Şimdi Ara

2018 YAZ LASTİK SEÇİMİ (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.543
Cevap
21
Favori
196.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Hamur yapıları tamamen farklıdır.

    En uygun kışlık lastikler bile en pahalı yazlık lastiklerden daha fazla tutunur, daha çok yakar.

    Daha fazla tutunur bana biraz mantıklı gelmedi.Genel olarak hava ısındıkça kışlık lastiğin fren mesafesini filan uzattığından bahsedilir,ama dediğim gibi sanki 10-15 derece sıcaklığa kadar kışlığın yazlıktan daha iyi tutuş ve frenleme performansı verdiğini düşünüyorum.

    Birde şöyle bir sorum var 30 derece sıcaklıkta da kış lastiği yazlıktan daha mı iyi tutunur ?
  • Aynı lastiği bende kullanıyorum Ventus prime 3 .Çok sıcakla çok soğuk havayı sevmiyor.Hamur olarak falken daha iyiydi daha tepkiseldi.Hankook yeterli sıcaklığı bulunca frenlemesi çok iyi oluyor.
    tcdd4242 üstad siz iki lastiği de kullandınız galiba, hangisini tavsiye edersiniz? Falken mı ventus prime 3 mü?
  • tcdd4242 kullanıcısına yanıt
    Yaz lastiklerinin malzemesi 8 derecenin altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır.

    Kış lastikleri, özel profilleri ve üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve soğuk hava şartlarında kuru asfalt, kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

    20 derecenin üzerinde yapılan testlerde ise yazlık lastikler %8-10 daha iyi performans vermişlerdir.

    Yazın yaz lastiği, kışın ise kış lastiği kullanılmalı ve mukayese edilmemelidir.

    Güvenli bir sürüş için

    Mart9 'u ve April5 (18 nisan) geçmeden kışlık lastikleri çıkartmamak gerekiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: truva1900

    Aynı lastiği bende kullanıyorum Ventus prime 3 .Çok sıcakla çok soğuk havayı sevmiyor.Hamur olarak falken daha iyiydi daha tepkiseldi.Hankook yeterli sıcaklığı bulunca frenlemesi çok iyi oluyor.
    tcdd4242 üstad siz iki lastiği de kullandınız galiba, hangisini tavsiye edersiniz? Falken mı ventus prime 3 mü?

    Falken markasını hiç kullanmadım.Hankooku ise daha henüz yeni aldım tecrübem çok az.
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Kışlıklar çok zorlanıyor gibi geldiği için kendimi kötü hissettim yola çok yapışıyordu
  • Su anda burada gunduzleri hava 25 derece oluyor ve kislik lastikler yapiskan gibi asfalta yapisiyor. Yazlik lastige gecilmesi gerekiyor artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkrapsodi

    valla hocam sabahtan beri değişen bir şey olmadı araba hareket etmedi

    biraz daha km yapayım yazacağım.

    tamam hocam sağolasın sıkboğaz ettim galiba
    haberlerinizi bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tcdd4242


    quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: tcdd4242

    Hankook ventus prime3 dün aldım 205/55 r16



    Kışlık nokianlardan sonra freni kötü geldi şuanda hava sıcaklığı 10-15 derece arasında değişiyor.Konya’da ikamet ediyorum.



    Lastği alalı henüz 30-40 km oldu tabi belli bi mesafe sonrası lastik açılırsa bilmiyorum.Yada sıcaklıklar biraz daha artınca değişirse

    Aynı lastiği bende kullanıyorum Ventus prime 3 .Çok sıcakla çok soğuk havayı sevmiyor.Hamur olarak falken daha iyiydi daha tepkiseldi.Hankook yeterli sıcaklığı bulunca frenlemesi çok iyi oluyor.

    İnşallah havalar ısınınca düzelir.Kuru hava tutuşu testlerde en üstte çıkıyordu

    Konya Ankara gibi yerlerde iklim çok kuru, asfalt çok parlamış ve tozlu durumda oluyor genelde, bu durumdaki asfaltta tutunabilen lastik pek yok, contiler biraz daha başarılı gibi bu konuda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • veilben kullanıcısına yanıt
    estafurullah hocam olur mu öyle şey.

    şimdi bugün dikkat ettim, benim eski yazlıklar dunlop sp sportmax rt idi(audi a3 fabrika lastiği) bu lastiklerin etiket değeri yakıt ekonomisinde C'ymiş. normalde şişli'den bostancıya(23km) sabahları trafik olmuyor ve aracım kışlıklarla 5,8 gösteriyordu arabayı bostancıya parkettiğimde, daha önce dunloplarla klima açıksa 5,6 kapalıysa 5,4 gösteriyordu, şu anda klima kullanmıyorum ve 5,5 gösteriyor. bu durumda şöyle bir değerlendirme yapılabilir C sınıfı yakıt ekonomisi olan bir lastikten 100 kilometrede 0,1 litre fazla yaktırıyor E sınıfı yakıt ekonomisi olan Falkenler.

    kendim için hayatta bu kadar hesaplama yapmazdım

    umarım yakıtla alakalı bir fikir verebilmişimdir.
  • Herkese merhabalar,

    Yeni bir araç aldık (fiorino 1.3) ve yazlık lastik ihtiyacı var. Araç günde ortalama 100 km yol yapıyor, yani yoğun kullanılıyor diyebiliriz. Dolayısıyla alacağımız lastik hem uzun süre dayansın hem de sürekli kullanıldığından dolayı güvenli bir lastik olsun istiyoruz. Ben de biraz bakındım ve bayilerden fiyat aldım. Aşağıdaki fiyatlar çıktı ortaya.

    195/55/16
    Bridgstone Turanza : 370 TL
    Good Year efficientgrip : 360 TL
    Lassa Greenways : 300 TL
    Petlas PT741 : 230 TL
    Kumho KH27 : 220 TL (KAMPANYALI FİYATI)

    Gönül tabi bridgstone civarı bir lastik istiyor ama petlas ve kumho’ya göre de inanılmaz bir fark var. Diğer aracın lastiklerini geçen yaz petlas takmıştık ve herhangi bir sorun yaşatmadı. Agresif bir sürüşümüz de yok. Açıkçası petlas ve kumho arasında. Bu arada 205/55/16’da takan sayısı oldukça fazla. Üzerinde bulunan mevcut lastikler de 205’lik. Fakat ben orijinal olmasından yanayım. Yine de fikir olması açısından onların da fiyatlarını aldım ve arada uçurum olduğunu fark ettim.

    Bridgstone Turanza : 275 TL
    Good Year efficientgrip : 275 TL
    Lassa Greenways : 250 TL
    Continental : 265 TL
    Petlas PT741 : 200 TL

    205 takmanın ne gibi dezavantajı vardır? Yakıtta ne kadar fark eder? Güvenlik problemi yaratır mı?

    Ps.. Benim de sanırım en büyük şanssızlığım lastik. Son 3 yılda 3 defa araba aldım ve hepsinde de ne yazlık lastik vardı ne de kışlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkrapsodi

    estafurullah hocam olur mu öyle şey.

    şimdi bugün dikkat ettim, benim eski yazlıklar dunlop sp sportmax rt idi(audi a3 fabrika lastiği) bu lastiklerin etiket değeri yakıt ekonomisinde C'ymiş. normalde şişli'den bostancıya(23km) sabahları trafik olmuyor ve aracım kışlıklarla 5,8 gösteriyordu arabayı bostancıya parkettiğimde, daha önce dunloplarla klima açıksa 5,6 kapalıysa 5,4 gösteriyordu, şu anda klima kullanmıyorum ve 5,5 gösteriyor. bu durumda şöyle bir değerlendirme yapılabilir C sınıfı yakıt ekonomisi olan bir lastikten 100 kilometrede 0,1 litre fazla yaktırıyor E sınıfı yakıt ekonomisi olan Falkenler.

    kendim için hayatta bu kadar hesaplama yapmazdım

    umarım yakıtla alakalı bir fikir verebilmişimdir.

    çok sağolun hocam çok güzel bir hesaplama çok önmsiz lastik yakıta fazla ekonimi yaptırmıyor o zman




  • Ventus prime 3 lastiği en az 5000-10000 km kullanıp değerlendirme yapabilecek arkadaş varsa çok makbule geçer.
    Birde, falken lastik istanbul da nerden alınabilir? sahibinden.com da güven oto 205 55 16 için 914ecorn 210 tl fiyat aldım.
  • arnold_ kullanıcısına yanıt
    Komşuda var, o da 205 taktı, çamurluğa kılpayı ancak sığıyor, 1.3 motora büyük geliyor.

    Bence 195 ideal.

    Zaten tuv Türk muayeneden 205 ile geçmeyebilir.

    .

    Falken ve barum da var.

    Petlas daha dayanıklı tabi.



    https://kolayoto.com/falken-ze914-195-55r16-87v.html



    https://kolayoto.com/barum-bravuris-3-hm-195-55r16-87h.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • darkrapsodi D kullanıcısına yanıt
    Yakıt Tüketim Değeri (yuvarlanma direnci)



    Her lastik yakıt tüketimine önemli ölçüde etki eder ve bu etki lastiğin yuvarlanma direnci ile doğru orantılıdır. Yuvarlanma direnci ne kadar yüksek ise lastiğin yakıt tüketimine etkisi olumsuz yönde artacaktır. Lastik etiketi üzerinde benzin pompası ile gösterilen değer lastiğin yakıt tüketim değeridir ve aynı beyaz eşyalarda olduğu gibi A ile G arası bir harf ile nitelendirilir. A harfi en iyi değeri, G harfi ise en kötü değeri ifade eder. A değerine sahip bir lastik ile G değerine sahip diğer bir lastik arasındaki fark 12 gr/km CO2'dir. Bu da, yılda 0,18 tonluk CO2'ye karşılık gelmektedir.



    Yakıt tüketim değeri nasıl hesaplanır?



    Yakıt tüketimine etki eden birçok faktör vardır. Bunlardan en önemli olanları, hava durumu, yol durumu, sürüş tarzı ve aracın mekanik durumu olarak sıralayabiliriz. Lastik etiketindeki yakıt tüketim değeri, tüm bu faktörler eşit olduğu ve sadece lastiklerin farklı olduğu zaman verilen puanı gösterir. Tüm şartlar eşit sayıldığında yakıt verimliliği A olan bir lastik yakıt verimliliği G olan diğer lastiğe göre %7,5 daha az yakıt tüketir. Bu da A sınıfı bir lastiğin, G sınıfı bir lastiğe göre ömrü boyunca 80 litreye kadar yakıt tasarrufu sağladığını gösterir.



    Bu değer A sınıfı lastik kullanan ve 80 km/s sabit hızla giden bir araca göre hesaplanmıştır.



    http://www.lastikgelsin.com/lastik-etiketi_g1_155.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arnold_

    Herkese merhabalar,

    Yeni bir araç aldık (fiorino 1.3) ve yazlık lastik ihtiyacı var. Araç günde ortalama 100 km yol yapıyor, yani yoğun kullanılıyor diyebiliriz. Dolayısıyla alacağımız lastik hem uzun süre dayansın hem de sürekli kullanıldığından dolayı güvenli bir lastik olsun istiyoruz. Ben de biraz bakındım ve bayilerden fiyat aldım. Aşağıdaki fiyatlar çıktı ortaya.

    195/55/16
    Bridgstone Turanza : 370 TL
    Good Year efficientgrip : 360 TL
    Lassa Greenways : 300 TL
    Petlas PT741 : 230 TL
    Kumho KH27 : 220 TL (KAMPANYALI FİYATI)

    Gönül tabi bridgstone civarı bir lastik istiyor ama petlas ve kumho’ya göre de inanılmaz bir fark var. Diğer aracın lastiklerini geçen yaz petlas takmıştık ve herhangi bir sorun yaşatmadı. Agresif bir sürüşümüz de yok. Açıkçası petlas ve kumho arasında. Bu arada 205/55/16’da takan sayısı oldukça fazla. Üzerinde bulunan mevcut lastikler de 205’lik. Fakat ben orijinal olmasından yanayım. Yine de fikir olması açısından onların da fiyatlarını aldım ve arada uçurum olduğunu fark ettim.

    Bridgstone Turanza : 275 TL
    Good Year efficientgrip : 275 TL
    Lassa Greenways : 250 TL
    Continental : 265 TL
    Petlas PT741 : 200 TL

    205 takmanın ne gibi dezavantajı vardır? Yakıtta ne kadar fark eder? Güvenlik problemi yaratır mı?

    Ps.. Benim de sanırım en büyük şanssızlığım lastik. Son 3 yılda 3 defa araba aldım ve hepsinde de ne yazlık lastik vardı ne de kışlık


    Haftasonu dedemin fioya yazlık lastik aldım, 195 55 r16 orjünal ölçüde aldım, petlasta son zamanlarda balans tutmama sorununu çok okuyorum netten bu sebeple onu eleyin.Hankook ventus prime3 buldm 270 liraya ama emin olamadım.Kafamda Falken 914 vardı gittim onu aldım, etiket degerleri güzel, 200 liraya aldım tanesini, pişman edecek bir lastiğe benzemiyor bi bakın derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Deraylı bilgi için teşekkürler öncelikle.



    Benim kara defter hesabına göre e sınıfı ile c sınıfı yakıt tüketimi olan lastikler arasında 100 kmde 0,1 fark var, buna göre bin kilometrede 1 litre, lastik ömrü 60 bin km desek 60 litre eder, 60 litre mazot 300 liradan fazla ediyor şu anda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kim ne derse desin michelin kibar lastik olmasa piyasayi siler kislik lastigi bile lassadan sundan bundan daha sessiz( michelin lassa petlas goodyear continantal kumho hepsini kullandim ) hele yagmurlu havada kendini daha guzel gosteriyo bu lastik

    lastik konusu okadar sikintiliki insan neyi alicagini sasiriyor ben lassa driveways aldim gecen agustos sonu yeni cikmis yagmurda harika lastik sastim kaldim kuruda biraz sikintili geldi bana fakat ani frenlerde .Diger taraftan ankara istanbul 170-180 gelirim en ufak arkadan kopma falan yasamadim kesinlikle tavsiye ederim fiyat /performans tatmin edici fakat yaza dogru bunlari saticam eskimeden nokian line alicam kismet olursa sirf cok ovuluyor denemek icin bu arada arac honda accord

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 model Auris'im var. Araç 27.000 km.de. Üzerinde fabrika çıkışlı 205 55R 16 91V Continental Premium Contact 1 lastikler mevcut.

    Bu gün 25 derece hava sıcaklığında sola dönüş için kırmızıda durdum. Işık yeşile dönünce hareket ederek 20 metre gitmiştim ki mendil satan Suriyeli bir kız yolun karşısında geçmek için önüme fırladı. Hızım ancak 30-40 olmuştur. Freni köklediğimde ABS devreye girerek araba sürüklendi. Lastiklerin resmen yolda kaydığını hissettim.

    Lastikler az km. yapmanın verdiği fiziksel görünümünü muhafaza ediyor. Diş derinliği neredeyse yeni bir lastik gibi. Arabayı İstanbul Anadolu yakasından aldım. Benden önceki sahibi kış lastiği kullanmamış. Sanıyorum sertleşerek özelliğini kaybetmiş.

    Eve geldikten sonra biraz araştırma yaptım. Bulunduğum ilçede lastik satan iki ayrı firma var. Michelin ve Continental.

    Michelin'i telefonla aradım. Klasik esnaf ağzı "abi senin için sökme takma, rot ayarı nitrojen ile tanesi 350 olur" dedi. En fazla 3 taksit yapıyor.

    Continental'ciye bizzat gittim. CPC5 için tanesine 275 TL. fiyat aldım. O da 5 taksit yapabileceğini söyledi.

    İnternette yaptığım araştırmada kullanıcı memnuniyeti oldukça yüksek olan Falken lastiklerine takıldım. Gittigidiyor'da tanesini vade farksız 9 taksit ile 198.90 TL.den buldum.

    Az önceki firmalar başka lastiği balans ve nitrojen ile sökme takma dahil 70 TL.ye hallediyorlar. Yani tanesi 216,40 TL.ye geliyor.

    Öncelikle Michelin çok pahalı olduğu için listemden sildim. Continental ile Falken arasında dört lastikte 240 TL. fiyat farkı oluşuyor.

    Araç kullanım karakteristiğime gelirsek. 50 yaşın verdiği olgunluk ve durgunlukla otoyol, şehirdışı ve şehiriçi sürat tahditlerine çoğunlukla uyarım. Yol ve sürüş güvenliğini tehlikeye atacak saçma sapan hareketlerde bulunmam.

    Bu şartlar altında Continental mi yoksa Falken mi almalıyım.

    Gönlüm Falken'den yana. Ancak, bilindik bir marka olmaması nedeniyle biraz çekincelerim de yok değil. Ayrıca cüzdanım da Falken diyor. Bu lastiği belli bir süre kullanan arkadaşların da yorumlarını bekliyorum.




  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Mevcut lastiklerinizi 4-5 ay daha kullanın.

    Ekim başında kışlık takın.

    2019 Nisan da yeni yazlık alırsınız.

    Bahsettiğiniz fiyat, primacy4 ise,
    Ben primacy4 tercih ederim.

    http://www.lastiksatinal.com/urun/michelin-primacy-4-grnx-205-55r16-91v



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 5 Nisan 2018; 22:4:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Sorun da yaz dönemi olması.

    Kışın en fazla markete veya 10 km. çap içerisinde sosyal alanlara gitmek için araç kullanıyorum.

    Kar yağdığında ise toplu taşıma kullanırım. Yani kış lastiği almayı düşünmüyorum.

    Yaz döneminde en az dört defa uzun yola çıkacağım. Bu güven vermeyen lastiklerle macera aramak istemiyorum.

    Bahse konu fiyat ise Primacy 3 için ne yazık ki. Kaldı ki üç taksit olarak o fiyata bütçem kesinlikle izin vermiyor.
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.