Şimdi Ara

2020 Volkswagen Golf (Mk8) tanıtıldı: İşte tüm yenilikler! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
0
Favori
9.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kırpılan şeyler tüm versiyon golflerden kırpılıyor, reklamı yapılan şeyler en üst versiyonda gelir.

    Halı kaplamalar, kaput amortisörü, çıtalar falan en düşük golfte de vardı. Şimdi reklamını yaptıkları özellikler ya en üst donanımda gelir ya da opsiyon olur.

    Ne anladık bu işten? Biz zaten boşline olanları daha çok tercih ediyoruz.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benim anlamadığım bir App Connect aktivasyonu için bile fark istenirken bu araç için ne yaparlar komple dijital araçta
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    CO2 sınırı tüm Avrupa Birliği ülkeleri ortak pazarı için geçerli. Emisyon sınırı ve inservice conformity ülkemiz+tüm avrupa birliği ülkeleri için gerekli. Ülkemize ithal edilecek tüm araçlar bir avrupa birliği ülkesi onay kuruluşundan tip onaylı olmalıdır. Yani marka-model-sınıfı her ne olursa olsun Türkiye'de satılacak bir araç avrupa birliğinde satılabilirlik şartlarını sağlamalıdır. Yerli üretim araçlar içinde içerideki mevzuat zaten gümrük birliği sebebiyle eş zamanlı olarak uygulanmakta.

    Ülkemizde Avrupa ile tek fark tescil yönünden, zaten bahsettiğiniz SCR konusunun ana dayanağını da bu fark oluşturmakta, Avrupa Birliğinde mevzuat geçişleri tescil tarihi itibariyle yapılmaktadır, yani örnek veriyorum 1 eylül 2019'da avrupada 6d temp geçişi olduğunda artık 6b ve 6c araçlar mevzuatın izin verdiği özel haller dışında satılamaz hale geliyor. Ülkemizde ise bu geçiş olduğu zaman satılamaz değil üretilemez hale geliyor ve son tescil için 1 yıllık ek süresi oluyor.

    Örneğin Avrupa'da şu an 6b-6c araç özel bazı izinler dışında satılamaz ancak ülkemizde geçişten önce ithal edilmesi şartıyla 1 ekim 2020'ye kadar satılabilir. Bu üretim tarafını değil pazarlama tarafını ilgilendiren bir husus herhangi bir özel emisyon durumu değil yani.




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim Avrupa'da SCR kullanımı makyajlı kasadan önce başladı. Peki bize nasıl SCR'si olmayan makyajlı kasa araç geldi? Bize özel üretmiş olmuyor mu?
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    bkz: yurtdisi 520i 320i vs turkiye 520i 320i
    adamlar dusuk motor koymadi direk buyuk motoru kuculttu, homologasyonu dogrudan etkiler, ustteki arkadasin dedigi ise halihazirda yillardir vw grubundaki cogu aracta kullanilan bu motorun golf'e de gelebilecegi.
    vw, dusuk pazarlar icin yeni motor uretmez deseniz anlayacagim da sizinki bos yapmak olmus. adamlar direk dusuk pazarlara uygun motor yaparken eski motoru koymanin ne zorlugundan bahsediyorsunuz? kaldi ki passat'ta bile 3 yil daha kullanilacak sanki motor kalkti bitti gitti tekrardan arge yapilmasi zorunlu gibi konusuyorsunuz.
    not: bu arada vw bazi pazarlara ozel 1.5tdi motoru halihazirda modellerinde sunuyor. size gore masraftan kacma amacli boyle ise girisilmez???

    koyar koymaz kendi bilecegi is de koymazsa da sizin yazdiginiz sebeplerden olmayacagi kesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Sorduğunuz sorunun cevabı motor planlaması ile ilgili ve çok teknik bir konu, açıklayabilirim ancak gerçekten çok teknik olur, oradaki durumda sadece bize özel üretim değil,emisyon geçişlerinin model yılından 4 ay önce gerçekleşmesi, 6c bildirim evresinin esnekliği ve bazı avrupa ülkelerindeki emisyona dayalı teşvik ve vergilendirmeden dolayı. Sadece şunu söyleyebilirim kabaca bir ürününün bir kısmını mevzuat izin verirse eski şartlardan birkaç ay ya da yıl daha üretmek başka şey, geçiş yaptıktan sonra bir kısmı için yeni bir ürün geliştirmek başka şey.
  • burada çemkirenler symbol, egea'ya falan biniyor hahahaha. kedi ulaşamadığı ciğere mundar dermiş. full pakette o kadar şık ve kullanışlı, amaca yönelik bir araç ki kuduruyorsunuz.
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    Bu motor 2021 itibari ile artık Avrupa Birliği ve Türkiye için kullanılabilir olmayacak önce bunu anlamanız gerekir. 1.5 dci 20 senedir var 20 senedir aynı motor olarak devam mı ediyor sanıyorsunuz ya da 1.6 tdi. Her emisyon geçişinde motor yeni değerleri sağlaması için revize ediliyor, artık yeni değerleri sağlayamaz hale geldiğinde ise bırakılıyor. Bugün vwnin elinde 6d şartlarını sağlayan 1.5, 1.6 dizel motor yok, geliştirilmesi gerekiyor ancak bunun yerine bu geliştirme uzun ömürlü olmayacağı ve geliştirilecek yeni motor mevzuat açısından günümüzden çok daha ağır şartlara sahip olacağı için geliştirme yapmayıp hybrid motora geçiş yapıyorlar bunu anlaması bu kadar zor olmasa gerek.


    "not: bu arada vw bazi pazarlara ozel 1.5tdi motoru halihazirda modellerinde sunuyor. size gore masraftan kacma amacli boyle ise girisilmez???"

    Söylediğim bu değil tabi ki, Dünya'da 90 milyonun üzerinde araç satılırken Avrupa bunun ancak 20 milyonu. Dünya avrupa ve emisyon normlarından ibaret değil, yukarıda kendim yazdım zaten bir firma çin(25 milyon) için, abd(20 milyon) için yeni motor geliştirebilir ya da bunların dışında kalan ve emisyon normu çok daha geride ülkeler için eski motorlarını piyasada tutabilir. Biz emisyon mevzuatı açısından avrupa ile entegre haldeyiz ve takdir ederseniz tüm yorumlarımda avrupa pazarı ifadesini kullanıyorum.

    Mevcut örnekler üzerinden gidelim, 1 ekim 2019da ülkemiz 6d-temp emisyon seviyesine geçince megane, egea için 1.6 atmosferik seçenekleri üretilemez hale geldi, mevcut motor lpg uyumlu ve ülkemizde çok rahat satıyordu ancak bakın üretilemiyor çünkü yeni normu sağlamıyor. Ve neden kalkıyor onuda şöyle açıklayayım aslında emisyon değerlerini sağlamadığı için değil Türkiye'de uygulamada dahi olmayan CO2 sınırınına avrupada uyumu zorlaştırdığı için firma yatırım yapmadığı için kullanılamıyor. Bu motor güney amerikada, asyanın birçok ülkesinde vs kullanılabilir hala ancak bizim için kullanılamaz hale geldi. Şimdi Renault ya da Fiatın sadece Türkiye satışları için bu motora yeni yatırım yapması ve 6d-temp ve sonrasında 6d emisyon seviyesine geçirmesi gerekiyor. Bunların test-belgelendirme parça değişimi süreçleri on milyonlarca euro ve ne için Türkiye pazarı için. Fiat belki bunu yapabilir ancak renault, vw bunlar için karlı bir işlem olmayacak. Konuyu mevcut örnekler üzerinden anlattım sanırım anlaşılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Ekim 2019; 11:13:27 >




  • Bana göre SCR'li araçların bile buraya getirilmesi yanlış bir karar. Euro 5'ten fazlası bize gerekli değil.

    Çünkü denetleme mekanizması yok bizde. Kamyon, otobüs gibi araçlar SCR'yi iptal ederken, şehir içi dolmuşlar, otobüsler kara duman atarken, otomobillerin bu standarda uymasını beklemek çok yersiz bana göre. Sonra yok DPF tıkandı, yok adblue bitti, rejenerasyon yarım kaldı.

    Almanya'da yasa çıkarttılar, şehir merkezine dahi çıkamıyor eski dizeller. O yüzden de adam lansmanda adını bile telafuz etmiyor dizelin. Burada nereye baksan duman atan ticari araçlar. Modifiye edip duman atmayı maharet sayanlar da cabası.

    Dahası, benzini ucuza orta doğuya geri satıyoruz, kendi araçlarımıza tüp takıyoruz. Bu yüzden, mutfak tüpü aşırı pahalı hale geldi.

    Ucuz mazot, 10 numara yağ vs. de hesaba katılırsa, bahsedilen Euro 6.d eziyetten başka birşey değil bizim için.




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    audi 30tdi EURO VId - TEMP olarak geciyor? tam olarak hangisini kastettiniz?
    euro6d olmayan dizel mi kaldi en son bu ay fiat motorlarini 6b'den 6d'ye guncelledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    Son bir paragraf ekledim üstteki mesajıma ona bir bakın lütfen.

    Sonrasında, 6d emisyon fazı 1 ocak 2021'de uygulanacak şu an mevcut faz 6d-temp ikisi arasında teknik ve idari şartlar açısından ciddi farklar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Ekim 2019; 11:16:47 >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Realite açısından bakarsanız tabi ki haklı olduğunuz yanlar var. Ancak Gümrük Birliği sebebiyle uymamız gereken şartlar bunlar, uymuyoruz deme hakkına ve gücüne sahip değiliz ihracatımız açısından akıllı bir hamle de olmaz. Birde şu açıdan bakın dizel üretilemediği ve satılamadığı zaman otomatikman yukarıdaki sorun kalemlerinin çoğundan kurtulmuş oluyorsunuz, avrupa da bu açıdan yaklaşıyor.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    ben sizin neyi savundugunuzu tam olarak anlamadim, fakat siz ne yazdiysaniz ona cevap verdim.
    dci 20 yildir var guncellenmiyor mu saniyorsunuz diye yazdiniz fakat buradan tdi eski motor degilmis gibi algi yapiyorsunuz. e dci guncellenirken tdi ilk normunda mi kaldi? megane/golf dogrudan rakip zaten. size gore 2021'de multijet tdi crdi falan hepsine cizik atacagiz sanirim.

    neyse ben konudan sasmayacagim, benim vurguladiklarim:
    arkadas yazmis vw bazi pazarlarda satisi artirmak icin 1.6tdi motoru tiguan'a koydu, normalde yoktu (yalan tarafi yok)
    bu sene vw passat'i makyajladi, ust sinif olmasina ragmen 1.6tdi motoru satiyor, satabildigi kadar da satar. golf de ardindan tanitildi. bu sebeple homologasyon, yatirim, arge vs ivir zivir karistirmadan bu motoru kolayca golf'e de koyabilir (ki bu kisimla ben size karsiyim cunku siz bi dunya is oyle olmaz gozuyle bakiyorsunuz)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Son bir paragraf ekledim üstteki mesajıma ona bir bakın lütfen.

    Sonrasında, 6d emisyon fazı 1 ocak 2021'de uygulanacak şu an mevcut faz 6d-temp ikisi arasında teknik ve idari şartlar açısından ciddi farklar var.
    Peki şu an yeni Audi'lerde kullanılan yeni TDİ motorlar var, herhalde 30, 35, 40, 50 tdi vs.vs. diye gidiyor. Bunlardan 30 TDI daha yeni, bu neden kullanılmıyor yeni Golf veya Octavia modellerinde? Sadece öğrenmek amacıyla soruyorum.
  • Bethesta kullanıcısına yanıt
    Kullanılıyor zaten.

    Arkadaşın dediği yeni kasa seneye geldiğinde bu motorlar tedavülden kalkacak diyor. O zaman yeni norm devreye girecek diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schtroumpf Grognon

    ben sizin neyi savundugunuzu tam olarak anlamadim, fakat siz ne yazdiysaniz ona cevap verdim.
    dci 20 yildir var guncellenmiyor mu saniyorsunuz diye yazdiniz fakat buradan tdi eski motor degilmis gibi algi yapiyorsunuz. e dci guncellenirken tdi ilk normunda mi kaldi? megane/golf dogrudan rakip zaten. size gore 2021'de multijet tdi crdi falan hepsine cizik atacagiz sanirim.

    neyse ben konudan sasmayacagim, benim vurguladiklarim:
    arkadas yazmis vw bazi pazarlarda satisi artirmak icin 1.6tdi motoru tiguan'a koydu, normalde yoktu (yalan tarafi yok)
    bu sene vw passat'i makyajladi, ust sinif olmasina ragmen 1.6tdi motoru satiyor, satabildigi kadar da satar. golf de ardindan tanitildi. bu sebeple homologasyon, yatirim, arge vs ivir zivir karistirmadan bu motoru kolayca golf'e de koyabilir (ki bu kisimla ben size karsiyim cunku siz bi dunya is oyle olmaz gozuyle bakiyorsunuz)
    Son kez açıklamaya çalışayım.

    "dci 20 yildir var guncellenmiyor mu saniyorsunuz diye yazdiniz fakat buradan tdi eski motor degilmis gibi algi yapiyorsunuz. e dci guncellenirken tdi ilk normunda mi kaldi? megane/golf dogrudan rakip zaten. size gore 2021'de multijet tdi crdi falan hepsine cizik atacagiz sanirim."

    Ben tdi güncellenmedi dememdim zaten aynı motor alsın koysun durumunun olmadığını motoru güncellemek ya da değiştirmek gerektiğini açıkladım. 2021'de multijet ve crdi otomobil sınıfında olmayacak iki firmada açıkladı zaten, tdi ise mevcut durumda çift scr ile 2.0 dizelde olacak daha alt hacimlerde kullanılmayacak gibi duruyor.

    "arkadas yazmis vw bazi pazarlarda satisi artirmak icin 1.6tdi motoru tiguan'a koydu, normalde yoktu (yalan tarafi yok)"

    Normalde yoktu değil onuda yazdım zaten, İtalya, Doğu Avrupa Pazarı ve Türkiyede satıldı, 1.6 bir seçenek olarak vardı zaten.

    "bu sene vw passat'i makyajladi, ust sinif olmasina ragmen 1.6tdi motoru satiyor, satabildigi kadar da satar. golf de ardindan tanitildi. bu sebeple homologasyon, yatirim, arge vs ivir zivir karistirmadan bu motoru kolayca golf'e de koyabilir"

    evet koydu çünkü motoru 31 aralık 2020ye kadar olan 6d-temp emisyon normunu sağlıyor. ancak bakın 2020 yeni kasalarda yok çünkü kimse 9 ay sonra ömrü dolup 6d ile kullanılamayacak hale gelen bir motoru yeni aracına koymaz.




  • Bethesta kullanıcısına yanıt
    Mevcut araçlarda kullanılan motorlar revizyon ile 6b-6cden 6d-temp seviyesine geçirilen motorlar hatta daha geriye gidersek piyasadaki çoğu dizel motor euro 4ten beri revize ediliyor. Ancak yeni kasa araçlar geldiğinde ve geçişler avrupada tescil tarihinden olduğu için üretim 3-4 ay önceden bırakılıp yeni norma göre üretiliyor. Yani bugün yeni golf ve octavia araca homologasyon ve arge maliyetleri ile koyduğunuz motoru 8-9 ay sonra kaldırmak zorunda kalacaksınız.

    Bununla birlikte geçirilmemesinin tek sebebi teknikte değil, idari hükümler ve 95 g CO2 sınırıda başka parametreler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Ekim 2019; 11:42:16 >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Sitesinde satılıyor halihazırda

    2020 Volkswagen Golf (Mk8) tanıtıldı: İşte tüm yenilikler!
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    peki ne diyim o halde 1.5 bluehdi ecoblue bluedci'larin havada ucustugu bi platformda hepsinden daha buyuk olan bir firmanin rakiplerinden satis olarak geri kalacagi bir utopyada yasayalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa sitelerde tsi otomatik araç da pek satılmaz olmuş. Golf 1.0 dsg yok mesela. Fabia 1.0 dsg yok. İngiltere sitesinde. 6d-temp olayı olabilir. Bakalım zaman neler gösterecek. Bizde hala dizel ya da lpg satıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.