Şimdi Ara

2021 - mcp şanzıman sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2021 yılında Citroen C4 mcp şanzıman sorunu hakk.

    2012 yılında bayiden sıfır çektiğim c4 1.6 ehdi confortplus aracımla 98000 km’ye sorunsuz ulaştım. Sadece 1 defa akü ve muhtelif zamanlarda lastik değişimi gerçekleşti. Şirket aracı kullanıyor olmam dolayısıyla şahsi aracım olan c4 ü ayda bir akü şarj etsin diye çalıştırıyordum. Triger değişimi, km bakımı,lastik değişimi yaptıktan sonra teker bilyasından ses gelmesi üzerine Bilya değişimi yaptırdım ustaya. Bu arada lastikçi tecrübeye çıktığında şanzımanı kilitlemiş nasıl becerdiyse. Usta kutup başı söktürüp taktırdı telefon yordamıyla. Neyse araç çalıştı yürüdü filan, ancak şanzımanda vuruntular , sarsılmalar, sesler oluşmaya başlayınca usta kalibrasyon yapmayı önerdi. Kurban bayramı sonrası yapacaktık ki bayramın 1.günü akşamı arkadaşım araçla yolda kaldı, çekiciyle aracı ustamın işyerine aldırdım aracı. Usta baskı Balata değişecek temin edin değiştirelim arkadaşın yoluna devam etsin dedi gidip Luk marka bir set aldım (5800 fiyatlı seti 4000 TL’ye Sakarya Akdeniz’ler den temin ettim) Baskı Balata volan değişti alıştırma esnasında usta sonuç alamadı ve bilyanın arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini iletti. Bilya değişmezmiş yenisini aldım(1350 TL fiyat) onu taktı yine olmadı. Usta Bilya ya attı topu parçacı ustaya attı bir türlü sonuç alamadık. Bilgisayar programı “yalama işlemi başarısız” uyarısı veriyor. 2 farklı Peugeot citroen servis çalışanı usta geldi bilgisayarlarıyla onlarda teşhisi koyamadı. Şanzıman alıştırması denediler olmadı, soket söküp taktılar olmadı, eski bilyayı taktılr olmadı velhasıl kelam mcp şanzımanı işletemeyip Adapazarında Beyinci İhsan olarak bilinen özel elektronik servise yönlendirdiler.

    şimdi; bu bilgiler doğrultusunda, bu konuda bilgisi, ilgisi, tecrübesi, bağlantısı, Ustası, uzmanı olan arkadaşlarım varsa: gözden kaçırdığımız yada odaklanmamız gereken bir unsura dikkat çekerek sonuca ulaşmamız konusunda çözüm önerebilirler mi lütfen. 98 bin km hata vermeyen araç ağır bakımları yapınca niye yürümez oldu? Gültekin Oktay (Sakarya Kaynarca - eski Sakarya citroen yetkili servis Ustası)

    Bu aracın Elektronik bir sorunu mu oldu yada basit ancak gözden kaçan bir nüansı mı kaçırıyoruz?

    şanzımanın altında top gibi bir şey varmış; basınç siferimi öyle birşey? Pozisyon şarteli diye bir şey varmış? Vites kutusu arızası? Bu terimleri internet ortamında okudum ama sadece bu kadar bilgi var. Bu durumlara maruz kalan arkadaşlar var mı? Varsa çözüm bulabildiler mi? Buldularsa basıl?

    araçtan çok memnundum yürüyen arabayı bozduk bakım yapacağız diye. Bilgi..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • canlonac C kullanıcısına yanıt
    Dün akşam İzmit oto sanayiden tanıdık başka bir usta bilgisayarıyla gelip baktı araca, bahsi geçen sifer denilen içi azot dolu tüpte arıza oluştuğunu, aracın izmit oto sanayisine çekici marifetiyle gelmesi gerektiği sonucuna varıldı. Bu karara istinaden sabah çekiciye yüklenen araç yerine ulaştı. 900 TL maliyetli bu sifer denilen parça değiltirildi ve sorun çözülmedi. Parça iade oldu Allahtan. Yani sifer basınç tüpü ile ilgili değilmiş. Deniyoruz…

    Konuyu bilen, daha önce başına gelen arkadaşlar bilgi paylaşırlarsa memnun olurum. Şimdide basınç sisteminin dolaşım ünitelerine bakılacak. Robot denilen sisteme sirayet etmeyiz inşallah. Belki çok basit bir hata yada arıza fakat bulamayınca sıkıntı veriyor ve bilgili kişiler gerek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • canlonac C kullanıcısına yanıt
    İlginç hocam çözüm var mı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • oldboy83tr O kullanıcısına yanıt
    İzmit’teki Nizam usta samimiyetle çok ilgilendi sağolsun hiç bir ücret talebi olmaksızın baktı parça değişimi yaptı fakat sifer denilen parça değişmesine rağmen arıza çözülmeyince şanzıman robotuna odaklandı. Robot değişimi çok maliyetli olacağı İçin tamir seçeneğini değerlendiriyoruz. Şanzıman robotu yağlamayı gerçekleştiremediği için valfler ile ilgili işlem yapılmalıymış. Aracı Adapazarın’da Beyinci İhsan namıyla bilinen İhsan Usta’ya götürmemiz gerektiğini söyleyince çekiciye yükleyipAdapazaeı’na çektik. Beyinci İhsan Usta iyi bir elektronikçidir. Çözeceğimi Ümit ediyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konu hakkında farklı bilgisi olan var mı acaba ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • canlonac C kullanıcısına yanıt
    Hala çözüm yokmu?Facebook grubuna bir yazın hocam orası baya aktif.. citroen c4 clup turkey diye arayın çıkıyor hocam.gecmis olsun umarım çözülür bende de var c4 şükür sorun yok ama tedirgin ediyor insanı böyle sorunlar okudukça.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • oldboy83tr O kullanıcısına yanıt
    Oldboy83tr Şubat 12 de sıfır aldım aracı. Periyodikbakım dışında hiç servise gitmedim. Triger değiştireyim bari dedim 10 yıl dolacak diye. Hiç bir şey yokken yolda kaldı arkadaşım. Citroen servisten ayrılıp servis açan arkadaşıma götürdüm baskı Balata dedi. Değiştirdik set olarak ama yine viteslere atmıyor. 3 defa söküp inceleyip taktılar her şey doğru fakat yine yürümüyor. Belki basit bir konu ama tespit edemedik henüz. Düzelir elbet te işte can sıktı biraz. Yoksa araç 10 yıl hata vermemiş, memnunum araçtan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlonac -- 7 Ağustos 2021; 18:51:30 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DSG şanzıman ses sorunu
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • canlonac C kullanıcısına yanıt

    hocam sorun çözüme ulaştı mı acaba?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.