İyi forumlar 👍👍 < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
2019 Honda Civic 1.6 Eco aldık, almaz olaydık. (11. sayfa)




-
-
Honda Civic 2020 Eco Executive satın aldım ve gayet de memnunum. Yeni geldi 10K bakımı bakalım ne dicekler. Ancak ECO'yu "aracın parçası bakımı servisi vs. ekonomik" olarak algıladıysanız ya da size böyle anlatılmışsa bu da sizin hatanız beyler.
-
Aynen hocam ecolar performans aracı zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2012 yilinda 1 yasinda almis oldugum fd6 kasa honda aracimi hic aksatmadan bakimlarini sanayideki ustama yaptırdım 1 -2 sefer kasko hasari disinda hiç gitmedim arayip durdular Defalarca gelin bakimlari bizde yaptirin garantisi bozulmasin diye ama gitmedim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
subaba ellerini degdiklerini sanmiyorum,hatta yetkili servislerde subap ayari yapacak kalifiyede usta oldugunuda.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim ülkemizde insanlar sürü psikolojisi ile araba alıyor.2020 model 1.4t sedan otomatik astra j ile 2015 civicler ayni para.Şaşırıyorum.Neymiş sorunsuzmuş.Kardeşim turbosuz arabada sorun çıkmaz tabi.Turbo demek kompleks bir yapı binlerce paramatrenin birbiriyle dansı ve yüksek sıcaklık demek.Ama bunların yaninda hem güzel cekiş hem de az tüketim demek.2020 civic 250bine satiliyor 2020 astra j 1.4t 220bine.Arada 30bin var.Astra motor yaksa zaten sandik motor 30bin ki astra lpgde ayarsiz ve kotu montajla binilirse turbo manifoltu catlar o da 50binkm civarinda.Subap kolay kolay yakmaz turbolarda subaplar saglam.Yag sogutucunun oringleri erken deforme olur bu ikisi 3000tl tutar.Arabaya lpg taktirmazsan bunlarda zaten 150bine kadar dayanir.Astra gibi tok ve otruakli hem de torklu bir araba honda gibi zayif kaportali bir arabadan ucuz anlamiyorum.Ben hondanin 40binde bir sanzuman yagi degistigini yine 40 binde subap ayari istedigini biliyorum bakimlarinin ve parcalarinin pahali oldugunu biliyorum bu sebeple astra masraf cikarsa bile kafa kafaya gelirler dedim ve astra tercih ettim cunku daha ucuz ve daha tok daha oturakli daha guclu.Bu sebeple insanimiza tesekkur ediyorum sayenizde kaliteye ucuza biniyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aslinda yakit tuketiminden çok daha önemlisi kronik sorunlar genel giderler ve bakim giderleri üçlüsü.Araç alirken başka marka modelden km başı 10 kuruş veya yüz km.'de 1 lt az yakiyor diye tercih ettigimiz modeller toplamda çok daha masraflı olabiliyor şekil A'da olduğu gibi.Son 4-5 yildir firsat fiyati yok efendim birinin kredisi çikmadi size verelim gaziyla alinan araclar insanlarin ocağına incir ağacı dikti.Tamam araçlar primlendi satsa zarar eden olmuyor ama yeni araca ihtiyacı olmadığı halde bu masraflara katlanmak zorunda kalan,üstüne başına almayan,çocuğuna doğru düzgün et yedirmeyen 5-10 bin arasi gelirli çok kişi taniyorum.Ama kapida yatan senede 5 bin km yapan aracina kasko muayene sigorta bakim ariza derken aylik yakit parasinin 3 kati masraf ediyor adamlar.Ticari getirisi olsa senede en az 30 bin km yapip sabit giderler amorti etse anlarsin ama diger turlu büyük oranda eşe dosta konu komşuya gösteriş için alınmiış gibi geliyor.Üstelik yeni aracın fotoğrafını sosyal medyaya koyup "terfi ettik..." yaziyorlar Gelişmiş ülkelerdeki ARAÇ bizde AMAÇ olmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turgay0651 -- 29 Ağustos 2021; 20:17:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: escanor_Aynen hocam ecolar performans aracı zaten.
Yok kardeşim o kadar da değil :D
-
quote:
Orijinalden alıntı: turgay0651
Aslinda yakit tuketiminden çok daha önemlisi kronik sorunlar genel giderler ve bakim giderleri üçlüsü.Araç alirken başka marka modelden km başı 10 kuruş veya yüz km.'de 1 lt az yakiyor diye tercih ettigimiz modeller toplamda çok daha masraflı olabiliyor şekil A'da olduğu gibi.Son 4-5 yildir firsat fiyati yok efendim birinin kredisi çikmadi size verelim gaziyla alinan araclar insanlarin ocağına incir ağacı dikti.Tamam araçlar primlendi satsa zarar eden olmuyor ama yeni araca ihtiyacı olmadığı halde bu masraflara katlanmak zorunda kalan,üstüne başına almayan,çocuğuna doğru düzgün et yedirmeyen 5-10 bin arasi gelirli çok kişi taniyorum.Ama kapida yatan senede 5 bin km yapan aracina kasko muayene sigorta bakim ariza derken aylik yakit parasinin 3 kati masraf ediyor adamlar.Ticari getirisi olsa senede en az 30 bin km yapip sabit giderler amorti etse anlarsin ama diger turlu büyük oranda eşe dosta konu komşuya gösteriş için alınmiış gibi geliyor.Üstelik yeni aracın fotoğrafını sosyal medyaya koyup "terfi ettik..." yaziyorlarGelişmiş ülkelerdeki ARAÇ bizde AMAÇ olmuş.
Amaç-Araç olayında çok haklısın. Dışardaki adam neye ihtiyacı varsa ona göre alırken biz sadece dış görünüşüne ve fiyakasına göre alıyoruz. Bu yüzden ömürlük araba olmuyor işte bizde. Her sene çıkan iPhone'u almak gibi. Maksat millet görsün bende hangi araba/telefon var.
-
Tamam sen bana teneke Honda yı bu yazınla hemen satmamı sağladın. Enayi olmamak için hangi arabayı almalıyım. 260k olacak C sınıfı olacak sedan olacak tam otomatik olacak ve en civic kadar geniş olacak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yıllar önce Otohaber dergisinde bazı araçların 100 000km boyuncaki tüm servis masraflarını veren bir yazı yayınlanmıştı
Şimdki otomobil youtuberlar pok yesin.
Bu arada o yazıdan hatırladığım, Honda'nın Audi'den pahalıya maal olduğuydu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüm yorumları okudum, arabadan hiç anlamam ama honda almamaya karar verdim. İyi forumlar👍
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: münzeviiHonda gibi bir dünya markasının Türkiye'de düştüğü durumu Japonlar bilse bu utançla harakiri yaparlar herhalde.
Sorunsuz atmosferik motor ve otomatik şanzıman ile LPG uyumu da birleşince uzun vadede ekonomi adına çok faydalı bir araç aslında Civic. Ancak bu aracı sıfır almaya kalkarsanız önce bayiden sonra servisten yediğiniz kazıkları telafi etmek için aracı şöyle bir yirmi sene filan kullanmanız gerekir.
Yakın zamana kadar 2. el almak mantıklıydı, ama maalesef 2. el piyasası da şu anda çok şişti. Yakın zamanda da piyasanın düzeleceğine dair bir alamet de yok. Araç sahibi olmayanlar için gerçekten çok sıkıntılı bir zaman dilimindeyiz.
Söz Honda servislerinden açılmışken çok bahsedilmeyen bir şark kurnazlığını eklemiş olayım. Kullanım kılavuzundaki bakım tablosunda değişim ve servis süreleri ağır kullanım koşullarında yarıya iniyor, mesela normalde 80 binde değişen ot. şanzıman yağı 40 bine düşüyor. Ülkemizde ağır kullanım koşullarına sadece İstanbul uyarken servisler bunu Türkiye'deki her ilde aynı şekilde kullanıyor.
Son kasada otomatik şanzımandan CVT'ye geçtikleri için kullanıcılar garantiden çıkmaya korkuyor, zira CVT yeni bir şanzıman türü olduğu için tamirinden anlayan fazla yok. Servis de astronomik rakamlar çıkarıyor.
Gerçi ne yerinde duruyor ki servis ücretleri yerinde dursun. Her sene Çakallı'da yediğim menemen bile 35 lira olmuş (iki sene önce 15'ti). İki senede hemen her kalemde %100 ve belki de üzerinde artış var. Yani uzun lafın kısası sıfır araç fiyatı, servis fiyatları filan aslında hepsi de göçük ekonomimizin birer yansıması.
"Honda gibi bir dünya markasının Türkiye'de düştüğü durumu Japonlar bilse bu utançla harakiri yaparlar herhalde. "
Neyini harakiri yapacak.Honda TR Muduru Japon degil mi?Fabrika onunde eylem yaptılar adamlar ne oldu parasıyla kopuk sıkıp gonderdiler.
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: PlusEx
Hangi sanayiŞaşmaz / Ankara
-
quote:
Orijinalden alıntı: UberJagerMerhaba
Son gelişmeleri anlatayım.
Servis 2200 lira tutan benzin filtresini 80 bin bakımına kadar sallamamıza izin verdi.
Ama 950 lira tutan buji değişimini yapılmaz ise ateşleme sistemi arızaları garanti dışı bırakacağını söyledi.
Yağ bakımı
Filtre değişimi
Lpg bakımı
Lpg filtreleri
Buji değişimi.
2200 tl ödemede anlaştık.
Kıyaslama açısından yazayım. Geçen hafta arkadaşım 2017 golf 1.0tsi aracını 50bin bakımına soktu. Onda da bujiler değişmiş, 2000tl ödemiş. Pek fark yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X