Açtığınız konulara girdim ama ankete oy vermedim, taraflı olmasın diye Aracınız hayırlı olsun, güle güle iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Bir arkadaşımız geri görüş kamerası devreye girdiğinde ses gelmediğinden şikayetçiydi. Geri görüş kamerası devreye girdiğinde sağ üstteki ayar düğmesine tıkladığınızda ses ayarı geliyordu. Ön park sensörü aracımda olmadığından "şöyle yapmak lazım" diyemiyorum. Belki araç ayarlarından (varsa) güvenlik ayarları içerisinden bir çözüm olabilir. Kitapçığı taradım ancak ön park sensörüyle ilgili bu konuda bilgiye ulaşamadım. Orta ekranda araç simgesine tıklayıp, oradaki menülerden ayarlarına bakmanız gerekecek gibi duruyor veya orta ekranda radyodayken ekranda sağ üstte ayara (çark işareti) tıklayıp, oradaki ayarlardan kurcalamak gerekiyor sanırım. |
2021 Sonrası Mokka (17. sayfa)
-
-
Teşekkür ederim , bir hayli kurcaladım aslında geri görüş kamerası ve arka park sensörleri çalışıyor ve ses veriyor ama on sensörler çalışmıyor
Park ederken öndeki aracın dibine giriyor hiç oralı olmuyor bazen de sadece ekranda uyarı çıkıyor ve ses vermiyor
Bir hata var ama nerde
Bir de klima fan işini anlamadık :)
Araç çalışır çalışmaz fanlar açılıyor onu öğrendim kapatıyoruz ( çok saçma bu arada )
Yalnız dün otobanda gidiyoruz klima kapalı fanlar kapalı ama hava kanallarından bildiğiniz rüzgar deli gibi esiyordu ! , sonra içeri hava gelmesin denen tuşa bastım yandı ve havayı kesti , çok ilginç -
Onun bir ayarı vardır mutlaka, kitapçıkta "ses kapatılırsa" ifadesi var, demek ki bunun bir açma, kapatma, ses yükseklik ayarı var. Biraz daha kurcalayın. Belki ön park sensörleri çalışırken ayar düğmesine tıklayıp bu ayarı bulmak lazım, arka park sensörlerinin ses yüksekliği, geri görüş kamerası çalışıyorken ayarlanabiliyordu.
Havalandırma konusu ilginç. Ben sürekli olarak havalandırmayı açık kullanıyorum, müsait zamanda bu şekilde deneyip, size bilgi vereyim (eğer hatırlarsam).
Eğer biliyorsanız size ayıp olmasın (çok bilmişlik olmasın demek istiyorum) havalandırma çalışıyorken kontrol düğmelerinden "Auto" ışığı yanıyor olması lazım. Eğer yanmıyorsa iç sıcaklık ayarlı havalandırma yapmıyor. Siz açtığınızda (illa klima devrede olmasına gerek yok) iç sıcaklık o ayarda kalıyor. Ayrıca şunu da belirteyim: Havalandırmayı açtınız ve "Auto" düğmesine bastınız, klima devreye girer, "A/C" ışığını söndürürseniz, klima çalışmadan bu hava şartlarında ısıtma yapar, içeriyi paneldeki sıcaklıkta tutar.
Aslında bu ayarı ben ceed'de öğrendim, hep manuel klima kullanmıştım, ilk defa onda dijital ayarlı klima kullandım. İçerisi fazla ısınıp gözlerimi yakardı , üstüne de ter basardı, kapatırdım . Oysa "Auto" olmalıymış, böyle olunca araç içi sıcaklığı istenen düzeyde sabit tutuluyormuş.
Sizin bastığınız (anladığım kadarıyla) iç sirkülasyon, bu şekilde uzun süre kullanım tavsiye edilmiyor (kitapçıkta da aynı şekilde). Bence, eğer sizi rahatsız etmiyorsa, sürekli çalışsın, zaten siz aracı yeniden çalıştırdığınızda havalandırma çalışacak. Her defasında kapatmakla uğraşacağınıza, sürekli çalışır, araç içi sıcaklığı sizin ayarladığınız sıcaklığa gelir. Gelse de, havalandırma yine kapanmıyor. Bunun olumsuz tek tarafı özellikle soğuk havalarda araç ilk çalıştırıldığında fanlar yüksek devirde çalışıyor bir süre. Diğer tavsiyem de bu şekilde kullanımda havalandırma ayarını (klima kontrol düğmelerinde üzerinde "Menu" yazan düğmeyle giriliyor) "Fast" yapmanız, diğer 2 ayar maalesef hem soğutmada, hem ısıtmada yeterli olmuyor.
Çok uzattımsa kusuruma bakmayın rica ediyorum. Aracı yeni almışsınız, tanımanızda yardımcı olmaya çalışıyorum.
Tekrar hayırlı olsun, Allah iyi günlerde, kazasız belasız binmenizi nasip etsin, güle güle kullanmanızı dilerim.
-
Tek tek deneyeceğim , saolun ,:) -
Sizin ve ailenizin yeni yılı şimdiden kutlu olsun değerli arkadaşlar.
Hepinize sağlıklı, huzurlu, kazasız, sevdiklerinizle birlikte geçirebileceğiniz 2024 diliyorum.
-
Size de mutlu yıllar ve güzel sürüşler dilerim. Paylaşımlarınız için teşekkürler.
Ben de bir deneyimimi paylaşayım,
Kış lastiğine geçtim geçen haftalarda. Orjinal sibop iğnelerini çıkardıktan sonra eline gelen ilk iğneleri takmış çalışan kişi. Michelin dijital lastik şişirme pompasını kullanıyorum, iki lastigimde sensörün doğru okuma yapmadığını gördüm. Güç bela adamı ikna edip değiştim önce cihazimin bozuk olduğunu iddia ettiler. Her şeyi en iyi onlar biliyor zaten. Adam kafasına göre 30 basmis hepsine bırakmış, orjinal sibop iğne ve kapaklarımı da degismis. Üstüne bir de ben suçlu oluyorum, memleketin her seviyesinde kalite yerlerde. Sonradan öğrendim ki yetkili serviste de aynı fiyata hatta bir miktar aşağısına lastik değişim ve balans yaptırabiliyormusuz. Artık 30 km yol yaparım ama bu usta bozuntularina gitmek yerine yetkili servise gidip lastik değişimi yapacağım, sizlere de tavsiye ederim.
-
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Geçmiş olsun. Ben ilk defa yetkili serviste bakım yaptırdım, gözümün korktuğu kadar yokmuş fakat her konuda iyiler mi, bunu göreceğiz. Fiyat-fayda noktasında ilerleyen zamanda neler yaşarız bilmiyorum.
Açıkçası, şartlar el verse, mantıklı gelse elektrikli araca geçmek istiyorum. Sanayisiydi, ustasıydı, yağıydı, tuzuydu uğraşmak yerine filtre değiştir, varsa ağır bakımları 5-10 senede bir yaptır, yoluna devam et diyorum fakat...
Neyse, uzatıp sizi de sıkmayayım.
-
Ben bunu çok düşündüm fakat şehir ici de dışı da hiç mantıklı gelmedi yaşam tarzıma. Benzinde bile yokuş tırmanırken kalan menzil düşüyor, elektriklide daha çok sinir bozar. Ya da İstanbuldan antalayaya giderken saatlerce beklemek istemem açıkçası.
-
Bir önceki benzin aldığımda 550 km yol yapmışım 3 haftada, bunun tamamı kullandığım bölgede. Bu açıdan baktığımda 350-500 km arası giden elektrikli araç ihtiyaçlarımızı (ailem açısından bakıyorum) karşılamak için yeterli. Uzun yola olarak bakınca elbette yetersiz ve benim bir ayağım hâlâ memlekette. Bu açıdan bakınca da uzun yol elbette (ki 375km gibi kısa bir mesafede olsa) zorun olurdu. Memleketimle ayağım kesilinceye kadar bu defa da oğlan belki bir üniversite kazanacak ve uzun yol yapmak zorunda kalacağım, bilmiyorum. Bu bir boyutu.
Diğer boyutu, elektrikli araçlar daha yol başında, zaman ilerledikçe teknoloji gelişecek, mesafeler artacak, batarya teknolojisi değişecek, belki motor teknolojisinde bile gelişmeler olacak ve haliyle satmak isteseniz, bu sebepten çok değer kaybı yaşanacak.
Diğer boyutu ve şu an için en önemli boyutu (benim açımdan) elektrikli aracı alım maliyeti. BYD Atto 3 ilgimi çekmişti, dış görünüşü hoşuma gitti, yorumlarına güvendiğim bir youtuber aracı test ettiğinde de bizim için fazla bile geleceğini düşündüm ama... Nasıl bir memlekette yaşıyoruz anlamıyorum 1.590'dan satışa çıktı, sonra elektrikli araçlarla ilgili matrah güncellemesi sonrasında ilginç şekilde 1.690'a yükseldi, 2024 senesi geldi 1.730 oldu...
Bu artışı ne elimizdeki aracın 2. el değerindeki artış, ne maaşlarımızdaki artış karşılamaz. Ayda (atıyorum) 1.500-2000 lira kâr edeceğim diye de peşinen en az 500.000 lira vermek de mantıklı gelmiyor. Bu sene almak isteseydim ya da araç ilk çıktığında alma planı yapsaydım da elimdeki aracı ölü fiyatına satacağım, sonra hisse değeri düşmüş borsada eldeki birikimleri satacağım, üstüne en azından 400.000 lira kredi çekeceğim ki aracı alayım. Aracı almak bir dert, üstüne evim müstakil olduğu için bahçede düzenleme yapmak lazım ki aracı akşamları bahçeye çekip, şarj edebileyim (ki anca evde şarj ile ekonomik oluyormuş) bu da ayrı bir masraf.
Bu açılardan bakınca maalesef elektrikli araç ilk alım maliyetinde mantıklı gelmiyor.
Çok da uzatmayayım, sadece elektrikli araç üstüne değil; yazmak istediğim ama sustuğum çok konu var. uzatıp sizleri de sıkmayayım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: aalpanBir önceki benzin aldığımda 550 km yol yapmışım 3 haftada, bunun tamamı kullandığım bölgede. Bu açıdan baktığımda 350-500 km arası giden elektrikli araç ihtiyaçlarımızı (ailem açısından bakıyorum) karşılamak için yeterli. Uzun yola olarak bakınca elbette yetersiz ve benim bir ayağım hâlâ memlekette. Bu açıdan bakınca da uzun yol elbette (ki 375km gibi kısa bir mesafede olsa) zorun olurdu. Memleketimle ayağım kesilinceye kadar bu defa da oğlan belki bir üniversite kazanacak ve uzun yol yapmak zorunda kalacağım, bilmiyorum. Bu bir boyutu.
Diğer boyutu, elektrikli araçlar daha yol başında, zaman ilerledikçe teknoloji gelişecek, mesafeler artacak, batarya teknolojisi değişecek, belki motor teknolojisinde bile gelişmeler olacak ve haliyle satmak isteseniz, bu sebepten çok değer kaybı yaşanacak.
Diğer boyutu ve şu an için en önemli boyutu (benim açımdan) elektrikli aracı alım maliyeti. BYD Atto 3 ilgimi çekmişti, dış görünüşü hoşuma gitti, yorumlarına güvendiğim bir youtuber aracı test ettiğinde de bizim için fazla bile geleceğini düşündüm ama... Nasıl bir memlekette yaşıyoruz anlamıyorum 1.590'dan satışa çıktı, sonra elektrikli araçlarla ilgili matrah güncellemesi sonrasında ilginç şekilde 1.690'a yükseldi, 2024 senesi geldi 1.730 oldu...
Bu artışı ne elimizdeki aracın 2. el değerindeki artış, ne maaşlarımızdaki artış karşılamaz. Ayda (atıyorum) 1.500-2000 lira kâr edeceğim diye de peşinen en az 500.000 lira vermek de mantıklı gelmiyor. Bu sene almak isteseydim ya da araç ilk çıktığında alma planı yapsaydım da elimdeki aracı ölü fiyatına satacağım, sonra hisse değeri düşmüş borsada eldeki birikimleri satacağım, üstüne en azından 400.000 lira kredi çekeceğim ki aracı alayım. Aracı almak bir dert, üstüne evim müstakil olduğu için bahçede düzenleme yapmak lazım ki aracı akşamları bahçeye çekip, şarj edebileyim (ki anca evde şarj ile ekonomik oluyormuş) bu da ayrı bir masraf.
Bu açılardan bakınca maalesef elektrikli araç ilk alım maliyetinde mantıklı gelmiyor.
Çok da uzatmayayım, sadece elektrikli araç üstüne değil; yazmak istediğim ama sustuğum çok konu var. uzatıp sizleri de sıkmayayım.
Sizi o kadar iyi anlıyorum ki, dün yakıt alacaktım işim var diye erteledim bu akşam alırım diye. Öğlen hoopp zam gelmiş anında tabela değişmiş. 1 depoda 100-150 civarı oturduğum yerde zarar ettim. Şu an bir yemek parası bile değil ama böyle böyle sabaha kadar 500 kalem yazarız, nefes alıp verdikçe maaşım yatmadan daha eriyor resmen. Elektrikli araçlar için batarya teknolojisi değişse bile bence en fazla farklı bir modül takılarak şimdiki araçlara uyarlanabileceği düşüncesindeyim. Tabi bu tamamen bir varsayım, neler olacağını hep birlikte göreceğiz. Ayrıca yakıt konusunda;
Shell fuelsave asla önermiyorum. Araçtan soğutacak derecede hissizleşiyor ve geç tepki veriyor.
Shell v-powerdan çok memnunum performans olarak, bir tık menzil az bunda.
Bir arkadaşımın önerisiyle Bp'nin ultimate olan yakıtını aldım bugün, performansını henüz denemedim 2-3 km kullanabildim fena değildi yokuşa tırmanırken falan shell fuelsave gibi asla bayılmadı araç.
Uzun yola çıkarken fuelsave alırım fakat şehir içi asla.
BP'den sonra Petrol ofisi vmax deneyeceğim.
-
kapat ne uzatıyon kardeşim ben de böyle sende 10 lt yaksın bas gaza
-
@Linuxxer BP çekiliyor, hangi tarihte devir edecekler bilmiyorum ama PO alıyor.
Bende mazot alırken PO'nun mazotundan çok memnun kalmıştım (Opet'e göre), shell v-power ise mazotta ciddi derecede fazla yakıyordu. Fakat benzinde durum değişti.
Özellikle fuelsave aldıktan sonra titreme sorunu kalmadı (güzergahımda tatlı ama sürekli bir yokuş çıkışı var). Mazottaki fazla yakmasından sebep v-power'a bakmadım, aslında bir kez aldım ve fuelsave ile aralarında çok fark görmedim. Bir kaç depo denemem lazım.
-
Uzun yolda fuelsave sans veririm bir kez daha denemek icin ama sehiricinde kesinlikle almam artik. Bpden sonra Po vmax deneyip deneyimlerimi paylasirim.
-
@Linuxxer Bende yarın benzin alacaktım, sizin yazınızdan sonra v-power alayım, tüketime bakacağım.
Sizinle konumuz dışı: Fiyatlar belli olmuş ve tabii fiyatlar yükselmiş. Baz donanım 70.000 civarı zamlanmış, "Elegance" donanım kaldırılmış, "Edition" donanım gelmiş fakat broşürlerde hâlâ Elegance donanımları yazıyor. Bir değişiklik var mı bilmiyorum, varsa yine ilk sayfada güncelleme yapacağım.
Ekleme: Elektrik fiyatına baktım, 1.538.900 liralık fiyatıyla, 1.721.900 liralık benzinli ultimate donanıma göre daha mantıklı görünüyor ama; yanlış hatırlamıyorsam hem bataryası ve hem de motoru biraz artırıldı ve şu an elde olanlar 100kw'lık motora sahipler. Alınır mı bilmiyorum.
Bir youtube kanalında (sadece elektrikli araç incelemesi yapan bir kanal) doğuştan elektrikli araçların avantajlarından bahsediliyordu. Bu noktada mokka benzinli araçtan devşirme bir elektrikli. Neyse, BYD ve Cherry B sınıfı modellerini getirsin bakalım, onun fiyatları hangi aralıkta olacak görelim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalpan -- 4 Ocak 2024; 19:29:32 >
-
@aalpan olurda ilerde bir mokka sahibi olursam danışacağım ilk insansın her olaya vakıf olmuşsunuz üstat son durumlar nasıl var mı bir memmuniyetsizliğiniz arabada içinize sinmeyen.
-
@13mcg13 Üstat olmak için çok fırın ekmek yemem lazım daha.
Size baştan okumaya başlayın desem, farkındayım, konu uzun, sizin için toparlamaya çalışırsam:
Boyunuz 1.75'ten fazla ise, 1'den fazla çocuğunuz varsa, sık sık uzun yol yapıyorsanız, pejo motorlu araçlara karşı ön yargılarınız ve bu triger konusu gözünüzü korkutuyorsa, park yeri bulma konusunda ya da kullandığınız yerde dar sokaklar, sıkışık trafik ve park etme derdi yoksa (ben olsam) almazdım.
Boyunuz 1.75'ten kısa, 1 çocuk, sık uzun yol yapmıyor, dar sokaklar ve sıkışık trafikte gitmek zorunda kalıyor ve park sorunu yaşıyorsanız boyut olarak ideal. Evden işe, işten eve, markete, pazara git gel yapacak ideal bir şehir içi aracı.
Diğer tarafta sürüşü çok net, dar alanlarda manevra kabiliyeti çok iyi, özellikle park ederken ya da dar aralıklardan geçerken aracın her tarafına hakimsiniz, yakıt noktasında (yaptığım yola da bakınca) can sıkıcı gelmedi. Yukarıda saydıklarım harici
Aracın içime sinmeyişinin en önemli nedeni küçük olması fakat; bu sınıfta başka araç olsaydım da sinmeyecekti.
-
Merhabalar 2023 model Ultimate paket Mokka almayı düşünüyorum. Dış görünüş olarak beğendiğim bir araç. Ek olarak tam otomatik şanzıman olması bir numaralı tercih sebeplerinden benim için. Ancak şu 1.2 motoru ve birkaç yerde okuduğum triger kayışı ile ilgili problemleri güncel 2023 modellerde hiç yaşanmış mıdır ? 2023 modellerdeki triger kayışı da aynı şekilde motor yağıyla çalışan şekilde mi üretilmiş acaba ?
-
2024 model yılı teknik detaylar dosyasını indirdim. Opel almamak için sebepler aramaya gerek yok, opel kendi eliyle 2. el alma, sıfır al diyor. Hatta beklemek en mantıklısı çünkü; aldığınız en son model bir opel araç büyük ihtimalle en donanımlısı. Aşağıda 2022-2023 ve 2024 model yılı donanım resimlerini atacağım. Farklar bir garip.
2024 modellere radar bazlı aktif çarpışma önleyici gelmiş. Bu donanımı 2024'e kadar ulitimate harici hiç bir donanımda sunmadı.
2024 modellerde artık şerit ortalama özellikli şerit takip sistemi en baz donanımda standart.
İntellux led matrix farlar, 2024 GS donanımdan itibaren standart. Yani 2023 model aldığın GS şimdinin elegance'ı gibi oldu. Böyle giderse son model yılında sattığı en baz donanım araç, her halde bugünün en donanımlısına denk bir araç olacak.
Bana göre model yılları arasındaki donanımlar arasında ciddi farklar var. Şu durumdan sonra, eğer sıfır alınacaksa düşünülen modelin son kasasını sıfır almak daha mantıklı.
2022 model
2023 model
2024 model
-
Merhaba alphann 2012 passat aracımdan opel mokkaya geçiyorum nasip olursa haftaya ötv muafiyetli aldım 850.000tl ye geliyor araç bana beyaz renk bold pack paket ultimate 2023 model gelişmiş park pilotunu 2024 model yılı araçlarda kaldırmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz fprumu baştan sona okudum soracak sorum yok herşeyin öğrenmiş oldum aracın bu arada çook teşekkür ederim çok kıymetli bilgiler paylaştınız bir diğer sorum iste ilkkez 0 araç alacağım için teslim alırken nelere dikkat etmeliyim iç dış konusunda teşekkürler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X