Selamlar Cok karistirmama ragmen bu konuda net bir bilgi bulamadim.araci 4 ay once 88bin kmde aldim.su an 96bin kmde triger hic degismemis.bazi kaynaklar yildan bagimsiz 120bin bazilari yine yildan bagimsiz 180bin kmde degismeli yaziyor.yağ bakim zamani geldi, 6 yillik bi arac icin triger degisimi su asamada erken olur mu? Bir de triger degisimi icin yetkili servis mi ozel servis mi onerirsiniz ? Sehir ankara |
2015 125hp 96bin km golf tsi triger degisim zamani?
-
-
triger kayışlı ise değiştirmekte fayda var, km'den bağımsız yıl olarak araç 7 yaşını geçmişki kayış gibi kauçuk bazlı her malzeme için fazla bir süre bu. hem triger kayışını hemde alternatör kayışını kışa girmeden yenileyin hocam, olmadık yerde kopupta yolda kalmayın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 14 Eylül 2022; 1:56:48 > -
Her beş yılda bir veya 120.000 KM de bir. Hangisi önce tamamlanırsa.
Değişim için erken değil geç bile kalınmış. Elbette çat diye kopmaz o kadar kalitesiz değil ancak girilmeyecek kadar yüksek bir risk değiştirmemek.
Değişim için ise şu enflasyon ortamında kesinlikle ama kesinlikle yetkili servis.
İsterseniz orijinal parçalar ile sanayide değişim için teklif alın. Arada 1000 ila 1500 lira oynar. Komik ancak yetkili servis o fazladan 1500 liraya v kayışını, gergilerini ve kütüğünü de değiştirir ve motoruna kadar yıkar yağ bakımını da yapar verir.
Yani kesinlikle değişmeli ve bu işi Ankara'da yapacaksanız kesinlikle yetkili servis. Arca'nın kadro iyi. Eskihisar da değerlendirilebilir.
-
Benzinli ise zincirli, ses yapmaya başlayınca değişiyor veya 180-200 bin km civarlarında değiştirebilirsin zaman olarak da 10 sene ve üstü. İyi bir usta rahatlıkla değiştirir çok zor değil ama basitte değil tabi.
-
Ayni sayılırız. Benim arac da 2015. 88 bin de.
Triger daha değişmedi. (Focus dizel)
10 sene ya da 120 binde değişecem.
Sana da bu aralikta değiş diyemem ama arastir aracını. -
Hocam kullandığınız motor için birkaç sene önce yıldan bağımsız 180 bin km de değişmesi gerekiyordu. Şu an yetkili servisler yine yıldan bağımsız diyor ama 120 bin km de değişecek diyor. Bu durumda değişip değiştirmemek size kalmış biraz daha idare edebilirsiniz kafam rahat olsun derseniz triger + devirdaim şeklinde değiştirin. Yetkili servisten de özel servisten de fiyat alın hangisi uygunsa onu tercih edin -
Daha once zubizu kullanmadim hic.vw nin zubizuda 7 yas uzeri icin %30 indirimi varmis aracim 2015 model 2016 trafige cikisli arac 7 yas uzeri olarak mi kabul ediliyor acaba bilginiz var mi?tesekkur ederim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dharma Initiative -- 14 Eylül 2022; 10:16:25 > -
2014 model 1.4 tsi ve 1.2 tsi için üç farklı yetkili servisi aradım, üçü de trigeri setiniz kayışlı ve 180000 km'de değişir dediler. Güvendiğim bir bosch servis 120000km'de değiştirin dedi. Triger setinin değişim zamanı kendini belli eder dedileri, arabanın çalışma sesi değişir. Ben de 150000km civarında trigeri değiştirmeden devam ediyorum.
-
Önceden 180 bin di ama sonradan 120 bin km ye çekildi hocam. Bence siz yine de kontrol ettirin
-
Emin değilim ama 7 yaş ve üzeri olması lazım
-
Bir tanıdığın aracına da 10 yıl boyunca hiç triger değiştirmemiş 40 bindeki aracına yılı geçmiş diye eurorepar servisinde değiştirdik. Sente atlatmışlar o şekilde araç 1-2 ay kullanıldı. Sonrasında yetkili serviste 15 gün yattı. Bir sürü masraf açtı. Aman dikkat. -
aradaki farka değinmek isterim...
bugün bosch, oto pratik ve benzeri zincir özel servislerde bahsedilen triger değişim
CE muadil OEM üründe
devir daimli triger değişmeli (Tüm parçalar aynı anda eskiyor)
Triger seti OEM + 1.800TL
Devir Daim + V kayış ve kasnak grubu 900TL
2.700TL ortalama
ortalama 700- 1.000tl işçilik yazılmakta (2.5-3 saat arası işçilik)
3.300-4.000TL yer'e ve marka göre bağımsız olarak fiyat değişir... Sanayi işine hiç girmiyorum...
Yetkili serviste şuan alacağınız teklif işçilik+orj vw parça bu rakamın 2 katına yakın fatura ile karşılaşılmakta.
(Ay'a özel kampanyalarla %3-5 destek olmaktalar)
aradaki fark 1000-1500TL değil ne yazık ki... yakın zamana ait elinizde yetkili servis teklifi varsa yeşillendirin lütfen.
-
Yetkili servis taktığı civatanın bile parasını alır. Kim bedavadan parça veriyormuş.
-
Trigerin kontrol edilmesi gerek. 5 yaşında, 40.000km'de kayışın üstünde çatlaklar var diye ben değiştirttim. Kontrol edilip, km'den bağımsız yaşa bağlı karar verebilirsin. Çok riske girmeye gerek yok. Girdiğin risk, hele şu dönemde banka hesabında koca bi delik açabilir.
-
Ben bedava veriyor mu dedim? O parçaların da değişmesi gerekiyor diyor ve değiştiriyorlar çok fazla fark çıkmıyor dedim.
-
TSI Golf yok bende ama teklif almaya çalışacağım yakın zamanda 1.6 TDI değiştirdi çevremden biri ondan da faturasını isteyeceğim.
Birde ne olursa olsun servis hepsinden kurumsal iletişim kurmasını bilirseniz.
Diğer servislerde adı tabelası ne olursa olsun sorun yaşadığınız da karşınıza emin olun yine Ahmet usta Mehmet usta falan çıkacaktır.
Elli çeşit alternatif var isteyen istediği yere götürür. Ancak ben yaptığım işlerden dolayı çok fazla yedek parça işi yapan insan ile tanıştım ve hologramdan kutuya, bandrolden paket içi poşetlere hatta güvenlik bantlarına kadar matbaa da bastırıp parça paketleyen firma gördüm. Bu parçalar kimi zaman Çin malı oluyordu kimi zaman makyaj yapılmış eski parçalar.
Bende biliyorum yetkili serviste çalışan her ustanın usta olmadığını veya parçaların pahalı olduğunu ancak parçanın nereden geldiği ve arabayla kimin uğraştığı belli.
Ciddi ciddi yaptırmaya gittiğinizde de fiyatta yardımcı olmayan servis görmedim. Benim dediğim gidip görüşmeden karar vermeyin.
Belki fark 1500 çıkmaz ama 3000 çıkar ben yine orada yaptırırım. Lazer tezgahlar, markalama ekipmanları vesaire derken kopya yedek parça işi arsa çıktı. Ankara Ostim de irili ufaklı o kadar firma var. Ne iş yaptıklarını sanıyorsunuz? Ya Konya?
Benim dediklerimin açılımı budur vesselam.
-
Yaz kış sürekli kullanımda olan basit bir kayıştan söz ediyoruz. Maks. 5 yıl ve yıl olarak süreyi doldurmuşsa 60 - 70 bin km de olsa değiştirirdim.
Birkaç yılda 120bin km yapan km kriterine göre değişim yapabilir ancak 7 - 8 senede bu kmleri görmüşseniz risk / masraf her zaman sizinle demektir. Değiştirmenizi tavsiye ederim. -
ilettiğin geri bildirim önemli ve değerli...
özel servis konusunu biraz açmak isterim...
yaklaşık 20 yıldır üniversiteden bu yana forumdayım...
son 15 yılım ise Motosiklet-Otomobil sektöründe geçiyor...
Uzun yıllar büyük şirketlere filo kiralama yöneticiliği yaptım...
son 2 yıldır Türkiye'nin büyük filo şirketlerinden birinde özel servisler yöneticiliği yapıyorum...
birçok müşteri ve firma aracını servislere yönlendiriyoruz...
bunlar yetkili veya özel servisler (Bosch Car, Oto Pratik, Speedy...)
muhattap konusunda çok haklısın...
özellikle 2021 Ağustos 'de yaşanan $ kuru 8'lerden 18 yolculuğu sonrası piyasa nasıl tepki vereceğini bilemedi...
kullanıcı doğal olarak yetkili servise giderek başının ağrımamasını istiyor...
ancak ülkemiz sınırları içerisinde bir tüketici sağlam bir muhattap bulması bilmesi çok çok zor...
işin ehli özel servisler var ve en azından yetkili servis kalitesinde ve daha ekonomik olarak çözüm bulunabiliyor...
tekrar ediyorum sanayi muhabbetine hiç girmiyorum... orası bambaşka bir dünya...
Özel servis ve bakım konusunda destek isterseniz nefes aldığımız sürece buralardayız, seve seve yardımcı olmak isterim...
istanbul, ankara ve izmir'de ana servislerimiz bulunuyor, çay kahve sohbete beklerim.
Benzer içerikler
- 2. el araba aldıktan sonra yapılacak işlemler
- evin önüne engelli park yeri
- 1 ve 2. vitese zor geçiyor
- saf su antifriz
- siyah plastik tampon çizik giderme
- citroen c4x 2024 fiyat listesi
- yeni passat 2024
- e dcs6 şanzıman
- citroen ami özellikleri
- yeni renault 5
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X