Şimdi Ara

2021 OPEL İNSİGNİA GRAND SPORT (ANA KONU) [Güncel Bilgiler Burada] (217. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.363
Cevap
56
Favori
349.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba, 2020 exclusive aracımda 4 senedir hiçbir zaman karşılaşmadığım bir sorunla karşılaştım. Her zaman kullandığım anahtar bir anda çalışmadı. Pili zayıflamıştır diye düşünerek sıfır duracell cr2032 pil taktım sonuç yine değişmedi. Yedek anahtar ile denediğimde yedek anahtar gayet normal şekilde açıyor, çalışıyor, çalıştırıyor. Bu sefer yedek anahtarın pilini asıl anahtarıma takayım dedim ama sonuç yine değişmedi. İnternette biraz araştırma yaptım ımmoblizer algılaması için pil değişince bazen kapıyı manuel açıp anahtarı tanıtmak gerekiyor vs bilgilerini vermişler onu da denedim hatta ön konsoldaki yere çalışmayan anahtarı koydum anahtar algılanamadı uyarısı verip alarm ötüyorken oraya koyunca araç çalıştı. Sorun anahtarın içindeki çipte olsa konsoldaki yere koyup aracı nasıl çalıştırdı diyorum. Çipte değilse yedek anahtarda herhangi bir problem olmaması bu tezi çürütüyor. Akü desem, merkezi kilit sisteminde sıkıntı var desem yedek anahtar çalışıyor. Hiçbir şey anlayamadım. Akü kutup başını sökün falan demişler ama ona da cesaret edemedim. Hiç daha önce karşılaşan var mı? servise götürmeden çözümünü bilen yardımcı olursa çok sevinirim.





  • brifing B kullanıcısına yanıt

    Sorun anahtarın içindeki kablosuz sisteminde gibi gözüküyor, ön konsola koyunca çalıştıran sistem ile uzaktan çalıştıran sistem farklıdır, çünkü konsola koyunca anahtarda pil olmasa bile çalışır araba, yani pasif bir sistem, temazsız kredi kartı gibi. Yeni anahtar alınacak gibi duruyor.

  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Peki anahtarı opel servisinde mi halletmek iyi olur yoksa bu işleri yapan bir çok yer var sizce hangisi mantıklı olur. İşin garibi aracın sıfır alındığı ilk günden bu yana silikon anahtar kılıfından pil değiştirme dışında çıkarılmadı bile. Yere düştü desem, suya düştü desem anlarım ama pamuklara sardık nerdeyse yapılan arızaya bak üzücü gerçekten.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • brifing B kullanıcısına yanıt

    Bu işler biraz şans işi. Dışarıda yaparsan orjinal anahtar kullanmazlar ama orjinalinin belki 3 te 1 fiyatına gelir. Bütçe meselesi ben servisten yaptırırdım, yan sanayi randımanlı çalışmayabilir.

  • brifing B kullanıcısına yanıt

    geçen gün anahtarı çamaşır makinesinde yıkamışlar. eyvah dedim anahtar bozuldu kaldık burada ama hiç sorunsuz çalıştı. çok şaşırdım. o yüzden orjinal almanızı tavsiye ederim.

  • snomask kullanıcısına yanıt

    aynısı benim de başıma gelmişti, anahtar sorunsuz çalışınca şaşırmıştım :))

  • Arkadaşlar merhaba fikir verebilicek vardır umarım.Babamın 2020 1.6cdti excellence aracında araç çalışırken inanılmaz sarsıntılı çalışıyor.2 dakika içinde normale dönüyor.Aracın süreci şöyle 80.000km gibi sesten rahatsız olduğu için zinciri değiştirmiş.Daha sonra 90.000km de turboyu değiştirmiş.(Israrla hortumun patlamış olabiliceğini söyleyip neden turboyu komple değiştirdin diyorum turbonun yağ kaçırdığını patladığını söylüyor bence bunu boş yere değiştirmişler ama yapıcak bişey yok)Şuan araç 103.000kmde.Enjektör temizletmiş ama hala inanılmaz sarsıntılı çalışıyor.EGR temizletin demişler.EGR den dolayı böyle sarsıntılı çalışır mı? Sebebi başka ne olabilir yardımcı olabilicek varsa çok sevinirim.(Yetkili servisler eylül başına arıza tespiti için randevu veriyor)

    -arkadaşlar makyajlı kasa konusu olduğunu sonradan farkettim genede silmiyorum fikir verebilicek olan varsa diye teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tsunayoshi -- 13 Ağustos 2024; 12:34:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tsunayoshi kullanıcısına yanıt
    Motor kulağını takozunu kontrol etmişlerdir herhalde
    Veya stop ederken sarsıntılımı kapanıyor ?
    Bu da motor takozuna işaret edebilir
    Partikül doluysa çalışma karakteri değişir ama bu sarsıntıdan ziyade ses ile belli eder kendini
    Turbo hortumu 1.6 ların kronik sorunuydu 1.5 ile çözdüler ama kronik dediğimiz sorunda basit bir sorundu , gerçekten turbo mu sorunluydu hortum mu artık bilemeyiz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tsunayoshi kullanıcısına yanıt

    Babanız biraz gereksiz masraf yapmış, 80k da zinciri bitirmek için araca çok kötü bakmış olması lazım, keza turboyu da boşa değiştirmiş, turbo hortumu bu araçta sıkıntılı belli bir yıldan km de sonra patlıyor, eğer turbo hortumunda küçük çatlak vardıysa turbonun yağ basması normal.

    Şu anki sıkıntı ise kurum ile alakalı olabilir, gaz kelebeği, egr ve emme manifoldunu temizletip bir bakmak lazım (aslında zincir değişiminde hazır motor inmişken keşke yapsalarmış). DPF dolunca titreşim ve ses artıyor ama rahatsız edecek kadar değil, ayrıca DPF olsa sürekli yapar 2 dk sonra geçmez.

  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Hocam zinciri 1.6 da kronik olan zincir sesinden dolayı değiştirdik.Turbo konusunda maalesef aynı fikirdeyim turbodan olsa bile belki revize bile edilebilirdi.Dediğiniz gibi kurum temizlendi şuan iyi durumda oda ustanın azizliği bizde aynısını söyledik zincir değişirken yapsaydın diye


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tsunayoshi kullanıcısına yanıt

    Kronik demek ne kadar doğru bilmiyorum, genelde bakımsız veya yanlış yağ kullanılmış araçlarda zincir sesi bu km lerde başlar yoksa zincir rahat 200k yi görür. İlk çalıştırmada gelen zincir sesi de keza yağdan yağa fark ediyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2018 öncesi ve sonrası 1.6 cdti için farklı yağ önerilmiş 2018 öncesi 5w30 sonrası 0w20 ayrıca 1.5 dizel içinde 0w20.bizde 2019 1.6 cdtı ve 2020 1.5d var 0w20 mobil dexos d yağ kullanıyoruz bir sorun yok.gördüğüm kadarı ile 1.6cdtı 1.5 d ye göre partikül konusunda hassas.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alparslan03 A kullanıcısına yanıt
    Partikül sorunu 1.5 de çözülmüş gibi
    1.6 da çok çekmiştim sensörler değişmişti üstelik erken
    Sürekli güç kısıtlama , servise gidip rejenerasyon vs
    Şu an 1.5 de de sensörler değişecek ancak şöyle bir durum var , motor ışığını yakıyor atıyorum 2-3 gün sonra sönüyor , bu bir kaç kez yaptı ama 1.6 daki gibi motor gücünü hiç kısıtlamadı.
    Servis hatayı silemedi sensörün içinde kablolarda temassızlık olabilir falan dediler , değişecek

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alparslan03 A kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz gibi 2018 den sonra 0w20 de önerilen yağlar listesine eklenmiş ama 5w30 da önerilen listesinde duruyor. Zaten baştaki rakam motor soğuk iken yağın alışkanlığını gösteriyor bu sayının küçük olması ilk çalıştırmada motorun daha rahat çalışmasını sağlar. 2018 den önce de 0w30 yağ önerilen yağlar arasında var. Fakat sonraki rakam daha çok yakıt tasarrufu ve emisyonlar için etkili küçük olması bu açıdan avantaj ama motor sağlığı açısından da dezavantaj özellikle yağ sıcaklığı arttıkça. 2018 den sonra 1.6 motorlarda yapısal bir farklılık var mı yoksa sırf emisyonlar için mi 0w20 önerilmiş tabi bilmemiz mümkün değil ama şahsen 5w30 kullanmaya devam ederdim. 1.5 motor için ise zaten başka bir alternatif yok. Bu arada artık dexos 2 yağ uretilmeyecek dexos D üretilecek sadece. Bir de ov ile başlayan bir spek var sanırım o da kullanılabiliyor, dexos gm in standardı, ov ise PSA nin çıkardığı bir standart sanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 23 Ağustos 2024; 3:3:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cricet C kullanıcısına yanıt
    1.5d için yetkili servis 5w30 kullanıyor.ben 0w 20 istedim ellerinde yokmuş.dışarda sonra 0w20 ile değiştirdim.artık yetkili servise gitmiyorum.yağ kapağında dahi 0w20 yazıyor yetkili servis yok 5w30 bunun orjinal yağı diye ısrar ediyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    Şuan bizde uğraşıyoruz.motor arıza ışığı yakıyor.makineden söndürüyorlar 2 gün sonra tekrar yakıyor.yolda rejenerasyon yapmışlar geçen gün şuan bir sorun yok gibi 1.6 cdtı bu konuda çok hassas.ama 1.6 cdtı stop edince veya ilk marşta çok stabil,stop ettigini anlamıyorsun sıfır sarsıntı.1.5 maalesef belli ediyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    bu zincir sesi ben de 2-3 km yol gidip stop edersem ve kısa süre sonra aracı çalıştırırsam oluyordu. bu aralar pek olmuyor. bazen ilk çalıştırmada çok kısa bir ses oluyor ama sonrasında yok. zincir değişme vakti geldiğinde sanırım sürekli bu şekilde ses oluyor değil mi? araç 65.000km de.


    turbo hortumu da genelde ucundaki plastikten patlıyor. benim ki 55.000km de patlayınca o parçayı çıkarıp kelepçe taktırmıştım ben. o yüzden kelepçeyle gezmek en mantıklısı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snomask -- 25 Ağustos 2024; 19:58:4 >
  • snomask kullanıcısına yanıt

    Bakımı Yetkili servisten yaptıysan onların kullandıkları yağ bu motora uygun değil, total yağ kullanıyorlar ve yanlış bilmiyorsam dexos 2 değil. En son Yetkili de bakim yaptığımda seninkine benzer bir durum vardı, sonra yağı kendim alıp bakımı yaptım bir kere bile zincir sesi gelmedi araçtan. Zincir değişimi geldiğinde dediğin gibi sürekli bir ses oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • snomask kullanıcısına yanıt
    Bence yağınızı iyi bir markanın orjinalini ve üreticinin istediği özelliklerde ve speklerde kullanıp deneyin.inşallah sorununuz çözülür

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Muhiddiin M kullanıcısına yanıt

    Hocam ilk madde için verdiğiniz videoda sadece uyarı ledlerini söküp sesin geldiğini göstermişsiniz, ledleri söktükten sonra ne yapmamız gerekiyor sesin kesilmesi için?

  • 
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.