Şimdi Ara

2019 Honda Civic 1.6 Eco aldık, almaz olaydık. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
292
Cevap
4
Favori
35.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
83 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    Dağa mı atiyon temeli

    140 bini krediyle 320 bin yapan adamsin sağa sola temel attım diyorsun .Meslek ne ?

    Ziraat bankası 0,74 den kredi alıp, 2020 de çekmeköyden 85 metrekar daire aldım.

    Sivasda memlkete 637 dönüm arazimizde Babam için 90 metrekare küçük müstakil bir ev daha yaptırıyorum.

    Yaklaşık 120 bin tl kadar maliyeti var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Ne oldu Garant'den bilmiyorum, bu video paylaştığın adam tam bir trol.


    Honda"nin bir şanzımanı 35.000TL civarı.

    200-300 fark var diye bunları riske atmamak lazım.

    Şöyle bir cevap alabilirsin, bu araca 3.3L şanzıman yağ koyulması gerekir 3.5L koyulduğu için Garanti dışı kalmıştır.


    Bunun gibi gerçek uygulama farkları olabilir. Ben girmem bu riske tavsiye de etmem emin olmadığım uygulamadan.


    Şu olabilir PSA grubu araban vardır, EuroRepar ile bakım yaptırırsın. Sorun çıkmaz.

    Ps5 bolzulsa servis yapmasa soluğu Tüketici hakem heyetinde alıyoruz dimi. Neden bunda herkes çekingen.. İlgili Madde:TSE 12047 Hizmet Yeterlilik Belgesi'ne sahip özel servislerde, araç üreticisinin marka bazında yayınladığı teknik standartlara uygun yapılan periyodik bakım ve onarım işlemleri araçların garantisini bozmamakta, korumaktadır

    cnn türk
    TSE belgeli servislerde araç garantisi bozulmuyor
    https://www.cnnturk.com/otomobil/tse-belgeli-servislerde-arac-garantisi-bozulmuyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alkgs

    Cidden honda ve vw grup(vw, audi, seat vb) servisleri kan alıyor müşteri memnuniyetinin bu kadar düşük kazığın bu kadar büyük olduğu başka servis yok. Bu arada hocam 2019 model arabada 50 bin km devirmek nedir dünya turuna mı çıkıyorsunuz bu şekilde at arabası olsa yine masrafı bitmez.

    Doğru tesbit. Ben artık şöyle düşünüyorum. Bu saydığınız aracı olanlar genelde tampon, yay , spoiler, jant vs gibi eklentileri bol olduğundan, dünya paralar harcıyoruz. Bi extrem tampon 6 bin. Bi spoiler 1500, bi body kit 20 binlerde geziyor. Nasıl olsa bu kitle aracına para harcayan kitle deyip, hem servisler kötü davranıyor, hemde fahiş fiyatlar çekiyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En dolusu ama otomatik kararan dikiz aynasi yok

    Ayrica servisler sizi yiyor. Aracin kullanim klavuzuna bakin yag degisimi hava ve yag filtresi gibi basit degisimleri evde kendiniz bile yapabilirsiniz bu garantiyi bozmaz.

    Ben motosikletimin yag ve yag filtresini serviste 10.000 de bir degistirecegime evde 5.000 de bir kendim degistiriyorum. Hem daha az maliyetli hem de daha saglikli. Garantim konusunda da kimse bisey diyemez. Geri cagirma oldugunda paşa paşa baktilar garantiden degistirdiler. Uyaniklik yapip yok falan demislerdi ama bastirdim kendileri de cok iyi biliyor ama tuketiciyi korkutuyor.


    Neden motosikletten ornek verdim cunku hic garantili arabam olmadi :(

    O motor yag degistirmeye ne var diyenler olabilir. Aracimin yagi ve filtrelerini de kendim degistiriyorum. Yaptigim tasarruftan memnunum ve acayip hosuma gidiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bender B. Rodriquez -- 29 Ağustos 2021; 11:19:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerasuslu

    PSA beğenmezler bir de. Dizel C5A aracımın bakım aralığı 15 bin. İlk bakıma 800 TL, 30 binde mazot filtresi değiştiği için de 1400 TL verdim. Benzinli de bakım aralığı 20 bin ve daha da ucuz.

    Yakıt filtresine 2200 isteyen servisi başlarına yıkmak lazım.


    Bu arada EAT8 şanzımanın bakım masrafının 0 olduğunu da hatırlatayım.

    Sanayiler pejo citroen en cok sorun cikartan araç diyorlar.
    Bu eat6-8 şanzimanla 3008 ve C5 ve sonrası için hala geçerlimi cok iyi yorumlar var yani o kötü algı hala var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi retro61 -- 29 Ağustos 2021; 12:15:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında bakım fiyatlarını aracı satın alırken alsalar herkes rahat edecek. Araba 200 binse 230 bin verecek müşteri. Başına geleceği baştan öğrenmiş olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • geçmiş olsun.


    maalesef yürütme maliyetleri göz ardı ediliyor araba satın alınırken. ancak tabi ki bunun da çözümü sanayilere,özel servislere gitmek. ancak güvenilir yerleri tercih ediniz.


    hayırlısı olsun,güzel aracınız var.sadece motor teknolojisi eski ama ayağınızı konforlu şekilde yerden keser.

  • 2018'de ötv indirimi geldiğinde araç almaya önce Honda'ya gittim. Kendi aracımın fiyatını öldürdükleri gibi lpgli modele yüksek bir fiyat çekmişlerdi. Ayrıca alırsan al, almazsan gölge etme tarzında satış temsilcileri vardı. Ankara Bora için konuşuyorum.


    Sonra Toyota'ya gittim, hem aracıma daha iyi bir fiyat verdiler, hem ilgi alaka vardı hem de fiyatı o zaman için 104bine advance corolla 1.6 mds araç veriyorlardı. Ben touch versiyonu 97'ye aldım. Honda ise civic elegance için 120bin istemişti.


    Sonradan duyduklarım, gördüklerim ve corolla ile yakaladığım memnuniyeti düşününce honda iyi ki almamışım dedim. Bi kere ben 1000 civarı periyodik bakım ücreti öderken honda 1600-1700 bakım ücreti istiyordu. Şaka gibi şanzıman yağını 20binde bir değiştirmeye kalkıyorlar. İnsanlar bu kadar aptal yerine konabilir. Toyota cvt şanzıman yağını 80binde değiştiriyor. Bujiler corollada 100bin km de değişiyor. Honda 2 bakımda bir yanlış hatırlamıyorsam buji değiştirmeye kalkıyor. Toyota hava filtresini 2 bakımda bir değiştiriyor.


    Corolla civic e göre şehiriçi şartlarda 1.5lt civarı az lpg yakıyor. Motoru civic e göre daha atik. Ayrıca corollada supap ayarı otomatik, civic te serviste supap ayarı yapıyorlar filan bu da bana komik geliyor.


    İlginç durumlar...


    Bunların haricinde fiyatlandırma zaten tam fiyasko. Liste fiyatının 30bin üstüne üç kuruşluk aksesuarlar dayatılır mı yahu.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Düzeltme araba r16b2 motor

    Bu motor 2016 yılında pyasaya sürülmüş. 2018 yılında revizyon görmüş. Üst kapak sizi yanıltmasın.

    R16b2 motoru dokuzuncu nesil R18Z1 motorundan türetilmiştir. Hacmi 1,6 litreye düşürülmüş, stroke değişmiştir.



    • 2016 Honda Civic (Singapore, Egypt, Turkey, Cyprus, South Africa, Ukraine and Brunei – FC series)
    • Displacement: 1.6 L; 97.5 cu in (1,597 cc)
    • SOHC iVTEC (Chain driven cam)
    • Compression: 10.7:1
    • Bore & stroke: 81 mm × 77.5 mm (3.19 in × 3.05 in)
    • Power: 125 PS (92 kW; 123 bhp) at 6,500 rpm
    • Torque: 15.6 kg⋅m (153 N⋅m; 113 lb⋅ft) at 4,300 rpm
    • Transmission: CVT-7
    • Redline: 6700 rpm

    Bu 1.6 i-VTEC motoru piyasaya sundukları bütün ülkeler yazdığınız ülkeler mi? Sanırım öyle. Çünkü Almanya'daki bayilerde vs ben bu motoru yıllardır görmüyorum. 1.0 VTEC Turbo ve 1.5 VTEC Turbo modelleri satılıyor sadece. LPG seçeneği zaten yok. Listede üçüncü dünya ülkesi olmayan tek ülke Kıbrıs bu arada. Ona da ikinci falan diyebiliriz herhalde bir tık. Diğer bütün ülkeler üçüncü dünya ülkesi. Ülkeyi Hindistan'a çevirdiler iyice araba piyasası konusunda.





  • Zooe kullanıcısına yanıt

    Yaş kaç?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Yaş kaç?

    40 senin kaç de bakayım ( Servisim Aynı zamanda) Doğalgaz sektörü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zooe -- 29 Ağustos 2021; 14:54:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara çiftçioğlundan değişecek bütün parçaların orijinal fiyat listesini isteyin. Kargoyla gönderiyorlar. Gidin bir güvenilir özel serviste değiştirtin. Yarıyarıya fiyat farkeder. Orijinal parça doğru işçilikle garanti bozmaz. Servis ile mahkemelik olursanız bilirkişi orijinal parça kullanıldığını teyitledikten sonra dava lehinize sonuçlanır. Farklı servislerden farklı fiyatların çıkması bunların karaktersizliğini gösterir. Denetleme mekanizması olmazsa herşeyi vatandaşa geçirmeye devam eder bunlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prof_z

    Ankara çiftçioğlundan değişecek bütün parçaların orijinal fiyat listesini isteyin. Kargoyla gönderiyorlar. Gidin bir güvenilir özel serviste değiştirtin. Yarıyarıya fiyat farkeder. Orijinal parça doğru işçilikle garanti bozmaz. Servis ile mahkemelik olursanız bilirkişi orijinal parça kullanıldığını teyitledikten sonra dava lehinize sonuçlanır. Farklı servislerden farklı fiyatların çıkması bunların karaktersizliğini gösterir. Denetleme mekanizması olmazsa herşeyi vatandaşa geçirmeye devam eder bunlar
    Tşk hocam yukarıdaki arkadaşta bilip bilmeden garanti bozulur filan diyor. Milleti soğutuyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaş 40 ama ps5 ile araba arasındaki fark ve garanti ilişkisi konusunda ciddi problemlerin var.


    Kısacası Marka Yönetimi Otomobil sektöründe, Elektronik sektöründen farklı çalışır. Dayanıklılık ve Garanti koşullarında Bakım sorumluluğu vardır.

    Servisler Garanti için onay alır, onay için bazı konularda incelemeye de gönderilir. Incelemede servis veren kurumun sorumluluğu var ise, Marka Garantiyi karşılamaz.


    10 yaşındaki birine anlatır gibi anlattım, anlamadığın bir nokta var ise yaz.


    Yağ filtresi deki bir contanin diş atlatilmasi, yağın yanlış ya da sahte koyulması, birçok konu servis sorumluluğundadır, Garanti işlemesi için, Servisin O motor ve O araba için eğitim almış olması gerekir.

    Siz Triger ya da V-kayisi/zinciri değiştirmek için tüm parçaları orijinal alın. Garantiye gitmeyecektir. Basit parçalar için, bu esnetilebilir.

    CVT ya da her hangi bir şanzıman yağ değişimi prosedürü yeni yağ viskozitesine göre yeniden kalibrasyon gerektirir. Bunu servis yapmaz ise şanzımana gelecek zararlar, servisin sorumluluğunda olur.


    Servisler bu nedenle işletme giderleri yüksektir. Eğitim ciddi bir maliyet kanalıdır.


    TSE ise spesifik bir Arabanın eğitiminin alınmasına bakmaz.

    Mesela 93.000km'de Motor kapağında bir sorun nedeniyle garanti, ya da hatalı bir Yedek parça için yayınlanan Bir geri çağırmadan faydalanamazsiniz.


    Bu kadar basit, ha yok ben biliyorum diyen varsa yasiyarak öğrenir, hem de VW yabda Honda gibi yedek parça Maliyet yüksek araçlarda epey acı bir tecrübe olacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 29 Ağustos 2021; 15:6:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Yaş 40 ama ps5 ile araba arasındaki fark ve garanti ilişkisi konusunda ciddi problemlerin var.


    Kısacası Marka Yönetimi Otomobil sektöründe, Elektronik sektöründen farklı çalışır. Dayanıklılık ve Garanti koşullarında Bakım sorumluluğu vardır.

    Servisler Garanti için onay alır, onay için bazı konularda incelemeye de gönderilir. Incelemede servis veren kurumun sorumluluğu var ise, Marka Garantiyi karşılamaz.


    10 yaşındaki birine anlatır gibi anlattım, anlamadığın bir nokta var ise yaz.


    Yağ filtresi deki bir contanin diş atlatilmasi, yağın yanlış ya da sahte koyulması, birçok konu servis sorumluluğundadır, Garanti işlemesi için, Servisin O motor ve O araba için eğitim almış olması gerekir.

    Siz Triger ya da V-kayisi/zinciri değiştirmek için tüm parçaları orijinal alın. Garantiye gitmeyecektir. Basit parçalar için, bu esnetilebilir.

    CVT ya da her hangi bir şanzıman yağ değişimi prosedürü yeni yağ viskozitesine göre yeniden kalibrasyon gerektirir. Bunu servis yapmaz ise şanzımana gelecek zararlar, servisin sorumluluğunda olur.


    Servisler bu nedenle işletme giderleri yüksektir. Eğitim ciddi bir maliyet kanalıdır.


    TSE ise spesifik bir Arabanın eğitiminin alınmasına bakmaz.

    Mesela 93.000km'de Motor kapağında bir sorun nedeniyle garanti, ya da hatalı bir Yedek parça için yayınlanan Bir geri çağırmadan faydalanamazsiniz.


    Bu kadar basit, ha yok ben biliyorum diyen varsa yasiyarak öğrenir, hem de VW yabda Honda gibi yedek parça Maliyet yüksek araçlarda epey acı bir tecrübe olacaktır.

    Yaş kaç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zooe kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=kgQCiTVqr4o&feature=youtu.be

    Ayrıca şu videoyu kesinlikle dinleyin. Bahsedilen ilgili kanun maddesini açıp okuyun. Servislerin cenderesinden kurtulun. Garanti kapsamında olmayan parça nasıl olur da garantiyi bozar? Öyle bir dünya yok...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Anlamazlar boşuna zorlama. Okumazlar, video gençliği.

    O şimdi doğalgaz kombi falan biliyor, kendi Dünyasında...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 29 Ağustos 2021; 15:12:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prof_z

    https://www.youtube.com/watch?v=kgQCiTVqr4o&feature=youtu.be

    Ayrıca şu videoyu kesinlikle dinleyin. Bahsedilen ilgili kanun maddesini açıp okuyun. Servislerin cenderesinden kurtulun. Garanti kapsamında olmayan parça nasıl olur da garantiyi bozar? Öyle bir dünya yok...
    Aynen hocam kendim bizzat Servisim sektörüm farklı olsada. İlgili kanun 2008 de yürürlüğe girdi. Ben Fiat fiorino aracımı ilk kez Sefaköyde Fiat yetkili servise götürdüm 40000 bakımına 1200 lira vermiştim. Diğer bakımlarını Orjinal yağ ve flitreleri aldım 50 bin 60 bin 70 bin bakımı nı sadece yağ bakımları olduğu için TSE onaylı serviste yaptırdım. Servis formuna değişen parçaları ve kodlarını yazdırdım bizzat.
    80 bin bakımına doğru Servis aradı bakımınız gelmiş fiyatta kampanya var Zaten garatiniz devam ediyor dedi. Ben 80 000 bakımı için 1400 lira fiyat alınca yine dışarda yaptırdım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.