< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
2021 OPEL İNSİGNİA GRAND SPORT (ANA KONU) [Güncel Bilgiler Burada] (215. sayfa)
-
-
Benim aracıma yetkili servis 5/30 kullandı sonra gittim dışarıda 0/20 mobil yağ ile degiştirdim.sonraki bakım yağı ben getireyim dedim kabul etmediler.0/20 olması gereken araca 5/30 da ısrar ediyorlar.sanırım birçok servis evlerindeki yemeğe bile 5/30 yağ kullanıyor😀
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İnsignia B için bakım periyotları aşağıdaki gibi:
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi : Her yıl / 15000 km de bir
Fren hidroliği: 2 yılda bir (isterseniz durumu ölçtürüp ona göre değiştirebilirsiniz)
Mazot filtresi : 2 Yılda bir
V kayışı : 5 Yıl /60000 km de bir
Soğutma sıvısı : 5 yılda bir değişmesi gerekiyor (yetkili servisler bile buna dikkat etmiyor ama öyle dexcool ömrü 5 yıl)
Şanzıman yağı: 60000/120000 km de bir (kullanıma göre değiştirme periyodu değişir)
Sizin önceki bakımlarda neler yapıldı ona göre karar vermek lazım.
Orjinal yağ bulmak sıkıntı değil, internetten onlineyedekparça'dan almıştım ben. İllaki GM yağ olmasına gerek yok, ben denemek için aldım memnum kaldım. Diğer markaların yetkili bayileri var oradan satın alabilirsiniz ya da en kötü shell istasyonlarında dexos2 özellikli bir yağ bile iş görür.
-
Zorluğu ne tam olarak, ben de kendim disk balata aldım o zaman bilen bir yere gitmek gerekiyor.
-
Diğer araçlardan farklı
Önce beyinde silmek gerekiyor , sonra tekrar tanıtmak ve eğer ilk seferde deneyimli bir personele denk gelmez ise ki deneyimli personel artık servislerde çok zor , frenleri görmüyor esp ışığı yanıyor , zaten servisten bu şekilde göndermezler
Kabaca anlatıyorum tabi detayını bilmiyorum , ama elektronik bir durum , araç beyni frenleri görmüyor gibi bir durum o kısmı biraz sıkıntılı
ilk insignia ve şu anki makyajlı da baya bakıma girdim 8-10 kez de balata değişmiş olsam toplam da 2 kez yaşadım bu sorunu
Baya uğraştılar aracın frenleri görmesi için
Değişik bir durum ama çok bilinmiyor tabi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 29 Haziran 2024; 18:36:39 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
bir göçük için ümraniye sanayiye gitmiştim. o arada balatalara da baktırayım dedim. bitmiş dedi. Eurorepar marka olanı 2.650 ön arka + 1.800 işçilik şeklinde değiştirdim. ses yapmayacağını iddia ettiler. balataları takarken fren hidroliği biraz yere aktı. bu sorun olur mu dedim. yok olmaz dedi. ben sıktığım için fazlası geri akıyor dedi. bir de bu yağın değişim aralığını sordum. 150.000 km dedi. bana da çok mantıklı gelmemişti.
V kayışını daha önce sormuştum yetkili serviste, usta baktı, durumu iyi bence değiştirmene gerek yok ama sen bilirsin dedi. ben değiştirmemiştim.
Şanzıman yağı konusunda kararsızım açıkcası genel olarak değiştirdikten sonra bir sorun yaşayan var mı?
Aracım 60.000km de şuan sizin yazdıklarınıza göre V kayışı ve şanzıman yağı değişim zamanım gelmiş.
-
Araç 173 bin km de sıfırdan beri yetkili servis bakımlı ve sanırım şanzıman yağı hiç değişmedi
Sıradaki bakım 180 bin sorucam merak ettim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yetkili servisler değişmez diyor (Opel Arden bir videosunda değiştirdiklerini söylemişti ama diğer yetkili servisler değişmez diyor).
Yabancı kaynaklarda araştırdığım kadarıyla 6t45 şanzımanlarda dediğim aralıklarda değişim gerekli.
-
Fren hidroliği için test cihazları var, periyodik olarak değiştirmek yerine test edilip değiştirlebilir. V kayışı değiştirmezsen ses yapabiilir belki. Şanzıman yağını değiştirmek her zaman iyidir ama doğru değiştirmek önemli.
-
Bende devamlı uzun yolda kullanıyorum aracımı yıllık olarak 50,000 km ort.yol yapıyorum.geçmişte 100,000km algısı vardı bende ve genelde düşük km de aracımı degiştirirdim bundan dolayı farklı marka araç tecrübelerim oldu.daha önceki aracımda zf marka şanzıman vardı ve yetkili servis uzun zamanlı bir yağ oldugunu degişmeyecegini belirtti açıkçası iyiymiş dedim.sonra tesadüf zf nin Anadolu yakasında servisi oldugunu öğrendim ve aradım 60,000km veya 80,000km yada x yılda bir degişmelidir dedi(yılı ve km tam hatırlamıyorum) gittim orada degiştirdiler.servise göre değişmez,şanzımanın üreticisi ne münasebet değişecek tabiki dedi.zf servis fevkaladeydi keşke herkez öyle yapsa işini.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ayrıca insigniada 60,000 km de şanzıman yağını degiştirdim.motul dex6 yağ kullandılar İstanbul’da bilinen bir şanzımancıydı.bu araç 8 ileri dedim Peugeot şanzımanıdır dedi lifte alınca Peugeot olmadığını anladı.Zf de yağ ile beraber filtrede degişiyordu filtre kartel gibi birşeydi harika bir sistem yapmışlar.opelde filtre değişmek için şanzımanı dağıtmaları gerekiyor bundan dolayı sadece yağ değişiyor filtre maalesef degişmiyor.zf de yağ degişsede kullanımda birşey anlaşılmıyor.opelde çok farklılaşıyor şanzıman çok soft oluyor.trafikte ısınınca yaptığı sert hareketleri yapmıyor(bahsettiğim gm8 ileri için)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@alparslan03 siz nerede değiştirdiniz? makine ile değişim yapan yerler var bir de normal elle değişim yapan yerler var. farkı tam nedir bilmiyorum.
cricet'in dediği gibi servisler değişmez diyor ama Nisa otomotiv'in altta eklediğim videosuna baktığımda yağ özelliğini kaybetmiş artık suya dönmüş. o yüzden değiştirmek gerek gibi duruyor ama renault clio marka bir aracın videosuna bakmıştım orada yağ özelliğini kaybetmemişti. marka ve araca göre fark var sanırım.
@werneke aslında burada ben 1.600.000 km yol yapan honda accord'u baz alıyorum. bu kadar uzun süre sorun çıkarmadan kullanılan aracın bakımları doğru yapılmıştır diye düşünüyorum. genel olarak bakımını yaptırdığı şeylere baktığımızda;
8.700km'de bir yağ değişimi
22.200km'de bir lastik değişimi
51.600km'de bir şanzıman yağı değişimi
123.000km'de bir balata değişimi
177.000km'de bir triger kayışı değişimi yapmış. normalde ben de değiştirmeyi düşünmüyordum ama bu araç benim fikirlerimi değiştirdi.
Nisa Oto Servis Hüseyin KoçyoutubeOtomatik şanzıman Otomatik şanzıman motorlu aracı sürerken belli bir motor devir hızı için, tekerleklerin devir hızının kademeli olarak, motor gücünü ileten dişlileri değiştirerek yükseltilmesi ya da alçaltılması işleminde sürücünün işini kolaylaştıran bir mekanizmadı Şanzıman Nedir ve Ne İşe Yarar? Araç alırken, genellikle araçlar vitesli ve otomatik olarak 2’ye ayrılmaktadır. Vites geçişi açısından son derece önemli bir noktadır. Bu noktada, bizler şanzıman hakkında merak edilen bütün noktaları açıklamak istiyoruz. Şanzımanın ne olduğu, ne işe yaradığını ve bozulduğunda ne yapılması gerektiğini açıklıyoruz. Şanzıman Nedir? Şanzıman araç içerisinde oldukça önemli bir parçadır. Vites kutusu olarak da adlandırılmaktadır. Araç içerisinde bulunarak, motordan aldığı gücü, tekerleklere iletmektedir. Fakat bu güç direkt olarak iletilmemektedir. Aynı zamanda, aracın geri vitese alındığında geri gitmesini, ileriye takıldığında ileriye gitmesini, hızın sabit bir şekilde kalmasını ve yüksek hıza çıkıldığında yakıt tasarrufunu sağlamaktadır. Şanzıman çeşitleri bulunmaktadır. Bu çeşitleri şu şekilde sıralayabiliriz: Manuel Şanzıman Yarı Otomatik Şanzıman Otomatik Şanzıman şeklindedir. Manuel Şanzıman Nedir? Günümüzde en çok tercih edilen ve kullanılan şanzıman çeşitleri arasında manuel şanzıman bulunmaktadır. Vites kullanan kişi tarafından değiştirilmektedir. Adından da anlaşıldığı gibi, manuel olduğu için elle değiştirilmektedir. Araç kullanan kişi eğer, manuel araç kullanıyorsa, vites değiştirmek için ilk olarak debrijaya basarak, motor ile tekerlek arasındaki güç iletişimini kesmesi gerekmektedir. Daha sonra vites değiştirilir ve debriyaj bırakılır. Debriyaj bırakıldıktan sonra, vites değişimine göre güç tekerleklere iletilmektedir. Yarı Otomatik Şanzıman Nedir? Yarı otomatik şanzıman ortaya çıktığında ilk olarak yarış arabaları için üretiliyordu. Şanzımanlardan artan güç, daha sonra normal arabalar için de kullanılmaya başlanmıştır. Son zamanlarda üretilen şanzımanlar 7. Vitese kadar destek sağlıyor. Yağsız şekilde üretildikleri için, kuru şanzıman adını alırlar. Ve beraberinde, yağ değişimine de ihtiyaç duymazlar. Otomatik Şanzıman Nedir? Otomatik şanzıman, aynı manuel şanzıman gibi, adından da anlaşılacağı gibi, otomatik olarak vites değiştirilen şanzıman sistemleridir. Vites değişmesi gerektiği durumlarda vites kendiliğinden değişir. Kullanımının çok kolay olması sebebiyle, çok fazla tercih edilmektedir. Ancak kolay bir şekilde bozulması, ne yazık ki popülerliğini ortadan kaldırmıştır. Şanzımanın İşlevi Şanzıman parçasının önemli bir işlevi bulunmaktadır. Miller, vites çatalları ve dişlilerden oluşmaktadır. Bu parçalar, aracın durur haldeyken harekete geçmesini, ileri vitesteyken ileriye ve geri vitesteyken geriye gitmesine yardımcı olmaktadır. Bu durumda da oldukça işlevli olduğunu belirtebiliriz. Şanzımanlarda, buradan anlaşılabileceği gibi, elektronik parçalardır. Bu sebeple de arızalanabilirler. Bu arızalar sıklıkla sürücülerin karşısına çıkmaktadır. Bu arızaların en temel sebebi, vitesin doğru bir şekilde değiştirilmemesinden kaynaklanıyor. Vitesi eğer tam olarak değiştirmezseniz, bu tür arızalarla karşılaşabilirsiniz. Günümüzde bu tür arızaların olmaması için, daha kaliteli araçlar üretilmektedir. Ancak yine de bu sorunun önüne geçilmiyor. Şanzıman Değişimleri Ortalama Ne Kadar Tutuyor? Şanzıman değişimlerinin fiyatları değişkenlik gösterebiliyor. Bu arızaların genel olarak arızları balata dişlileri ya da şanzıman kutuları ile alakalı olmaktadır. Yıpranmalar yüksek düzeydeyse, bu kutunun tamamen değiştirilmesi gerekmektedir. Ancak bu değişim biraz maliyetli olmaktadır. Bunun bir üst fiyatlı değişimleri, otomatik araçların şanzıman değişimidir. Bu işlem için mutlaka teknik destek almanız önerilmektedir. Şanzımanın Ömrü Nasıl Uzar? Yukarıda da anlattığımız gibi, şanzıman çeşitli sebeplerden ötürü arızalanabilir. Bu arızlar kurtarılabilir. Ancak arızanın önüne geçebilirsiniz. Şanzıman ömrünü uzatabileceğiniz birkaç ipucunu sizlere aktarıyoruz: İlk olarak aracınızın bakımlarını düzenli olarak yaptırın. Bu bakımların içerisinde yağ ve filtre bakımları da bulunmaktadır. Yağ ve filtre bakımlarının düzenli yapıldığı araçlar, kolay kolay arızalanmamaktadır. Yokuş yukarı araç park edecekseniz, ilk olarak el freni çekerek, aracın sabit olmasını sağlayın. Ve en önemli nokta, vitesleri doğru bir şekilde değiştirin. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, viteslerin doğru bir şekilde değiştirilmemesi, şanzıman arızalarına sebep olmaktadır. Aracın verimli olarak kullanılması son derece önemlidir. Verimli araç kullanmak tamamen şoför ile alakalı bir durumdur. Araçlarınızı düzenli olarak kontrol ettirmeniz, arızaların önüne geçmenize yardımcı olmaktadır. Araç şanzımanı dağılırsa, gerçekten çok büyük masraflar çıkmaktadır. Bu sebeple, araçların dikkatli kullanılması ve yukarıdaki ipuçlarına uyulması son derece önemlidir.https://www.youtube.com/watch?t=68&v=LTDRRjEhbo4&feature=youtu.be
-
Aslında geçen hafta Almanya daydım araçla
Opel servisine gidip sormak gerekirdi acaba onlar ne yapıyor yağ ve şanzıman yağında
Netice de eurorepar yedek parça takmayan adamların söyledikleri daha mantıklı olabilir
Tabi Almanya da krize girip yan sanayi parçaya döndüyse bilmem ezbere konuşmuş olmayalım
Ama bizim buraya güvenemiyorum insan
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tütüncü Şanzıman Feriköy tarafında ,Makine ile değiştirmedi.makine uyumlu degil sanırım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Araç 0 km den itibaren sizde mi?173,000 km boyunca yaşadıgınız problem vs oldu mu?Cevabınız İçin şimdiden teşekkürler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
0km den itibaren bende
Bundan önce de 1.6 aynı kasanın makyajsız halini kullanmıştım 160 bin km kadar. Onda baya problem yaşamıştım ama ona çok şaşırmıyorum ilk üretilen İnsignia GS lardan dı , 2018 nisan da başlamıştım onu kullanmaya.
1.5 olan ile 34 bin km de motor değişimi yaşadım.
Çeyrek deponun altında iken shell den full depo doldurdum fakat tenha bir yerdi.
Çıkıp 3-4 km gittikten sonra araç silkeledi ve yolda kaldım.
Çok uğraşıldı ve araç çalıştırılamadı. Almanya dan destek aldılar çalıştıramadılar.
Bütün depo hortum vs temizlendi ama suçu yakıta atacak bir şey bulamadılar.
Sonra motor sökülüp Rektifiyeye gitti.
Bir süre sonra bana sorun yok denildi kiralama firması tarafından ve yetkili servisten.
İkisine de fena uğraşır canınızı yakarım dedim , çalışmayan araba sonradan nasıl çalışıyor.
Muhtemelen anlaştılar motoru rektifiye edip vereceklerdi.
Sonradan biri ağzından kaçırdı segman kırmış.
Neticede Komple sandık motor ile değişti 34 bin de araç şu an 173 bin.
Bunun dışında kayda değer sorun olmadı , ısı kalkanı diye bir parça var iki kez çatladı değişti çok kritik değil.
Genleşme kabı kaynak yerinden kaçırdı o değişti 1 kez vs bunlar normal şeyler.
Ama motor hariç ilki kadar sorun olmadı.
İlkinde de şanzıman , partikül turbo hortumu gaz pedalı 2-3 kez mazot kaçırdı vs vs onda çok sorun yaşamıştım , makyajlı motor hariç sorunsuz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 30 Haziran 2024; 16:51:1 >
-
Tekrar teşekkür ederim.motorun 34,000 km deki problemi dışında anladığım kadarı ile sorunsuz araç.kazasız sürüşler dilerim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bendede göstergeden trim sesi ve turbonun muhafazasından ses gelmişti.turbo muhafazasını servis hemen halletti.göstergeyi ben yaptım izole elektrik bantını kat kat yaptım göstergenin alt kısmına sıkıştırdım ses gitti.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Geçişlerin yumuşaması ilk haftalar oluyor sonra eski haline dönüyor (6 ileri için) ama yine de değiştrimek şanzıman sağlığı için faydalı.
-
insigniaların zincir ömrü kc km ve yazılım atma mantıklı mı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X