Şimdi Ara

Fiat Doblo Classic Vites Sorunu (2011 model)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
17.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Babamın olan Doblo aracı ara ara kullanmaktayim ve zamanla viteste bir problem olduğunu farkediyordum taki geçen gün ve bugün de kullanmam üzerine 1. Vitese zor geçmesi ile gerl vltese ses çıkararak zor geçme problemiyle karşı karşıya kaldım.
    Arabanın kaldirmasinda kavramasinda hiçbir problem yok sadece bu iki vitese gecirmede problem oluyor.
    Debriyaj pedalına baktığımda biraz boşluk var gibime geldi sonra ayargimla biraz daha bastirdigimda debriyaja (zemine dokundugunde pedali zeminde 0, 5cm daha ileri ittirerek bastirdigimda) vites geçişleri normele dönüyor.
    Bu problem hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz? Nedir nasil bi cozumle giderilebilir ve servis ne kadar fiyat yansıtır vs vs bilgi verebilirmisiniz?
    İyi günler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Muhtemelen debriyaja tam basmıyorsunuzdur. Bazen 1. vitese geçirirken takılma olabiliyor normaldir. Geri vites problemi ise Fiat araçlarının genelinde var. 90 Model Doğan'da geri vitese zor geçer, 2011 Doblo'da zor geçer. Kronik sorun gibi birşey yani.
  • Geri vites sesi fiatin tok sanziman sesine isaret

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizde düşük ihtimal belki ama bizim de paspas pedalın altına kadar kayıyordu biz farkında olmadan,1'e zor geçiyordu meğersem bu sebeptenmiş ama tabi o şekilde farketmeden kullana kullana baskı balatayı erken yemişiz
  • arabanız yüksek hızdayken 50 vs iken 1 e zor geçiyor fiatlar
    arabayı tam durdurmadan geri vitese atınca sesli atar ve ya durup aniden atarsanız aynı sesi yapar
    debriyaj ayarlarından kaynaklanıyor ustanıza götürürseniz debriyaja bir ayar yapıyor geri vitesteki sorun çözülüyor tamamiyle
    lakin birinci vitesin sorunu devamlı
  • Dikkat ediyorum paspasin pedal altina gelmemesine cunku biliyorum oyle durumda gecmemesini ama dedigim olay hicbir engel yokken olustu.
    Tam basmama ragmen yani pedal zemine degdigi halde bu problemin olmasi daha da zorladigimda normale donuyor oda bildiginiz zemini esnetiyorum.
    Ya bi sekilde bosluk olustu basmama ragmen tam ayirmiyo debriyaj yada zemin mi kabardida tam basmamis gibi oluyor anlamadim.
    Bu durum babamdada ayni sadece ben yapamiyorum gibi bi sorun degil. Zaten araci arada ben aldigim icin sanki ben yapmisim gibi imaj oldu halbuki tum bakimlarina hatta kis lastiklerine kadar ben karsiladim ama araba zayifmi anlamadim gitti
    Daha arac 36bin kusur km de 2011 model olduguna bakmayin yatiyo arac..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    arabanız yüksek hızdayken 50 vs iken 1 e zor geçiyor fiatlar
    arabayı tam durdurmadan geri vitese atınca sesli atar ve ya durup aniden atarsanız aynı sesi yapar
    debriyaj ayarlarından kaynaklanıyor ustanıza götürürseniz debriyaja bir ayar yapıyor geri vitesteki sorun çözülüyor tamamiyle
    lakin birinci vitesin sorunu devamlı

    50 km ile giden aracı tekrar 1. vitese mi takıyorsun rambo
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    arabanız yüksek hızdayken 50 vs iken 1 e zor geçiyor fiatlar
    arabayı tam durdurmadan geri vitese atınca sesli atar ve ya durup aniden atarsanız aynı sesi yapar
    debriyaj ayarlarından kaynaklanıyor ustanıza götürürseniz debriyaja bir ayar yapıyor geri vitesteki sorun çözülüyor tamamiyle
    lakin birinci vitesin sorunu devamlı

    50 km ile giden aracı tekrar 1. vitese mi takıyorsun rambo

    ben takamıyorum lakin l 2001 corollalar 60da giderken bile bire takabiliyor
    amaç motor freni yaptrmak
  • Geri vites sesi normal arkadaşım.1. Vitese geçerken debriyaja iyi bas çok rahat geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar hic araba kullanmayi bilmiyormusum gibi basit cumleler yaziyonuz varya bende iyi cevaplar gelir diye bekliyordum merak etmeyin 10 yillik iyi araba tecrubem vardir evlendikten sonra ara ara almaya basladim babamin arabasini yoksa simdiye kadarki 4 arabasi hep benim altimdaydi.
    Tekrardan diyeyim araba yol halinde degilken 1 e veya geriye takmada problem oluyor hadi geri hepsinde problem ama 1 de zor giriyor dibine kadar basiyom artik gitmiyor zorlayinca biraz doseme az daha esniyo anca o zaman biraz rahat gibi vites gecisi.
    Dedigim gibi pedalda az bosluk var gibi p r oblem ondan gibi cunku balata bitik desem kalkista zorlanir titrer vs ama hersey iyi sadece geciste sorun ve sadece bunu 1 ve geri de yapiyo 2 3 4 5 gayte iyi sasirtici



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre2882 -- 6 Ekim 2014; 22:59:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre2882

    Arkadaslar hic araba kullanmayi bilmiyormusum gibi basit cumleler yaziyonuz varya bende iyi cevaplar gelir diye bekliyordum merak etmeyin 10 yillik iyi araba tecrubem vardir evlendikten sonra ara ara almaya basladim babamin arabasini yoksa simdiye kadarki 4 arabasi hep benim altimdaydi.
    Tekrardan diyeyim araba yol halinde degilken 1 e veya geriye takmada problem oluyor hadi geri hepsinde problem ama 1 de zor giriyor dibine kadar basiyom artik gitmiyor zorlayinca biraz doseme az daha esniyo anca o zaman biraz rahat gibi vites gecisi.
    Dedigim gibi pedalda az bosluk var gibi p r oblem ondan gibi cunku balata bitik desem kalkista zorlanir titrer vs ama hersey iyi sadece geciste sorun ve sadece bunu 1 ve geri de yapiyo 2 3 4 5 gayte iyi sasirtici

    10 yıllık tecrüben var ama bitik debriyaj balatasında kalkış yaparken araç titremez,zorlanmaz.

    Balatanın durumuna göre verdiğin gaz boşa gider.

    Gelelim soruna;

    Hidrolik seviyesi normal ise problem debriyaj üst merkezine kalıyor.

    120 tl civarında parça.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre2882

    Arkadaslar hic araba kullanmayi bilmiyormusum gibi basit cumleler yaziyonuz varya bende iyi cevaplar gelir diye bekliyordum merak etmeyin 10 yillik iyi araba tecrubem vardir evlendikten sonra ara ara almaya basladim babamin arabasini yoksa simdiye kadarki 4 arabasi hep benim altimdaydi.
    Tekrardan diyeyim araba yol halinde degilken 1 e veya geriye takmada problem oluyor hadi geri hepsinde problem ama 1 de zor giriyor dibine kadar basiyom artik gitmiyor zorlayinca biraz doseme az daha esniyo anca o zaman biraz rahat gibi vites gecisi.
    Dedigim gibi pedalda az bosluk var gibi p r oblem ondan gibi cunku balata bitik desem kalkista zorlanir titrer vs ama hersey iyi sadece geciste sorun ve sadece bunu 1 ve geri de yapiyo 2 3 4 5 gayte iyi sasirtici

    10 yıllık tecrüben var ama bitik debriyaj balatasında kalkış yaparken araç titremez,zorlanmaz.

    Balatanın durumuna göre verdiğin gaz boşa gider.

    Gelelim soruna;

    Hidrolik seviyesi normal ise problem debriyaj üst merkezine kalıyor.

    120 tl civarında parça.



    10 yıllık tecrübemi teknik bilgiye nasıl bağladınız şaşırtıcı Bazı basit cevaplara karşı; debriyaja tam basmıyomusunuz, pedalın altına paspas gelmiştir veya hareket halindeyken geriye takmaya çalışıyorsunuzdur gibi sorulara karşı gelen bir cevaptır yoksa 2 farklı cümle 2 farklı amacı açıklamaktadır türkçeye lütfen önem verelim!

    Cevabın için teşekkürler arızaya biraz ışık tuttunuz ama şu "bitik debriyaj balatasında kalkış yaparken araç titremez,zorlanmaz." cümleniz cevap olarak debriyajı bitik araç; kalkışta titrerde, zorlanırda, gitmek istemezde bilginize.

    Herşey için teşekkürler iyi günler.




  • ayni sorun 2005 dobloda vardi.hatta sonrada vitese hic gecmeyiverdi.
    kavrama degisti sorun cozuldu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevabınız için teşekkürler.
    Kavramayı degıstırmenın maliyeti ne kadar tutmuştu bilgi verebılırmısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim dobloda aynı sorun vardı. Şirket arabası oldugundan hor kullanılıyordu.

    Usta debriyaj ayarı yapmıştı düzelmişti. Bence sizde bi ustaya götürün çok fazla bir şey tutucağını sanmam araba daha 36 binde imiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yukseluc98 -- 10 Ekim 2014; 21:31:49 >
  • Merhaba arkadaşlar,
    Geçenlerde vites sorunu iyice artınca servise götürdüm ve usta baktı etti ve problem debriyaj üst merkezinde olduğunu tespit etti.
    Daha sonra hidrolik kutusunun kapağını geri döndürmez özellikli kapakla değiştirip uzerindeki delige hava tabancasiyla basinc uyguladi ve düşen pedal kalkarak eski seviyesine geri yukseldi. Daha sonra kapagi orginali ile degistirip kontrol ettikten sonra promosyon olarak servis uyari yazisinida silip teslim etti :)
    Sorun teknik soyledi ama parca takili kalmis ve basinc eski haline geri donderiyormus ve tamamen arizali olsaydi duzelmezmis ve tabiki bellide olmazmis ileride yaparsa debriyaj üst merkezi degisecek
    Insallah bi sorun olmazda masrafsiz atlatmis oluruz bu sorunu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.