Partikül filitresi benzinli araçlarda katalitik konvertör dür. düşük viteste yüksek devir ile bir süre giderseniz ( dizellerde böyle yapılır ) biraz olsun temizlenir ve hata verme ortadan kalkar. |
2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (445. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
![](/static/forum/img/popularite.png)
-
-
kilit pimi oturma sesi, normal, yalnız bende hiç duyulmuyor, az ihtimal ama sürücü tarfında kontrol tapası var, plastik beyaz kelebek tapa, elle açılır, onu açıp yağ seviyesine bak bir ara, açınca yağ gelmiyorsa küçük parmağınla kontrol et, tam taşma sevisyinde olmalı yağ, değilse yağın azdır, kilit mekanizmasının seviyeside yukarda, normalde yağın içinde kalır o yüzden ses duymazsın, eğer seviye düşükse duyma ihtimalin artar haberin olsun, yağ daha fazla düşerse uyarı alırsın ama sen yinede baktırıver neme lazım...
-
Merhabalar
Alpine Esprit serisi mi Evolution mi?
Farkları neler acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kilit sistemine ve vites halatına faydası var, bu arada ben parkederken N ye alıp stop ediyorum kendisi el freni çekiyor zaten, sonra frenide bırakıp P ye alıyorum mesela, kapıyı açmadığın sürece motor stop ettikten sonra frene basmasanda P ye alabilirsin haberin olsun, ilave olarak kalkarken önce elle el frenini indir sonra yürüt aracı, kendisinin salmasını bekleme, faydası uzun vadede önce arka balata aşınması azalacak ve büyük ihtimal zaten eskitemeyeceğin şanzıman baskı disklerinin ömrü uzayacak, gerçi bitiremezsin zira o disklerin ömrü 400 bin km ciktir.
-
merhaba
Ben mart ayında alpine ve evolution paket arasında kaldım. Evolution aldım. Ama fiyat farkına değecek özellikler var Alpine de.Haziran ayında arkadaşım evo diye gitti alpine aldı.
Alpine de olup Evo da olmayan özellikler şunlar (bildiğim kadarı ile)
4 teker disk fren
deri parçalar içeren koltuklar
Ön konsol yumuşak plastik
otomatik el freni
karartılmış arka camlar
*tavan iç döşemesi koyu gri*
*17 jantlar*
ön park sensörü
multi sense
kablosuz şarj
ben 17 jant ve iç ortamın karanlık yapısı nedeni ile evodan yana tercihimi kullandım. araba zaten küçük, içinin de koyu olması beni rahatsız etti. ama alpin donanımın diğer özellikleri bence başarılı...
-
Teşekkürler cevap için...
Sıfır mi almıştınız ve ne kadara mâl olmuştu?
O zaman baktığımızda Alpine en donanımlı paket oluyor olsa gerek..?
Şu an piyasası kaç acaba?
Bide bende şu an Clio 4 var. Acaba bagaj hacimleri standart mıdır? Çünkü arabanın şekli şemali çok hoşuma gidiyor.
Son olarak sanziman noktasında memnun musunuz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, Aracında şerit takip olan varsa iletişim e geçebilir mi bir konuda desteğe ihtiyacım var.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhabalar
ben aldığımda evo 1015 idi. Alpine ile arasında 100.000 fark vardı
alpine en üst donanım
EDC şanzıman benim daha çok hoşuma gidiyor ama 1.0 da cvt var. Cvt ile problem yaşamadım ama rakiplerine göre yakıt tüketimi biraz yüksek
bende de Clio 4 vardı. Hala Clio 4 ün bagaj havuzunu kullanıyorum. Koltuk katlama yerleri tam denk gelmiyor ama dışarıdan bakınca sanki Clio 5 havuzu gibi duruyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Ben de öyle tahmin ediyorum ancak o sadece belirli bir konumda olması, teker hareket edince olmaması ilginç geliyordu. Aracı ilk aldığımda şanzıman tapası sızdırıyordu belki de haklısınız.
Buna ek olarak şanzıman yağı değişimi basit bir işlem midir, herhangi bir ustaya gitsem kendi yağımla değişim yapılabilir mi yoksa özellikle edc den anlaması mı gerekiyor ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şanzıman tapası, karter tapası gibi değildir, bunda bakır pul vs. yok, bunda oring var, yani sürekli kullanabilirsin, büyük ihtimal ya gevşek kaldı yada oringte sorun var, önce bir kontrol edin sıkımı bakın, yağ değişmeyeceksen yandaki dolum tapasını açıp bakıyorsun, yağ akmıyorsa serçe parmağını az içe alta doğru sok, tam taşma sınırında yağ olmalı, değilse yağın eksik doğal olarak, bence tamamlama komple yenile ve eksikse bu işi geciktirme...
şanızman yağ değişimi çok basittir, uzmanlık gerektirmez, sende yaparsın, normal manuel şanzıman gibi, boşalt doldur, bitti.. usta otomatik diyince korkar şanzımancıya git der genelde :) anlatırsan değişir herhalde, sana lazım olan lift ve 8mm. Lokma yada Alyan anahtar zaten...
değişim için aracı biraz sürki ısınsın, şanzıman yağı yaklaşık 40 derecelerce olmalı prosedür böyle, ılık olsun kısaca, amaç güzelce aksın, alttan tapayı açıyorsun yağ boşaldıktan sonra kapattın, sol ön tekerin orada plastik krem rengi yağ tapası var, onu elle açıp hortumla 3.5 lt yağ koyuyorsun (fabrika dolumu 4 lt. servis bakımında 3.5 lt alır) ben kendim değiştirmiştim, iyi boşaldı 3.8 lt yağ aldı, yağı koydun tapadan taşınca iş tamam, tapayı geri tak aracı çalıştır, yürütmeden vites konumlarında dolaş, bunun amacı pompaları yağı emsin pompalasın, bitti hatta hiç yapmasan bile olur o derece kolay, başka prosedür ayar kalibrasyon vs. yok, devam et :)
boşalt, 3.5-4lt. yağ koy taşınca tapayı kapat, bu kadar.
kullanacağın yağlar:
içindeki yağ Renault DW5 şanzıman yağı, markadan dolayı pahalıdır, daha iyisi Motul High Torque DCTF (ester katkılı) fiyatı yarısı kadar ama bu yağ içindekinden iyidir, birde Ravenol DSG-DCT yağı var, bulmak zordur yine pahalı, Motulle aynı ayarda, Ravenol Türkiye diye bir yer satıyor ama 2023 eski yağlar, yetkili satıcı değil ithal edip satıyor... aslında bu üç yağda aynı fiyatta, biri reno diye diğeride yurt dışı ithal diye pahalı, 3 nünde yurt dışı fiyatlarına bakarsan anlarsın...
Ben Motul tercih ettim çokta memnumum, eskisinden daha iyi vites değişiyor, çok enderde olsa 2 den 1 e düşerken sıkışık trafikte dur kalk yaparken bazen yığılma olurdu, artık hiç olmuyor, 33000 km de 3 yaşında araçta kendim değiştirdim. Motul için Renault ALPİNE firmasına yazdımhatta, A110 modelinde ve Megan RS lerdede birebir aynı şanzıman var, adamlardan teyit bile aldım...
şanzıman yağ değişim aralığı 6 yıl yada 120 bin km bu arada, hangisi önce gelirse, ben yarı zamanda değişirim beklemem o kadar, zaten yılda 10 bin km anca yapıyorum, 3 senede bir değişrim, basit ve para tutan bir işte değil...
dolum tapası bu
buda yağ boşaltma tapası
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 5 Ağustos 2024; 11:42:46 >
-
konuya çok fayda sağlıyorsun, teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar selamlar,
Bugün arabanın içini süpürürken sağ ön koltukta şöyle bir parça buldum. İnternetten seri numarası ile arama yaptığımda davlumbaz taban halı klipsi veya agraf adıyla parçanın aynısı çıkıyor.
Bu parçanın aracın neresinden çıktığını (veya normalde nerelerde olur) akşam vakti bulamadım, konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşların yardımına açığım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thal1on -- 3 Ağustos 2024; 21:39:29 >
-
Şöfor mahali paspasını sabit tutamaya yarayan bir klips hocam.
-
Merhabalar. Geçen gün motorda titreme sebebiyle servise gittim. Daha önce garanti kapsamında 2 kere değişmiş olan motor kulağını bu sefer, Renault tarafından gelen mail nedeniyle değiştiremeyeceklerini , önce ayar yapılacağını düzelme olmazsa değişim yapacaklarını söylediler. Ayar dedikleri sıktılar vidaları, bu. İşlem sonrası titreme epeyce azaldı, tahminimce zaten asla sıfır olmayacak.
Benzer bir cevap alan oldu mu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yani 1.0 Evolution ile Alpine Esprit modellerinde sanziman olarak Edc yerine cvt mi kullanılıyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben şöyle bir süreç yaşamıştım. Ustalar motoru geriye doğru ittirdiklerinde kulak sesi kesiliyordu. Muhtemelen ayar ile ses ve titreme kesilebilirdi. Ancak mais den gelen cevapta kulak değişimi olacağını söylediler. Ayar olmadı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Birşey yapmadık hocam.
İyi sürüşler.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X