Şimdi Ara

2013 POLO 1.6 DİZEL MOTORDAN GELEN SES YARDIM ACİL :(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar


    2013 model 175.000 1.6 Dizel polo aracım var.


    10bin km önce yağ değişimi yaptırdıktan sonra araçda başlayan bir ses oldu. Hafitende arttı.


    Bakım sonrası uzun yola çıktıgım için üzerine düşmedim sonrada iş güç derken o şekil kaldı


    Sesi sizlerle paylaşacağım


    Ses araba içinde arka cam ile ön cam açık kaldığında çıkan lak lak sesi gibi bir sese benzer tonda ses çıkarıyor


    Bugün iki farklı ustaya getirdim.


    Kasnak olabilir mi dedim hayır dendi motordan geliyor gibi dendi


    Motor açılcak dendi


    Eksantrik mil, enjektör veya piston olabilir dendi. Ve buna ek olarak bir kişi de Hava filtresi kazanından gelebilir dedi



    Ayrıca araçta yağ kaçağım var şuanda yağı az ama yağ normalken de veya daha önce normalken de bu sesi yapıyordu ki zaten ilk farkettiğim zaman yağ değişimi sonrasıydı


    YAğ kaçakları triger yağlanmış keçeden kaçırıyor ve yağ soğutucum kaçırıyor. Bunlarla ilgi bir sorun değil sanırım ama detay olarak vermek istedim



    Bunun dışında Egr iptali var araçta partikül taşları da 3sene önce kırdırmıştım


    Bu tip bir sesle karşılaşan arkadaşların deneyimlerine ihtiyacım var gösterdiğim ustalar moturu açmadan nerden geliyor bilemiyoruz diyor. Açıkçası güvenmiyorum


    SES LİNKİ ( ARAÇ İÇİNDEN ÇEKİLMİŞ KAYIT SANKİ İÇERİDE MOTOR SESİ DAHA AZ OLDUGUNDAN DAHA NET GELİYOR)



    https://drive.google.com/drive/folders/1zf9UYQkrfV-90s2iEDyyzOsYkuLY7uFG








  • Motor yağı değiştikten sonra yeni yağ eski yağdan ince olduğu için ses yapabilir


    .Bu tarz seslere fazla takılmamak lazım 11 yaşında araç olur öyle yağ kaçaklarını takip edin yaz geliyor yağ kaçaklarını ve bakımını yaptırın ama sesin kesilmesi konusunda ısrar etmeyin derim mazallah kötü ustaya düşersiniz içine bir şişe yağ katkısı döker arabada tık ses kalmaz ama sonrasında motor yersiniz.Yağ kaçakları kesilsin değişmesi gereken keçe yağ soğutucu contası değişsin hava filtresi antrifirz gerekse yenilensin.


    Sırf bu sesi kesmek size pahalıya patlayabilir güvenmediğiniz ustaya aracı vermeyin .

    Sadece ses için motor indiricez diyen ustalara temkinli yaklaşın.

  • Buradan bu ses ile yol alabilmeniz çok zor hocam.


    Egsozda ufak bir delik vardır ses yapar, egsoz bağlantı yerleri boşluk yapmıştır ses yapar, egsoz manifoldu delinmiştir, contası çürümüştür ses yapar, şarj dinamosunun rulmanı dağılmıştır ses yapar, direksiyon pompası yağsız kalmıştır ses yapar turbo sıkıntı vermeye başlamıştır ses yapar, kasnaklar gergiler ses yapar vs vs çok bilinmeyenli bir denklem.


    Her zaman derim Sanayide güvenilir işi bilen bir ustanız yok ise cidden araba almayın başa bela olur..


    Geçmiş olsun.. Ankara'da isen en azından tespitini güvenilir yapabilen motor ustası tavsiye edebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbilker1907 -- 23 Mayıs 2024; 17:8:59 >
  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt

    Direksiyon pompası yağsız kalmış dediniz de hatırladım, bir ara direksiyon yağ sensörü uyarı veriyordu ve direksiyon sertleşiyordu bir kaç ay önce. Arabayı stop edip tekrar calıstırınca geçiyordu. Şuan yapmıyor acaba bu ses o sese benziyor mu

  • emrekyc53 E kullanıcısına yanıt

    Hocam direksiyon yağ pompası uyarı verip direksiyon sertleşiyor ise o pompada yağ kalmama olasılığı çok yüksek. Yağsız çalışan pompada mekanik çalışan parçalar tabiri caiz ise "işkenceye" maruz kalır ses tabii ki de yapar. Kontrol edin eksik ise servisin belirlediği seviyede otomatik şanzıman yağı atf2 ilave edebilirsiniz.

  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt

    Evet ama bu sorun şuan yok ama ses var sanki uzaktan bir helikopter sesi duyuluyormuşçasına


    Aslında sese çok takılmıyorum benim takıldığım nokta araçlardan çok anlamadıgım için ihmal ettiğim bir arıza olması ve ilerde daha büyük bir problemle karşılaşma ihtimalim


    Bugün ustalar ses motordan geliyor deyince daha çok ciddiye aldım


    Zaten araçtaki sese o kadar alışmısımki araca binenler araçta bu sesi daha kolay farkediyor

  • videodan anlaşılmıyor ses,

    eğer kafaya taktı iseniz yetkiliye götürün arıza tespiti yaptırın

  • Bir vuruntu sesi var. Aracın hızı ile eş değerni artıyor yoksa devir ile eş değermi artıyor.?
  • Devir ile birlikte eş değer artıyor


    Motoru açıp dinlediğimde ses motorun içinden değilde kayış kasnak trigerin altına doğru veya motorun arkasında alüminyum top gibi olan ne olduğunu ne işe yaradığını bilmediğim parçadan geliyor gibi görünüyor


    Yeni video çektim sanki bura da kayış setinin veya bahsettiğim o parçanın ordan geliyor gibi


    Araç şuan 1.500devirde sabit çalışıyor. Rölantideyken yapmıyor genelde 1.200 devirden sonra yapıyor ayrıca sabah ilk çalıştırdıgımda ses gelmiyor biraz motor ısındıktan sonra başlıyor ses



    Usta motordan geliyor demişti ses ama sanki motor dışından geliyor gibi ses


    Bir helikopter sesi gibi duyuluyor motor sesinin arkasından




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrekyc53 -- 25 Mayıs 2024; 9:56:8 >
  • İlgili ses motor yataklarından geliyormuş


    Değiştirdik sorun düzeldi, benzer bir sesle karşılasabilecek arkadaşlar için yazıyorum

    Bu şekilde aracı kullanmam durumunda motor yatak sarmaya, krank milinin zarar görmesine neden olabilirmiş bu durumda da yeni motor yapmak gerekirmiş. Ustanın dediği doğru ise tam bir felaketle sonuçlanmadan kurtarmışim


    Araç yağsız kalmis olabilir dendi ki zaten yağ kaçağı vardı ancak hiç ışık yanmadı ve ustada ama diye ekledi yağsız kalsa yatakların sağ taraftakileri daha kötü olmalıymış ancak benin sol taraftakiler(yag pompası sol tarafta olduğu için yagsiz kalmasi ihtimal olarak daha düşük olduğundan) kötü olmuştu. Bunu da yağ kayışından kaynaklı yapmış olabilir dedi artık bilemiyoruz

    Bu arada bu usta haricinde herkes motor inecek demişti.

    100 / 150bin lira fiyat veriyorlardı. Arabayı kaldırıp bakmadılar bile.

    13bin parca(triger seti, devirdaim, v kayışı, yağ kayışı, gergi, motor ana ve kol yatakları, motor alt muhafaza, antifriz , su deposu, arka balatalar, yag keçeleri, yag ve filtrelerin değişimi


    İşçilik içinde 10 bin TL verdim Toplamda 23bin TL tuttu


    Umarım birine de yardımcı olur bu tecrübem





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.