Şimdi Ara

2016 Tuscon'mu? vs 2016 CR-V'mi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
111
Cevap
1
Favori
19.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udeskota

    4 tane sigorta sirketi icin 2015 aralik ayinda oynamiyordu hocam. Gercekten oynamiyordu.

    Sebebini bilemeyecegim. Honda`nin parcasinin daha ucuz olacagini dusunuyo olabilirler, riskinin daha az olacagini dusunuyo olabilirler, risk analizini nasil yapip da ayni cikardilar bilemiyorum, ama cikardilar.

    Gelgelelim yuzde 20 oynadigini iddia ediyorsunuz. Bizim Honda`nin kaskosunu full hasarsizlik ile 900e yaptik. Hasarsizlik olmasa 2000 lira oluyordu, yuzde 20den dusunsek, size gore Hyundai 1600 olacakti.

    400 lira mi Hyundai`yi daha mantikli yapti?



    diğer şeylerle birlikte evet




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Hyundai'nin mantıklı olması için bir 400 lira eksikti, onu da bulduk sağolun

    Hey allahım ya, halbuki konuşmayı bilen de bir insansınız, bir de makul olmayı bilseniz

    Düzeltme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udeskota -- 22 Mayıs 2016; 21:24:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udeskota

    Hyundai'nin mantıklı olması için bir 400 lira eksikti, onu da bulduk sağolun

    Hey allahım ya, halbuki konuşmayı bilen de bir insansınız, bir de makul olmayı bilseniz

    Düzeltme: İmla

    hocam hyundai bu ikisi arasında cidden daha mantıklı. zira aradaki fiyat farkını hakeden hiçbir şey yok honda'da. az da yakmıyor.

    ha bana kalsa ikisi de mantıksız, zira bu araçların ikisi de araziye giremeyen araçlar. girmiyorsan yüksek aracın mantığı yok. benim kuga alma sebebim de iyi kötü bir arazi kabiliyeti olması zira araziye giriyorum. şimdiye kadar da hiç üzmedi bu konuda.

    bana kalsa şu anda kampanyada olan cc ya da opel insignia alırım o paralara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 22 Mayıs 2016; 21:35:06 >




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Konunun bir kıyısında da söylediğim gibi, bu ikiliden seçimde ana faktör kilometre olur. Eğerki en az 5 sene kullanılacaksa ve senede 15 bin'den fazla kilometre yapılıyor ise, Honda alınması daha mantıklı olabilir.

    Mesela bizim gibi senede 30bin km yapıyor iseniz, bu iki araçtan Hyundai almak tamamen saçmalık olur, hem 3 sene sonra garantisi biter, hemde 4. seneden itibaren, aradaki fiyat farkı kapatılmış ve Hyundai aleyhine açılmaya başlamış olur.

    Gelgelelim ikisi de mantıksız mevzuuna. Katılıyorum ama şöyle Bence şehirde yaşayıp çakma SUV(Buna Subaru XV ve Ford Kuga da dahil) almak mantıksız, yani zamanınızın yüzde 99'u asfaltta geçiyorsa gerçekten, yol tutuştan, yakıttan, fiyattan kaybetmenin hiçbir anlamı yok.

    Kuga yerine daha az paraya Focus almayı yada aynı paraya Mondeo almayı tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udeskota -- 22 Mayıs 2016; 21:40:00 >




  • ynssk kullanıcısına yanıt
    LPG ile alakalı bir şikayet Tucson'da hiç okumadım. Link atarmısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bantu

    LPG ile alakalı bir şikayet Tucson'da hiç okumadım. Link atarmısınız?

    Tucsonda şikayet okumamanız gayet normal çünkü henüz lpg taktırabilen yok.(hyundai kesinlikle uyumlu olmadığını açıkladı) Forumdaki tucson lpg kısmını zaten görmüşsünüz. Toplam 1 kişi taktırmış. O da henüz birkaç gün önce.
    Aynı motora sahip elentra i30 ve sportage forumlarına da bakmanızı tavsiye ederim. Ayrıca ikinci el sitelerinde gdi motorlu araçların neredeyse tamamının lpg siz olduğunu ve olması gerekenin çok altında fiyatlarla satıldığını da görürsünüz.
    Şahsen ben sportage alacaktım. 2014 model en fulu 60.000 e alınabiliyor ama sırf lpg sorunu yüzünden vazgeçtim.
    Son olarak Tucsona lpg taktıran arkadaş arazide kullanınca yol bilgisayarında ortalama benzin tüketimi 17 litre olarak görmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ynssk -- 23 Mayıs 2016; 14:10:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ynssk kullanıcısına yanıt
    LPG taktıran çok var, çoğu da sıvı sistem. GDI motora taktıran zaten çok var, sıvı sistem dediğim T-GDI için, fiyatı ortalama 7.000 tl civarı ve hiç benzin tüketmiyor yaz kış sadece lpg kullanıyor. Bu linkten konuyla ilgili fazlasıyla bilgi alabilirsiniz.

    https://www.facebook.com/groups/tucsontr/
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Hocam, güzel iyi hoş diyosunuzda insanoğlu kendi ihtiyaçlarına göre yaşar. Bizim ihtiyacımızı CR-V veya Tucson karşılamakta. CC veya İnsignia ile işimiz olmaz bu yüzden. Yani öyle CC tarzı bir araç almayı düşünsem 2015 Civicimi satmam.

    Yani diyorsunuz ki, araziye giremiyorsa yüksek aracın mantığı yok. Zaten o aracı araziye girebilsin diye yüksek yapmıyorlar herşey tasarımsal hocam :)

    Sizde CC veya Opel almazsınız, çünkü sizin ihtiyacınızı karşılamaz. Araziye girdiğinizi söylüyorsunuz.
  • udeskota kullanıcısına yanıt
    Hocam, diğer kardeşimede söylediğim gibi insanoğlunun yaradılıştan bu yana bir takım ihtiyaçları var. Tabiki durduk yere SUV almak saçmalık. Fakat bize büyük bir bagaj kapasitesi ve güzel tasarım, konfor, yakıt ekonomısı, güzel teknik veriler vs. vs. gerekiyor. Araştırmalarım sonucunda CR-V'ye karar verdim.

    Anneniz neden CR-V aldı bu arada :) Ne ona CR-V almalısın dedirtti?
  • MotorsR kullanıcısına yanıt
    Ailemin yıllardır yüksek araçlara ilgisi var. Ellerindeki parayı da bu saplantıyı dikkate alarak en makul şekilde yönlendirmeye çalışıyorum.

    Tipi hoşuna gitti, geri kalan herşey için sebep benim :)

    "bize büyük bir bagaj kapasitesi ve güzel tasarım, konfor, yakıt ekonomısı, güzel teknik veriler vs. vs. gerekiyor. " D sınıfı station wagon bir araç hem bu dediklerinizi sağlar, hem daha az yakar, hem de aynı donanım da daha ucuza bulunabilir.

    SUV demek yükseklik için başka şeylerden ödün vermek demek. Bana kalsa aileme kesinlikle D stationlar varken bir SUV aldırtmazdım ama dediğim gibi 'çünkü öyle istiyorum' denildikten sonra söylenecek pek birşey yok. :)

    Yada Skoda Superb gibi bir sedan. Honda ile aynı bagaj hacmine sahip, yüzde 20 daha az yakıyor. Fiyatları da 98-124 arası değişiyor. Performans olarak bir miktar geride ama yol tutuş ve yakıt kazancını dikkate alınca bu çok önemli bir fark değil. Ayrıca daha konforlu ve arka oturma alanı daha geniş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udeskota -- 24 Mayıs 2016; 21:02:51 >




  • udeskota kullanıcısına yanıt
    Hocam, Alaman değiliz station kullanalım :) işin espirisi tabi bu. Stationlar hoşuma gitmiyor ya. Güzel bir şekil veremiyorlar malesef. Anneniz gibi "çünkü öyle istiyorum" :) İnşallah bi ramazan çıksında tiguanla cr-v arasında kıyas getirmeye çalışıyorum. Genel olarak benimde annem kullanacak aracı. Audi A6 alırsın sedan oo derler bide station alırsın oo demezler :D Aradaki fark bu. Ufak tefek hesaplara kafa yormaya gerek yok.
  • MotorsR kullanıcısına yanıt
    Açıkçası ne Tiguan'ın ne CRV'inin bir Skoda Suberb Sedan kadar bile 'oooo'luk bir hali yok. Bu tarz büyük sedan araçlar benim daha çok dikkatimi çekiyor, daha lüks duruyor, ki aslında daha lüks zaten

    Ama sizde de 'SUV olacak' kriteri baştan koyulduysa ve yıllık 15bin'den fazla km yapıyor iseniz, Honda CRV alınır. Liste fiyatından 5 bin indirim alabilmiştik biz, haberiniz olsun.
  • udeskota kullanıcısına yanıt
    yıllık ne 15 bin kmsi :D Civic'i 2015 ekimde aldık şuan 12000km'de :) daha tatile vs. gidince olur o 35000km falan :)
  • İki aracı da bir süre kullanmış birisi olarak yorumlarımı tarafsızca belirtmeye çalışayım.

    Öncelikle her ne kadar Tucson kendi sınıfında cüsseli bir araç olsa da iki araç aynı segmentte değil. CR-V bir üst segmente giriyor.

    Benim kullandığım araçlar Hyundai Tucson Elite Plus 1.6 T-GDI 4x4 DCT ve Honda CR-V 1.6 i-DTEC ZF 9 ileri Executive+


    Donanım

    İki aracın en dolu versiyonlarında bildiğim kadarıyla farklar şunlar;

    Tucson'da arka koltuk ısıtma, sertliği değiştirilebilir direksiyon, 40 km/s hıza kadar kilitlenebilir 4x4, Auto Hold, elektronik el freni, soğutmalı torpido, açılır cam tavan; CR-V'de ise Eco Mode, Start/Stop, otomatik uzun far asistanı, otomatik açılır/kapanır elektrikli bagaj mevcut.

    Tucson'da otomatik elektrikli bagaj sadece 2.0 dizel versiyonunda mevcut, o da vergiden dolayı çok tercih edilen bir seçenecek değil. CR-V'de ise cam tavan mevcut ancak açılır değil; uzun vadede ses sorunu çıkarmaması için böyle bir tercih yapılmış olabilir. Hyundai forumlarında Tucson'un cam tavan sesinden şikayetçi olan epey kişi vardı.

    Kullanılan yol bilgisayarı konusunda ise Tucson'un tercih ettiği modelin tasarımının ve tepki hızının daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca Navigasyon da Tucson modelinde daha detaylı ve daha başarılı.

    İç Tasarım

    Kullanılan malzeme kalitesi açısından çok ciddi bir fark yok. İki araçta da yer yer kaliteli plastikler tercih edilmiş.

    Ancak CR-V'de tercih edilen koltukların daha konforlu olduğunu ve de daha az terleten, daha kaliteli bir deriden imal edildiğini söyleyebilirim.

    Tucson'da iç mekan daha dar hissettiriyor, bunun yanı sıra aerodinamik tasarımdan dolayı yan camların kısa olması araç içerisinde daha basık bir his uyandırıyor. Bu açıdan CR-V'nin kesinlikle daha ferah olduğunu söyleyebilirim.

    Dış Tasarım

    Hyundai Tucson gerek ön, gerekse de arka tasarım açısından başarılı. CR-V'de ise ön tasarım başarılıyken, arka taraf biraz daha sade kalıyor.

    Ancak Tucson'daki güzel aerodinamik tasarımın iç kısımda daha basık bir his olarak geri döndüğünü, CR-V'deki daha sade tasarımın da daha ferah bir iç mekan ve daha geniş bir bagaj alanı olarak fayda sağladığını belirtmek gerek.

    Performans

    Tucson'da gaz tepkileri ve şanzıman çok başarılı. Araç istenilen tepkileri yerinde veriyor. Günlük kullanımda herhangi bir performans eksikliği hissetmedim.

    CR-V'nin de aynı şekilde gaz tepkileri ve şanzıman uyumunu başarılı buldum. D modunda 9 ileri şanzımanın sürekli aracı düşük devirde tutma eğilimi göstermesinden dolayı daha ekonomik bir sürüş sunuyor. Gaz tepkileri Tucson'a göre biraz daha yavaş olsa da bence kesinlikle yetersiz değil.

    Biraz daha performanslı bir sürüş tercih edilmek istenirse iki araç da S modunda kullanılabilir. İki aracın da S modunda performansında herhangi bir eksiklik hissetmedim.

    Fren performansı iki araçta da başarılı, ancak Tucson düşük hızlarda ABS'yi erken devreye sokma ve de sürüşte 2-3 tatlı-sert frenden sonra fren performansında zayıflama eğilimi gösterebiliyor.

    İki aracı karşılaştıracak olursak CR-V'nin frenleri kesinlikle daha başarılı ve daha stabil bir performans sunuyor.

    Konfor

    Tucson'un kendi sınıfında konforlu bir araç olduğu söylenebilir ancak 19 inçlik jantlar ve spor sürüş odaklı süspansiyon kendisini bozuk yol şartlarında hissettiriyor.

    Honda CR-V'nin ise gerek 18 inçlik jant, gerekse de süspansiyon tercihiyle daha konforlu ve pürüzsüz bir sürüş sunduğunu söyleyebilirim.

    Özellikle kasis ve bozuk yol geçişlerinde Honda CR-V kesinlikle daha başarılı.

    Yol Tutuş

    İki araçta da önden çekiş ve gerektiğinde devreye giren 4x4 sistemi mevcut ve gerçekten çok başarılı çalışıyor.

    Tucson virajlarda kesinlikle yatma eğilimi göstermiyor. Güven veren bir sürüşü var, araç virajlarda çok zorlandığında dahi gerektiğinde devreye giren 4x4 sayesinde çizgisinden sapma göstermiyor. Aracın bu kabiliyetlerine şahit olduğumda çok şaşırmıştım.

    Honda CR-V'yi de aynı şekilde çok başarılı buldum. Gerektiğinde devreye giren 4x4 sistemi çok sağlıklı çalışıyor ve araç virajlarda çizgisinden sapma göstermiyor.

    İki aracı karşılaştıracak olursak ikisinin de güven veren bir sürüşü var. Hyundai Tucson gerek aerodinamik yapısı, gerekse de tercih ettiği daha sert süspansiyondan dolayı daha sportif ve atik bir karakter sergiliyor.

    Yakıt Tüketimi

    Hyundai Tucson'da ideal sürüş ve karma tüketimde ortalama 11.5-12 lt/100 km değerlerini elde ettim. Uzun yolda hız sabitleyici ile 6-7 litreleri görmek mümkün ancak ideal gündelik kullanımda 10 litrenin altına düşürmenin çok zor olduğunu düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla da Türkiye'ye ithal edilen Hyundai Tucson'lar LPG'ye uyumlu imal edilmiyor. Bu nedenle araca LPG uygulaması yaparsanız uzun vadede sorunlarla karşılaşmanız olası.

    Honda CR-V'de ise yine ideal sürüş ve karma tüketim ortalamam 7.7 lt/100 km, Eco Mode ve daha sakin kullanımla bu değer daha da aşağıya çekilebilir.

    Fiyat

    İki aracın en dolu versiyonları arasında şu anda 40 bin TL civarında bir fark var. Eğer CR-V uzun yıllar kullanılacak ve yüksek kilometrelere ulaşılacaksa bu fark yakıt tüketimi ile amorti edilebilir.

    Araçlarda Karşılaşılabilecek Olası Sorunlar

    Yoğun trafiğe çok uzun süreler maruz kalıyorsanız Hyundai Tucson'da çift kavramalı DCT şanzıman tercih edildiğinden dolayı zaman zaman şanzıman ısınma uyarısıyla karşılaşmanız olası. Hyundai forumlarında İstanbul kullanıcılarından bu yönde zaman zaman şikayetler gelmekte. Yine hafif arazı şartlarında araç bir süre patinaja düşerse şanzıman ısınma uyarısı verebilmekte.

    Honda CR-V'de ise tork konvertörlü ZF 9 ileri şanzıman tercih edildiği için bu konuda daha güvenilir olduğu söylenebilir.

    Yine Hyundai Tucson'da bazı kullanıcılar açılır tavan ve arka koltuktan gelen seslerden şikayetçi.

    Ben kullandığım araçta şanzıman ısınma uyarısı ya da ses sorunuyla karşılaşmadım ancak satın almayı düşünen birisinin bunları bilmesinde fayda var.

    Honda CR-V'nin ise bildiğim kadarıyla kullanıcıların genel anlamda şikayet ettiği bir sorunu yok.

    Genel Değerlendirme

    Eğer genel itibari ile kısa mesafelerde kullanılacaksa ve de çok fazla km yapılmayacaksa Hyundai Tucson daha mantıklı bir tercih.

    Ancak aracı uzun yıllar kullanacak, çok fazla kilometre yapan, konfor ve ferahına daha düşkün bir kullanıcıysanız Honda CR-V daha doğru bir tercih.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nakuran -- 7 Ekim 2016; 13:59:26 >




  • nakuran N kullanıcısına yanıt
    Ses sistemi olarak hangisi iyi ? Birde Honda tip ve ic tasarim olarak daha hosuma gidiyor.Ama nedense bakiyorum sahibinden.com da dusuk km satan full paket cok var.Araba full az yakiyor,eee neden satiyorlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Açıkçası iki aracın ses sistemlerine çok dikkat etmedim ama hatırladığım kadarıyla ikisi de hemen hemen aynıydı, orta-üst kalitede diyebiliriz. Şu an CR-V kullanıyorum ve ses sistemi benim için gayet yeterli.

    İnsanların düşük km'de satma nedenine gelince Honda çok sık kasa değiştirdiği ve CR-V'nin yeni kasa lansmanı da yapıldığı için insanlar araçları değer kaybetmeden elden çıkarmak istiyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nakuran -- 20 Ekim 2016; 13:29:28 >
  • nakuran N kullanıcısına yanıt
    Premium ses sistemi (6 hoparlör + subwoofer)

    Crv de boyle ses sistemi varmis full pakette galiba.O zaman bayagi iyi olmali,Seat Leon da SEAT Hifi sistem adiyla parayla satiliyordu sesi bayagi guzeldi.

    2017 de mi cikacak,gelecek yeni kasasi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Premium araçlardaki ses sistemlerini çok iyi bilmediğim için sağlıklı karşılaştıramıyorum ancak bazı araçlarda sunulan Bose, Meridian gibi opsiyonları üst kalite baz alırsak sanırım CR-V'nin en dolu paketindeki ses sistemini orta-üst kalite olarak nitelendirebiliriz.

    CR-V'nin yeni kasasının 2017'nin ilk çeyreğinde satışa sunulması bekleniyor. CVT şanzıman ve 1,5 lt 190 hp turbo benzinli motor seçeneği ile gelecekmiş ancak Türkiye pazarı için 1.6 i-DTEC 160 hp turbo beslemeli dizel seçeneği ile üretim yapılacak mı belli değil sanırım.

    Eğer düşük motor hacminde sadece 1,5 lt benzinli seçenek olursa ve fabrika çıkışlı LPG'li olarak satışa sunulmazsa CR-V satışları epey yavaşlayacaktır muhtemelen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrHolyday

    O zaman biraz daha ayrıntı vereyim. Donanım olarak güzel bi araç ona birşey diyemem. Ama o fiyata o donanımlarda bi full led ya da hiç olmadı bi-xenon beklerdim ben açıkçası. Opsiyon olsaydı bari.
    Motor 160 beygir çift turbo + zf9 var. Vitesi çok hoşuma gitti benim. Geçişleri pürüzsüz. Fakat motor baya bi isteksiz. Demem o ki hızlanması o kadar da iyi değil aslında o motor ve şanzıman ikilisine göre. Ara hızlanmaları da vasat bence. Yakıt konusunu konuştuk görevliyle test aracında 10litre ortalama vardı. Bize katalog verisi mi gerçekleri mi istersiniz Dedi. İkisini de söyleyin dedik. Katalog verisi 6 litre gerçekte 9-10 Dedi. Çok çok çok dikkatli kullanan bi abimiz 6 litreye düşürmüş dedi onun dışında o değerler zor dedi.
    4x4 özelliği de şöyle çalışıyormuş. Araba normalde ön çekişli ama ön tekerler zora düşünce arka tekerlere Güç dağılımı oluyormuş. Bana çok işe yarar gibi gelmedi açıkçası.
    Malzeme kalitesi olarak Honda jazz a baktım galeride. Navigasyon ekranından kalite alıyor kendi sınıfına göre. Crv ye bi biniyorsunuz polypad var.
    Konfor olarak birşey diyemem. Bana rahat geldi. Biraz ses alıyor içeri ve trim sesleri mevcut. Ama içeri aldığı ses rahatsız edecek düzeyde değil kesinlikle. Arabanın yukarı aşağı salınımları baya bi yumuşak ve güzel ama sağ sol biraz tedirgin ediyor ki o da yükseklikten dolayı sanırım.
    Özet olarak motor 160bg çift turbo gibi gitmiyor. Malzeme kalitesi vasat. Konfor iyi. Yakıt biraz yüksek ama kabul edilebilir.

    objektif yorum diye buna derim




  • 2017 nisan oldu vakit..ben de iki araç arasında kaldım..gerçi kodiaq'ın da çıkmasını bekliyorum..şu an bindiğim 2012 skoda superb elegance+prestij paketli aracımı temmuz'da satıp yeni bir araç almayı planlıyorum Allah kısmet ederse..iki araç arasında hala 40 bin tl fark var..
    crv + 179.400
    tucson elite plus 140.000

    ben ötv'siz alacam inşallah crv için 111 bin tl, tucson için de 86 bin tl fiyatlar aldım yine en full paketlerinde..dolayısıyla benim açımdan fark 25 bin tl..bu durumda olsaydınız crv'yi tek mi geçerdiniz sevgili arkadaşlar..
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.