Şimdi Ara

2016 Sandero Stepway Turbo 90bg Euro 6 Easy-R (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
970
Cevap
27
Favori
170.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightmareII

    Ben baştan sona okudum yok. Adamlar koca fabrika kurmuş araç üretiyorlar. Bir otomatik vites nasıl kullanılır anlatmamışlar böyle bir saçmalık başka firmada var mı merak ediyorum.

    Hocam bişe yazmıyorsa demek ki bir sakıncası yoktur ;) Sen benim dediğim gibi bi dene
  • Şu koşullarda kullandım diyebilirim;1) özellikle soğuk havalarda 3-5 km kısa mesafelerde sık kullandım ki motor tam ısınırken stop etmek zorunda kaldım. 2) otobanda yol boş iken motor açılsın diye bir ara 150km/ h kadar hız yapmıştık ve 120- 140 seviyelerinde gittik. Bu olay iki veya 3 defa tekrarladı. 3) sanki biraz agresif kullanılma oldu. İlk defa otomatik kullandığım için gaza biraz fazla yükleniyorum ve devir bazen 3000 veya 4000 seviyelerin yukarlarına çıkıyorum.
  • Performans isteyen neden bu aracı alsın ki? Sakin sakin ailece kullanılacak bir araç bana göre. Basınca da gidiyor hakkını yememek lazım. Benzin sürekli zamlanıyor araçların yakıtları anormal değil. Tün araçlar için geçerli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightmareII

    Ben baştan sona okudum yok. Adamlar koca fabrika kurmuş araç üretiyorlar. Bir otomatik vites nasıl kullanılır anlatmamışlar böyle bir saçmalık başka firmada var mı merak ediyorum.

    hocam bu konuyu sanırım yaklaşık 3 hafta öncesine kadar konuşmuştuk burda. eğer araba eğimi yüksek biryerde duracaksa araba vitesteyken (arka ön farketmez) el frenini çekip kontağı kapat. meşhur ankara dikmen yokuşunun birinde arabayı park etmek zorunda kalmıştım 1-2 ay öncesine kadar, araba boştayken el frenini sonuna kadar çektim sanırsam kontağı kapattım araba hafif hafif hareket etti, sonra arabayı vitese alıp yaptım aynı işlemi araba kaldı yaklaşık 1-2 saat sonra geldim araba olduğu yerdeydi yani hareket etmemişti :)
    sonuç olarak, hafif eğimli yollarda park ederken sıkıntı olmaz boşta el frenini çekip kontağı kapatman yeterli fakat yüksek eğimli yerlerde mutlaka viteste bırakmanız gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metamorphoses

    Bu dediğiniz motor hacmiyle uzaktan yakından alakası yok. Otomatik vitesler asgari yakıt tüketimi sağlayacak şekilde çalışmaya programlanmıştır. Bu yüzden direkt yüksek vites-düşük devir mantığı ile çalışır. Gücü yetmiyor olsa tam tersi vites düşürüp torku yükseltmeye çalışır.

    ECO mod açılınca bu etkiyi daha kuvvetli hissedersiniz. Olabildiğince devri düşürüp tüketimi azaltmaya çalışır. Lütfen kullanım kılavuzunu bir okuyun.

    benim soylediğim şey motor hacminin küçük olmasından dolayı düşük hızlarda vitesin atması. 1.5 motor ile aynı hızlarda 0.9 motor kıyasladığınızda, aynı hızlarda vites artması beklenebilecek bişey değil benim kastım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ericponti


    quote:

    Orijinalden alıntı: metamorphoses

    Bu dediğiniz motor hacmiyle uzaktan yakından alakası yok. Otomatik vitesler asgari yakıt tüketimi sağlayacak şekilde çalışmaya programlanmıştır. Bu yüzden direkt yüksek vites-düşük devir mantığı ile çalışır. Gücü yetmiyor olsa tam tersi vites düşürüp torku yükseltmeye çalışır.

    ECO mod açılınca bu etkiyi daha kuvvetli hissedersiniz. Olabildiğince devri düşürüp tüketimi azaltmaya çalışır. Lütfen kullanım kılavuzunu bir okuyun.

    benim soylediğim şey motor hacminin küçük olmasından dolayı düşük hızlarda vitesin atması. 1.5 motor ile aynı hızlarda 0.9 motor kıyasladığınızda, aynı hızlarda vites artması beklenebilecek bişey değil benim kastım.

    hocam vites oranları ile motor gücü çok farklı şeyler. böyle bir çıkarım yapamazsınız. zaten benzinli otomatik 5 ileri, dizel otomatik 6 ileri. vites oranları bile farklı. Bir vites kutusuna motosiklet motoru da taksanız kamyon motoru da taksanız hep aynı devirde vites değiştirir.




  • Arkadaşlar bu araçlar Ben genellikle uzun yol yapıyorum Yağmurlu havalarda sileceğim birinci kademesi çok geç Çalışıyor yani ikinci çalışma uzun bir süre sonra gerçekleşiyor ikinci kademe ise çok hızlı çalışıyor Bu arada başka bir kademe yok mu yada ben mi ayarlamayı bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightmareII

    Bu araçta en ekonomik 90-95 bandında 2000-2500 devir aralığında gidildiğinde sonuç alınabiliyor. Bakınız şu iki videoya.
    https://www.youtube.com/watch?v=0cTBCOfN9uM
    https://www.youtube.com/watch?v=7la0uXffqtQ

    Ben 1 depo ile 750 km yi gördüm. 1/3 şehir içi.

    Ama bastığınızda benzini içebilecek tarzda bir araç. Bu motor bu araca göre sakin kullanım için üretilmiş. Biraz aksiyon istiyorsanız, 300km de 1 depoyu bitirebilirsiniz. Motor araca performans verecek güçte değil. Evet tatminkar ama performans için kesinlikle pahalı bir araç. En basitinden diğer aracım Broadway 1.4i (Enjeksiyonlu) LPG'li tam tamına iki kat yol yapabiliyorum Sanderoya göre. Ama her şeye rağmen otomatiğin tadına değer.

    Hocam birinci bağlantıdda motor devir saatini göremiyorum ama ikinci bağlantı ya bakınca, dizel mi diye tereddüt ettim... 5. vites 2000 devirde bizim benzinli arabalar 90 km hız yapmıyor. videodaki devirde bizim arabalar, yani 0.9 otomatikler, 75-80 km arası bir hız yapması lazım. Ben yanlış mı hatırlıyorum? Acaba manueller 6 ileri mi?

    Ama söylediğiniz katılıyorum. 90-100 arası çoğu arabanın en ekonomik olduğu hız aralığı, bu bizim arabalar içinde geçerli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metamorphoses


    quote:

    Orijinalden alıntı: ericponti


    quote:

    Orijinalden alıntı: metamorphoses

    Bu dediğiniz motor hacmiyle uzaktan yakından alakası yok. Otomatik vitesler asgari yakıt tüketimi sağlayacak şekilde çalışmaya programlanmıştır. Bu yüzden direkt yüksek vites-düşük devir mantığı ile çalışır. Gücü yetmiyor olsa tam tersi vites düşürüp torku yükseltmeye çalışır.

    ECO mod açılınca bu etkiyi daha kuvvetli hissedersiniz. Olabildiğince devri düşürüp tüketimi azaltmaya çalışır. Lütfen kullanım kılavuzunu bir okuyun.

    benim soylediğim şey motor hacminin küçük olmasından dolayı düşük hızlarda vitesin atması. 1.5 motor ile aynı hızlarda 0.9 motor kıyasladığınızda, aynı hızlarda vites artması beklenebilecek bişey değil benim kastım.

    hocam vites oranları ile motor gücü çok farklı şeyler. böyle bir çıkarım yapamazsınız. zaten benzinli otomatik 5 ileri, dizel otomatik 6 ileri. vites oranları bile farklı. Bir vites kutusuna motosiklet motoru da taksanız kamyon motoru da taksanız hep aynı devirde vites değiştirir.

    tamam işte hocam. siz devir diyorsunuz bende hız diyorum. :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skaradeniz

    Şu koşullarda kullandım diyebilirim;1) özellikle soğuk havalarda 3-5 km kısa mesafelerde sık kullandım ki motor tam ısınırken stop etmek zorunda kaldım. 2) otobanda yol boş iken motor açılsın diye bir ara 150km/ h kadar hız yapmıştık ve 120- 140 seviyelerinde gittik. Bu olay iki veya 3 defa tekrarladı. 3) sanki biraz agresif kullanılma oldu. İlk defa otomatik kullandığım için gaza biraz fazla yükleniyorum ve devir bazen 3000 veya 4000 seviyelerin yukarlarına çıkıyorum.



    Hocam birde normal kullanın bir daha ölçün. Özellikle arabaya alışma sürecinde fazladan gaza basmış olabilirsiniz? Kaldı ki sıkıştırdığınızda ve yüksek hızlara çıktığınızda arabanın çok yakması normal. 120 üstü her araba çok yakar emin olun... Siz bi 110u geçmeyin. Şehir içinde de sakin sürün bir de öyle ölçün..

    Bir de hesaplamayı nasıl fullediğinizde etkileyebilir. Pompanın kendisinin atar atmaz benzinin kesilmesi ile pompanın atmasına rağmen taşıncaya kadar koydurmak arasında da bir kaç litre benzin fark ediyor. Hatta bu başlıkta 5 litre farkettiğini yazan olmuştu. Ben genelde kırmızı ışık üzerinden hesaplıyorum. En kısa zamanda yol bilgisayarını açtırmak lazım :)

    Ben 100 tl lik benzinle yaklaşık 250 km geziyorum şehir içi... Ve bence ağır denebilecek koşullarda sürüyorum. Yani düşük hızlarda, ve işim sadece 2 km uzaklıkta olduğu için motor daha ısınamıyor bile. Zaten artık yaya gidecem. Arabayla 5 dk da yürüyerek kestirmelerden 10 dakikada gidiyorum. Ve arabada da donuyorum çünkü ısınmıyor. Sabah kalk motoru biraz ısıt, camın buzunu çöz derken yine aynı süre geçiyor.

    250 km'nin içinde İş dışında markete avm'ye veya arkadaşıma gidiyorum. Hepsi hemen hemen aynı uzaklıklar en uzağı 5 km uzakta ona da 2-3 kez gidiyorum. Yalnız genelde çok sakin sürerim. Bu kadar kısa mesafe ve yoğun trafiğe bir de agresif sürsem 40 değil rahat 50 kuruş yakar emin olun.

    Sürüş koşulları aracın yakıtını gerçekten çok etkiliyor. Ben Fordun sitesinden aşağıdaki açıklamayı okumanız için koyuyorum. Mesela ben 4 km lik parkurda, aracı hiç durdurmadan ölçülen fabrika verisini; -5 derecede 2 km lik yolda ve en az 3-4 kez durarak nasıl tutturabilirim ki? bununla ilgili ingilizce dökümanlara baktım hava sıcaklığı 20 derece diyor. Şimdi bu koşullarda belirlenen fabrika verilerini tutturmamız mümkün mü? Bu her araba için geçerli tabi. Mesela şehir dışında değişken hızdan bahsediyor. Çok muğlak sen hızını değiştiriyon da hangi ivmeyle değiştiriyon. Yavaş yavaş hızlanmakla gaza abanmak arasında tabiki de yakıt tüketiminde fark olur. Değerlendierme sizin...

    "Tabloda verilen yakıt tüketimi değerleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu’nun EEC 80/1268/EC direktifi uyarınca laboratuvar ortamında ve aşağıda özeti verilen koşullarda yapılan testlerde elde edilen, lt/100 km mertebesindeki
    sonuçları göstermektedir. Tabloda yer alan yakıt tüketimi değerleri, aracın bu değerlerde yakıt tüketeceğine ilişkin bir garanti ya da taahhüt teşkil etmediği gibi, bu maksatla yapılacak bir değerlendirme için de emsal teşkil etmez.
    Testlerde kullanılan araçlar standart donanımlıdır. Opsiyonel donanım ve aksesuarlar, jantlar ve lastikler yakıt tüketimini farklı etkileyebilir.

    Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km’lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.

    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km’lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketim
    değerleridir.

    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır."


    Herkese kolay gelsin.




  • ericponti E kullanıcısına yanıt
    Hocam ciddi misiniz yoksa trolluyor musunuz tam anlamadim ama hiz ile devir de farkli seylerdir. Neyse zaten dusuk hiz/devirde vites degistirmesinin ise motor hacmiyle alakasi yoktur. Vites kutusunun calisma karakteriyle alakalidir. Bunu duyunca da dizel ile benzinli farkli diyorsunuz. Onlarin vites kutusu farkli diyorum ben de. Umarim anlatabilmisimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metamorphoses

    Hocam ciddi misiniz yoksa trolluyor musunuz tam anlamadim ama hiz ile devir de farkli seylerdir. Neyse zaten dusuk hiz/devirde vites degistirmesinin ise motor hacmiyle alakasi yoktur. Vites kutusunun calisma karakteriyle alakalidir. Bunu duyunca da dizel ile benzinli farkli diyorsunuz. Onlarin vites kutusu farkli diyorum ben de. Umarim anlatabilmisimdir.

    Hocam ne trollemesi estağfurullah . Bu arada ben dizel demedim 1.5 ve 0.9 motor diyerekten karşılaştırma yapmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada az önce OPET önünden geçtim.

    Benzin: 5.22

    LPG : 2.39

    İnsanın tüp taktırasi geliyor bu fiyatlari görünce :(((
  • Araçta Start&Stop sistemini kapatmak mümkin mü?
  • renesis3 R kullanıcısına yanıt
    Değil başlangıçta düğmeye basmak zorundasınız Euro 6 normları bu şekilde. Eskiden isteğe bağlı açma vardı şimdi isteğe bağlı kapama var. Belli bir süre sonra alışırsınız.
  • Bu silecek konusu yazılımla hallolur mu acaba. İlk çalışma süresini kısaltsak biraz? Birde yakıt konusunda bu araç bi LPG li aracın tam 2 katını yakıyor. Bir dizelin ise 1/3 oranında fazlasını yakıyor. 2 ay önce 32 kuruş olarak hesaplamıştım ben.
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    Ona da şükür. Bayide kapanmıyor demişlerdi de sıkıntı olur diye düşündük. Kapatma tuşu olması güzel. Sıkışık trafiğe girecek olursak kapatırız muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • varan100 V kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler cevapladığınız için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: varan100


    quote:

    Orijinalden alıntı: skaradeniz

    Şu koşullarda kullandım diyebilirim;1) özellikle soğuk havalarda 3-5 km kısa mesafelerde sık kullandım ki motor tam ısınırken stop etmek zorunda kaldım. 2) otobanda yol boş iken motor açılsın diye bir ara 150km/ h kadar hız yapmıştık ve 120- 140 seviyelerinde gittik. Bu olay iki veya 3 defa tekrarladı. 3) sanki biraz agresif kullanılma oldu. İlk defa otomatik kullandığım için gaza biraz fazla yükleniyorum ve devir bazen 3000 veya 4000 seviyelerin yukarlarına çıkıyorum.



    Hocam birde normal kullanın bir daha ölçün. Özellikle arabaya alışma sürecinde fazladan gaza basmış olabilirsiniz? Kaldı ki sıkıştırdığınızda ve yüksek hızlara çıktığınızda arabanın çok yakması normal. 120 üstü her araba çok yakar emin olun... Siz bi 110u geçmeyin. Şehir içinde de sakin sürün bir de öyle ölçün..

    Bir de hesaplamayı nasıl fullediğinizde etkileyebilir. Pompanın kendisinin atar atmaz benzinin kesilmesi ile pompanın atmasına rağmen taşıncaya kadar koydurmak arasında da bir kaç litre benzin fark ediyor. Hatta bu başlıkta 5 litre farkettiğini yazan olmuştu. Ben genelde kırmızı ışık üzerinden hesaplıyorum. En kısa zamanda yol bilgisayarını açtırmak lazım :)

    Ben 100 tl lik benzinle yaklaşık 250 km geziyorum şehir içi... Ve bence ağır denebilecek koşullarda sürüyorum. Yani düşük hızlarda, ve işim sadece 2 km uzaklıkta olduğu için motor daha ısınamıyor bile. Zaten artık yaya gidecem. Arabayla 5 dk da yürüyerek kestirmelerden 10 dakikada gidiyorum. Ve arabada da donuyorum çünkü ısınmıyor. Sabah kalk motoru biraz ısıt, camın buzunu çöz derken yine aynı süre geçiyor.

    250 km'nin içinde İş dışında markete avm'ye veya arkadaşıma gidiyorum. Hepsi hemen hemen aynı uzaklıklar en uzağı 5 km uzakta ona da 2-3 kez gidiyorum. Yalnız genelde çok sakin sürerim. Bu kadar kısa mesafe ve yoğun trafiğe bir de agresif sürsem 40 değil rahat 50 kuruş yakar emin olun.

    Sürüş koşulları aracın yakıtını gerçekten çok etkiliyor. Ben Fordun sitesinden aşağıdaki açıklamayı okumanız için koyuyorum. Mesela ben 4 km lik parkurda, aracı hiç durdurmadan ölçülen fabrika verisini; -5 derecede 2 km lik yolda ve en az 3-4 kez durarak nasıl tutturabilirim ki? bununla ilgili ingilizce dökümanlara baktım hava sıcaklığı 20 derece diyor. Şimdi bu koşullarda belirlenen fabrika verilerini tutturmamız mümkün mü? Bu her araba için geçerli tabi. Mesela şehir dışında değişken hızdan bahsediyor. Çok muğlak sen hızını değiştiriyon da hangi ivmeyle değiştiriyon. Yavaş yavaş hızlanmakla gaza abanmak arasında tabiki de yakıt tüketiminde fark olur. Değerlendierme sizin...

    "Tabloda verilen yakıt tüketimi değerleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu’nun EEC 80/1268/EC direktifi uyarınca laboratuvar ortamında ve aşağıda özeti verilen koşullarda yapılan testlerde elde edilen, lt/100 km mertebesindeki
    sonuçları göstermektedir. Tabloda yer alan yakıt tüketimi değerleri, aracın bu değerlerde yakıt tüketeceğine ilişkin bir garanti ya da taahhüt teşkil etmediği gibi, bu maksatla yapılacak bir değerlendirme için de emsal teşkil etmez.
    Testlerde kullanılan araçlar standart donanımlıdır. Opsiyonel donanım ve aksesuarlar, jantlar ve lastikler yakıt tüketimini farklı etkileyebilir.

    Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km’lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.

    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km’lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketim
    değerleridir.

    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır."


    Herkese kolay gelsin.

    beyler tüketimle ilgili şehir içi deneyimlerimi paylaşayım: iki kez depoyu fulledim şimdiye kadar. birisinde benzin 4,98 ikincisinde 5,08 di. ilkinde eco mod kapalı 38 kuruş ikincisinde eco mod açık 42 kuruş yaktı km başına. eco modu kullanmamaya karar verdim şehir içinde:)
    kullanım koşullarından da bahsedeyim. kocaeli de oturuyorum hava şartları istanbulla hemen hemen benzer. 42 kuruş yakmasında havaların soğuk hatta donlu olmasının etkisi de vardı. sakin kullanıcıyım aracı pek sıkıştırmam. her sabah 6 km işime gider kontak kapatırım. en az 2-3 dk ısınmadan hareket etmem. ancak 6 kmnin en az 4 kmsi yokuş tırmanmakla geçiyor. yol bilgisayarı açık olduğu için anlık tüketimi görebiliyorum. yokuşlarda anlık tüketim tavan :) gerçi diyeceksiniz ki bu yolun dönüşü de var. orada da beleşe dönüyorsun yokuş aşağı evet haklısınız :)

    şimdi iki sorum olacak: 1) Dönüşlerde yokuş aşağı inerken N'ye atmak zararlı mı?

    2) eco modu şehir içinde kullanmayalım mı?




  • Mrtltc M kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Lafı olmaz ;)
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.