Şimdi Ara

2021 Sonrası Mokka (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
680
Cevap
21
Favori
40.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Evet aynalarda uyarı ışığı yanıyor kör nokta uyarıda fakat 2022 modellerde yok. Şerit takibi araca bindiğim zaman kapatıyorum, açıkken şerit değiştirmede direksiyon aşırı zorluyor. Olur da ani manevra yapmak gerekse direksiyonla mücadele etmek istemediğim için kapatıyorum. Ulti donanımdaki şerit ortalama özellikli ama (bana göre) kullanmadıktan sonra gerek yok, zaten eliniz direksiyonda değilse uyarıyor sürekli. Yani ortalasa da olur, ortalamasa da, o direksiyonu tutmak gerekiyor 


    Aslında bu araçta gaza ani yüklendiğimde lastiğin yanağına yük bindiğini hissediyorum, sanırım bu sebeple aşırı yüklenmelerde araç hafif kafa atıyor (yani sağa ya da sola doğru çekiyor). Hemen toparlıyor (eskisi de böyleydi) büyük jant bu kafa atmayı engeller miydi bilmiyorum, konfor noktasında nasıl olurdu onu kestirmek güç. Şu haliyle zazı zamanlar boyuna göre konforu iyi diyorum, bazı zamanlarda da çok sert diyorum. Müsait olduğum bir zamanda arka lastik havalarını 1 ya da 2 bar düşürüp öyle kullanacağım bir süre, çünkü bana göre bu sertliğin sebebi arka süspansiyon.


    Lastik yanağı arttıkça konfor artıyor ama bu defa da özellikle virajda yatma (salınma), yol tutuş kötüleşiyor. Jant çapı artıp, yanak da daralırsa konfor azalıyor. Ya burada geçmiş aracımla yaşadıklarıma bakıyorum, konfor konusunda en önemli unsurun amörtisör olduğunu anladım ben. 3-5 yıl içerisinde bozluyor sanki ve ilk konforu olmuyor arabanın. Ben değiştirdiğim zaman maalesef senelerin markası almak yerine, arkadaşın seçtiğini kullandım yaklaşık 1.5 sene sonra o eski konforsuz, kasislerden geçerken dangır dungur geçen bir arabaya döndü eski aracım. Biraz yumuşak amörtisör tercih etseniz (yapılabiliyor mu bilmiyorum) yol tutuştan, fren mesafesinden, frenleme dozajından vazgeçmek lazım. Sert olunca da (bir arkadaşımda insignia vardı, yoldaki en ufak taşı dahi araçta hissediyordum) konfordan vazgeçmek lazım.


    Bunca laftan sonra ne desek boş, sonuçta muayeneye giderken standart jant takımlarıyla gitmek zorundasınız. Her şey geliyor şu özlü söze : Elindekinin kıymetini bil 


    Size iyi akşamlar, sizi çok meşgul ettim. Tekrar görüşmek dileğiyle 

    bence serit takibini sevmediyseniz kor nokta da cok gereksiz gelecektir. direksiyonu ayni sekilde sertlestiriyor ve saece kucucuk bir isik gorunuyor kor noktada arac olunca. zaten aynada isiga bakana kadar aynada araci goruyorsunuz :) evegt kastettigim serit ortalama guzel olurdu ( serit takip zaten var haklisiniz) . serit takip isime yariyor bazen farketmeden serit disina yaklasinca duzeltiyor dikkati toparliyor tekrar o acidan guvenlik acisindan kullaniyorum ben.

    haklisiniz daha iyisini alana kadar bununla mutlu olmak en iyisi.

    tesekkurler sohbet icin, gorusuruz.





  • Ysf2232 Y kullanıcısına yanıt

    my opel uygulamasını açın seyahatlarim bölümünde görebilirsiniz. öncelikle orta konsoldaki multimedya ekranda veri paylaşımına izin vermeniz gerekiyor hangi menu olduğuunu hatırlamıyorum zaten çok fazla seçenek yok 2dk gezinince görebilirsiniz menüde.

  • Bugün itibariyle bende aranıza katıldım, deneyimlerim paylaşırım zamanla...

  • oqi kullanıcısına yanıt

    Hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde, dertsiz, tasasız, sorunsuz, kazasız kullanmanız dileğiyle.


    Aslında ana konu dün yazıştığımız yer fakat çok aktif değil. Deneyimlerinizi beklerim, özellikle 18" jant konforu konusundaki görüşleriniz merak ediyorum.

  • tekrar merhabalar. surekli sikayetci kullanici olarak yine burdayim :D

    ??

    en son guncellemeden sonra serit takip sistemim artik calismiyor, bu sorun sadece bende mi var yoksa genelde bu sorunu yasayanlar var mi? calismadiginda (off oldugunda) ortadaki tus kirmizi isik yanik oluyor ve ekranda da turuncu serit takip sistemi acik oluyor degil mi? acikken ( kirmizi isik yanmiyor ve ekranda turuncu isaret yokken) artik benimki calismiyor nedense. guncellemeden once her yerde uyari veriyordu ve guzel farkindalik yaratiyordu su an kesinlikle calismiyor sadece bir defa uyari verdi normade her suruste 10 15 uyari verirdi direksiyon ekranda da gosterirdi.

    sizce neden olmus olabilir ( guncelleme sorunsuz usb'den yuklendi)

  • Linuxxer L kullanıcısına yanıt

    hocam bu bahsettiginiz seyahatlerim ultimate edition'da mi? elegance model var :) uygulamada dahi yok oyle bir sey. hatta dunyanin en gereksiz uygulamasi geldi bayi bulmaktan baska hic bir ise yaramiyor.

    update icin kendine email gondermede gonder tusu bile cikmiyor, o kadar sacma sapan basarisiz bir uygulama. yaziyi copy paste yaptim kendime o sekilde update linkini alabildim.

    kac km gittiginizi bile kendiniz giriyorsunuz. kendisi otomatik bunu cihazdan almayacaksan ,hayir neden boyle sacma sapan bir sey yapayim onu da anlamadim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi voodoo child -- 23 Ekim 2023; 22:17:0 >
  • voodoo child kullanıcısına yanıt

    Ben güncellemeden sonra böyle bir sorunla karşılaşmadım. Hatta daha geçen cumartesi İznik'e gittik, yolda yeleği çıkarmak için şerit takibi açtım (yani düğmedeki ışığı ve ekrandaki işareti söndürdüm) araç düzeltme yapıyordu.


    Bende güncelleme dosyası mevcut, bana mail atın size göndereyim, bir de bununla deneyin, eğer yüklenebiliyorsa bu dosyadan deneyin, belki bu ve benzeri sorunlara çözüm olur.

  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Dostum Allah razı olsun, herkese daha iyisi nasip olsun inşallah, ben meganıma eibach yay takıp ekstradan 3 cm daha basmış adamım, konfor konusunda görüşü alınacak en son insanımdır bu yüzden. Fikir verip yanıltmak istemem ama bugün girdiğim çukur tümsek vb yerlerde hiç bir sert vuruntu olmadı çok memnun kaldım, böyle bir araç fazlasıyla 18'i kaldırıyor ve hak ediyor bence.


    Bu arada fırsat yaratıp tüm mesajları tek tek okuyacağım, sizlerden öğreneceğim çok şey var az önce yarım saat ayarlar vs kurcaladım ama tam kesmedi beni yarında bi periyodik yaptırırım ordada sorarım çözemediklerimde desteklerinizi rica edeceğim. Biraz zaman geçsin garanti bitsin yazılımla neler açtırabiliyoruz vs hep beraber çözeriz.

    2021 Sonrası Mokka




  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    https://d1tik0o5ahgjm.cloudfront.net/opel/opel_update.exe ( bilgisyara programi kuruyor, kurulan bu uygulama ile sonra 7.75gb civari dosya iniyordur sanirim

    uygulamadaki kendine email at kisminda bu linki gonder diyor ( ki gonder tusu cikmiyor uygulamada) eger buysa ve 7.75gb civarinda ise email seklinde alamam. bir de turkce dil cikmiyor bilgisyara yukleyip indirten programda. belki de yanlis indimisimdir. sizinki hangi link?


    linkten inen dosya:

    2021 Sonrası Mokka




  • oqi kullanıcısına yanıt

    Allah kazasız, belasız, iyi günlerde kullanmanızı nasip etsin. "Maşallah" diri duruyor.


    Siz oldukça ilgilisiniz bu tip şeylere anladığım kadarıyla. Ben standart kullanıcıyım, umarım tecrübelerimiz sizin sorularınıza yanıt vermeye yeterli olur.

  • voodoo child kullanıcısına yanıt

    https://d1tik0o5ahgjm.cloudfront.net/opel/opel_update.exe


    Adres aynı görünüyor. Sizden indirdiğim dosya sürümü de aynı görünüyor fakat siz Kıbrıs'ta yaşıyorsunuz (hatırladığım kadarıyla), acaba yurt dışı görüldüğü için yurt dışı için farklı bir dosya olabilir mi, sıkıntının sebebi sizin aracınızın da yurt dışı için üretilen farklı model, donanım, yazılım içermesinden kaynaklanıyor olabilir mi? Bildiğimden değil, aklıma gelen bir ihtimali sizinle paylaşıyorum.

  • Kusur gördüklerim : Arkada hiçbir aydınlatma yok tepede vs ayrıca arka üstte kol tutacaklarıda yok ha birde güneşlikte ışık yok gerçekten ilginç full arabada nasıl bunlar eksik olur.


    Verdiğiniz linkten uygulamayı indirdim ve ordaki dosyaları usb ye attım gittim arabaya güncellemeleri vs yaptım sürekli aynı güncellemeleri yaptırıyor devam etsen anlamazsın ?? gerçekten çok amatörce tasarlamışlar. 3. tur güncellemeye geçince bunlar saçmalamış dedim geç oldu ama anladım.


    My Opel ve PC ye indirdiğim uygulamaya bakıyorum hala güncelleme var gibi görünüyor halbuki yaptım bu da çok saçma senkronize olda bana güncelleme çıkartma işte umarım düzeltirler ben yazarım servislere de fabrikayada bırakmam peşlerini.


    En son bu güncellemeyi yaptırdı bana ekran resmi aldım ara ara bakacağız demekki sürümler değişince birdaha güncelleriz.

    2021 Sonrası Mokka

    Beni başlatma ve durdurma park ve el freni kısımlarında şanzımana yük binmemesi açısından sıralama konusunda aydınlatırsanız çok sevinirim. Kapatırken önce vitesi N sonra el freni sonra P sonra arabayı kapat dedi servisteki eleman ama bilemedim, açarken dediğini unuttum kafa çok doluydu o an. @aalpan





  • Şu video burda kalsın, adam çok güzel anlatmış 2. el araç alanlar çoğu bilgiyi buradan bulabilir.


    2021 Sonrası MokkaErkek Dünyasıyoutube
    Yeni bir sıfır km araç teslimatı videosu ile birlikteyiz
    https://www.youtube.com/watch?v=MuY1-hftISw
  • oqi kullanıcısına yanıt

    Bugün dikkatimi çeken nokta şu oldu: Sanki güncelleme sonrası araç çarpışma uyarısında daha hassaslaştı. Bugün çarpışma ikazı, güncelleme öncesinde yapmadığı kadar sık uyarı verdi (sesli olarak). İyi bir şey mi, kötü bir şey mi bilemiyorum fakat güvenlik öncelikli düşünülmüş.


    Uygulamadan hâlâ güncelleme görülmesi de ilginç, dediğiniz gibi araçla bağlantı kurulduğunda "Güncelleme tamamlandı" bilgisi verilse iyi olurdu.


    Güneş siperliklerine inanın dikkat etmedim. Tutamak konusunda haklısınız, bunları neden yapmadılar anlam veremedim (galiba ben olumsuz bulduklarım arasına yazmadım, bunu da eklesem iyi olur).


    Vitese yük binmesi konusu: Otomatik vitesli araçlarda, aracın ağırlığı vites kutusuna binmesin diyerek aracı park ettikten sonra, ayak frendeyken önce N'ye alıp, ayağımızı frenden kaldırıp, aracın ağırlığının el frenine binmesini sağlıyoruz; sonra da vitesi P'ye alıp, stop ediyoruz ama...


    Yaklaşık 9 aylık kullanımım sonunda, bir kaç kez de yukarıdaki yapmakla, aracı direkt stop etmek arasında bir fark göremedim ben. Bunu açıklamam lazım (müsaadenizle).


    Önceki aracımda önce N, sonra P yapmayıp; vitesi direkt olarak P'ye aldığınızda tekrar çalıştırıp hareket etmek istediğinizde vites atarken bir sarsılma oluyordu (sırasıyla yaptığımda olmuyordu).


    Bu araçta ise düğmeye bastıktan sonra el frenini çekip, arkasından P'ye otomatik olarak alıyor ve şimdiye kadar böyle bir sarsma yaşamadım.


    Ayrıca araçla durur haldeyken (motor çalışırken), vites kutusuna yük binmesin diyerek boşa (N'ye) aldığım zaman, eğer olur da emniyet kemerini çıkarır ya da kapıyı açarsam vites otomatik olarak P'ye geçiyor. Bu vitesin en sevdiğim yanı (bunları denedim) araç çalışırken ve araç vitesteyken, el ile P'ye aldığımda araçta öne doğru kendini bırakma olmadı, tekerlekleri kilitliyor ve sanırım bu sebeple vites kutusuna yük binmiyor.


    Eksikleri var değerli arkadaşım. Bunda artı olan diğerinde eski, onda eksi olan bunda artı. Ben tam otomatik şanzımandan dolayı bu araçlara baktım, çift kavramalı otomatik vitesli araçlara karşı hâlâ mesafeliyim (geçmiş tecrübemden sebep).


    Bunun yanında ben hâlâ daha farklı modellere bakıyorum. Gerçi araç satmak için hiç uygun bir zaman değil ama bakıyorum, kendimce bunu satıyorum, onu alıyorum; bunu satıyorum başkasını alıyorum. Bu olmasaydı ne alınabilirdi mesela?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Bugün dikkatimi çeken nokta şu oldu: Sanki güncelleme sonrası araç çarpışma uyarısında daha hassaslaştı. Bugün çarpışma ikazı, güncelleme öncesinde yapmadığı kadar sık uyarı verdi (sesli olarak). İyi bir şey mi, kötü bir şey mi bilemiyorum fakat güvenlik öncelikli düşünülmüş.


    Uygulamadan hâlâ güncelleme görülmesi de ilginç, dediğiniz gibi araçla bağlantı kurulduğunda "Güncelleme tamamlandı" bilgisi verilse iyi olurdu.


    Güneş siperliklerine inanın dikkat etmedim. Tutamak konusunda haklısınız, bunları neden yapmadılar anlam veremedim (galiba ben olumsuz bulduklarım arasına yazmadım, bunu da eklesem iyi olur).


    Vitese yük binmesi konusu: Otomatik vitesli araçlarda, aracın ağırlığı vites kutusuna binmesin diyerek aracı park ettikten sonra, ayak frendeyken önce N'ye alıp, ayağımızı frenden kaldırıp, aracın ağırlığının el frenine binmesini sağlıyoruz; sonra da vitesi P'ye alıp, stop ediyoruz ama...


    Yaklaşık 9 aylık kullanımım sonunda, bir kaç kez de yukarıdaki yapmakla, aracı direkt stop etmek arasında bir fark göremedim ben. Bunu açıklamam lazım (müsaadenizle).


    Önceki aracımda önce N, sonra P yapmayıp; vitesi direkt olarak P'ye aldığınızda tekrar çalıştırıp hareket etmek istediğinizde vites atarken bir sarsılma oluyordu (sırasıyla yaptığımda olmuyordu).


    Bu araçta ise düğmeye bastıktan sonra el frenini çekip, arkasından P'ye otomatik olarak alıyor ve şimdiye kadar böyle bir sarsma yaşamadım.


    Ayrıca araçla durur haldeyken (motor çalışırken), vites kutusuna yük binmesin diyerek boşa (N'ye) aldığım zaman, eğer olur da emniyet kemerini çıkarır ya da kapıyı açarsam vites otomatik olarak P'ye geçiyor. Bu vitesin en sevdiğim yanı (bunları denedim) araç çalışırken ve araç vitesteyken, el ile P'ye aldığımda araçta öne doğru kendini bırakma olmadı, tekerlekleri kilitliyor ve sanırım bu sebeple vites kutusuna yük binmiyor.


    Eksikleri var değerli arkadaşım. Bunda artı olan diğerinde eski, onda eksi olan bunda artı. Ben tam otomatik şanzımandan dolayı bu araçlara baktım, çift kavramalı otomatik vitesli araçlara karşı hâlâ mesafeliyim (geçmiş tecrübemden sebep).


    Bunun yanında ben hâlâ daha farklı modellere bakıyorum. Gerçi araç satmak için hiç uygun bir zaman değil ama bakıyorum, kendimce bunu satıyorum, onu alıyorum; bunu satıyorum başkasını alıyorum. Bu olmasaydı ne alınabilirdi mesela?

    Şahsen benim aramalarımda C4-2008 ve Mokka vardı, söylediğin gibi birinde x artı var diğerinde y artı var gibi gibi misal sunroof yok diğerlerinde var ama yol tutuşunda çok daha önde bagajda çok geride gibi gibi. Aracımız çok güzel bizimkiler ince detay belki 2008 verseler ondada 10 tane şey buluruz 😀


    Bu olmasaydı, kısmını düşünmek dahi istemiyorum piyasa rezil durumda şükür bende aldım aracımı bitti derdim şuan hiç hamle zamanı değil o yüzden hiç bakınmayın araç satamazsınız ancak takas olur ondada değerini öldürüyorlar nakit kimse bişe almıyor şuanda ne ev ne araba ne arsa.


    Bu arada iyi ki varsınız fikir alışverişi yapabiliyorum, takıldığım yerde görüşlerinize başvuracağım yine Allaha emanetsiniz.





  • oqi kullanıcısına yanıt

    Benimkisi biraz da can sıkıntısı. Size soruyu sorduktan sonra üzerine, soru tarzım üzerine düşündüm. Şöyle anlaşılmasın: Yahu arabayı kötülemeyi bırak, yerine başka ne konulabilir, onu söyle sen!


    Sorma sebebim: Tam otomatik şanzıman olsun, motordan yana dertsiz olsun, az yaksın çok kaçsın, malzeme kalitesi üst seviye olsun, araca baktığımızda eksik kusur olmasın... Şartlar sıralanmaya başlıyor da maalesef her seçenekte bir olumsuzluk çıkıyor, şartlarımıza uygun ideal araç yok.


    Ceed'i ilk aldığım zamanlarda önce fren probleminden bahsedildi, yahu kabullenemedim, "Nasıl olur? Sorunsuz diye kore markası tercih ettim?" sorusu rahatsızlık vericiydi ve savundum. Aracın yakıt tüketimi fazla deniliyordu, "Yok yahu millet abartıyor! Diğer markalardan fazla yakması için bir sebep yok" derken, oturdum ciddi ciddi muadil modellerin ağırlıkları ve fabrika tüketim verilerini karşılaştırıp, ağırlığına göre fazla yakmadığını anlatmaya çalıştığım bir tablo hazırladım... Şimdi hatırlayınca davranışımı garipsiyorum. Bir tarafta da elindeki imkanlarla en iyisini almaya çalışıyorsun ama onca araştırmaya rağmen bir kusur çıkınca kabullenmek zor geliyormuş insana, aradan geçen zamanda anladığım şey bu oldu.


    Bu aracı alırken sadece 1.2 puretech konusunda araştırmam oldu. Türkçe kaynaklarda karşıma şikayetler çıkıyordu fakat tek tük. Sanki almamızı bekliyor gibi, arabayı aldıktan sonra özellikle Fransızca ve en fazla 1 yıl önce çekilmiş videolar dökülmeye başladı, canım sıkıldı. 2 ay önce çekilmiş olan da vardı, 3 ay çekilmiş olan da, 1 yıl çekilmiş olan da. Önümüzde ne yaşanacak göreceğiz. E biraz da arabayı genelde en fazla 2 kişi kullansak da (yani araçta en fazla 2 kişi olsak da) gözüm yine de bir boy büyüklere kayıyor.


    Gönlüm daha güvenli, daha geniş diyerek C sınıflara kaysa da mantığım genel kullanımıma bakarak B sınıfı diyor. Hemen her akşam ilanlara filtreleme yapıyor, kafamdaki bazı markalara bakıyor, alıyor satıyorum ama... Bunun banka borcunu kapat, elde kalanın üzerine yeniden ve en fazla 1 yıl vadeyle borçlan... "Ne için?" diye soruyorum kendime ve cevap belli her gün gittiğin yerlere gitmek için.


    Sonuç olarak: Piyasadaki durumu görüyorum, şartlar farklı olsaydı da mantıklı olmazdı.


    Övgünüz için teşekkür ederim, bildiğim ölçüde yardımcı olmaya çalışırım da, siz benden daha deneyimli gibi geldiniz. Bence, siz araca biraz alıştıktan sonra sizden bir şeyler öğreneceğim gibi geliyor.


    Çok uzattım, kusuruma bakmayın, size iyi günler.


    Tekrar hayırlı uğurlu olsun, güle güle iyi günlerde kullanın, görüşmek üzere2021 Sonrası Mokka 





  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    hocam bugun servise goturdum gercekten sorun var mi yok mu diye. randevusuz gittim belki bakmazlar diye yakinda idim bir ugrayayim diye. direkt alip baktilar. once bir surus gerceklestirdik danisman da evet serit yardimi calismiyor dedi. her acilista fanin acilmasi normalmis(!) hepsinde oluyormus. ayrica her seferinde benim eco modda almam yerine kendisi en son hangi surus moduna aldiysam onda neden acilmiyor dedim o da olmuyormus(!), her seferinde ben alacaktim.

    neyse yarim saat birakip yuruyuse cikip geldim kalibrasyonu yapmislar, yeniden yazilim yuklendi vs dediler. ilk surusumde bir kez sadece bir kez uyari verdi bu sefer serit yardimi, daha uzun uzun surmedim ama sanki eskiden cizgiye yaklasmadan tam ortamsi gidilmiyorsa cok daha fazla uyari veriyordu.


    neyse sonuc olarak guncellemeden sonra calismaz hala gelen serit yardim ( ortalama vs ne ise ismi) serviste calisilir hale getirildi ( elegance modeli). ama ne kadar etkin daha test etmedim.


    yalniz elegance modellerde uygulama ile arac arasinda bir baglanti kurulma ya da seyahatlerim diye bir sey yok. ultimatelarda mi var o ozellik? dedigim gibi, uygulama bayi bulmaktan baska hic bir ise yaramayan bir uygulama, telefonda bos yer kapliyor sanki. arac ile uygulama arasinda bilgi alisveris yapacak bir alan goremedim.





  • voodoo child kullanıcısına yanıt
    Siz bu menüyü göremiyor musunuz ? GS Line paket için ben görebiliyorum, sadece telefonla aracı bluetooth üzerinden eşleştirdim. Başka bir ayar yapmadım.

    2021 Sonrası Mokka
  • simdi anladim neden olaylara fransiz gibi baktigimi :) hayir surus menusu yok sadece diger 3u var ( ya da ben acmamisimdir diyecegim de ondan degildir herhalde). manuel km girmekten ( uygulamada bu kadar aptal bir dusunceyi kim bulduysa tebrik etmek istiyorum) ve bayi gormekten baska hic bir ise yaramiyor uygulama. yani arac ile uygulama arasinda herhangi bir bilgi alisverisi yok demek ki elegance'larda.


    2021 Sonrası Mokka




  • voodoo child kullanıcısına yanıt

    Bir üstteki arkadaşın paylaştığı ekranı bende görüyorum, elegance donanım. Uygulamayı güncellemeniz gerekiyordur, güncelleme ncesi syeahat ekranı yoktu, kablolu bağlantı yapmama rağmen bazen görmediği oluyordu.



    2021 Sonrası Mokka
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.