geçen bir arızayı kesin bilgi olarak veremeyiz. Bir kişi yaşadı diye bütün araçları etiketlersek
    piyasada neden bu kadar tüplü focus var. Ben 2010 model bir civic alsam bir arıza verse ki mutlaka veren birçok araç vardır bunu genelleyemem.
    Dci motorlar içinde yok 100 bin de biter yok bilmem ne diyen bir sürü usta biliyorum , gerçekten 110 binde arıza alanda biliyorum ama nasıl bakımsız bırakıp
    hor kullandığını da biliyorum kendim 60 binde aldığım dci motor araba mı 170 binde saat gibi çalışır durumda hiç bir arıza vermeden sattığımı da biliyorum.Km olayı da 10 bin de gereksiz
    diyorum siz 20 bin soruyorsunuz. Km de kaç kuruş kar edeceksiniz . 15 kuruş kar olsa( 25 kuruşa düşse ) yılda 1500 tl yapar.
    sorunsuz olsun diyorsanız brc ama bence prince ki o en pahalısıdır o yüzden iyi bir ustadan landi renzo orta fiyatta ve iyidir bence + sızdırmazlık + bozulan muayene ve ücreti +
    yılda alacağın benzin ücreti + tüpün ekstra bakım vs ücreti rahat 3000 civarı tutuyor 2 yılda anca amorti ediyor . 3. yılda kar etmeye başlıyorsun. O da yılda 1500 ayda
    120 tl falan yapar taa 3. yılda aracı satarmıyım biner miyim hiç bir şey belli olmaz 3. yılda o zaman ayda 120 tl kar edecem diye bu işe girmek mantıksız hele sizin gibi düşünen biri
    subap vs diyorsa neden ayda 120 tl için uğraşsın . Alsın binsin ama 20 bin olursa ayda 200 falan yapar ve 1 yılda amorti eder. O zaman değer bence . Siz 3 .yılda
    ayda 100-120 tl kar edeceğim diye şimdiden taktırmak isterseniz taktırın neden bu kadar uzatıyorsunuz anlamadım. İsteyen 1000 km yapsa da takar. Kaldı ki manuel de 15 kuruş
    kar edersiniz powershift te 10-12 kuruş anca kar edersiniz. Fazla fazla bile hesapladım. Kullandığım yakıt değerlerine göre hesabımı yaptım ve kendi aracım için söylüyorum.
    He benzin ortalaması 12-13 lt olan bir aracım olsa öyle demezdim. Sizin civic öyle ise o zaman 10 binde takılır 8 binde de ben 2013 Focus başlığı altına 2013- 2014 Focus için yazıyorum.
    Sizin ile anlaşamıyoruz uzatmaya gerek yok siz yazabilirsiniz ben daha cevap yazmayacağım ben size hayırlı günler diyorum sizin için hayırlısı olsun siz tercih etmeye bilirsiniz
    siz bilirsiniz diyorum . Araç bu alırsınız beğenmez iseniz satarsınız hele ki focus kar ederek bile kısa sürede satılan bir araç hiç sıkıntı olmaz. Ona da satılmaz zarar edersiniz
    demeyin şimdi , en satılmaz aracın bile alıcısını gördüm ben bu piyasada . Çokta önemli değil sonuçta bir araçtan sebep , iyi günler dilerim.




  • abidig kullanıcısına yanıt
    Ayrintili cevap için teşekkürler. Bundan sonrasi kişisel tercihlere kaliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.