Şimdi Ara

2016 Corolla 1.33 Life Yokuş Performansı, Hızlanma ve Vites Değişimleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar arkadaşlar. Aracı yeni satın aldım. Şeklini ve iç döşemelerini çok beğendim fakat param ancak buna çıkışabildi. Pişman olmak istemiyorum. 2 gündür yaklaşık 3er 4er saat arabayla geziyorum, deniyorum, test ediyorum. Ankara Beytepe-Ahlatlıbel yokuşuna 5. viteste 85 ile girdim fakat araç bayıldı ve gitgide 2. vitese kadar düşmek zorunda kaldım. Yol tutuşu gerçekten çok iyi, yere yakın olmasının bunda payı yüksek. Fakat 2 gündür vites koluna alışamadım gitti. Bazen vites geçmiyor gibi oluyor yahut geçse de diğer arabalarda uyguladığım şekil debriyaj-gaz ilişkisini uygulamama rağmen araba çok silkeleniyor. Bu durumu yaşayanlarınız ve çözüm bulanınız var mı? Şimdiden teşekkürler. Bu arada 2 günlük ortalama yakıt tüketimi 6,9. Gitgide düşecektir diye umuyorum.



  • Modelin kendi konusundan sorsaydın daha rahat cevap alırdın ama ben yinede bildiklerimi cevaplıyım.
    6 ayda 9 bin km yol yaptım dediğin araçla.
    Bu aracın beygiri torku belli . Rampada yüksek vitesle çıkmak istiyorsan sana turbolu araba lazım , benzili turbo ya da dizel turbo.
    Normal benzinli arabaların rampada karakteri belli. Rampaya düşük devirle girersen bu araba seni üzer. Hızın aynı olmak kaydıyla daha düşük viteste yüksek devirle girmelisin. Ben öyle yapıyorum hiç üzmüyor beni. Tabi yakıt sarfiyatı artıyor ama işte ne kadar ekmek o kadar köfte. Hem az yaksın hem çok güçlü olsun istiyorsak bu arabanın üstüne 20 bin daha eklemek gerekiyor.
    Vitese ise zamanla alışırsın ilk başlarda bana da öyle geliyordu. Silkelenme olayıda motora alışınca çözülür.
  • Bahsettiğiniz yokuşu bilmiyorum ama araca alışınca zamanla bu tür sıkıntıları aşacaksınız. Ancak tüm atmosferik motorlu araçlarda dik yokuşlarda bayılma olur yalnızca arabanın istediği vites ve devri zamanında vermeniz gerekir ki buda araca alışmakla alakalı,turbo motorlor ise bu tür sürücü eksikliklerini telafi eder. Yakıt konusu ise daha da düşer,Bende uzun yolda 5,5 altı, şehir içi ise 6,1 civarı.
  • maniac1987 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle konuyu bulamadım. Bunun için böyle bir yola başvurdum. Yanıtladığınız için teşekkürler. Uzun bir Antalya yolculuğum oldu. Rodajı'da geçti araba. Antalya Toros yokuşlarında yüksek devirle girdiğimde hiçbir sorun olmadı. 20 günde 2100 km yol yaptım arabayla. Yakıt tüketimi 6.0 şu anda. Umuyorum daha da alıştıkça hiçbir problem kalmayacak. Silkelenme sorunu yüzde 90 ortadan kalktı diyebilirim. Çok nadir yapıyor artık. Bir de değinmeden geçemeyeceğim; Antalyaya giderken Afyon'u biraz geçince yola eşek fırladı. Hızım 140 civarıydı. Freni kökledim ve araba mükemmel tepki verdi ABS sistemi inanılmaz hoşuma gitti. Hiç sanmıyordum durabileceğimi ama durdu araç. Frenleri gerçekten çok iyi. (Arkadaki araba eşeğe çarptı.)
  • performans olarak vw 1.6 sr motordan kötü mü peki ?
  • ProInvincible P kullanıcısına yanıt
    arkadaki araba eşeğe çarptı diyorsun ya senin yüzünden neredeyse büyük bir kaza atlattık üstüne üstük bide hiç bir şey olmamış gibi gittin. Babam sana çarpmiyim diye direksiyonu sağa kırdı yoksa sen arabanın arkası mahvolmuş bir şekilde antalya turuna devam ederdin. Arabanı öveceksen adam gibi öv yok arkadaki araba eşeğe çarptı bilmem ne demeye hiç gerek yok yaptığın şey çok ayıp ne olduysa senin dikkatsizliğinden oldu.İyi bir sürücü eşeğin hareket edebileceğini var sayıp yavaşlardı. Senin arabandan dolayı eşeğide göremedik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bures1526 -- 23 Temmuz 2016; 16:55:55 >
  • bures1526 B kullanıcısına yanıt
    Nesi benim yüzümden bunun birader onu anlayamadım. Frene basmayıp napıcaktım? Eşeği önümdeki arabadan ben de göremedim o sağından ben solundan geçtim. Burda arabayı övmelik bir şey yok. Frenlerin ne kadar sağlam olduğunu söyledim sadece ki alacak arkadaşlara bi tavsiye olsun diyeydi. Eşeğe çarpmanızla dalga mı geçtim? Hayır. 140la giderken eşeği bi anda görünce mecburen asılıyosun frene önceden yavaşlama gibi bi davan olamaz yani anladın mı güzel kardeşim. İyi sürücü kötü sürücüyle ne alakası var bunun? Gerçekten komiksin.
  • helsloot kullanıcısına yanıt
    1.6 passatta da jettada da golfde de var hocam. Hangisi olduğuna bağlı bence. Bir de aracın yılına tabi ki. Fakat bi tık kötü olduğunu düşünüyorum. Özellikle yokuşlarda çok kuvvetsiz araç. Devirli girmek şart yani
  • bu araç LPG ile devirli kullanılmalı. o zaman sorun olmaz, çekmiyor diyenler bu motorları tanımıyor demektir. aslında kimse farkında değil ama düz atmosferik benzin motorları en uzun ömürlü sorunsuz motorlardır.
  • ProInvincible P kullanıcısına yanıt
    hocam oncelikle hayirli olsun...bende 15 gun once aldim araci yokus tirmanirken bende sikinti cekiyordum sonrasinda bi abimizden bi tavsiye aldim ve uyguladim 4bin deviri gecerek kullanirsaniz sikinti cikarmiyor ben cevre yolunda natavega dan kecioren e donerken 200 210 km lerle geldim ve yokusta hicbir sikinti cekmedim dene biraz zorla araci acilacaktirr...
  • Hocam size de hayırlı olsun güzel günlerde kullanın. Artık çoğu problemi çözdüm çekişte vs hiçbi şekilde hiçbi sıkıntı yaşamıyorum. Bir de ben gerçekten fark hissettim bu yüzden söylemek istiyorum burda da ben bpden alıyorum yakıtı. Ultimate 95 normal 95 e göre çok daha performanslı ve menzili yüksek geliyor bana. Kullanma fırsatınız olursa geri döünütünüzü bekliyorum tekrardan hayırlı olsun
  • ProInvincible P kullanıcısına yanıt
    saoulun tesekkurler.ben shell den aliyorum nitro+ suna corolla' mada, mini cooper s imede , 250 cc lik motorumada nitro + kullaniyorum cok memnunum
  • Atmosferik motor olduğundan dolayı size performansı düşük geliyor. Vites geçişleri kemikli yapısı olmasından dolayı yenilemeniz gerekiyor.
  • hocam neyi nasıl yenilemem gerekiyor biraz açar mısınız
  • ProInvincible P kullanıcısına yanıt
    mesela birinci vitese taktığınız da girmiyorsa tekrar yapmanız gerekyior.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.