Şimdi Ara

2017 Toyota Corolla 1.4 d4 multimode , yakıt tüketimi (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
652
Cevap
9
Favori
42.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    Yazdığını oku tekrar anlamaya çalış. 120 hp aisin şanzumanlı arabaya 100 hp diyorsun tork konvektörğnden dolayı, marka sana otomatik şanzuman ile 120 hp diyor. Teknik veri oku insanları burda yanıltma. Performans özürlü corallayı sınıfının en iyi motoru olan bluehdi ile kıyaslama. Gerek 0-100 de gereksede ara hızlanmada rezil eder seni. Rezalet bir şanzuman toyotadaki robotize tüm dünya biliyor

    m/m şanzımanlı corolla'ya 1 değil 2 d-4d motor koysanız eat6 şanzımanlı blue hdi bir 308 ya da c4 kafa kafaya gider muhtemelen




  • aslında aynı taraflarda oturanlar varsa aramızda o güzergahtan geçenler sıfırlasın tüketimi kaç yakıyor diğer araçlar bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arif kullanıcısına yanıt
    tork konvertörü:
    otomatik sanzimanlı arabalarda debriyajın işlevini - ve daha fazlasını - gören cihaz.
    kapalı bir kapta bir akışkan aracılığı ile hareketin iletilmesi prensibine dayanarak çalışır. motorla vites kutusu arasında mekanik bir bağlantı yoktur.

    temel olarak dört kısımdan oluşur; pompa, statör, türbin ve iletim sıvısı. hareketi ileten sıvı genellikle yağdır. basitçe, motor pompayı çevirir, pompa yağı turbine doğru iteler, hızla türbine çarpan basınçlı yağ türbin kanatlarını ve onlara bağlı şanzınam giriş şaftını döndürür. statör, yağı harekete engel olmayacak şekilde yönelendirmeye ve halen basınçlı olan yağın enerjisini geri kazanmaya yarar.

    türbine gelen sıvı sıkışarak çalıştığından sıkıştırma anında güç kaybı ve gecikmesi olur

    2 adet d4 d motorlu aracın ancak tozunu yutarsınız...

    manuel şanzımanlı araçla tek farkı robot vasıtası ile vites değişimlerinin olmasıdır.
    değişim esnasında tork konvertörlü araçlar gibi bariz güç ve zaman kaybı yoktur.




  • corolla mm araç aldıktan sonra araba kullandığımı hatırladım,
    manuel keyfi verip aynı zamanda da sol ayağımı yormayan bir sistem,
    bir dsg de yada tam otomatik de bu haz olmuyor maalesef,
    yolun durumuna göre (meyil iniş çıkış hızlanma durumları yavaşlama v b. durumlarda)
    mm şanzımana yerşinde ve zamanında f1 kumandaları atıyorum,
    bu bana çok eğlenceli geliyor,
    dsg aracum da var (polo 1.2 tsı) dsg şanzıman hissiz ve monoton kalıyor mm şanzımanın yanında ,
    mm şanzımana yapılan f1 komutları ile dsg den daha hassas geçişlere kavuşuyorum,
    aynı zamanda da yakıt tasarufu sağlıyorum,
    corollayı aldığım günden bu güne mümkün mertebe dsg kullanmamaya gayret ediyorum ki dsg bir saatli bomba ,
    her an sürprizlere açık...
    mm şanzıman sürekli dikkatinizi yola vermenizi sağlayarak aynı zamanda da yol güvenliğinize de katkıada bulunuyor,
  • lion_koc kullanıcısına yanıt
    buna cesaret edemezler hocam,
    gerçeklerden kaçan bir muhalefet ile karşı karşıyayız,
    kimse yoğurdum ekşi diyemiyor,

    corolla, az yakan çok kaçan , tabirine tam uyuyor,

    tasarruf etmek isteyene tasarruf (3,7lt/100km)
    performans isteyene performans (6lt/100km)
    normal kullanırım sakin sürerim diyene (4,5ve 5,5lt/100km)

    sağlıcakla kalın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 22 Nisan 2017; 10:59:28 >




  • Bagaj havuzu düşünüyorum, görerek alabileceğim bir yer varmı İstanbul'da?

    Corolla 2017

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bağcılar'dan ara sokaklardan sabah trafiğinde Topkapı istikametine gittim ,(7 kmyol)



    Otobandan 12 km(E6'dan) aralardan gidilirse 7 km

    Otobandan gittiğimde 4,5 ve 5,5lt/100 km arası yakıyor trafik durumuna göre...



    Bağcılar çiftlik mevkinden Tabya yokuşu trafik eşliğinde çıkıldı , Tabya dan üçyüzlü rampasına iniş halinde seyir edildi , trafik incilde normaldi,

    Esenler İstanbul cd. Yoğun trafik vardı ve Bayrampaşa otogar istikametine kadar yoğunluk devam etti ,

    Çevik kuvvet mevkisinde trafik rahatladı ki Esenlerden çevik kuvvete de rampa trafiği yer yer vardı,

    Kısaca yoğun bir trafik ve bol iniş bol çıkış vardı ,

    Toplam 7 km yol 37 dk yol sürdü ...

    Tüketim 7,2 lt/100 km gösteriyordu...

    Bu yolu trafiksiz halde passat 1.6 tdı 105 hp ile 8ve 8,5 lt arasında tamamlıyordum ,

    Corolla tutumluluğunu gene gösterdi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 100 km hızda 6. Viteste 2000 devir/ dk rpm...

    Sabit uzun yol 100 km hız (motor sıcakken sıfırlanma yapıldı tüketimde )

    Sonuç 4.1lt/100 km ,

    Yol : otoban

    test 50 km yol

    sıcaklık 9 derece

    Mahmutbey Edirne yolu ( düz yol denilebilir , az iniş ve çıkışlar var)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 22 Nisan 2017; 22:28:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • uzun yol ve şehir içi karma tüketim değerleri,edirne otobanı mahmutbey+şehir içi istanbul tüketim verileri.
    araç corolla 1,4 d4 mm

    659 km yol

    yakıt :4,64 tl/lt

    150,01 tl alınan yakıt,

    0,228 tl / km


    310km şehir içi 349km şehir dışı sürüş,

    4,9lt/100km şehir içi ve şehir dışı karma tüketim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif


    quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    Yazdığını oku tekrar anlamaya çalış. 120 hp aisin şanzumanlı arabaya 100 hp diyorsun tork konvektörğnden dolayı, marka sana otomatik şanzuman ile 120 hp diyor. Teknik veri oku insanları burda yanıltma. Performans özürlü corallayı sınıfının en iyi motoru olan bluehdi ile kıyaslama. Gerek 0-100 de gereksede ara hızlanmada rezil eder seni. Rezalet bir şanzuman toyotadaki robotize tüm dünya biliyor

    m/m şanzımanlı corolla'ya 1 değil 2 d-4d motor koysanız eat6 şanzımanlı blue hdi bir 308 ya da c4 kafa kafaya gider muhtemelen

    sizin için edirne otobanında tekrar deneme yaptım,
    benmi yanılıyorum diye,
    araç ile 140 km/ saat hızla giderken hızlanma emri verdim,
    hiç sizin düşündüğünüz gibi çıkmadı,
    araç 6, viteste olmasına rağmen devir yükselterek hızlandı, 194 km gelince hız kesmek zorunda kaldım ,
    zira radar var...
    sonuç olarak derim ki;
    1,4 dizel makine ile robotize şanzıman çok iyi birliktelik içerisindeler,
    hızlanma emirlerini eksiksiz yerine getiriyorlar,
    normal otoban hızlarında ilerelerseniz ekonomide en iyi sonuçları elde ediyorsunuz,
    1,6 dizel ünitelerden %20 tasaruflu sürüş vaad ediyor,
    ne diyeyim, test edin görün farkı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif


    quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    Yazdığını oku tekrar anlamaya çalış. 120 hp aisin şanzumanlı arabaya 100 hp diyorsun tork konvektörğnden dolayı, marka sana otomatik şanzuman ile 120 hp diyor. Teknik veri oku insanları burda yanıltma. Performans özürlü corallayı sınıfının en iyi motoru olan bluehdi ile kıyaslama. Gerek 0-100 de gereksede ara hızlanmada rezil eder seni. Rezalet bir şanzuman toyotadaki robotize tüm dünya biliyor

    m/m şanzımanlı corolla'ya 1 değil 2 d-4d motor koysanız eat6 şanzımanlı blue hdi bir 308 ya da c4 kafa kafaya gider muhtemelen

    sizin için edirne otobanında tekrar deneme yaptım,
    benmi yanılıyorum diye,
    araç ile 140 km/ saat hızla giderken hızlanma emri verdim,
    hiç sizin düşündüğünüz gibi çıkmadı,
    araç 6, viteste olmasına rağmen devir yükselterek hızlandı, 194 km gelince hız kesmek zorunda kaldım ,
    zira radar var...
    sonuç olarak derim ki;
    1,4 dizel makine ile robotize şanzıman çok iyi birliktelik içerisindeler,
    hızlanma emirlerini eksiksiz yerine getiriyorlar,
    normal otoban hızlarında ilerelerseniz ekonomide en iyi sonuçları elde ediyorsunuz,
    1,6 dizel ünitelerden %20 tasaruflu sürüş vaad ediyor,
    ne diyeyim, test edin görün farkı.


    geçen 7.3 yaktım dediğim yerde dün akşam 8.5 lt yaktım ben, 190-200...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    ...
    corolla, az yakan çok kaçan , tabirine tam uyuyor,
    ...

    Bunu demeyin işte, bunu deyince komik duruma düşüyorsunuz... Ne diyeyim Allah size başka bir c segment dizel otomatik kullanma şansı versin inşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 24 Nisan 2017; 13:26:56 >
  • Arif kullanıcısına yanıt
    B/ C/ D sınıfı bir çok araç kullandım,

    Corolla gibi tasarruflu görmedim,

    Bu denli tasarruflu bir araç böylesine üstün bir performans sergiliyorsa, tabiri caizse :"az yakar çok kaçar " denir ...

    Ferrari gibi uçar gider demiyorum,

    Zira, ayağınızı yerden keser ve sizi mahçup etmez...

    Corollayı ,kullanmadan yorum yapmak , önyargıların ürünü olur,

    "Yiğidi öldür ama ,hakkını yeme " bu yüzden ,test et aracı sonra , olumlu olumsuz yer yada öv, başım üstüne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • corolla az tüketiyor ha kızdırmayın bizleri videolarla geliriz ha ona göre :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lion_koc kullanıcısına yanıt
    https://youtu.be/2eg4JTxkXis



    Kısa bir video ve kıskanılacak bir sonuç...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de 2014 dizel mm var yanlız yol bilgisayarı farklı bir de yazılım demişsiniz yazılım atılıp beygir mi yükseltiliyor anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suleyman7272 S kullanıcısına yanıt
    Hocam videoyu internet de , gördüm,

    Bilgi amaçlı link paylaştım,

    Zira , chip tuning araçta ne gibi sorun yaşatabilir , herhangi bir bilgim Yok , 90 hp için ayarlanmış mekanik yapıya 15/30 hp ilave 30/40 da tork katkısının çok bir zararının olacağını düşünmüyorum, ama 40/50 hp artışların araçta kullanılan malzemelerin aşırı mukavemete karşı göstereceği direnç , mesele seçilen fren Balat'larının tepkisi durma süresi v b.

    Sorunlar yapabilir .

    Videoda araca müdehale edilip hp ve tork yükseltilmesine gidilip ekstra güç ve tork elde edilip yakıt ekonomisi ve güç artışı sağlanmış .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suleyman7272 S kullanıcısına yanıt
    http://www.btgmaslak.com/



    Linkde chip tuning yapan bir firmanın örnekleri var,

    İnternette çok firma var bu şekilde ,

    Güç ve tork artışı sağlıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kama kullanıcısına yanıt
    Ortak tespitlerimiz var hocam, aynı fikirler bendede mevcut;

    Cvt şanzımanın hissizliğinden mütevellit , çok sevdiğim yaris hybrit aracımı kısa bir süre kullanıp satmıştım,

    Cvt sadece vites geçişlerini belli etmiyor , sonsuz ve akışkan vites tabiri ile ifade edilmesi de bu yüzden , başka bir konforunu hissedemeden,

    Hızlanmaya geçtiğinizde bıraktığı his çok zayıf bir araç kullanıyormuş gibi ...

    Yavaş yavaş istediğiniz hıza ulaşıyor , ama 1.4 d4 tork ve şanzıman farkı ile 1.6 cvt araçlardan daha fazla keyif ve ekonomi sunuyor ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    B/ C/ D sınıfı bir çok araç kullandım,

    Corolla gibi tasarruflu görmedim,

    Bu denli tasarruflu bir araç böylesine üstün bir performans sergiliyorsa, tabiri caizse :"az yakar çok kaçar " denir ...

    Ferrari gibi uçar gider demiyorum,

    Zira, ayağınızı yerden keser ve sizi mahçup etmez...

    Corollayı ,kullanmadan yorum yapmak , önyargıların ürünü olur,

    "Yiğidi öldür ama ,hakkını yeme " bu yüzden ,test et aracı sonra , olumlu olumsuz yer yada öv, başım üstüne

    buna zaten itirazım yok ki böyle yazsanız hiçbir sıkıntı yok,

    az yakıyor az kaçıyor, mahçup etmez dediğiniz arabayı geçen ışıklarda şahin geçmiş arkadaş baya bozulmuş geldi anlattı bana da efsane kasa corolla kalkışta boy boy fark attı basmayınca az yakıyor ama bassan da gitmiyor zaten sıkıntı bu

    şanzıman yarı otomatiklerin belki de en iyisi ama ne bir tork konvertörlü konforu ne de bir çift kavramalı performansı var, tek artısı debriyaj olmaması




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.