Şimdi Ara

2013 model araçlarda DSG sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
171
Cevap
4
Favori
7.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Malum DSG sorununu bilmeyen kalmadı, fakat sorunun giderildiği, yani yeni DSG'lerin arıza vermediği söyleniyor? Yalan mı? DOğru mu? Aranızda aracı 2013 model olup DSG sorunu yaşayan var mı?

    Bu arada genel bir soru: Tüm DSG'lerde mi sorun var, yoksa belli motor seçenekleri ile gelen DSG'lerde mi?

    Teşekkürler


    (Halen gönlüm Toledo 1.6 TDİ DSG'den yana, fakat az önce Şikayetvar'ı okudum,bu ne ya, komple DSG şanzıman şikayeti ile dolu, harbiden soğudum ve tırsmaya başladım, almasam mı acaba?!?!?)

    Ayrıca başka bir soru daha: Kendini dizel motorlarda ispatlamış ve arıza vermeyen hangi şanzıman var? Lütfen 7G gibi Mercedes, BMW şanzımanları falan listelemeyin, orta sınıf için sordum.



  • Doğuşun bana dediği 2012 temmuzdan sonra gelen araçlarda sorunun minimuma indirildiği.
    Ama bana göre dsg ve s-tronic her zaman risk unsurudur!
  • DSG olayı yeni yılda düzeltildi dyen var, sorun hala aynen devam ediyor diyen var. Belirsizlik sürüyor hala. Ben hayatta bulaşmam şahsen.
    Dizel motorlarla kendini ispatlamış şanzuman çift kavramaysa eğer, öyle bir şanzuman yok. Hepsi riskli. Ama illa çift kavrama diyorsan sanki Powershift daha mantıklı geliyor bana. EDC var birde Renault'un.
    Çift kavrama olmayanlarda ise MCP gibi sallayan ama sorun çıkarmayan robotizeler var.

    En temizi tam otomatikler. 3 5 fazla yakar ama kafan rahat olur bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Merhaba arkadaşlar,
    Malum DSG sorununu bilmeyen kalmadı, fakat sorunun giderildiği, yani yeni DSG'lerin arıza vermediği söyleniyor? Yalan mı? DOğru mu? Aranızda aracı 2013 model olup DSG sorunu yaşayan var mı?

    Bu arada genel bir soru: Tüm DSG'lerde mi sorun var, yoksa belli motor seçenekleri ile gelen DSG'lerde mi?

    Teşekkürler


    (Halen gönlüm Toledo 1.6 TDİ DSG'den yana, fakat az önce Şikayetvar'ı okudum,bu ne ya, komple DSG şanzıman şikayeti ile dolu, harbiden soğudum ve tırsmaya başladım, almasam mı acaba?!?!?)

    Ayrıca başka bir soru daha: Kendini dizel motorlarda ispatlamış ve arıza vermeyen hangi şanzıman var? Lütfen 7G gibi Mercedes, BMW şanzımanları falan listelemeyin, orta sınıf için sordum.

    1.6TDI DSG alacaksanız bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum içiniz rahat olsun zira 6 ileri yağlı tip DSG zaten gayet sorunsuz. Max torque limiti çok yüksek olduğu için 250nm torkluk aracı rahatlıkla götürüyor. Sıkıntı 7 ileri kuru tip DSG'lerde. O da sırf kuru olmasından kaynaklanıyor özünde.




  • Benim anladığım kadarıyla bu sorun herhangi bir parça ya da materyal sorunu değil

    Sorun tasarım kaynaklı olmalı.

    Bu şanzımanı bu kadar seri vites değiştiren tasarım aynı zaman da bu sorunlara da neden oluyor.

    Yani ufak bir müdahale ile çözülecek birşey değil.

    Yeniden bir şanzıman yapmaları gerekiyor o da uzun sürücek.
  • Birazda şans işi galiba benim Sciroccom yazilimli 210 hp ve dsg şanzıman en ufak bi sorun çıkarmadi ancak 2-3 kere kavrama degistiren arkadaslarimda var. Mesela bi arkadaşım leon da 3 kere kavrama değiştirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi bırakın dsgyi
    easytronik gibi sallıyacak otomatik dediğin.
    ben hala çift kavrama yarı otomatik almak için erken diyorum.
    Dizele dayanıklı tam otomatikler var.
    bir de dualogic , mmmt ,easytronic gibi şanzımanlar var.
    bunların içerisinden ise bence en iyisi dualogic.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok değerli misafirler, muhterem forum müdavimleri; hepinizi saygı ile selamlıyor açılış konuşmasını yapması için kürsüyü sevgili Anro'ya bırakıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar.
    DSG nin sorununu bizzat fabrikası açıklamıştır,fabrikası sorunu çözdük şeklinde açıklama yapmadığı müddetçe dsg sorunsuz demek gerçek dışı beyanat vermek olur.
    2013 model araçlardaki dsg sorunları
    http://www.arabalar.gen.tr/sanziman-sorunu-arac-toplatti-h3512.html
    http://paultan.org/2013/05/09/volkwagen-malaysia-follows-suit-with-dsg-recall/
    3 hafta önce alınan polo:
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2035179/volkswagen-polodan-vites-gecislerinde-disli-sesleri-geliyor/jm842




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    selamlar.
    DSG nin sorununu bizzat fabrikası açıklamıştır,fabrikası sorunu çözdük şeklinde açıklama yapmadığı müddetçe dsg sorunsuz demek gerçek dışı beyanat vermek olur.
    2013 model araçlardaki dsg sorunları
    http://www.arabalar.gen.tr/sanziman-sorunu-arac-toplatti-h3512.html
    http://paultan.org/2013/05/09/volkwagen-malaysia-follows-suit-with-dsg-recall/
    3 hafta önce alınan polo:
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2035179/volkswagen-polodan-vites-gecislerinde-disli-sesleri-geliyor/jm842


    Bana söylenen o şekilde, tabi bu bana da inandırıcı gelmedi, bir nebze iyileşmiştir o kadar, dediğim gibi sorunsuzluk için "0" diyemeyiz yani.
    Örneklerde bahsedilen sorunlar zaten gözümün önünde oldu bir çok kez, o yüzden her ne kadar teknoloji harikası olsalar da sorunsuz değiller malesef.




  • Dsg büyük kumar, vw alınacaksa manuel alınmalı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuz diyerek zaten kendimizi kandirmaya gerek yok,sorun yasamadim diyen ancak 10 kisiden 1 veya 2 kişi çıkar. En yakın örneği benim. Ben sorun yaşamadım ama arkadaşım 3 kere kavrama değiştirdi. Belki ben cift araba kullanıyorum ondan dolayı sorun yasamamista olabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg bozuk. Subaru cvtsini piyasaya sürmedi gelecek onda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Merhaba arkadaşlar,
    Malum DSG sorununu bilmeyen kalmadı, fakat sorunun giderildiği, yani yeni DSG'lerin arıza vermediği söyleniyor? Yalan mı? DOğru mu? Aranızda aracı 2013 model olup DSG sorunu yaşayan var mı?

    Bu arada genel bir soru: Tüm DSG'lerde mi sorun var, yoksa belli motor seçenekleri ile gelen DSG'lerde mi?

    Teşekkürler


    (Halen gönlüm Toledo 1.6 TDİ DSG'den yana, fakat az önce Şikayetvar'ı okudum,bu ne ya, komple DSG şanzıman şikayeti ile dolu, harbiden soğudum ve tırsmaya başladım, almasam mı acaba?!?!?)

    Ayrıca başka bir soru daha: Kendini dizel motorlarda ispatlamış ve arıza vermeyen hangi şanzıman var? Lütfen 7G gibi Mercedes, BMW şanzımanları falan listelemeyin, orta sınıf için sordum.

    1.6TDI DSG alacaksanız bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum içiniz rahat olsun zira 6 ileri yağlı tip DSG zaten gayet sorunsuz. Max torque limiti çok yüksek olduğu için 250nm torkluk aracı rahatlıkla götürüyor. Sıkıntı 7 ileri kuru tip DSG'lerde. O da sırf kuru olmasından kaynaklanıyor özünde.

    1. Sadece kuru tiplerde sorun olduğundan emin misiniz?
    2. Yeni toledo'da 7 ileri yerine 6 ileri kullanıldığından emin misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    Çok değerli misafirler, muhterem forum müdavimleri; hepinizi saygı ile selamlıyor açılış konuşmasını yapması için kürsüyü sevgili Anro'ya bırakıyorum.

  • dsg bile bile lades demek.
  • üreten fabrikası kabul etmiş sorunu ama bizim insanımız hala savunuyor başıma 7 bin tl ye yakın bela açtım dsg sevdasına bida hamı asla düşmanıma dilemem o derece..

    adamlar niye düzeltsin ki aracı sattıktan sonrada devam eden bi para sevdası bozulacakki servisler yedek parçada hala kazanacak.. alın alın illa canınız yanacak sonra akıllanacaksınız.. sanki memlekette başka otomatik vites yok.. illa vw diyorsan manueline bineceksin bu iş bu kadar basit..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Merhaba arkadaşlar,
    Malum DSG sorununu bilmeyen kalmadı, fakat sorunun giderildiği, yani yeni DSG'lerin arıza vermediği söyleniyor? Yalan mı? DOğru mu? Aranızda aracı 2013 model olup DSG sorunu yaşayan var mı?

    Bu arada genel bir soru: Tüm DSG'lerde mi sorun var, yoksa belli motor seçenekleri ile gelen DSG'lerde mi?

    Teşekkürler


    (Halen gönlüm Toledo 1.6 TDİ DSG'den yana, fakat az önce Şikayetvar'ı okudum,bu ne ya, komple DSG şanzıman şikayeti ile dolu, harbiden soğudum ve tırsmaya başladım, almasam mı acaba?!?!?)

    Ayrıca başka bir soru daha: Kendini dizel motorlarda ispatlamış ve arıza vermeyen hangi şanzıman var? Lütfen 7G gibi Mercedes, BMW şanzımanları falan listelemeyin, orta sınıf için sordum.

    1.6TDI DSG alacaksanız bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum içiniz rahat olsun zira 6 ileri yağlı tip DSG zaten gayet sorunsuz. Max torque limiti çok yüksek olduğu için 250nm torkluk aracı rahatlıkla götürüyor. Sıkıntı 7 ileri kuru tip DSG'lerde. O da sırf kuru olmasından kaynaklanıyor özünde.

    1.6 tdi da 6 ileri yağlı tip dsg kullanıldığına dair bir kaynak gösterirseniz biz de bu durumu ilk kez öğrenmiş olacağız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok basit bir mantıkla bu şanzımanın neden sorunlar çıkardığı konusundaki fikrim, kuru tip olmasından dolayı dişliler çok fazla ısınıyor ve genleşiyor. Bu genleşme zaten her türlü strese sebep olabilir, ayrıca yağ olmamasından dolayı sürtünme de daha fazla yağlı tip şanzımana göre. Bu sebeplerden dolayı zaman içinde dişlilerde kırılma, çatlama daha kolay olabilir diye düşünüyorum...

    Şanzımanın tam olarak nasıl çalıştığını bilen arkadaşlar varsa, onların da fikirlerini duymayı isterim?
  • Bombanın pimi çekilmiş.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.