Şimdi Ara

2014 1.5dci demir döküm blokta mavi antifiriz mi kırmızı antifiriz mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.
    Yeni 2014 1.5dci icon ss eco düz vites clio 5 aldım.
    Araçta kırmızı antifiriz olduğunu gördüm.
    Fakat bu motorlar demir döküm blok aliminyum kapak.
    Mavi antifirizin pas önleyici özelliği var, kırmızı antifirizin pas önleyici özelliği yok diye biliyorum. Yanlış mı biliyorum?
    Dolayısı ile demir döküm bloklarda mavi antifiriz kullanılır diye de biliyorum.
    K9KB608 kodlu 1.5dci'da kullanılması gereken antifiriz mavi mi kırmızı mı?
    Bu araç fabrika çıkışında motorda mavi antifirizle mi kırmızı antifirizle mi çıkıyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Hocam antifirizin her türünde vardır pas önleme özelliği. Ayrıca kırmızı antifiriz daha uzun ömürlü mavi ve yeşilden. Total, castrol gibi bir markanın kırmızı antifrizini ekleyin mümkünse saf su ile tamamlayın gerisini boşverin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault K9K 1.5dci Motor antifirizi

    Araç 20212 ve daha eskiyse orijinal antifiriz Numarası

    Renault OEM 7711428132

    Renk : Yeşil

    Konantredir su katılarak %50 seyreltilir rengi fosforlu sarı gibi olur.

    Tipi : Glaceol RX Type D G11 dir.


    Febi Bilstein 26581 Type D Sarı renkli G11 antifiriz.

    Bu sarı renk antifirize kırmızı, turuncu antifiriz ilave edilmez. Burası önemlidir.

    Eğer komple antifirizli suyu boşltıp yıkayıp yeniden antifirizli su dolduracaksanız

    bu işlemi motor alt su hortumunu radyatör girişi söküp suyu boşaltın. Biraz temiz suyla durulayın sonra hortumu yerine takıp sıkın. Su dolum haznesine 3 litre Total Glacelf Auto Supra turuncu antifirizi 3 litre suyla karıştırıp buradan doldurun depo tamamen dolunca önce üst hava alma vidasını çıkarın ve buradan antifirizli su çıkıncaya kadar depo kapağını ağızınızla üfleyin. Sonra gerekirse biraz daha antifirizli su koyup bu sefer alt hava alma vidasını söküp buradan su çıkıncaya kadar antifirizli suyu akıtın. Vidayı kapattıktan sonra max seviyeye kadar suyu doldurup arabanız normal hararete erişinceye kadar gezin. En az 10 dk. ( Boşta gaz vermeyin. Gereksizdr.) Arabanızı park edin. Sonra dikkatlice su doldurma kapağını yavaşça çevirin, kapağı açık bırakıp direksiyonun üzerine koyun. Ertesi güne kadar ( Motor tamamen soğuyacaktır. ) dursun. Ertesi günü su seviyesini kontrol edin bir miktar azalma olacaktır bu seviye min biraz üzerindeyse (1-2cm ) kapağı kapatın yoksa su ilave edin. En iyi aletsiz hava alma böyle olur.

    Aracınıza G11 yerine G12, G12+ , G13 antifiriz koymak isteyenler bu tip antifirizleri koyarken eski tip antifirizin tamamen boşaltılmış olması gerektiğini unutmayın. Pembe ultraviyolet pembe vs gibi ( G13) bunlar yeni tiptir. Motora zararı olmaz. Yeni model Renault araçlarda zaten eski Tip Sarı kullanılmıyor. Servsten alacağınız orijinal Renault antifirizide aynı şekilde motoru durulayıp öyle kullanmanız gerekir. Ben de K9K motor var ben pembe-kırmızı değiştireceğim.

    Birde antifiriz bomeyle ölçülür ve eğer -10C ve üzeri sıcaklığa göre bome değeri gösterirse değiştirmenize gerek yoktur.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.